×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
فن بیان سخنران

دانلود کتاب فن بیان سخنران

فن بیان سخنران
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : فن بیان سخنران

نویسنده : امیر شفیعی

ناشر : نسل نو اندیش

تعداد صفحات : 160 صفحه

شابک : 978-964-236-976-8

تاریخ انتشار : 1397

رده بندی دیویی : 808/51

دسته بندی : روابط عمومی و اطلاع رسانی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 49900 تومان


معرفی کتاب

"فن بیان سخنران" / کاربردی ترین کتاب آموزش سخنرانی و فن بیان در ایران
کتاب حاضر اثری از امیر شفیعی می باشد که توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.
با استفاده از آموزش‌های این کتاب، حتی اگر قصد ایراد سخنرانی حرفه‌ای هم نداشته باشید، حرف خود را در محیط‌های متفاوتِ شخصی و کاری به کرسی خواهید نشاند و منظور خود را به مثبت‌‌ترین و مؤثر‌ترین شکلِ ممکن به هر مخاطبی انتقال خواهید داد. کتاب فن بیان سخنران شامل آموزشِ از صفر تا صدِ اصول و مبانی سخنرانی مدرن است که عبارت‌اند از مرحله‌ مقدماتیِ قبل از سخنرانی که خود شامل آموزش آمادگی فیزیکی و تدارک ملزومات سخنرانی است؛ سپس فصل آموزش آمادگیِ روحی ـ روانی برای سخنرانی است که شما را کاملاً آماده ورود به عالم سخنرانی می‌کند و سرانجام، فصل مربوط به ایراد سخنرانی تدارک دیده شده است که خود در سه بخش شامل آموزش‌های نحو‌ه‌ بیان، مدیریت زمان، زبان بدن، قوانین سخن گفتن، نحو‌ه‌ تعامل با مخاطبان و انبوهی از به‌روز‌ترین شیوه‌‌های سخنرانی و شگردهای ویژه آماده شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" نماینده‌ فروش ما از آن آقا و خانم دعوت کرد تا روی آن مبل‌ها بنشینند و راحتی و شیک بودن مبل‌ها را تجربه کنند. آن خانم و آقا با اینکه خیلی سخت‌گیر بودند سرانجام گفتند که از نحو‌ه‌ برخورد شما و نوع طراحی و راحتی این مبل‌ها مشخص است که کیفیت برای شما مهم است."

 

فهرست مطالب

فصل اول . آمادگی فیزیکی و ملزومات سخنرانی

فصل دوم . آمادگی روحی - روانی برای سخنرانی

فصل سوم . آموزش سخنرانی

معرفی کتاب فن بیان سخنران

تا به حال فکر کرده اید برخی افراد چطور به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می کنند؟ این افراد مهارت های فن بیان را از کجا آموزش دیده اند؟ یا چطور می توان تضمینی سخنرانی کرد و نظر داد؟ جواب تمام این سوالاتی که در ذهن شما شکل گرفته، در کتاب فن بیان سخنران خواهد بود. علاوه بر اینکه فردی با نفوذ، با اقتدار، قابل اعتماد و موجهی باشید باید فن بیان حرفه ای داشته باشید تا افراد روی شما حساب کنند. مخصوصا اگر قرار است به عنوان یک فرد برجسته سخنرانی کنید، این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا نکات مهمی در خصوص فن بیان و کتاب فن بیان سخنران ارائه دهیم.

 

کتاب فن بیان سخنران

 

کتاب فن بیان سخنران در مورد چیست؟

کتاب فن بیان سخنران، کتابی در مورد روابط عمومی و اطلاع رسانی است. این کتاب آموزش سخنرانی حتی برای افرادی که تازه شروع به سخنرانی کرده و در مذاکره حضور پیدا می کنند گزینه جالبی خواهد بود. کتاب حتی به افرادی که در جمع توانایی صحبت کردن و نظر دادن ندارند، آموزش های لازم را داده و شما را به فردی با اعتماد به نفس تبدیل می کند.

اما اگر قصد دارید فردی باشید که بحثی را شروع می کنید یا اولین فردی باشید که در جمعی سوالات دیگران را جواب می دهید باید تمرین کنید. فن بیان حرفه ای نیازمند تمرین و تکرار است و بدون آن ممکن نخواهد بود. فکر می کنید افرادی مانند تونی رابینز چگونه به سخنرانی حرفه ای تبدیل شده است؟ آیا از همان روز اول تولد، فردی با فن بیان حرفه ای بود؟ خیر. این دسته افراد با سال ها تلاش و تکرار به مهارت فن بیان رسیده و اکنون به ابر قدرت های فن بیان جهان تبدیل شده اند.

کتاب فن بیان سخنران به سه قسمت تقسیم شده است.موضوع اول کتاب در خصوص مهارت های فن بیان و خوب صحبت کردن است. موضوع دوم کتاب به کنترل استرس و تمرین های کاربردی اختصاص دارد. بخش سوم و قسمت آخر، به اینکه چه مهارت های ارتباطی وجود دارند و چگونه با هر فردی مانند کارمند، خانواده، دوستان، مشتری و ارتباط برقرار کنیم، می پردازد. در نتیجه آموزش فن بیان را در دستور کارتان قرار دهید و هر روز برای بهتر شدن مکالمات خود قدم بردارید.

 

چند راه برای تقویت فن بیان

جدا ار مباحث بسیار مفید کتاب فن بیان سخنران، قصد داریم شما را با چند را برای تقویت فن بیان آشنا کنیم تا در سخنرانی های خود موفق شوید.

  1. آرام و شمرده صحبت کنید

شاید تند صحبت کردن در بین دوستان و خانواده شما جواب دهد اما در مذاکره به هیچ عنوان. سعی کنید در حین صحبت کردن، آرام و شمرده صحبت کنید تا بتوانید به راحتی مفاهیم واژه و عبارات خود را به دیگران منتقل کنید.

  1. به چیزی که میگویید باور داشته باشید

یکی از مهمترین نکاتی که در فن بیان باید به آن توجه کنید، اعتقاد و باور به موضوع بحث است. اگر خودتان به حرفایی که می زنید باور نداشته باشید، مخاطبان انرژی را از شما گرفته و آنها نیز باوری به حرف های شما نخواهند داشت. زیرا فن بیان و زبان بدن یکی ده و گویای همه چیز است. در نتیجه قبل از اینکه سخنرانی خود را ارائه دهید حتما سخنان خود را تمرین کنید و به آنها اعتقاد داشته باشید.

  1. فن بیان و زبان بدن را با هم هماهنگ کنید

زبان بدن و فن بیان دو معقوله جدا اما به هم نزدیک است. اگر فن بیان هوشمندانه ای داشته باشید اما زبان بدن صحیحی ارائه ندهید، همخوانی مکالمات از بین می رود. در نتیجه سعی کنید این دو موضوع را به هم نزدیک کرده و با تمرین به قدرت سخنرانی خود بیافزایید.

  1. خونسرد باشید

استرس و اضطراب شرایطی هستند که فن بیان را مختل می کنند. باید آرام بودن در حین سخنرانی را تمرین کنید و با آرامش صحبت کنید. اگر در صدای خود لرزشی میبینید بارها و بارها تمرین کنید تا به صدایی یک دست و آرام برسید.

 

مهارت های فن بیان چیست

 

بخشی از کتاب فن بیان سخنران

در این حالت سخنران به قلاب صحبت های خودش می افتد؛ به عنوان مثال، به مخاطبانش می گوید: «ما باید اخلاق خوبی داشته باشیم، اخلاق به چهار مرحله تقسیم می شود و مرحله اول خود به سیزده مرحله دیگر تقسیم می شود.» سپس از کلمه تقسیم، دوران کودکی و یاد گرفتن جدول ضرب برای سخنران تداعی می شود و ناگهان شروع می کند به نقل خاطرات کودکی خود: «پدرم من را خیلی دوست داشت و هرچه می خواستم برایم می خرید، من یک دوست و همبازی داشتم...» سخنران مذکور که به قلاب سخنان خود افتاده با یاد کردن از یکی از دوستان دوران کودکی اش می گوید: «الان چند سالی است که او را ندید ه ام و لابد سنش بالا رفته و...» سپس در مورد شرایط افراد مسن صحبت می کند و...!

این را می گویند سخنرانی به سبک آش رشته! یعنی سخنران خودش به قلاب صحبت های خودش می افتد و در نهایت ما را به یک نتیجه افتضاح می رساند.

 

به قلم: فائزه رنجبران

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها