×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
زرافه و شغال درونمان را بشناسیم

دانلود کتاب زرافه و شغال درونمان را بشناسیم

زرافه و شغال درونمان را بشناسیم
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : زرافه و شغال درونمان را بشناسیم

نویسنده : جاستین مول

ناشر : نسل نو اندیش

مترجم : یاسمن رنگین کمان

تعداد صفحات : 152 صفحه

شابک : 978-964-236-883-9

تاریخ انتشار : 1396

رده بندی دیویی : 153/6

دسته بندی : کتابهای روانشناسی, خودشناسی و خودسازی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 49900 تومان


معرفی کتاب

"زرافه و شغال درونمان را بشناسیم"

کتاب حاضر با عنوان اصلی (The Giraffe and Jackal Within) اثری از جاستین مول (Justine Mol) می باشد که با ترجمه ای از یاسمن رنگین کمان، توسط انتشارات نسل نو اندیش منتشر شده است.

حیوانات در فرهنگ و سنت سرخ‌پوستان در نقش نمادهای مقدس ظاهر می‌شوند. نمادهایی که حیوانات مظهر آن هستند به مردم در کشف رازهای زندگی کمک می‌کنند. درک ویژگی‌های حیواناتی که به آن‌ها برمی‌خوریم و پرسش از خودمان که این آگاهی چه چیزی درباره‌ خودمان می‌گوید یا چه درسی می‌توانیم از آن بگیریم بسیار سودمند است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

" برای اینکه درباره درستی و ارزش شهودم به یقین بیشتر برسم، به خودم آموزش داده‌ام از مشاهداتم برای تکمیل آن استفاده کنم. در مثال بالا شهودم به من درباره‌ مردی که در مهمانی بود هشدار داده بود. من رفتار او را مشاهده کردم تا ببینم آیا برداشت اولیه‌ام درست است یا نه. سپس متوجه چیزهایی شدم که احتمالاً دیگران متوجهش نبودند؛ برای مثال، درست زمانی که فردی می‌خواست چیزی در دهانش بگذارد، دستش را از جلوی بینی او دراز کرد تا سبد نان فرانسوی را بردارد و به نظر من این حرکت نشان‌دهنده‌ این بود که نمی‌تواند خودش را جای دیگران بگذارد."

 

 

فهرست مطالب


پیشگفتار
مقدمه
فصل اول. معرفی شغال و زرافه
فصل دوم. مارشال روزنبرگ و ارتباط بدون خشونت
فصل سوم. نمی‌توانیم شغال را رها کنیم و فقط زرافه باشیم؟
فصل چهارم. «زرافه بودن» در مقابل «مانند زرافه رفتار کردن»
فصل پنجم. گوش دادن با گوش‌های زرافه یا شغال
فصل ششم. ما هم می‌توانیم معجزه کنیم
فصل هفتم. شغال بودن با دیگران: آنچه درباره‌ ما می‌گوید
فصل هشتم. زبان شغال و زرافه
فصل نهم. تغییر اجتماعی
فصل دهم. نظر نویسندگان دیگر درباره‌ شغال و زرافه
سخن پایانی
درباره‌‌ نویسنده
منابع
 

کتاب زرافه و شغال درونمان را بشناسیم و اثرش در رابطه

انسان شاید پیچیده ترین موجود و مخلوق روی کره خاکی باشد. حداقل تا جایی که دانش و شناخت ما از این محیط قد می دهد این انسان است که از همه چیز و همه نوع موجودات پیچیده تر است. یکی از دلایل این پیچیدگی و ویژگی منحصر به فرد انسان ها نسبت به سایر موجودات این است که انسان ها در عین حالی که بسیار به جامعه وابسته هستند و و به نوعی یک موجود اجتماعی محسوب می شوند اما به شدت فرد محور هم هستند و دوست دارند استقلال رفتاری و اخلاقی خود را حفظ کنند. این ویژگی به طور محدود در بعضی حیوانات در سطح بسیار پایین دیده شده اما مانند انسان به این شدت و با این اختلاف فاز بزرگ همراه نبوده است. در حقیقت تفاوت بین نیاز و ضرورت جامعه و مستقل بودن انسان ها به قدری است که این دو در کنار هم بیشتر شبیه به یک پارادوکس عظیم می باشد تا دو ویژگی انسانی. از این رو یکی از بزرگترین چالش های انسانی برقراری رابطه و حضور در جامعه محسوب می شود. این برقراری باید به شکلی انجام بگیرد که نه ویژگی های فردی طرفین آسیب ببیند و نه رابطه دچار مشکل شود. از این رو می بینیم که برقراری رابطه با این شرایط محدودیت ها خود یک کار سخت و مهم می تواند باشد. از این رو پر بیراه نیست که در این مسیر راهنماها و منابع مختلفی داشته باشیم تا بتوانند ما را در این مسیر یاری دهند. این رساندن یاری بیشتر از جهت آموزش این محدودیت و نشان دادن توانایی حرکت ما در این محدودیت ها می باشد و نه بیشتر از آن. بنابراین هیچگاه تصور نکنید که با خواندن این منابع یا هر چیز دیگری معجزه ای ژرف اتفاق بیفتد. اگر با دید شناخت محدودیت و یادگیری بهترین عملکرد وارد این کتاب ها مانند کتاب زرافه و شغال درونمان را بشناسیم، شویم نتیجه ای بهتر و مفیدتر خواهیم گرفت. بنابراین بیابید بیشتر با این کتاب آشنا شویم.

 

زرافه و شغال درون

 

از عنوان تا محتوا در کتاب زرافه و شغال درونمان را بشناسیم

آن چیزی که به وضوح در عنوان این کتاب به چشم می خورد و نظر ما را به خود جذب می کند، وجود نام دو حیوان نه چندان مرتبط با یک دیگر به نام های زرافه و شغال است. این که چرا این حیوانات انتخاب شدند و اصلا چرا باید حیوانات در این میان نقشی داشته باشند حرفهایی است که می خواهیم در این بخش از تحلیل این کتاب بزنیم.

در حقیقت از گذشته تا امروز حیوانات زنده ترین نماد طبیعت برای ما انسان ها محسوب می شدند. برای هرکدام ویژگی های خاصی در نظر می گرفتیم و برخی را ارج می دادیم و برخی دیگر مورد غضب ما واقع می شدند. نماد بارز این اتفاقات و این نمادگرایی از دوران سرخپوستی می باشد. در تاریخ مصر باستان نیز بسیار از این موارد دیده می شود. امروز نیز برخی از نقاط جهان هنوز دیدی دیگر به حیوانات وجود دارد. بنابراین می توانیم بگوییم این تمایل ما به نمادگرایی حیوانات نه تنها ریشه تاریخی دارد بلکه شاید یک ریشه ذاتی و درونی نیز داشته باشد. بنابراین این می تواند یک دلیل کلی برای کتاب به عنوان انتخاب حیوانات برای بیان سخنان خود باشد. اما چرا زرافه و شغال انتخاب شدند. حیواناتی که به نظر بجز ویژگی مشترک وحشی بودن دیگر هیچ ویژگی مشترکی با یکدیگر ندارند.

فارغ از ویژگی های زرافه و شغال که نمی خواهیم در این جا از آن ها بگوییم. چرا که به نوعی واگویه کردن کتاب است و این چندان جذابیت خاصی ندارند، انتخاب زرافه و شغال تقریبا یم انتخاب بسیار هوشمندانه است.  اولا این که هر دو این حیوانات وحشی و رام نشدنی هستند و نسبت این حیوانات به درون انسان ها نشان می دهد قرار است با چیزهایی سروکار داشته باشیم که رام و اهلی نمی شوند و نمی توان آنها را سرکوب کرد. اما تفاوت عمده میان شغال و زرافه دقیقا نشان دهنده این  است که چگونه بین دو ویژگی اساسی در درون ما تفاوت وجود دارد و چگونه باید بین آن ها تعادل برقرار کرد. حال این ویژگی ها چه می تواند باشد باید کتاب را بخوانید و بدانید.

 

زرافه و شغال درونمان را بشناسیم

 

رابطه حیوانات و درون انسان

حال وقت آن رسیده به عنوان خاتمه این مقاله و این سخنان، حرف های گفته شده قسمت اول را به حرف های قسمت دوم ربط بدهیم و پل میان آن ها ایجاد کنیم. ما دربالاگفتیم که رابطه برای انسان ها یک امر طبیعی و البته پیچیده محسوب می شود. برای این که بتوان در این پیچیدگی از خشونت جلوگیری کرد باید بدانیم کدام ویژگی درون ما غلبه بر ویژگی دیگری می کند. ویژگی شغالی یا زرافه ای. آن چیزی که دراین کتاب بسیار جذاب است این است که قبول می کند هیچ کدام از این ویژگی ها را نمی توان حذف کرد و آن چیزی که مهم است این است که بتوان آن ویژگی را قبول کرد و در جهت درست از آن استفاده کرد. این سخنان و مجموعه ای دیگر از این سخنان تمام مفاهیمی است که در کتاب زرافه و شغال درونمان را بشناسیم از آن سخن گفته می شود.

 


 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها