×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
دختران جسور 2

دانلود کتاب دختران جسور 2

دختران جسور 2
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : دختران جسور 2

نویسندگان : النا فاویلی, فرانچسکا کاوالو

ناشر : نسل نو اندیش

مترجم : مینا رمضانی

تعداد صفحات : 200 صفحه

شابک : 978-964-236-937-9

تاریخ انتشار : 1397

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, داستان های کوتاه

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 59900 تومان


معرفی کتاب

" دختران جسور 2 " با عنوان اصلی (Good night stories for rebel girls) ادامه داستان دختران جسور ، به تألیف النا فاویلی (Elena Favilli) و فرانچسکا کاوالو (Francesca Cavallo) می باشد که با ترجمه مینا رمضانی ، توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است .

در این کتاب مجموعه ای از داستان های کوتاه به قلم نویسندگان زن مشهور از سرتاسر جهان ، همچنون آگاتا کریستی ، آلیس بال ، بودیسیا ، جی.کی.رولینگ ، برندا میلز و ... گرداوری شده است .

 

 

فهرست مطالب

آگاتا کریستی
آیشولپن نرگیو
آلیس بال
آندره پیل
آنگلا مر کل
آنیتا گاریبالدی
آن بانی
آدری هپبورن
بئاتریس ویو
بیتر کس پاتر
بیلی جین کینگ
مامباهای سیاه
بودیسیا
برندا میلنر
بانوی بوفالو جاده گوسفند
مادام سی. جی. والکر
چیماماندا نایوزی آدیچی
کریستینا
...

درباره ی کتاب دختران جسور 2

این کتاب در ادامه ی جلد اول به مدد داستان های خوش ساخت و الهام بخش نثری مسنجم و محکم دارد. تمام لطف این کتاب در داستان های واقعی و سحر آمیزش خلاصه می شود. واقعی بودن و سحر آمیز بودن وقتی در قالب داستانی منسجم جای گیرند برای مخاطب باور پذیر و دلخواه می شود. وقتی از زنان موفق سخن به میان بیاید از زنان سیاسی هم داد سخن خواهد رفت.

 روایت زندگانی زنانی موفق همچون صدر اعظم آلمان با رویاها و آمالش در جوانی- زنان انقلابی -شیر زنی که روزی دزد دریایی بود- گوشه ای از زندگی و سختی های آدری هپبورن- زندگی  تکان دهنده و عبرت اموز شمشیر بازی که با بیماری مهلکی جنگیده بود و چندین داستان دیگر به قلم زیبای نویسنده در این اثر روایت شده است.

 

النا فاویلی نویسنده ی اثر دختران جسور

 

نقد و بررسی کتاب دختران جسور 2

 این کتاب با قصه ای از آگاتاکریسی، نویسنده ای در ژانر جنایی آغاز می شود و با داستان های زنان موفق از هر جنس و هر رنگی و از هر نژادی که در زندگی خود و دیگران تاثیر بسزایی داشتند ادامه می یابد.

آگاتاکریسی زنی عاشق نویسندگی، با اینکه همه ی نوشته های او از دفتر مجله برگشت خورده بودند اما ایستادگی کرد تا به هدف اش برسد. او عاشق کارش بود و با تمام وجود از همان دوران کودکی نویسندگی را لمس کرده بود. سر انجام توانست بهترین آثار را از خودش به جای بگذارد.

زنان موفق نه تنها در پیشبرد زندگی خود نقش دارند بلکه در تعالی و موفقیت دیگران نیز تاثیر می گذراند. داستان آیشولپن نرگیو، زنی که شکارچی عقاب بود و زندگی سفت و سختی داشت روایت کننده ی قدرت واقعی یک زن است. زنی که توانست کاری که هیچ دختری در قبیله انجام نداده بود را به سرانجام برسد. آیشولین اولین زنی بود که توانست در رقابت عقاب طلایی الگایی مغولستان شرکت کند.

 آلیس بال داستان شیمی دانی که به فکر ساخت داروی جذامی افتاد. آلیس جوان، نیروی عظیمی در وجود خود حس کرد و تصمیم مهم زندگی خود را گرفت تا بتواند برای بیماران جذامی راه نجاتی پیدا کند. مشتاق بودن درباره ی جستجوی یک سوال او را قادر ساخت تا با تیم پزشکی جواب سوالهایش را پیدا کند. آلیس قهرمان نتواست یافته ی خود را با اسم خود به ثبت برساند ولی سر انجام سال ها بعد او به حق خود رسید. به همین سبب هر چهار سال یک بار در 29 فوریه به افتخار این بانوی قهرمان جشنی برگزار می کنند.

داستان های زیادی در این اثر روایت شده است از جمله داستان آندره پیل، که یک مبارز سخت و خستگی ناپذیری بود. زنی که با وجود جنگ توانست نیرویی به کار ببرد که نامش در تاریخ درخشان بماند.

نویسنده با روایت بودیسیا ملکه دلیر شورشیان مخاطبان را درگیر شکست هایی در اوج قدرت می کند. اما ملکه ی این داستان تسلیم شرایط نمی شود و می تواند انتقام ظلم هایی که در حق اش شده بود را بگیرد. بودیسیا به خاطر شجاعت و قدرتمندی اش به نماد روحیه جنگ طلبانه انگلستان تبدیل شد. در لندن مجسمه ی این زن جسور ساخته شده است.

 

مرحوم مریم میرزاخانی یکی از شخصیت های روایت شده در داستان

 

 نتیجه گیری

زندگی با تمام سختی ها و تلخی وقتی شیرین است که به آینده امیدوار باشیم با خواندن سرگذشت دیگران راحت تر می توان با تلخی ها و اتفاقات زندگی خود کنار آمد. نویسنده با بیان سرگذشت های عبرت آموز زنان بزرگ، خواننده را در لا به لای سطور نگه میدارد تا بی انکه کلمه ای را رد بشوند با تمام میل شوق پیش بروند و تا آخر ادامه دهند.

 تجربه های یک پرستار، نقاش، هنرمند و نویسنده و... که همگی بودی قدرت دارند، شاید اگر رو در رو با ما حرف می زدند چندان جذابیتی نداشت. اما نقل چنین حرفهایی در قالب داستان خوب و سنجیده در ذهن مخاطب هک می شود. آمدن شخصیت های بزرگ و حتی آوردن نام ریاضی دان ایرانی زنده یاد مریم میرزا خانی لطف و حلاوت کتاب را صد چندان می کند.

این کتاب بی هیچ تعصب و بدون هیچ جانب داری به معرفی زنان جسوری پرداخته که نه رنگ پوست و نه قومیت و نه هیچ چیز دیگر مانع از در کنار هم قرار گرفته شدنشان نشده است.

 

به قلم : مهدیه سلمانی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها