×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
شنگول و منگول

دانلود کتاب شنگول و منگول

شنگول و منگول
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : شنگول و منگول

نویسنده : جواد برات زاده

ناشر : لسان فصیح

تعداد صفحات : 14 صفحه

شابک : 978-600-96454-42

تاریخ انتشار : 1396

دسته بندی : داستان کودک, داستان نوجوان

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 9000 تومان


معرفی کتاب

" شنگول و منگول " داستانی بسیار معروف و قدیمی می باشد که این بار به قلم جواد برات زاده نوشته شده است . انتشارات لسان فصیح این کتاب را برای کودکان و نوجوانان منتشر نموده است .

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

کودک من مراقب خودت باش!

قصه شنگول و منگول قصه ای است که به صورت گسترده ای در کودکی از مادربزرگ ها و یا تلویزیون شنیده ایم. آیا ویژگی خاصی درون این قصه وجود دارد که باعث شده است این همه مورد توجه قرار بگیرد و حتی کارتون های مختلفی نیز از روی آن ساخته شود؟

یکی رسوم خوبی که در گذشته در بین پدر و مادرها و مادر بزرگ ها وجود داشته و امروزه تا حدودی کم رنگ شده است قصه خوانی برای کودکان بوده است. قصه خوانی می تواند تاثیر خوبی در روحیه و تربیت کودکان داشته باشد. در دنیایی که ما فرصت نمی کنیم با همدیگر به خوبی گفتگو کنیم و سرگرمی های کاذب ما را از هم دور کرده اند با خواندن قصه هایی مانند شنگول و منگول می توانیم راه جدیدی برای گفتگو پیدا کنیم.

از جهت دیگر با خواندن این قصه ها این فرصت را به خودمان می دهیم تا قبل از اینکه بیگانگان ذهن کودکمان را از یکسری مسائل پرکنند او را با فرهنگ و رسوم بومی کشور آشنا گردانیم.

 

شنگول و منگول

 

در قصه شنگول و منگول تاکید بالایی بر نان آوری و ایجاد امنیت توسط مادر شده است که این به کودک می آموزد که همیشه این کارها بر عهده پدر نیست و مادر نیز می تواند چنین امنیتی را برای او به ارمغان بیاورد. کودک یاد می گیرد که گاهی به صورت مستقل تصمیم بگیرد و در برابر بیگانگان از خود مراقبت کند.

در داستان دروغ توسط گرگی که موجود خوبی نیست گفته می شود و از طرف دیگر کودک می فهمد گول خوردن می تواند عواقب بدی برای او داشته باشد.

این کتاب را باید روایتی ساده شده از زندگی خود کودک دانست که در آن درس های زیادی برای او وجود دارد. به همین دلیل است که کودکان بارها و بارها دوست دارند آن را بشنوند. بهتر آن است تا بچه ها از طریق قصه یاد بگیرند چه رفتاری با افرادی داشته باشند که سلامتی روحی و جسمی آنها را تحدید می کنند تا اینکه تجربه و آسیب به آنها یاد بدهد.

 

کتاب شنگولو منگول

 

البته باید گفت در مقابل انتقاداتی نیز برخی به قصه وارد می کنند که مثلا کودک از آن دروغ می آموزد یا اینکه زمینه خشونت در او شکل می گیرد چون مادر بعد نجات فرزند خود شکم گرگ را با سنگ پر می کند.

شنگول و منگول در ردیف افسانه قرار می گیرد و برای سال های طولانی سینه به سینه نقل شده و به نسل های بعدی انتقال یافته است. این افسانه علاوه بر این که به شیوه های مختلف شعر، تصویر، فیلم، کارتون، نمایش و ... منتشر شده است به عنوان ایده ای برای طنز نویسی، ساخت ضرب المثل نیز بوده است. حتی از آن ایده های مختلفی برای نوشتن کتاب یا ساخت فیلم گرفته شده است که با داستان واقعی متفاوت است.

قالب های تخیلی که در این داستان وجود دارد را می توان بدین شرح عنوان کرد: حرف زدن حیوانات، معده گرگ بره را هضم نمی کند و بره زنده می ماند، مامان بزی شکم گرگ را پاره می کند و سنگ پر می کند ولی او زنده می ماند. همین مثال نشان می دهد که داستان می تواند به عنوان یک کتاب تخیلی کودکان شناخته شود.

نویسنده: سعید گلمحمدی

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
الهه

چرا ذخیره نمیشه؟

پشتیبان سایت

برای دانلود و مطالعه کتابها باید یکی از اپلیکیشنهای کتابچین ( اندروید، آی او اس و ویندوزی) را نصب نمائید سپس دقیقا با همان حساب کاربری که اقدام به خرید کتاب کرده اید وارد اپلیکیشن شوید و به قسمت "کتابخانه من" وارد شوید کتاب در آنجا قابل مشاهده، دانلود و مطالعه می باشد. برای مطالعه کتاب فقط باید یکبار به اینترنت وصل شوید و کتاب را دانلود نمائید و برای دفعات بعدی نیاز به اینترنت نمی باشد

1401-08-22

Pooya Manafi

عالیییییی بود

1400-12-05

محمدرضا

کتاب دارای داستان جالبی است با تصاویر گویا مناسب برای کودکان

1400-10-30

برچسب ها