×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
داشتن و نداشتن

دانلود کتاب داشتن و نداشتن

داشتن و نداشتن
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : داشتن و نداشتن

نویسنده : ارنست همینگوی

ناشر : اژدهای طلایی

مترجم : مهدی غبرایی

تعداد صفحات : 230 صفحه

شابک : 978-964-8630-78-7

تاریخ انتشار : 1393

رده بندی دیویی : 813/54

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان و رمان پلیسی جنایی

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 34000 تومان


معرفی کتاب

 " داشتن و نداشتن  "
کتاب حاضر با عنوان اصلی (To Have and have not) به نویسندگی ارنست همینگوی (Ernest Hemingway) و به ترجمه ی مهدی غبرایی از انتشارات اژدهای طلایی منتشر شده است.
داستان رمان داشتن و نداشتن، اثر ارنست همینگوی، در سال ۱۹۳۷ انتشار یافت.
داستان یک ناخدای قایق ماهیگیری به نام هری مورگان است که به خاطر گذران زندگی خود و خانواده اش به قاچاق جنس و انسان روی می آورد ...
این رمان جایی ست برای به تصویر کشیدن زندگی مردمی که گرفتار اشتباهات و یا جاه طلبی های عده ای از سیاستمداران شده اند
داستان نشان می دهد که در جامعه ای که پیدا کردن کار خلاف قانون، حتی از دست آدم کری که نمی تواند درست حرف بزند، در عرض چند ساعت بر می آید، برای جنایت نیازی نیست به این که بیماری روحی داشته باشی و یا این که در کودکی رنج بسیار کشیده باشی و یا این که شیطان در روحت حلول کرده باشد! او نشان می دهد که چگونه مردی با جربزه که نمی خواهد با دست خالی پیش زن و فرزندانش برگردد به یک آدم کش بدل می شود.
فصل اول کتاب فضایی شبیه فیلم های گنگستری برجسته و صاحب سبک آن سال ها و طبعاً ریتم آن تند است و یادآور داستان های کوتاهِ «آدم کش ها » و ... از آثار خود مولف.
صحنه های سفر دریایی و ماهیگیری یادآور پیرمرد و دریاست.
صحنه های کافه و گفت وگوهای کوتاه و فشرده، همان جوهری را دارد که داستانه ای کوتاه همینگوی و آن تمثیل کوه یخ در موردشان مصداق دارد و یادآور بسیاری از داستان های کوتاه او، از جمله «تپه هایی چون فیل های سفید » و دیگر داستان هاست.
برخی صحنه های دیگر یادآور خورشید و ...
در بخشی از کتاب می خوانیم :
" کاکاسیاه با طعمه آمد تو قایق و لنگر کشیدیم و از بندرگاه بیرون رفتیم و سیاهه داشت دو تا ماهی ماکرو را آماده می کرد؛ قاب را از دهنشان رد می کرد و از آبشش در می آورد، پهلوها را جر می داد و قاب را به پهلوی دیگر می رساند و دهان را روی چنگک قاب سفت می کرد و قاب را چنان محکم می کرد که نلغزد و طعمه بدون گیر و گرفت راحت برود تو دهان شکار."

فهرست مطالب

اشاره  

بخش یک / هری مورگَن  بهار  

بخش دو / هری مورگَن  پاییز  

بخش سه / هری مورگن  زمستان

داشتن و نداشتن زندگی هری مورگان را روایت می کند که  به زندگی فقیرانه ماهیگیری می پرداخت و روزی که دیگر نمی تواند خانواده اش را تامین کند، بدون آنکه بداند چه تغییراتی دارد در زندگی اش رخ می دهد آرام آرام به کار دیگری مشغول می شود. او ناگهان خودش به عنوان یک قاچاقچی می یابد. داستان در مورد مردمی است که گرفتار خطاها و زیاده خواهی های عده ای سیاستمدار شده اند. هری مورگان یکی از آنها است که دلش نمی خواهد زیر بار نداشتن برود. او در سیستمی فاسد زندگی می کند  که تنها یک راه دارد و آن این که به سمت کارهایی برود که تهور فراوان نیاز دارد و در جایی وارد شود که از قاعده هایش زیاد باخبر نیست اما به زودی می تواند با هوشی که دارد قانون بازی را دریابد و به یک آدم کش تبدیل شود.

داشتن و نداشتن داستان زندگی انسانی است که برای گذران زندگی اش دست به خطر می زند، انسانی که از تمام  مرزها، امنیت و ناامنی، عقل و بی خردی، از مرگ و زندگی، داشتن و نداشتن می گذرد. این داستان نشان می دهد که انسان  می تواند خود را از مرزی رد کند و به منطقه خطر برود.اما موضوع داستان گرچه درباره ماجراجویی یک ماهیگیر است اما بیش از هر چیز نقدی است بر سیاست های روز جامعه، اقتصاد بیمار زمانه نویسنده و تاثیر سیاست را بر زندگی اقتصادی مردم نشان می دهدکه می تواند با انسان ها جوری رفتار کند که دیگر وجود مرز را نیابند و سر به جنون گذاشته مرزها را طی کنند و خود را به میدان جنگی مرگ آور بکشانند.

 

Having and not having

 

داستان مردی است که زندگی، فقر، بی کسی و کار سخت وادارش می کند تهور را برای شیوه زندگی اش برگزیند. درست مثل خود نویسنده که تمام عمرش را به ماجراجویی پرداخت. زخمی شدن او در جنگ جهانی اول و برخورد 200 تکه ترکش به بدن او و سفرهای توریستی به حیات وحش آفریقا نمونه هایی از ماجراجویی های نویسنده است.

داستان در  18 فصل و در سه بخش بهار، پاییز و زمستان روایت می شود. معصومیت مورگان در فصل بهار دیده می شود. فصل پاییز در دو بخش کوتاه روایت می شود و عمده داستان اختصاص دارد به فصل سرد زمستان که شخصیت الی در این فصل با سختی های فراوان و ماجراهای پیچیده ای همراه است.

مکان در داستان داستان داشتن و نداشتن،در منطقه ی اشراف نشین کی وست در هاوانا، پایتخت کوبا است. از نظر زمانی  ماجراهای داستان در سال های قبل از جنگ جهانی دوم و دوران آشفتگی های سیاسی در آمریکای مرکزی اتفاق می افتند.

در این کتاب برای اولین بار از راوی های بسیاری برای داستان گویی استفاده کرد. این تغییر زاویه ی دیدها در رمان به چند منظور انجام شده است. اولین دلیل ،همینگوی دیدگاه های مختلف شخصیت ها درباره ی یک ماجرا را بیان می کند و شخصیت های داستانی را توصیف می کند و  خواندن دیالوگ های متفاوت شخصیت ها، خواننده را به شناختی از آن ها می رساند. دلیل دوم، ایجاد فاصله گیری مخاطب از شخصیت های هری موگان شخصیت اصلی کتاب است. وقتی بین خواننده و شخصیت اصلی فاصله ایجاد شود امکان هم ذات پنداری هری کم می شود.به همین دلیل همینگوی از قهران پنداری هری جلوگیری می کند تا خواننده واقع گرایی همه شخصیت ها را بسنجد و درباره آن ها  قضاوت کند.تعدد راوی در داستان به ویژه در شخصیت ها ،بافت متراکم داستان را برهم زده و از انسجام روایی آن کاسته است

به قلم: نفیسه علیزاده

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
sia

جالب بود

1402-09-08

برچسب ها