×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
عقل و جهل

دانلود کتاب عقل و جهل

عقل و جهل
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : عقل و جهل

نویسنده : حسین سیف اللهی

ناشر : آیه نور

تعداد صفحات : 153 صفحه

شابک : 978-600-90465-9-1

تاریخ انتشار : 1389

رده بندی دیویی : 297/318

دسته بندی : احادیث, کتابهای تشیع

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 18000 تومان


معرفی کتاب

"عقل و جهل" / درسنامه احادیث اهل بیت علیه السلام
کتاب حاضر اثری از حسین سیف اللهی می باشد که توسط انتشارات آیه نور منتشر شده است.
در اعتقاد ما مسلمانان هیچ مخلوقی از خداوند متعال بی نیاز نیست، چرا که خلق همه ی فقیرند و او غنی: [یا أَیهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَراءُ إِلَی الله وَ الله هُوَ الْغَنِی الْحَمیدُ ] از این رو خلق هم در اصل آفرینش و هم در تداوم حیات و هم در طی طریق به سوی مقصد و غایت آفرینش خویش، محتاج خداوند متعال اند. لذا خداوند سبحان دو منت بزرگ بر خلق خویش دارد؛ نخست آفرینش خلق و سپس هدایت آنان: [رَبُّنَا الَّذی أَعْط ی كُلَّ شَیءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هدَی] ؛ پروردگار ما کسی است که خلقت مناسب هر چیزی را به او عطا فرموده و سپس هدایتش نموده است ». بدیهی است که هدایت پروردگار از طریق وحی صورت می پذیرد. همچنین روشن است که وحی الهی از طریق کتب آسمانی و انبیا و اوصیای الهی به خلق می رسد. در اعتقاد ما مسلمانان قرآن کریم و سخنان گهربار رسول مکرم اسلام و اهل بیت عصمت : که به سنت قولی و فعلی مشهور است، دو منبع وحیانی هستند که احدی از بشر تا قیامت از آن دو بی نیاز نیست. تردیدی نیست که قرآن کریم، بزر گترین وحی الهی و پیامبر اکرم و اهل بیت معصوم؛ بزر گترین حجت های خداوند هستند که با کامل ترین دین آسمانی یعنی اسلام تا قیامت به هدایت خلق می پردازند. بنابراین بدیهی است که آشنا شدن با قرآن کریم و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت از روی اخلاص به معنای اتصال به وحی الهی و بهره مند شدن از نور خداوند است که از طریق رسول خاتم و جانشینان به حق او در عالم تجلی کرده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"نقش هدایتی عقل از جهتی در همه ی انسان ها یکسان است و از جهت دیگر بین معصومان : و غیر معصومان تفاوت بسیاری وجود دارد؛ از این جهت که عقل در همه ی انسان ها با سه شرط مذکور یعنی وجود عقل اولاً، مدفون نبودن آن زیر لایه های جهل ثایناً و استضائه از نور الهی و تأیید به نور الهی ثالثاً، نقش هدایتی خود را ایفا می کند، تفاوتی بین معصومان و غیر آنان نیست. همچنین از این جهت که همه ی این هدایت های تکوینی و تشریعی به عهده خداوند متعال است، تفاوتی بین انسانها نیست؛ یعنی این خداوند است که عقل را آفریده و در وجود همه ی انسانها به اندازه ی لیاقت و ظرفیتشان قرار می دهد و سپس به آن بصیرت می بخشد و صفات، جنود و قوای عقلانی را به او اعطا می کند و آن را از ظلمات جهل نجات داده و توفیق اقبال به سوی خداوند را خصیصه او قرار می دهد و سپس با نور وحی آن را تأ یید می کند."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها