×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
فیض حضور

دانلود کتاب فیض حضور

فیض حضور
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : فیض حضور

نویسنده : عباس کفایی قاینی

ناشر : تقدیر

تعداد صفحات : 328 صفحه

شابک : 978-600-7055-42-7

تاریخ انتشار : 1394

رده بندی دیویی : 955/0843092

دسته بندی : زندگینامه و خاطرات , جنگ تحمیلی و دفاع مقدس, شهدا

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 13400 تومان


معرفی کتاب

"فیض حضور" / برگی از زندگی شهید مهندس مصطفی ابراهیمی مجد
اثری از عباس کفایی قاینی ، مجموعه ای است از خاطرات شهید والامقام مصطفی ابراهیمی مجد که در سال 1394 برای اولین بار توسط نشر تقدیر منتشر شد .
در این کتاب خاطرات شهید از زبان همرزمان و دوستان و اعضای خانواده و .. نقل شده است که هریک می تواند ما را با فضایل اخلاقی این شهید بزرگوار آشنا سازد .
لازم به ذکر است که اساس کار در این نوشتار بر اصل خاطره نویسی است یعنی سعی شده است ادبیات بسیجی در این نوشتار حفظ شود و بیانات مصاحبه شوندگان به همان صورت طبیعی به رشته تحریر درآید و فقط در حد ضرورت و سلیس شدن عبارت ها و رفع بعضی ابهامات ویراستاری صورت گیرد و از احساسی کردن و جذابیت متون با بکار بردن جملات اضافی خودداری شده است.
این کتاب قبل از آن که معرف شهید مهندس ابراهیمی مجد باشد، معرف ویژگی های گروه تخریب ستاد جنگ های نامنظم شهید چمران که زیر نظر شهید مجد فعالیت داشته می باشد؛ زیرا افراد نحوه فعالیت های خود را در گروه تخریب توضیح می دهند که به دستور شهید مجد انجام می شده است. لذا اطلاعات مفیدی راجع به نحوه فعالیت این گروه به خوانندگان ارایه می شود.
در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"این منطقه عملیاتی که تحت فرماندهی شهید رستمی قرار داشت و اینجانب با کمک گروهی که در اختیارم بود قرار شد که با پشتیبانی نیروهای عملیاتی و تدارکاتی و با استفاده از مواد انفجاری شکافی در این سد خاکی ایجاد نماییم. همانطور که قبلاً گفته شد به اتفاق نیروهای تحت امر در رودخانه ای که نزدیک منطقه عملیاتی بود تمرینات لازم را انجام دادیم و چون همه نیروها قادر به شنا نبودند از جمله خود من، برای ما تجهیزات آبی و لباس غواصی آوردند تا با استفاده از تجهیزات و پوشیدن آن ها بهنگام عملیات از دید دشمن پنهان باشیم. تقریباً همه اقدامات و تدارکات لازم برای اجرای عملیات فراهم شده بود که خبر شهادت اخویم (شهید احمد دهقان) را برایم آوردند و در این میان مهندس مجد سعی داشت که به لحاظ شرایط بوجود آمده، من در این عملیات شرکت نداشته باشم زیرا ممکن بود که شهادت برادرم تأثیر منفی در روحیه من ایجاد کرده باشد. ولی من به ایشان اطمینان دادم که در این رابطه هیچ مشکلی نداشته و پس از پایان عملیات به مرخصی خواهم رفت. یکی از اهداف عملیات شکافتن سد خاکی بود و با توجه به اینکه حجم مواد انفجاری که باید در این سد خاکی جاسازی می شد تا قدرت تخریبی مناسب را داشته باشد، خیلی زیاد بود. از این رو حمل آن به نزدیک سد خاکی با آن حجم آب جمع شده در پشت سد کار مشکلی بود. ابتدا مواد را در داخل دبه های بیست لیتری جاسازی کردیم و قرار شد هر کدام از نیروها یک دبه را با خود حمل نماید، اما این کار با داشتن اسلحه و مهماتِ همراه کار سختی بود، لذا به شهید مجد پیشنهاد کردم که اجازه بدهند دبه های مواد منفجره را خودم به نقطه مورد نظر حمل نمایم. ابتدا ایشان مخالفت نمودند ولی وقتی نحوه ی انتقال را توضیح دادم، ایشان پذیرفتند."

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
جواد

ما که لایق او نیستیم ولی ای کاش لطفی که در حق این شخص بزرگوار شد ، نصیب ما هم بشه

1399-09-06

بهارفرخی

باسلام خدمت شمانویسنده گرامی . خیلی دوست داشتم این شهیدرابشناسم من سرمزارشان رفته بودم ولی ایشان رانمی شناختم، ممنونم ازشما انشاالله توفیق بیشتری درخدمت به شهیدان عزیز نصیبتان شود.

1399-04-08

برچسب ها