×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
درمان خشم در 30 دقیقه

دانلود کتاب درمان خشم در 30 دقیقه

درمان خشم در 30 دقیقه
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : درمان خشم در 30 دقیقه

نویسندگان : رونالد.تی پاتر-افرون, پاتریشیا اس پاتر-افرون

ناشر : نسل نو اندیش

مترجمان : الهام آرام نیا, شهاب الدین حسینی

تعداد صفحات : 128 صفحه

شابک : 978-964-236-540-1

تاریخ انتشار : 1392

رده بندی دیویی : 47/152

دسته بندی : کتابهای روانشناسی, خودشناسی و خودسازی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 49900 تومان


معرفی کتاب

"درمان خشم در 30 دقیقه"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (30minute therapy for anger) اثری از دکتر رونالد تی پاتر افرون (Ronald T Potter-Efron) و دکتر پاتریشیا اس. پاتر افرون (Patricia Potter-Efron) می باشد که با ترجمه ای از الهام آرام نیا و شمس الدین حسینی، توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.
این کتاب برای افرادی طراحی شده است که خواهان و نیازمند رهنمودی ساده و سریع برای مهار خشم شان هستند. برای مثال، اگر شما به‌سرعت از کوره در می‌روید به‌معنی این است که آستانه‌ی خشمتان بسیار پایین است و می‌توانید برای پیدا کردن راه‌حل به فصل چهاردهم مراجعه کنید. برای استفاده از این کتاب لازم نیست به‌طور حتم به مشکلاتی اساسی در مورد خشم مبتلا باشید. هر انسانی در بعضی شرایط، خشمگین می‌شود و برای مهار آن نیازمند رهنمودی خوب است. بسیاری از ما هر چند وقت یک‌بار دچار فوران خشم می‌شویم و نمی‌دانیم باید چه واکنشی نشان دهیم. این کتاب به شما کمک می‌کند که بیاموزید چطور از عهده‌ی مدیریت چنین موقعیت‌های دشواری برآیید. این کتاب در سه فصل طراحی شده است. در بخش اول فصل‌هایی طراحی شده‌ است که به شما کمک می‌کند موقعیت‌هایی را که باعث می‌شود دچار خشم شوید، نقطه‌ی رسیدن به آن‌ها و این‌که چطور عصبانیت و خشم موجب ایجاد مشکل برای شما و اطرافیانتان می‌شود، شناسایی کنید. در بخش دوم به شما کمک می‌شود اهدافی واقع‌گرایانه را برای مبارزه با خشم و عصبانیت تعیین کنید و در بخش سوم به هدف اصلی، یعنی یادگیری روش‌های اساسی برای مهار خشم پرداخته شده است که شامل روش‌هایی برای شناسایی عواطف و هیجانات خودتان و دیگران است و همچنین توانایی‌ قرار دادن خودتان در موقعیت دیگران و درک شرایط آنان و نیز بخشیدن خودتان در مواقعی که برای بروز خشم به‌شدت خویشتن را سرزنش می‌کنید.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" خشم هیجانی است که اغلب به‌صورت الگویی چندبخشی رخ می‌دهد. فرایند خشم، اغلب شروعی مشخص دارد. هیجان به شکل عادی شروع می‌شود و سپس به‌آرامی شدت می‌گیرد. برای نمونه، شخص میزان خشم را در درجه‌ی شش ارزیابی می‌کند و بعد مدت زمانی برای آرام شدن دوباره طول می‌کشد. شخص می‌گوید: «یک ساعت عصبانی هستم. اما بعد آرام می‌شوم.» شما می‌توانید از این اطلاعات برای کمک به خودتان در تغییر الگوی خشمتان و مدیریت آن استفاده کنید.
در ابتدا باید هدفی مبنی بر کمتر عصبانی شدن از حد معمول را برای خودتان در نظر بگیرید. شاید اکنون زمان متوسط خشمگین شدنتان پنج بار در روز باشد. تصور کنید که چقدر کیفیت زندگی‌تان بهبود می‌یافت اگر می‌توانستید این مدت را به روزی دو بار در طول ماه یا یک ‌بار در هفته کاهش دهید.
شما همچنین باید هدفی مبنی بر کاهش شدت عصبانیت‌ خود تعیین کنید. البته این به نظم و برنامه‌‌ریزی نیاز دارد؛ اما آیا اگر هنگام خشم بتوانید آرامشتان را حفظ کنید، درست فکر کنید و درست صحبت کنید، باعث نمی‌شود که احساس بهتری داشته باشید؟"

فهرست مطالب

بخش اول. آستانه‌ ی خشمتان را شناسایی کنید

بخش دوم. اهدافی واقع ‌گرایانه‌ برای خودتان تعيين کنید

بخش سوم. از خشمتان به‌ خوبی استفاده کنید

کتاب درمان خشم در 30 دقیقه | چگونه خشم خود را مدیریت کنیم؟

کتاب درمان خشم در 30 دقیقه اثری شگفت انگیز از  رونالد.تی پاتر افرون و پاتریشیا اس. پاتر افرون، بهترین راهکار برای کنترل خشم شما خواهد بود. اگر به دنبال کتابی کارآمد هستید که فقط در مورد خشم و علائم آن حرف نزند، درمان خشم در 30 دقیقه بهترین گزینه روی میز است. چرا؟ چون این کتاب فقط به معقوله خشم نپرداخته؛ در واقع تمرین و راه هایی را پیش روی شما گذاشته تا با انجام آنها، خشم را شکست دهید و مانند آدم های عادی زندگی کنید. با ما همراه باشید تا اطلاعات دقیق تری از این کتاب روانشناسی ارائه دهیم.

 

کتاب درمان خشم در 30 دقیقه

 

چرا کتاب درمان خشم در 30 دقیقه

مثل روز روشن است که خاموش کردن خشم در 30 دقیقه ممکن نخواهد بود. اما منظور عنوان کتاب این است که در انتها شما به قدری در کنترل خشم، ماهر و حرفه ای می شوید که در بحرانی ترین شرایط می توانید اثرات خشم را نابود کنید. به انتخاب نویسندگان، کتاب به 3 بخش تقسیم شده است. در بخش اول با مواردی رو به رو می شوید که در وهله اول منبع خشم را شناسایی کرده و موقعیت هایی که باعث بروز عصبانیت شما می شود را ردیابی می کند.

تا به حال شده روی یک فرایند یا موضوعی بیش از حس حساس باشید و روان شما را تحت فشار قرار دهد؟ یا برای مثال به طور ناخودآگاه از شنیدن صدا یا دیدن عملی خشمگین شوید؟ برخی خشم ها در ناخودآگاه نهفته است و شاید شما فقط روی آن موضع حساس هستید. اگر شرایطی که موجب تنش و خشم شما می شود را بدانید و روی آنها کار کنید، دیگر با آرامش و خونسردی با آن برخورد خواهید کرد. در نتیجه به همین دلیل است کتاب بیشتر روی شناخت خشم تاکید دارد.

قسمت دوم کتاب درمان خشم در 30 دقیقه، به مبارزه با خشم می پردازد. بخش دوم کتاب شروع به هدف گذاری کرده و شما را در موقعیت های ناشناخته قرار می دهد. همین مسئله شما را به چالش کشیده و وارد قسمت سوم کتاب می کند.

در قسمت سوم کتاب درمان خشم در 30 دقیقه، تمرین و راه درمان خشم را پیش رویتان قرار می دهد. اگر تا قسمت سوم رسیدید و کتاب و رها کردید؛ مطمئن باشید نتیجه ای نمی بینید و خشم شما در جای خود باقی می ماند. زمانی می توانید بر خشم خود غلبه کنید که تمرینات را مو به مو انجام دهید و به درک عصبانیت خود برسید.

 

کتاب در مورد کنترل خشم

 

نتیجه گیری

هر چه بیشتر نسبت به اعمال خود آگاهانه برخورد کنید و در حین خشم هوشیار باشید، مدیریت خشم سریع تر انجام شده و نتایج بهتری می گیرید. اما اگر کماکان و همیشه، به ناخودآگاه خود گوش دهید و اجازه ندهید خشونت از ناخودآگاه وارد خودآگاهتان شود؛ در همین حالت بد و ناخوشایند می مانید. اگر می خواهید به طور سازمان یافته، به مدیریت خشم خود بپردازید و به آرامی مسائل کار و زندگی را حل کنید خواندن این کتاب کنترل خشم انتخاب خوبی خواهد بود.

 

به قلم: فائزه رنجبران

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
هلن

میخواستم بخونمش نشد کجاش برم

پشتیبان سایت

برای دانلود و مطالعه کتابها باید یکی از اپلیکیشنهای کتابچین ( اندروید، آی او اس و ویندوزی) را نصب نمائید سپس دقیقا با همان حساب کاربری که اقدام به خرید کتاب کرده اید وارد اپلیکیشن شوید و به قسمت "کتابخانه من" وارد شوید کتاب در آنجا قابل مشاهده، دانلود و مطالعه می باشد. برای مطالعه کتاب فقط باید یکبار به اینترنت وصل شوید و کتاب را دانلود نمائید و برای دفعات بعدی نیاز به اینترنت نمی باشد

1401-02-11

zahra nabilou

کتابی کاملا علمی و کاربردی یافتم صد در صد به دوستان و خانواده ام توصیه میکنم به کسانی که برایم اهمیت دارد که با خشم به خودشان آسیب نرسانند تمام قسمت های کتاب رو دوست داشتم و صد درصد بارها مطالعه خواهم کرد

1399-11-06

برچسب ها