×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
عشق سال های وبا

دانلود کتاب عشق سال های وبا

عشق سال های وبا
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

با کتاب عشق سال های وبا در این ویدئو آشنا شوید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : عشق سال های وبا

نویسنده : گابریل گارسیا مارکز

ناشر : روزگار

مترجم : اسماعیل قهرمانی پور

تعداد صفحات : 472 صفحه

شابک : 978-964-374-027-7

تاریخ انتشار : 1382

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان و رمان های عاشقانه

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 89000 تومان

معرفی کتاب عشق سال های وبا را رایگان بشنوید


معرفی کتاب

"عشق سال های وبا"

رمان عشق سال های وبا، با عنوان اصلی (El amor en los tiempos del cólera) و عنوان کتاب به انگلیسی (Love in the time of eholera) ازجمله عاشقانه های معروف جهان ، به قلم نویسنده نامدار کلمبیایی گابریل گارسیا مارکز (Gubriel Gaesia Marquez) می باشد که با ترجمه اسماعیل قهرمانی پور ، توسط انتشارات روزگار منتشر شده است .

گابریل گارسیا مارکز -فعال سیاسی و نویسنده- در سال 1927 در کلمبیا متولد شد. او در بین مردم لاتین به گابیتو یا گابو مشهور بود و در سال 1982 موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات شد. در کنار رمان عشق سالهای وبا از دیگر آثار معروف او کتاب صد سال تنهایی می باشد که در سال 1967 منتشر شد. چند سال بعد از دریافت جایزه نوبل، مارکز رمان جدید خود یعنی کتاب عشق در زمان وبا را در سال 1985 منتشر کرد. روایت داستان در اوایل قرن بیستم در حومه دریای کارائیب رخ می دهد، زمانی که این مناطق بعد از استقلال از اسپانیا دچار جنگ های داخلی بین احزاب مختلف هستند. داستان در زمان حال و از مرگ یک عکاس معروف آغاز می شود و اتفاقاتی باعث برگشت به گذشته و مرور خاطرات شخصیت های داستان می شود. داستان اصلی کتاب در مورد جوانی به نام فلورنتینو است که از یک خانواده معمولی و حاصل رابطه نامشروع مادر خود با یک فرد بانفوذ و ثروتمند است. او به تنهایی با مادر خود که زنی خود ساخته و مالک یک مغازه خرازی است زندگی می کند. یک فرد آلمانی به نام لوتار توگور امکانات تلگراف را به شهر می آورد و فلورنتینو در اداره تلگراف مشغول به کار می شود. روزی برای تحویل یک تلگراف به خانه ای می رود و در این هنگام دلباخته دختر خانه به نام فرمینا می شود.....

ضمنا در سال 2007 یک فیلم با اقتباس از کتاب عشق سال های وبا و با همین نام و با بازی درخشان خاویر باردم ساخته شد.

شما می توانید این عاشقانه زیبا را در "کتابچین" بخوانید .

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

نقد و بررسی رمان عشق سال های وبا

 

چکیده داستان در چند سطر

داستان در مورد پسر جوانیست که با مادر خود به تنهایی زندگی می کند و ازآنجا نامشروع به دنیا آمده پدر به او توجه خاصی ندارد و فقط هزینه اندکی در اختیار او قرار میدهد. پسر که دارای استعداد هست در اداره پست مشغول به کار شده و پس از مدتی نواختن ساز را فرا میگیرد و در گروه موسیقی کلیسا شروع به فعالیت میکند.

در یکی از روزها که پسر جوان بسته پستی ای را می رساند با دختری روبرو و عاشق او می شود و این دیدارها را زیاد میکند تا دخترک هم به او دل می بندد اما پدر دختربعداز اینکه از این رابطه متوجه می شود از رابطه آنها خودداری می کند و به طریقی بین این دوعاشق جدایی و فاصله مکانی می افتد. اما چون پسر جوان داستان خود در پست مشغول بوده بازهم رابطه عاشقانه خود را تا سه سال با دختر ادامه میدهد و بعداز گذشت این مدت باهم قرار ازدواج میگذارند پس هم دیگر را می بینند اما....بقیه داستان را بازگو نمیکنم تا شیرینی آن کم نشود.

 

درباره نویسنده

گابریل خوزه گارسیا مارکز سال 1927 در کلمبیا چشم به جهان گشود و در سال  2014  در سن 87 سالگی در مکزیکوسیتی از دنیا رفت. او یک رمان نویس، فعال سیاسی و ناشر در کلمبیا بود. مارکز با عنوان صمیمانه ی گابو در میان کلمبیایی ها معروف بود. آثار بی نظیری را در طول دوران زندگی خود خلق کرد و برای همیشه در ذهن و قلب طرفدارانش ماندگار شد. صد سال تنهایی، پاییز پدر سالار، کسی به سرهنگ نامه نمی نویسد و عشق سالهای وبا از آثار ماندگار این نویسنده ی بزرگ می باشد.

گابریل گارسیا در اواخر عمر خود فعالیت کمتری داشت و حتی در سال 2006 اعلام کرد که دیگر نمی خواهد نویسندگی را ادامه بدهد. در سال 2012 او به بیماری آلزایمر دچار شد.

از آثار ارزشمند این نویسنده بزرگ که می توانید آنها را در کتابچین مطالعه کنید می توان موارد زیر را نام برد :

 

بررسی رمان

شیوه ای که مارکز در آثار خود به کار می برد رئالیسم یا همان واقع گرایی جادویی  است. رمان عشق سالهای وبا اثری زیبا و ماندگار  از  گابریل گارسیا می باشد. این کتاب در سال 1985 چاپ شده است که شیوه ای دیگر از روایت بی نقص از عشق است. قصه ای که در این اثر روایت شده است اوایل قرن بیستم اتفاق افتاده است. روایت عشق سوزناک دو جوان به نام های فلورنتینو و فرمینا است، تولد این عشق در سال هایی که وبا در شهر رواج پیدا کرده بود اتفاق می افتد. فلورنتینو پسر جوانی که حاصل زندگی نامشروع است. او در طول زندگی خود  هرگز پدرش را ندیده بود، اما  با تمام وجود تلاش کرده بود  تا خرج زندگی خود و مادرش را تامین کند.

فرمینا شرایطی مشابه فلورنتینو دارد.  او مادرش، کسی که بزرگترین پشتوانه در زندگی اش  بود، را از دست داد ولی  برخلاف فلورنتینو مشکلی مالی ندارد و دارای خانواده ای متمول است.  عشقی که بین این دو جوان است رفته رفته بیشتر می شود. تا اینکه پدر فرمینا متوجه شده و مانع از دیدار انها می شود. این داستان با شیوه ی روایت دانای کل نوشته است. شیوه ی روایتی که مختص خود مارکز است، داستانی که شاید به ظاهر تکراری و پیش پا افتاده باشد اما قدرت قلم نویسنده این اجازه را نمی دهد که به راحتی از کنار داستان رد بشویم.

مخاطب وقتی که شروع به مطالعه ی کتاب می کند، قدم به قدم با راوی همراه می شود و با راز گشایی های ماهرانه ی مارکز جذابیت قلم نویسنده را درک می کند و شیفته ی متن جادویی این اثر می شود. عشق در این کتاب مانند سایر عشق های مارکز دست نیافتنی شده است. عشق هایی که در تمام آثار خود به شیوه ای که لایق عشق است روایت می شود نه آنچنان که ما در اطراف خود دیده ایم. وفاداری و عشق واقعی  که نیم قرن ادامه می یابد. مردی که بی وقفه و بدون ادعا  به دختری که روزی عاشق اش بوده است سالها عشق می ورزد. خواندن سطر به سطر این کتاب زندگی کردن در تمام  لحظه هایی است که در این داستان اتفاق افتاده است. با خواندن این کتاب می توان با تمام شخصیت هایش همذات پنداری کرد. می توان سختی و دوری را درک کرد.

 

گابریل گارسیا مارکز

 

 

شخصیت شناسی

رمان عشق سال های وبا شخصیت های جالب توجهی دارد که هر شخصیت بخشی از داستان را به دوش می کشد . هر چند که رمان بر پایه خط داستانی رویداد محور پیش می رود ، اما می توان گفت شخصیتها در هر اتفاق نقش به سزایی در شکل گرفتن آن دارند پس جا دارد که آنها را زیر ذره بین برده و بررسی و تحلیل نمائیم.

 

فلورینتینو

فلورینتینو نقش اصلی داستان است او فردی عاشق پیشه هست گویا به این کار اعتیاد دارد و هر لحظه عاشق شخصی می شود البته او یک عشق را از همه مقدس تر می داند و آن عشق به فرمینا ست. شاید بتوان گفت نافرجامی در عشق او را به هوس بازی می کشاند و نباید رابطه هایی که با زنان دیگر دارد را نام عشق برآن نهاد.

 

فرمینا

شاید بتوان گفت نقش دوم داستان و یا نقش اول زن در رمان را فرمینا داراست. او دختری است از خانواده سرمایه دار و بزرگ. دارای شخصیتی پیچیده که در یک لحظه نظر خود را عوض می کند و این باعث تعجب خواننده می شود که این خود نشانه بی ثبات بودن شخصیت اوست.

 

دکتر اوربینو

شاید بتوان گفت دکتر اوربینو بعنوان یک حلال و یک متصل کننده در داستان پدیدار می شود کسیکه مسیری برای ارتباط بین این دو جوان هرچند دیر نقش کاتالیزور را بازی میکند. او شخصی سرد مزاج و خشک است ولی در عوض دارای ثروت و تحصیلکرده می باشد.

 

رمان عشق سالهای وبا

 

 

صفحه رمان عشق سال های وبا در ویکی پدیا

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B9%D8%B4%D9%82_%D8%B3%D8%A7%D9%84%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D9%88%D8%A8%D8%A7

 

صدسال تنهایی، عشق سال های وبا

رمان عشق سالهای وبا که با عنوان عشق در زمان وبا نیز شهرت دارد ، یکی از آثار برجسته  ادبیات داستانی در سراسر دنیا می باشد. یکی از جمله های زیبایی که درباره کتاب گفته شده اینست که " هر شخص دیگری به جز گابریل گارسیا مارکز این کتاب را می نوشت ، در صدر بهترین نویسندگان جهان بود و یکی از برندگان نوبل می شد. "

. این رمان، قطعا برای ایرانی ها و بسیاری از دیگر کشورهایی که ترجمه ی این کتاب را مطالعه کرده اند و با فرهنگ آمریکای جنوبی آشنایی نداشته اند، بهترین کتاب مارکز نیست ، چرا که کتابی با ارزشهای ادبی والاتر و گرانبهاتر از این نویسنده را در خاطر دارند و آن کتابی نیست جز...صدسال تنهایی .

اما این رمان برای ساکنین جغرافیای آمریکای جنوبی از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و نشان دهنده ی فرهنگ عاشقانه آن ها در آن حوزه ی جغرافیایی و تمامی مشکلات آن می باشد. این مطلب را ازآن جهت عرض کردم که این را بازگو کنم اگر گابریل گارسیا مارکز رمان صدسال تنهایی را خلق نمیکرد بازهم این کتاب عشق سالهای وبا جایگاه خود را داشت و حتی برنده نوبل نیز می شد و خود مارکز نیز در فهرست نویسندگان برتر دنیا قرار می گرفت. چراکه این اثر از نظر ارزش ادبی کتابی بسیار غنی می باشد.

اما به گفته ی خود گابریل گارسیا مارکز ، کتاب عشق سال های وبا ، رمانی است که وجه دیگری از توانایی ها و قدرت او در نویسندگی را برملا می کند. وجهی که شاید در صد سال تنهایی دیده نمی شود.شاید کار درستی نباشد که این دو کتاب را باهم مقایسه کنیم . صد سال تنهایی کتاب شاهکاری است که دیگر مثل او نخواهد آمد و عشق سال های وبا ، اثر جاویدانیست که دیگر کسی شبیه آن را نیز نمی تواند بنویسد .

 

برشی از رمان

دور دست ها، در آن سوی شهر، طنین زنگ های کلیسای جامع آن شهر مستعمره نشین مردم را برای انجام فرایض دینی فرامی خواند. دکتر اوربینو عینک ظریف قاب طلایی خود را به چـشم گذاشت و ساعت طلایی ظریف بسته به زنجیر طلایی اش را از جیب روی سینه اش درآورد و با فشاری ملایم به دکمه ی کوچک آن، در منقوش آن را بازکرد و با یک نگاه فهمید که چیزی نمانده است تا عبادت ویژه ی عید گلریزان  را از دست بدهد.

در آن اتاق دوربین عکاسی بزرگی روی سه پایه ی چرخ داری نصب بود که شبیه آن ها را در پارک های عمومی می شد دید. دیواره ی پشت زمینه برای عکاسی نیز با رنگ و روغن دست ساز نقاشی شده بود که منظره ی شفق در دریا را نشان می داد. و سایر دیوارها نیز پوشیده از عکس های کودکان در مناسبت های به یاد ماندنی بود، از قبیل اولین آیین عشاء ربانی، جشن با لباس های سنتی، جشن تولد. برای سالیان پیاپی، دکتر اوربینو در ساعات بی کاری و استراحت که در این جا و در پشت میز بازی شطرنج  نشسته بود، پوشیده شدن تدریجی دیوارها از عکس ها را دیده و اغلب با ناراحتی اندیشیده بود که آن ها روی دیوارهای گالری، عکس های اتفاقی مربوط به شهرهای آینده رانصب کرده اند که زیر سلطه ی بچه های ناشناخته به تباهی کشیده خواهد شد. در آن زمان حتی خاکستر پیکر وی نیز نابود شده بود.

