×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب صوتی از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
عروسک فرنگی

دانلود کتاب صوتی عروسک فرنگی

عروسک فرنگی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
خرید کتاب صوتی
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب صوتی : عروسک فرنگی

نویسنده : آلبا د سس پدس

ناشر صوتی: آوانامه دانش گستر

ناشر: ققنوس

مترجم : بهمن فرزانه

گوینده : میلاد فتوحی

زمان کل : 08 ساعت و 17 دقیقه

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان و رمان های عاشقانه, داستان و رمان صوتی

نوع کتاب : صوتی

قیمت نسخه الکترونیک : 82000 تومان


معرفی کتاب

"عروسک فرنگی"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (la Bambolona) اثری از آلبا دسس پدس (Alba DeCespedes) با ترجمه ای از بهمن فرزانه از انتشارات ققنوس می باشد که با صدای میلاد فتوحی توسط انتشارات آوانامه به صورت رمان صوتی منتشر شده است.
داستان این رمان در پی شخصیت فردی به نام جولیو بریجینی می باشد . او یک مشاور موفق حقوقی است مردی میان سال که هیچ علاقه ای به ازدواج ندارد اما سرانجام دختری معمولی در یک کافه نظر او را جلب می کند و او در هوس دستیابی و نزدیکی به آن دختر گام بر می دارد. قهرمان اصلی این داستان نه خوب است نه بد، بلکه شخصیتی است خاکستری که تمام غرایز خوب و بد انسانی را درخود دارد و با آنها زندگی اش را سپری می کند."

بخشی از این کتاب صوتی را در نسخه نمونه بشنوید.


 

فهرست مطالب
# عنوان زمان
1 قسمت اول 00:21:30
2 قسمت دوم 00:12:34
3 قسمت سوم 00:31:03
4 قسمت چهارم 00:32:51
5 قسمت پنجم 00:19:44
6 قسمت ششم 00:29:33
7 قسمت هفتم 00:27:37
8 قسمت هشتم 00:26:37
9 قسمت نهم 00:15:42
10 قسمت دهم 00:21:25
11 قسمت یازدهم 00:14:02
12 قسمت دوازدهم 00:32:46
13 قسمت سیزدهم 00:31:08
14 قسمت چهاردهم 00:25:39
15 قسمت پانزدهم 00:25:13
16 قسمت شانزدهم 00:28:34
17 قسمت هفدهم 00:18:05
18 قسمت هجدهم 00:19:41
19 قسمت نوزدهم 00:22:58
20 قسمت بیستم 00:19:57
21 قسمت بیست و یکم 00:20:25

نقدی بر عروسک فرنگی:

کتاب عروسک فرنگی داستان مردی به نام جولیو بروجینی است که به عنوان وکیل فعالیت می کند. او به طور تصادفی با دختری به نام ایوانا روبه رو می شود. ایوانای 17 ساله که دختری جذاب است و وکیل هم درگیر همین جذابیت او شده است. جولیو هیچ حس عاشقانه ای به ایوانا ندارد و تنها می خواهد او را به رابطه بکشاند. او از هیچ تلاشی برای جلب نظر دختر و رسیدن به هدفش دست بردار نیست. همچنین این هدف جولیو مسیر زندگی او را تغییر می دهد.

این داستان بازنمایی از تبدیل غیرارادی شهوت به عشق و استحاله بی تفاوتی و سردی به علاقه است و در عین حال قدرت این میل را در موضوع نادیده انگاری موقتی فاصله طبقاتی و بی فرهنگی جنس مخالف تصویر می كند.

این اثر نشان می دهد كه گرچه ظاهراً زن ها ساده لوح  و زود باورند ، اما این قدرت را دارند كه برای ارضای خواسته های مرد ها به عروسك زیبایی برای آنها تبدیل نشوند. جولیو با خریدن حلقه انگشتری و تعیین قرار ازدواج مطمئن می شود كه می تواند ایوانا را گمراه كند، پس عروسكی را كه در خانه نگهداری می كرد، به دختربچه سرایدار می دهد. چون او می خواهد عروسكی زنده را به خانه بیاورد، دیگر به آن نیازی ندارد، در پایان داستان نویسنده به چنین مردهایی می فهماند زن ها عروسك های فرنگی ویترین نیستند كه بدون ابراز هیچ احساسی برای جلب توجه به آنها گل هدیه دهند. بلكه زن ها  می توانند با به كار بردن هوش، عقل ، حق انتخاب داشته باشند؛ به خصوص درباره عشق ورزی به مردی كه دوستش دارند.

 

عروسک فرنگی

 

 نویسنده در کتاب صوتی عروسک فرنگی در پی به تصویر کشیدن شخصیت های خوب یا بد نیست بلکه  قهرمان های داستان این کتاب تمام غرایز خوب و بد انسانی را در خود دارند و با توجه به این غرایز زندگی را سپری می کنند.

این داستان چندان به شخصیت و درون اشخاص وارد نشده چراکه از دید دانای کل روایت شده است. البته این دانای کل از ذهنیات شخصیت اصلی داستان باخبر است. این کتاب متنی ساده و روان دارد که در آن از آداب و فرهنگ جالب قسمت های مختلف ایتالیا سخن گفته شده که می تواند برای مخاطب جذاب باشد.

روند داستان به گونه ای است که نویسنده قصد نشان دادن فکر پلید مرد در برابر زن را دارد. اما با توجه به قصد شوم جولیو در برابر ایوانا حدس پایان داستان بسیار سخت است.

در  این داستان اشكالاتی هم وجود دارد:

1. نخست اینكه نویسنده به جای توجه به كلیت و كانون روایت، «مورد» یا «موارد» نشانه را مركز توجه خود قرار داده است. داستان از دسیسه و توطئه جولیو برای تصاحب جسم ایوانا پر شده بود.موردگرایی باعث فراموش کردن نویسنده از شخصیت پردازی و پرداختن به دیگر وجوه شخصیت ها، از جمله جولیو و ایوانا و پدر و مادرش می شود.

2. به رغم تعداد معدود شخصیت ها، كار نویسنده در شخصیت پردازی جولیو در مورد كشش او نسبت به ایوانا، چیزی نمی بینیم. در حالی كه میل به تصاحب این دختر در درون جولیو به صورت جنون اغراق آمیزی می باشد و او تا حد یك موجود ناهنجار جنسی- روانی به خواننده معرفی می شود.

به قلم: نفیسه علیزاده

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

خرید کتاب صوتی

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها