×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
سیر عشق

دانلود کتاب سیر عشق

سیر عشق
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : سیر عشق

نویسنده : آلن دوباتن

ناشر : معیار علم

مترجم : مریم قاسمی

تعداد صفحات : 238 صفحه

شابک : 978-622-6247-32-0

تاریخ انتشار : 1398

رده بندی دیویی : 823/914

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان و رمان های عاشقانه, داستان های آموزنده

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 28000 تومان


معرفی کتاب

"سیر عشق" / اثر دیگری از نویسنده کتاب جستارهایی در باب عشق
کتاب حاضر با عنوان اصلی (The course of love) اثری از آلن دوباتن (Alain De Botton) می باشد با ترجمه ای از مریم قاسمی، توسط انتشارات معیار علم منتشر شده است.
این کتاب در رابطه با ازدواج و روابط بین زن و مرد  می باشد. این کتاب در سال 2016 نوشته شده است و این نکته را به ما می آموزد که علاوه بر وجود عشق چگونه ادامه دادن این مسیر نیز مهم است. داستان به زندگی «ربیع خان» و «کرستن مک لیلاند» از ابتدای آشنایی آنها و آنچه برایشان در زندگی پیش می آید پرداخته است. در واقع این کتاب به داستان یک ازدواج پرداخته است و از ابتدا روابط بوجود آمده بین زن و مرد با تمام شور و احساس و تا آنچه در این رابطه به وجود می آید از جمله تعهدات، هراس ها، لذت ها و مشکلاتی کم وبیش که در پیش روی همه است را بررسی می کند. دراصل نویسنده با پرداختن به مسائل ازدواج در این رمان می خواسته به آنچه باعث بقای یک ازدواج می شود اشاره کند تا خواننده از تجربیات این داستان در زندگی واقعی خود استفاده کند.
در بخشی از کتاب سیر عشق می خوانیم :
" در شهر عشق، خانم اسکاتلندی و همسر خاورمیانه‌ای اش به قبرستان "پرلاشز" سر می‌زنند. آن‌ها به دنبال خاک جان دی برونوف  می‌گردند و پیدایش نمی‌کنند و نهایتاً سر خاک ادیث پیاف  با همدیگر "کروک موسیو " می‌خورند. وقتی به اتاقشان برمی‌گردند، حوله ای پهن می‌کنند و – در بشقاب‌های کاغذی و به کمک چنگال‌های پلاستیکی – خرچنگ تزئین شده‌ی بریتنی  می‌خورند، که از پشت شیشه ی یک مغازه‌ی غذا‌های کمیاب در خیابان "میدی شقشه" آن‌ها را به سمت خود کشیده بود.
مقابل هتل‌شان، بوتیک کودکانه‌ی پر زرق و برقی است که ژاکت و سرهمی‌های گران قیمت می فروشد. یک روز عصر که ربیع در حمام خیس آب بود، کرستن سر و کله اش پیدا می‌شود و یک دابی خریده است؛ هیولایی کوچک و پشمالو که تک شاخ است و عمداَ سه تا چشم تابدار دارد و شش سال دیگر یکی از دارایی‌های مورد علاقه‌ی دختر‌شان خواهد بود.
وقتی از اسکاتلند برگشتند،دنبال آپارتمانی برای خود می‌گردند.ربیع به شوخی می‌گوید با زنی ثروتمند ازدواج کرده است که فقط در مقایسه با وضعیت مالی خودش درست است. او یک خانه‌ی کوچک دارد، 4 سال بیشتر از ربیع کار کرده است و هیچ وقت برای 8 ماه متوالی بیکار نبوده است. کرستن (با مهربانی) می‌گوید تو پولت فقط به خرید یک خانه‌‎ی نقلی می‌رسد. آن‌ها طبقه اول ساختمانی در خیابان مرچیسران را پسند می‌کنند. فروشنده که زن بیوه‌ای مسن و ضعیف است، همسرش را سال گذشته از دست داده و دو پسرش در کانادا زندگی می‌کنند. خودش هم خیلی حالش خوب نیست. عکس‌های خانوادگی وقتی پسر‌هایش خیلی جوان بودند، کنار قفسه‌های قهوه‌ای تیره، ردیف شده اند ،ربیع فوراً آنجا را برای یک تلویزیون اندازه گیری می‌کند،کاغذ دیواری را هم عوض خواهد کرد. و به کابینت‌های نارنجی روشن آشپزخانه هم رنگی سنگین تر خواهد زد."

فهرست مطالب

فصل اول رمانتیسم

فصل دوم از آن پس

فصل سوم فرزندان

فصل چهارم بی وفایی

فصل پنجم گذر از احساسات گرایی

 

تنها آغاز عشق نیست که اهمیت دارد، بلکه چگونگی ادامه آن است که حائز اهمیت است   (آلن دو باتن)

ربیع و کرستن دو شخصیت اصلی رمان هستند که در طول داستان، اولین جرقه های عشق را تجربه می کنند. اما بعد مدتی درمی یابند که باید سختی ها، ناملایمات و لحظات خوب و بد زندگی را تجربه کنند. سر مسائل جزئی با یکدیگر بحث می کنند و همیشه به دنبال یک مقصر در دعواهایشان می گردند

پس از مدتی آن ها بچه دار می شوند. این بچه دار شدن پر از خستگی و گاهی شادی همراه است. همه چیز واقعی جلو می رود و دو نفر وارد سن دیگری می شوند که حال خواسته های متفاوتی از یکدیگر دارند اما این رابطه همچنان ادامه دارد و این اتفاقات به شاخه های زندگی اضافه می شوند....

سِير عشق رماني عاشقانه است که به جست و جو در چگونگي بقا و پيشرفت عشق در دراز مدت ميپردازد. اين رمان تلاش ميکند آنچه را بعد از وقوع عشق اتفاق ميافتد را جست وجو کند؛ آنچه عشق را زنده نگه ميدارد. نویسنده همراه با این دو شخصیت داستان سادگي گرفتاري در دام عشق و همچنين سير زندگيِ پس از آن را تجربه ميکند.

کتاب سیر عشق به بررسی موشکافانه و عمیق یک عشق و رابطه میان دو نفر از لحظه تولد تا رشد و بلوغ شرح می دهد ، این کتاب در واقع بررسی اتفاقاتی ا ست که در طول زندگی و فراز و نشیب هایش برای یک رابطه و زوجِ درگیر در آن می افتد.نگاه نویسنده در تحلیل اتفاقات حین رابطه با تمام جزيیات و مسائل و مشکلات ازدواج، قابل تمجید است.

 

 سیر عشق

 

کتاب شامل پنج بخش: رمانتیسم، از آن پس، فرزندان، بی وفایی و فراتر از رمانتیسم نوشته شده است..

آنچه در این کتاب  می خوانیم یک رابطه پشت ویترینی نیست، سیر عشق، بیان واقعیت است. آیینه ای ا ست از حقایق زندگی وتوصیف خوبی ها و بدی ها، فراز ها و نشیب ها. نویسنده در این کتاب نگاهی بدیع به ازدواج دارد و مسائل و چالش های پیش روي بعداز تعهد ،آموزش چگونگی پرورش عشق به مخاطب  و درباره اهمیت شناخت، انتخاب عاقلانه و سرنوشت عشق و احساس را مورد بررسی قرار می دهد.

 در این کتاب نویسنده سعی دارد پرده هایی از یک زندگی واقعی به نمایش بگذارد، تا با یک روایت داستانی مفاهیمی را در باب زندگی به تصویر می کشد.

این کتاب به مایادآوری می کند که عشق و ازدواج مشکلات خاص خودش را دارد و همه ما باید یاد بگیریم که چطور با این مشکلات برخورد کنیم. در واقع عشق و تشکیل زندگی مشترک نیازمند مهارت است  و آلن دو باتن سعی دارد این مهارت را به ماآموزش دهد.

نتیجۀ این رمان  تجربه های فلسفی و روان کاوانه است که ما را ترغیب می کند که  با شخصیت های رمان، هم ذات پنداری کنیم و به تجریبات آن ها راجع به عشق، بیندیشیم.

به قلم: نفیسه علیزاده

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

ویدئوهای مرتبط با کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
فرشته

خوب بود

1400-12-05

jamshid.miladi

من کتاب اصلیرو تا حدودی خوندم...ترجمه غلط هست خیلی جاها هدفو نرسونده

1400-10-01

مژگان کربلایی

ترجمش کجاش خوبه...حتی غلط املایی هم داره..متاسفم

1400-09-22

محمد صلواتیان

یک دید حقیقی نسبت به عشق را براتون بیان میکنه

1400-09-21

حسین دهنوی

اونایی که میخوان ازدواج کنن و اونایی که کردن حتما بخونن حتی به درد اونایی که میخوان دوستی های عمیق داشته باشنم خوبه

1400-09-01

مجید فرهنگی

ترجمه عالی و روان

1400-08-15

soolmaz-akbari

خیلی قشنگ در قالب رمان موارد روانشناسی را بیان میکنه در مورد ازدواج

1400-07-14

حسین طاروردی

کسانی که میخوان ازدواج کنن حتما مطالعه کنند واقعا عالیه

1400-07-11

حسین ایمانی

کتاب جالبی هست مسیر ازدواج و شرح میده به زیبایی

1400-05-07

saharAbbasi

یه کتاب که بسیارتاثیرگذار است.

1398-09-15

برچسب ها