×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
زنان با مردان

دانلود کتاب زنان با مردان

زنان با مردان
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
افتخارات
نقد و بررسی

نام کتاب : زنان با مردان

نویسنده : ریچارد فورد

ناشر : روزگار

مترجم : آرش خوش صفا

تعداد صفحات : 288 صفحه

شابک : 978-964-374-736-7-x

تاریخ انتشار : 1397

دسته بندی : داستان های کوتاه

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 15000 تومان


معرفی کتاب

" زنان با مردان "

کتاب حاضر شامل 3 داستان کوتاه با نام های زن پرست ، حسود و غربی ها ، به قلم رمان نویس آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر ، ریچارد فورد (Richard Ford) می باشد که با ترجمه ای از آرش خوش صفا توسط انتشارات روزگار منتشر شده است. زن پرست ، حسود و غربی ها عناوین داستان های موجود در این کتاب می باشد .

این کتاب برنده ی جایزه ی پن مالامود2001 شده است که بر اعتبار کتاب افزوده است.

در بخشی از داستان اول کتاب می خوانیم: "  آستِن که دستانش را روی پاهایش گذاشته بود، احساس می‎کرد چه قدر در آن ماشین فسقلی، بزرگ و سنگین شده بود؛ به صدای نفس‎هایش گوش سپرده بود و به خوبی می‎دانست لب مرزِ دست‎یابی به ژستی بود که در آن لحظه، مناسب ‎ و یا مناسب‎ترین ‎ به نظر بیایید. جوزِفین در کل این مدت هیچ تکان نخورده بود. ماشین داشت درجا کار می‎کرد، نور چراغ‎های جلویش، کم‎رمق، افتاده بود توی خیابان و نشان‎گرهای جلوداشبورد، فضای توی ماشین را کمی سبزرنگ کرده بود... "

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

  • برنده جایزه پن/مالامود 2001 برای پیشبرد رمان کوتاه

 درباره ی نویسنده

ریچارد فورد سال 1944 در آمریکا چشم به جهان گشوده است. آقای فورد یک نویسنده و رمان نویس حرفه ای آمریکایی است که به خاطره نوشته های قدرتمندش در بین مردم میسی سیپی به عنوان مشهورترین رمان نویس شناخته شده است . در بهترین دانشگاههای آمریکا دوره ی تحصیلی خود را سپری کرده است. این نویسنده ی بزرگ توانسته است جوایز زیادی برای رمان های پرطرفدار خود دریافت کند.

رمان های آخرین خوش شانسی، حیوانات وحشی، کانادا، روز استقلال، خبرنگار ورزشی از دیگر آثار ریچارد فورد می باشد.

 

نقد و بررسی کتاب زنان با مردان

رمان زنان با مردان،  سه قصه ی  متفاوت را روایت می کند. در داستان اول  خواننده بر روی رابطه ی بین زنان و مردان متاهل متمرکز می شود. رابطه هایی که امروزه خیلی از زندگی ها را تحت تاثیر قرار داده است. آستن مردی است متاهل که در ماموریت خود با جوزفین، زن متاهلی که قصد جدایی از همسرش را دارد آشنا می شود. مخاطب تا آخر داستان منتظر می ماند تا اتفاقی بیفتد که ماجرا ختم بخیر شود.  خانم ها اگر مخاطب این رمان باشند شاید در برخی مواقع  آستن را قضاوت کنند و از رفتارهایش عصبی بشوند.  اگر به لحاظ منطقی بخواهم این بخش را نقد کنم باید بگویم خیانت در هر کجای دنیا که اتفاق بیفتد قابل توجیه  نیست و نمی توان با بهانه ی مختلف وجدان خود را آرام کرد.  اعتماد ستون محکمی است بین زن و مرد، اگر خراب بشود  هیچ راهی برای جبران باقی نمی ماند.

در داستان دوم،  شخصیت اصلی، پسری است  که با پدر خود زندگی می کند و مادرش برای مدتی آنها را ترک کرده است. پسرک هفده ساله ای که برای دیدن مادرش با خاله اش همسفر می شود. در طول سفر اتفاقاتی می افتد که  بیشتر در مورد رابطه ی زنان با مردان کنجکاو می شود. با خواندن این بخش می توان به تاثیرات منفی طلاق بر تفکرات  فرزندان خانواده پی برد.

 

ریچارد فورد

 

معمولا فرزندان بعد از طلاق به رابطه های پدر و مادر خود حساس می شوند. حضور مرد یا زن دیگر در زندگی آنها باعث می شود تا زندگی برایشان سخت تر بشود.

بخش سوم داستان زندگی نویسنده ای بنام متیوز می باشد. کسی که تلاش می کند تا کتاب اش به زبان فرانسوی ترجمه بشود. اتفاقاتی که در طول سفر برای متیوز و همسفرش می افتد باعث می شود تا دیدگاه متفاوتی به رابطه های بین افراد  داشته باشد. گاهی سرنوشت انسان ها را با اتفاقاتی ناخواسته درگیر می کند. همین اتفاقات هر چند تلخ و سخت  موجب می شوند تا تصمیمات مهم تری برای آینده گرفته بشود.

 

نتیجه گیری

مهم ترین مسئله ای که این کتاب در مورد آن حرف می زند رابطه ی بین زنان و مردان است. شاید برای برقراری ارتباط بین افراد حدودی مشخص نشده است اما هر فردی می تواند تنظیم کننده ی روابط خود باشد. وارد شدن شخص جدیدی به زندگی هر فردی می تواند عاقبت خوب و بدی داشته باشد . کنترل کردن روابط مهم ترین چیزی بود که شخصیت های اصلی داستان آن را نادیده گرفته بودند.

تعهد، مسئولیت پذیری، اعتماد و وفاداری ویژگی هایی هستند که هر شخصی به هنگام ازدواج باید آن ها را بپذیرد. ندیدن شریک زندگی،  فاصله گرفتن از آن و بها دادن به نفر سوم اشتباه بزرگی است که پایه های زندگی را سست می کنند. متاسفانه انچه که امروزه شاهد ان هستیم خیانت و نداشتن احساس مسئولیت بین افراد است. برای اینکه بتوان روابط سالمی داشت باید کنترل زندگی را به دست گرفت.

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها