×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
شیوه های یاری گری در عشایر

دانلود کتاب شیوه های یاری گری در عشایر

شیوه های یاری گری در عشایر
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : شیوه های یاری گری در عشایر

نویسنده : محمود ریاحی

ناشر : آزمون یار پویا

تعداد صفحات : 154 صفحه

شابک : 978-600-7849-09-5

تاریخ انتشار : 1394

رده بندی دیویی : 955/452

دسته بندی : علوم اجتماعی، فرهنگ و سبک زندگی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 23000 تومان


معرفی کتاب

"شیوه های یاری گری در عشایر" / (منطقه ایوان کلهر)
کتاب حاضر اثری از محمود ریاحی می باشد که توسط انتشارات آزمون یار پویا منتشر شده است.
ایلات و عشایر ایران بخش مهمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و نقش اساسی در ساختار اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور دارند. اگر چه در گذر زمان و در نتیجه تغییرات و تحولات فراوان در همه جنبه‌های زندگی، گونه‌ای گرایش فزاینده به سوی همسان‌گرایی در جامعه دیده می‌شود. اما شتاب این تغییرات در برخی قشرها و جوامع نسبت به دیگری گوناگون است که این خود می‌تواند ناشی از نوع و شیوه زندگی و پاره‌ای دیگر از مسایل باشد. جامعه عشایری و ایلی جامعه‌ای است که در سایه مقتضیات و شرایط زندگی و زیست محیطی و هنجارهای فرهنگی و اجتماعی نسبت به دیگر جوامع شهری و روستایی کمتر دچار تغییرات فرهنگی و کم‌رنگی سنت‌ها شده است. بنابراین بر مردم‌شناسان است که با پژوهش و بررسی همه‌سویه ساختار اجتماعی و فرهنگی ایلات کشور، برگ زرین دیگری بر افتخارات فرهنگی مملکت بیافزایند. پژوهش و بررسی در مردم‌شناسی جایگاه ویژه‌ای دارد. در واقع کار اصلی مردم‌شناسان ژرفانگری در آیین‌های فرهنگ اقوام گوناگون می‌باشد و همواره مورد توجه اندیشمندان علوم اجتماعی به‌ویژه مردم‌شناسان بوده‌اند و این رفتار در مردمان هر سرزمین و هر فرهنگی وجود دارد اما شیوه و روش آن مانند دیگر رسوم تفاوت‌های فراوان دارد.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" خواجه نصیرالدین طوسی: «در میان نظریات خواجه نصیرالدین طوسی، نیز به مطالب مشابهی با آنچه گفته شد برمی‌خوریم که منشأ همکاری در جامعه انسانی را عوامل بیرونی و ضرورت‌های زندگی انسان می‌داند. این فیلسوف بزرگ اسلامی، در این باره معتقد است که، نوع انسان را که اشرف موجودات عالم است به معنت دیگر انواع و معاونت نوع خود حاجت است هم در بقای شخص و هم در بقای نوع، اما بیان آن که به انواع دیگر محتاج است خود ظاهر است و اما بیان آن که به معاونت نوع خود محتاج است آن است که اگر هر شخصی را به ترتیب خوراک و پوشاک و مسکن و سلاح خود مشغول بایستی بود تا اول ادوات درودگری و آهنگری به دست آوردی و بدان ادوات و آلات زراعت و حصاد و طحن و عجن، غزل و نسج و دیگر حِرف و صناعت‌ها مهیا کردی پس، بدین مهمات مشغول شدی بقای او بی‌غذا بدین صورت وفا نکردی و روزگار او اگر بر این اشتغالات موزع کردندی بر ادای حق یکی از این جمله قادر نبودی. اما چون یکدیگر را معاونت کنند و هر یکی به مهمی از این مهمات زیادت از قدر کفاف خود قیام نمایند و به اعطای قدر زیادت و اخذ بَدَل از عمل دیگران قانون عدالت در معامله نگاه دارند اسباب معیشت دست فرا دهد و تعاقب شخص و بقای نوع میسر و منظور گردد چنان که هست و همانا اشارت بدین معنا باشد آن چه در احادیث گویند که آدم علیه‌السلام چون به دنیا آمد و غذا طلب کرد او را هزار کار ببایست کرد تا نان پخته شد و هزارو یکم آن بود که نان سرد کرد آن گه بخورد و در عبارت حکما همین معنا یافته شود بر این وجه که هزار شخص کار کن تا یک شخص لقمه‌ای نان در دهن تواند نهاد»"
 

فهرست مطالب

پیشگفتار

فصل نخست: کلیات و تعاریف

فصل دوم: دیدگاه هایی درباره یاری گری

فصل سوم: موقعیت جغرافیایی، سیاسی و تاریخی منطقه

فصل چهارم: شیوه های یاری گری سنتی 

فصل پنجم: سخن پایانی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات آزمون یار پویا

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها