×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
می توان شاد بود حتی در سختی ها

دانلود کتاب می توان شاد بود حتی در سختی ها

می توان شاد بود حتی در سختی ها
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : می توان شاد بود حتی در سختی ها

نویسنده : ریچارد کارلسون

ناشر : نسل نو اندیش

مترجم : پروین آقائی

تعداد صفحات : 160 صفحه

شابک : 978-964-236-773-3

تاریخ انتشار : 1395

رده بندی دیویی : 158/1

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 49900 تومان


معرفی کتاب

"می توان شاد بود حتی در سختی ها" / پنج اصل مهم برای داشتن زندگی متعادل

کتاب حاضر با عنوان اصلی (You can happy no matter what) اثری از ریچارد کارلسون (Richard Carlson) می باشد که با ترجمه ای از پروین آقائی ،  توسط انتشارات نسل نو اندیش منتشر شده است.

دکتر کارلسون در این کتاب بی‌نظیر توضیح می‌دهد که زندگی دشمن شما نیست؛ اما افکار شما می‌توانند دشمنان سرسخت شما باشند. او به ما یادآوری می‌کند ذهن ما ابزاری بسیار نیرومند است که می‌تواند در هر لحظه از زندگی به نفع یا ضرر ما عمل کند. ما حق انتخاب داریم. می‌توانیم بیاموزیم با عشق و صبوری زندگی کنیم یا این‌كه با آن به جدال و کشمکش برخیزیم. ما صرف‌نظر از چالش‌هایی که بر سر راه ما قرار می‌گیرند، منابعی ارزشمند در درون خود داریم که کمک می‌کنند زندگی شاد و رضایت‌بخشی داشته باشیم.

 

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

" افکار ما برای نگرانی مانند آب و نور خورشید برای گیاهان هستند. وقتی به چیزی فکر می‌کنیم، توجه خود را به آن معطوف می‌کنیم و روی آن متمرکز می‌شویم، موضوع مورد نظر در ذهن رشد می‌کند. در این صورت حس ناخشنودی موجه‌تر به نظر می‌رسد. اگر از چیزی ناراحت شویم و بیش از حد به آن فکر کنیم می‌توانیم این ناراحتی جزئی را به منبع بزرگی از نگرانی تبدیل‌کنیم. به‌ همین دلیل افراد زیادی از مسائل کوچک آزرده می‌شوند، بنابراین اگر با ماهیت افکار آشنا نباشیم، به‌راحتی مسائل را در ذهن خود بزرگ می‌کنیم. "

فهرست مطالب

  
    پیش‌گفتار: دکتر وین دایر
    مقدمه
    بخش اول: اصول
    اصل فکر کردن
    اصل شرایط روحی
    اصل واقعیت‌های متفاوت
    اصل احساسات
    اصل لحظه حال
    مروری مختصر
    بخش دوم: به کار بستن اصول
    روابط
    نگراني
    حل مشکلات
    شادی
    عادت‌ها و اعتیادات
    یک فهرست بازبینی برای زندگی

درباره ی نویسنده ی می توان شاد بود حتی در سختی ها

ریچارد کارلسون در سال 1961 در آمریکا چشم به جهان گشوده است. این نویسنده جزو برترین نویسنده هایی هست که آموزش شادی را برای علاقه مندان ارائه داده است. سخنرانی های کارلسون همیشه طرفداران زیادی داشته است و بارها مورد تحسین قرار گرفته است. کتاب های نگران نباشید، در زندگی سخت نگیرید و کتاب از کاه کوه نسازید جزو پرفروش ترین آثار این هنرمند بوده است.

 

درباره ی کتاب می توان شاد بود حتی در سختی ها

در آغاز کتاب دکتر وین دایر در مورد این اثر مطالبی ارائه کرده است که در همان ابتدا تاثیر گذاری این کتاب را تصدیق می کند. وین دایر معتقد است که شرایط شخصیت ما را آشکار می کند. شادی پایان راه نیست بلکه آغاز راه است.

طبیعی ترین حالت درونی انسان ها شادی است. برخی مواقع شرایطی پیش می آید انسان ها درگیر آن می شوند و مدت با شادی و شاد بودن غریبه می شوند.

چهار اصل در این اثر، براساس اصول روانشناختی، توسط دکتر ریک سوارزو و دکتر راجر سی میلرز بیان شده اند. نویسنده معتقد است که با یادگیری این اصول می توان با وجود هر مشکل و سختی باز هم شادی را برگزید و با تمام ناخوشی ها جنگید.

ذهن شما: کلید شادی

آنچه که در شروع این بحث مد نظر است توصیف نقش اصلی ذهن است. یک قسمت از مغز برای ذخیره ی اطلاعات و تجربه های تلخ و شیرین قسمت دیگر نیز فرستنده ای حساس برای عقل و منطق. مغز هیچ گاه نمی تواند دقیق فکر کند مگر اینکه از تمام انرژی های منفی دور باشد.