رمان زیبای عشق سال های وبا به قلم گابریل گارسیا مارکز و ترجمه اسماعیل قهرمانی پور توسط انتشارات روزگار منتشر شده و در فروشگاه کتاب الکترونیک کتابچین برای مطالعه در اختیار شما قرار گرفته است.

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگری از نویسنده گابریل گارسیا مارکز

ویدئوهای مرتبط با کتاب

تریلر فیلمهای ساخته شده از این کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمد رحیمی

خوب

1401-08-10

محمد

زیباست

1401-04-26

فرشته

خوب بود

1400-12-05

سیدعلیرضا

عشق سال های وبا داستان پیروزی زندگی در برابر مرگ، عشق در برابر نا امیدی و سلامتی در برابر بیماری است و داستان یک عشق ابدی و جاودان را در بستری از حوادث جامعه آمریکای جنوبی و جنگ های داخلی آمریکای لاتین طی سال های 1870 تا 1930 روایت می کند. در ادامه شما را به خواندن این کتاب زیبا و خواندنی از گارسیا مارکز دعوت می کنم،

1400-09-17

soheil

اگه از کش دار کردناش بگذریم در کل 5 ستاره میگیره کتابچین مجکریم

1400-08-25

رضا قرآنی

اگه تازه وارد حوزه رمان شدین بهتره اصلا سراغ مارکز نرید بحث رئالیسم جادوییش کار را یکم سنگین کرده

1400-08-24

masume.kahani

فیلمش قشنگ بود بخصوص اینکه خاویر باردم بازی کرده بود

1400-08-22

سیدعلیرضا

جالبه ، نویسنده خوبیه مارکز

1400-08-19

امیر مختاری

بلافاصله بعداز کتاب برید و فیلمشم ببینید محشره

1400-08-16

جواد داردان

خیلی از دوستان دارن ایراد میگیرن که عشق نبوده و شهوت بوده...به نظر من کتاب واقعیت را بیان کرده عشق شاخه ای از شهوت جنسی هست که البته اگر بعد جسمانیش بیشتر تقویت بشه میشه عشقی که در این کتاب دیدیم

1400-07-17

jafar

نمیدونم داستان عشق یک شخص بود یا شهوتش..آخه برادر گرمی کمتر بخور تا فرق بین عشق و شهوت را بفهمی...نامرد به همه تجاوز کرده

1400-07-12

سعید

گارسیا مارکز به مطالب مبتذل خیلی علاقه داره..تو کتاب صدسال تنهاییشم افراد با محارمشون ازدواج میکردن و بچه هاشون با دم خوک بدنیا میومدن...این کتاب هم همینجوری بهتر بود بجای عشق کلمه هوس انتخاب میکرد

1400-06-17

shahin

بسط دادن اضافه موضوعات و شرح الکی ماجرا واقعا کسل کننده کرده کتابو...میتونست خیلی مطالب اضافی که اصلا کاربردی نداررو حذف کنه...

1400-05-30

مهرناز طاهری

اگه میخوان خوندن مارکز را شروع کنین این کتاب را بخونین و صدسال تنهاییشم بزارین برای آخر کار

1400-04-19

کریمه بیتی

به نظر من این کتاب عشق را با معنی واقعی کلمه بیان کرده افراد مختلفا و هرکسی به نحوی عاشق میشه و رفتار عاشقیش متفاوته یکی در عین اینکه عاشق هست ولی خیانتم میکنه یکی حتی ازدواجم نمیکنه ا عشقش ولی تا آخر عمر به پاش میسوزه و....

1400-04-02

tabestani

این داستان در حقیقت عشق را بیان نمیکنه ولنگاری و هرزه بودن یک مرد مثلا عاشق را داره نشون میده

1400-03-26

محمد مطهری فر

اصلا خوب نبود الکی ازش تعریف نکنین

1400-03-18

سعید سالاری

داستان یک عشق نیم قرنی خیلی عالی بود

1400-02-29

هاشم عنابستانی

خوب بود فقط آخرشو نفهمیدم چی شد یعنی همشون تو کشتی زندگی کردن تا آخر عمر؟؟؟

1400-02-28

مهدی

مارکز به زیبایی درون انسان ها را بیان میکنه و ظواهر را کنار میزنه

1399-12-23

مسعود جلالی

واقعا این سبک و خیلی دوست دارم سبک رئالیسم جادویی

1399-12-12

مرتضی خیبری

خیلی بد بود عشقی که باعث با خاک یکسان شدن یک مرد شد...

1399-12-09

برچسب ها