هدف اصلی نویسنده این است که مخاطب بیاموزد که چگونه قوانین روانشناختی طبیعی حاکم بر زندگی را بپذیرد.

 

نویسنده ی اثر می توان شاد بود حتی در سختی ها

 

نقد و بررسی کتاب می توان شاد بود حتی در سختی ها

بخش اول: اصول

رازی که فاش شدن آن می تواند باعث بشود حتی یک نفر ذهنیت و زندگی خود را تغییر بدهد، اصول فکرکردن است. تفکر همانند راننده ای است که ذهن را هدایت می کند. تمام موفقیت های کسب شده ریشه ی قوی در تفکرات دارند. شاید در گذشته روزی چندین ساعت به موفقیتی که دست یافته ای فکر کرده باشی، بی آنکه بدانی قطار زندگی را در ریل موفقیت هدایت کرده ای.

"درک اصل تفکر و نحوه ی تاثیرگذاری آن بر تجربه ی انسان ها، هدیه ی گران بهایی است ". نویسنده با این جمله بیان می کند که همه می توانند از صمیم قلب شادی را دنبال کنند و هر آنچه که از ذهنشان می گذرد با جدیت آن را دنبال کنند. نباید فراموش کرد که حذف کردن افکار منفی راه برای مثبت اندیشی و شاد زندگی کردن باز می کند.

در اواسط این بخش مخاطب به خوبی درک می کند که آنچه که قابل تغییر است شرایط روحی است نه شرایط زندگی. یادگیری اصل شرایط روحی شیوه ای است که می تواند حال خوب را تقویت کند.

توصیه ی نویسنده در این اثر این است که " سعی نکنید در شرایط روحی بد مشکلات را حل کنید ". این توصیه واقعا بجا و به موقع. کافی است شرایطی که در آن قرار داریم را بشناسیم و کنترل حرف هایی که گفته می شود را داشته باشیم. اگر در بدترین شرایط دهن باز کنیم مطمعنا بعد ها حرف هایی که زده ایم خودمان را آزار می دهد.

در این بخش در مورد پنج اصل زیر بحث شده است:

  • اصول فکر کردن
  • اصل شرایط روحی
  • اصل واقعیت های متفاوت
  • اصل احساسات
  • اصل لحظه ی حال

 

شاد بودن هدف اصلی ریچارد کارلسون

 

بخش دوم: به کار بستن اصول

همه ی انسان ها از نظر روانشناختی به یک سو حرکت می کنند. همه فکر میکنیم، این کاری است که تا ابد در ذات ما نهفته است. برای همین است که با عقیده ها و نظرات متفاوت در این جهان دور هم جمع شده ایم. پنج موردی که در بخش اول توضیح داده شده در زندگی همه ی ما صدق می کند.

نویسنده به وضوح از تفاوت افکار و احترام به آن سخن به میان می آورد. هیچگاه نمی توان خود را برتر از دیگران دانست. آنچه که با خواندن این کتاب درک کردم این است که: هیچگاه نباید دیدگاه خود را نسبت به زندگی دیگران مد نظر قرار داد. همه ی ما با افکار و فرهنگ های مختلف رشد کردیم. برای اینکه بتوانیم روابط سالمی داشته باشیم باید بپذیریم که هر شخصی با هر عقیده ای که دارد محترم است. در این صورت است که با تمام وجود احساس شادی می کنیم چون زمان خود را برای قضاوت دیگران صرف نکرده ایم.

نویسنده در این کتاب خواننده را دعوت می کند به تجزیه و تحلیل مشکلات. نیاز است تا جستجوی عمیق در مشکلات خود داشته باشیم. گاهی لازم است تا با تمام وجود تلاش کنیم، در مورد مشکلات خود فکر کنیم و انها را تحلیل کنیم تا به بهترین شیوه راه حلی برای آن پیدا کنیم.

مردم به اندازه ای که تصمیم می گیرند شاد هستند. در واقع نویسنده معتقد است که شادی نوعی حالت ذهنی است. حسی است که با خود آرامش را به ارمغان می آورد. شادی با جستجو کردن به دست نمی آید باید باور کرد و ایمان داشت که شادی حس درونی است که در ذات ما نهفته است. کافی است با ایمان قلبی همیشه آرامش قلبی خود را حفظ کرد. شادی حس طبیعی است که از عملکرد روان شناختی سالم نشات می گیرد.

 

شاد بودن در سخت ترین شرایط از توصیه های ریچارد کارلسون

 

 

به قلم: مهدیه سلمانی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها