×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
قدرت عادات

دانلود کتاب قدرت عادات

قدرت عادات
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

با کتاب قدرت عادات در این ویدئو آشنا شوید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : قدرت عادات

نویسنده : چارلز داهیگ

ناشر : شادن پژواک

مترجم : فرزان حسنی

تعداد صفحات : 308 صفحه

تاریخ انتشار : 1394

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, مدیریت، کسب و کار و کارآفرینی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 11000 تومان

معرفی کتاب قدرت عادات را رایگان بشنوید


معرفی کتاب

"قدرت عادات"
کتاب قدرا عادت با عنوان اصلی (The Power of Habit) اثری از چارلز داهینگ (Charles Duhigg) می باشد که با ترجمه ای از فرزان حسنی، توسط انتشارات شادن پژواک منتشر شده است.
در طول روز خیلی از انتخاب های ما به نظر ناشی از تصمیم های آگاهانه است، ولی در واقع بسیاری از این اعمال، عادات ما هستند که بدون تفکر انجام می شوند. هر رفتار تکراری یا عادت روزانه ممکن است به نظر بی اهمیت باشد. ولی به مرور، تجمیع تاثیر این اعمال در زندگی بسیار بزرگ خواهد بود و روی بازدهی و سلامت و شادابی ما تاثیر فراوانی خواهد گذاشت.

کتاب قدرت عادات شامل سه بخش می باشد. بخش اول کتاب نحوه ایجاد عادات در انسان را بررسی می کند. اینکه چرا انسان به رفتارهای تکراری خو میگیرد و چگونه عادات گذشته را تغییر داده و عادت های جدید و موثری برای خود ایجاد کنیم. بخش دوم کتاب عادات موسسات و سازمان های موفق را با جزییات بررسی می کند و چند نمونه عملی از عادتهای مدیران موفق و نحوه ایجاد یک سازمان موفق یا بالعکس نتیجه زمانی که عادت های سازمانی در مسیر اشتباهی حرکت کنند را شرح می دهد. بخش سوم کتاب هم در مورد عادات جامعه بحث می کند. در این بخش هم مانند بخش دوم نمونه های واقعی مورد بررسی قرار می گیرند و تغییر عادت های اجتماعی و نتیجه و بازخورد هر یک به تفصیل شرح داده خواهد شد. به طور کلی کتاب "قدرت عادات" این باور را ایجاد خواهد کرد که اگر دلیل ایجاد عادت و نحوه عملکرد آن را متوجه شویم، توانایی تغییر آن را برای نیل به اهداف خود خواهیم داشت.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"مک گاوران روشی را بنا نهاد که طبق آن مؤسسان کلیسا باید با مردم با "زبان خودشان" صحبت کنند، تا جایی را برای عبادت ایجاد کنند که افراد در آنجا دوستان خود را ملاقات کنند، انواع موسیقی را که همیشه گوش می‎دهند را بشنوند و درس‎های کتاب مقدس را در استعاره‎های قابل فهم تجربه کنند. مهمتر از همه مک گاوران گفت، کشیشها باید گروهی از افراد را با هم متحول سازند نه فقط تک تک اشخاص را، تا عادات اجتماعی جامعه مشوق مشارکت مذهبی باشد نه اینکه آنها را از این مسائل دور کند.
 در ماه دسامبر، پس از فارغ‏التحصیلی از درس دینی و بچه‏دار شدن، وارن خانواده و اثاث‏ا‎ش را سوار اتوبار کرد و به سمت شهر ارنج حرکت کرد و خانه‏ای کوچک اجاره کرد. اولین گروه مذهبی او هفت نفر بودند و جلسات در اتاق نشیمن او تشکیل می‏شدند.
اکنون پس از سی سال کلیسای سادل‏بک، یکی از بزرگترین مراکز جهان است که هر هفته بیش از بیست هزار نفر از فضای 120 ایکر و هشت شعبه آن بازدید می‌کنند. یکی از کتابهای وارن به نام "تعالی مبتنی بر هدف" سی میلیون نسخه فروش رفته است از این رو یکی از پرفروشترین کتابهای تاریخ است. هزاران کلیسای دیگر بر اساس روشهای او بنا شده است. وارن برای خواندن نیایش در مراسم ریاست جمهوری اوباما انتخاب شد. و او یکی از موثرترین رهبران مذهبی در جهان است."

فهرست مطالب


قدرت عادات
مقدمه: درمان عادت    
فصل اول: حلقه ی عادت    
فصل دوم: ذهن مشتاق    
فصل سوم: قانون طلایی تغییر عادت    
فصل چهارم: عادات سازمانهای موفق    
فصل پنجم: استارباکس و عادت به موفقیت    
فصل ششم: قدرت  بحران    
فصل هفتم: چگونه شرکت تارگت می‌دانند که شما چه می‌خواهید، حتی قبل از آنکه خودتان بدانید؟    
فصل هشتم: عادات جوامع    
فصل نهم: عصب‌شناسی فلسفة اختیار    
ضمیمه    
 

نقد و بررسی کتاب قدرت عادات

معرفی کتاب

کتاب قدرت عادات (The Power of Habit) به قلم چارلز داهیگ (Charles Duhigg) نویسنده آمریکایی در سال 2012 منتشر شد. کتاب قدرت عادات به مدت شش هفته در لیست پرفروش ترین های نیویورک تایمز قرار داشت. در این کتاب داهیگ در ابتدا به مقدمه ای درباره درمان عادات، سخن خود را آغاز می کند. سپس به توضیح چرخه عادت می پردازد و اینکه چگونه این چرخه در زندگی ما شکل می گیرد و ترک کردن آن به واسطه وابستگی عوامل به یکدیگر برای همه ما مشکل است؛ و در ادامه کتاب، ما رابا قانون طلایی رهایی از چرخه عادت آشنا می کند. او در این کتاب علاوه بر بیان عادت های شخصی به توضیح این موضوع که تغییر عادت در تجارت چگونه می تواند به دستیابی به موفقیت های بزرگتر شما را رهنمون کند می پردازد. نکته برجسته این کتاب استفاده از روش های علمی و استفاده از منابعی که در گذشته بر روی این مسئله، تحقیقات انجام داده اند است، همین امر باعث تمایز این کتاب از سایر کتاب های هم ردیف خود در مورد موضوعات خود باوری و تجارت و کسب و کار است. او در این کتاب با آوردن مثال های عینی به مخاطب خود این اطمینان را می دهد مطالبی را که در حال مطالعه آن است مورد استفاده قرار گرفته و نتایج به دست آمده از آن کاملا مورد اطمینان هستند.

 

مختصری از زندگی چارلز داهیگ

چارلز داهیگ در سال 1974 در نیو مکیزکو متولد شده است. او فارغ التحصیل در رشته مدیریت MBA از دانشگاه هاروارد می باشد. زندگی حرفه ای و کاری داهیگ با روزنامه نگاری در نشریه لس آنجلس تایمز آغاز شده. او حدود ده سال خبرنگار مجله نیویورک تایمز بود و اکنون برای نشریه نیویورک تایمز و سایر نشریات می نویسد. او در سال 2013 به خاطر نوشتن مقالات در مورد کسب و کار اپل و سایر شرکت های فناوری، برنده جایزه پولیتیزر شد. او در سال 2012 کتاب قدرت عادات را به رشته تحریر در آورد که خلاصه آن با عنوان" چگونه شرکت ها به رازهای شما پی می برند" منتشر شد. در سال 2016 کتاب دیگر او تحت عنوان (The Secrets of Being Productive in Life and Business) منتشر شده که بعد از چند روز از انتشار آن در لیست پرفروش ترین کتاب ها قرار گرفت.

چارلز داهیگ

 

نقد و بررسی

بیاید باهم پایان یک روز کاری شلوغ را تصور کنیم که رئیس از شما گزارشی از کارهای انجام داده توسط شما می خواهد، همکارتان از شما در خواست کمک برای انجام کاری دارد و شما لیست بلندی از کارهای انجام نداده در مقابلتان است. تنها چیزی که در این شرایط به کمک شما می رسد خوردن یک لیوان چای و استراحت در محیطی آرام است؛ اما شما می دانید مدت زیادی است که هیچ یک از کارهای یادداشت شده در دفترچه همراهتان را انجام نمی دهید. حال باید چه کاری انجام داد؟ آیا تغییر دادن روش زندگی کار آسانی است؟ جواب سوال های بالا را می توانیم در کتاب قدرت عادات پیدا کنیم. چارلز داهیگ تمام راه حل های خوب و بد برای تغییر زندگی را در این کتاب به ما خواهد گفت. از این کتاب می توانیم ایده های خوبی برای تغییر عادت هایمان دریافت کنیم. او به ما خواهد آموخت که عادت ها از بین نمی روند تنها با کمی تغییر آنها، می توانیم به هدفی که میخواهیم دست پیدا کنیم.

 

در جا زدن در عادت ها

برای همه ما پیش آمده است که در طول روز کارهایی را انجام می دهیم که به صورت ناخودآگاه می باشد و گویی به وظیفه روزانه ما تبدیل شده است. به این فکر کنید که در طول روز چندین بار به صورت ناخودآگاه و بدون اینکه منتظر خبر و یا تلفن شخص خاصی باشید گوشی موبایل خود را نگاه می کنید. این مثالی کوچک از عادت های روزانه ماست که انسان بدون هیچ توجهی به راحتی از آنها می گذرد. حالا اگر ما گرفتار عادتی بد باشیم و با تکرار زیاد آن تبدیل به چارچوبی در زندگی ما بشود می تواند اثرات زیان باری بر زندگی ما بگذارد. حال این مسئله وجود دارد که ما چگونه به عادت های خود پی ببریم و بعد از آن آیا می توانیم از شر آنها خلاص شویم و یا می توانیم عادت های خوب را جایگزین آن کنیم. در کتاب قدرت عادات چارلز داهیگ با بررسی جامعه آماری و رسم نمودارها و جدول ها به ما می گوید چرا انسان ها در انجام دادن یک کار پافشاری می کنند، او این ترک عادت را حلقه عادت نامیده است که در آن همه چیز به صورت زنجیره به هم متصل است به همین دلیل ترک کردن عادت ها کاری دشوار است.

 

شناسایی حلقه عادت

چار چوب حلقه عادت با شناسایی کارهای روتین و تجربه حاصل می شود. بعد از شناسایی این عوامل داهیگ به ما خواهد گفت که چگونه طرحی را اجرا کنیم تا بتوانیم عادت هایمان را که سال هاست مانند یک بختک همراه ماست ترک کنیم. قانون طلایی که داهیگ بیان می کند این است، " شما نمی توانید یک عادت بد را از بین ببرید، شما تنها می توانید آن را تغییر دهید." این تغییر در یک شب رخ نمی دهد بلکه احتیاج به گذر زمان و صبر دارد و از همه مهم تر برای ترک عادت های بد باید کمی با خودمون مهربان تر باشیم تا بتوانیم در ترک کردن آن ها به خودمان کمک کنیم.

(The Power of Habit)

 

آیا کتاب می تواند در تغییر عادت به ما کمک کند؟

به دلیل وجود کتاب های مختلف در بازار اولین نکته ای که هنگام خرید به ذهن ما می رسد این است که آیا هزینه و زمانی که می خواهم برای این کتاب بکنم واقعا باعث ایجاد تغییر در زندگی من می شود؟ انتخاب یک کتاب در زمینه روانشناسی و خودیاری از میان انبوه تیتر های چیده شده بر روی پیشخوان کتاب فروشی و یا اسم هایی که بعد از جستجو در اینترنت مقابلمان قرار می گیرد خیلی سخت تر از ترک عادت هایمان است.

ویژگی خاصی که داهیگ در کتابش استفاده کرده و آن بهره بردن از روش های علمی و تحقیقات با دامنه گسترده در زمینه بهبود رفتار هاست، این اطمینان را به مخاطب خودش می دهد ، با کتابی رو به روست که بر اساس تجربیات شخص نویسنده نیست بلکه پیشینه علمی قوی را در بر می گیرد. او همچنین در کتاب اش از مقالات سایر اساتید در این حوزه استفاده کرده است و این نشان دهنده این است که این دغدغه امروز و تنها یک نفر نبوده است بلکه پیش از این هم مورد مطالعه سایر متخصصان این حوزه قرار گرفته است.

 

تغییر عادت در تجارت

داهیگ در این کتاب علاوه بر بحث بر روی رفتارهای فردی ما و کمک به تغییر عادت هایمان و رسیدن به پیروزی های کوچک و در نهایت به مقصد مورد هدف رسیدن، در بخشی از کتاب درباره تغییر عادت در تجارت هم بحث می کند او با آوردن مثال هایی در این زمینه به راحت تر درک شدن این مطلب توسط مخاطب کمک می کند. او در بخشی بیان می کند کمپانی استارباکس در حالی که در بهترین موقعیت کاری خود قرار داشت با بررسی و کشف راه حلی جدید توانست عادت های جدید را جایگزین عادت های قدیم کرده و علاوه بر اینکه خدمات بهتری ارائه دهد موفقیت بیشتری کسب کند.

 

چه کسی باید این کتاب را بخواند؟

هر کس که کنجکاو است تا بداند چگونه می تواند به تنهایی و یا در کنار دیگران موفق شود. حالا این سوال پیش می آید که آیا این موفقیت به شکل دستاورد جسمی، مدیریت رابطه، بهبود حافظه، کار گروهی حاصل می شود؟ در این کتاب نه تنها پاسخ این سوال را خواهید یافت بلکه با آوردن مثال واقعی به درک بهتر و بیشتر این راه حل کمک میکند و علاوه بر اینکه خواندن این کتاب برای شما مثل یک تفریح است در آن راه حل های علمی بسیاری را خواهید آموخت.

قدرت عادات کتابی است که همه ما باید آن را حتی برای یک بار هم که شده مطالعه کنیم؛ زیرا همه ما عادت هایی داریم که با تغییر آن می توانیم مسیر جدیدی را در زندگی شخصی و کاری خود ایجاد کرده و به موفقیت های کوچک و بزرگی در زندگی دست پیدا کنیم و با فکر کردن به این موضوع که استارباکس در اوج شهرت و موفقیت توانست با تغییر عادت های گذشته و جایگزین کردن آنها با عادت های جدید به موفقیت بزرگ تر دست پیدا کند، به این نتیجه خواهیم رسید که خواندن این کتاب نه تنها برای ما مفید است که می تواند، روی دیگری از زندگی را،  به ما نشان دهد.

کتاب قدرت عادات

ویکی پدیا کتاب قدرت عادات

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA_%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D8%AA

 

من در نابودی درختان نقشی نخواهم داشت!

خواندن بعضی از کتاب ها را باید مانند دارو برای تمام افراد تجویز کرد. در انتها من هم به عنوان یک دوست پیشنهاد می کنم خواندن کتاب قدرت عادات به قلم چارلز داهیگ با ترجمه فرزان حسنی که توسط انتشارات شادن پژواک منتشر شده است را در سایت کتابچین از دست ندهید. با این کار به قطع نشدن درختان کمک می کنید و هم نگاهتان به دنیای پیرامونتان عوض خواهد شد.

 

 

به قلم مینو مرتضایی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

ویدئوهای مرتبط با کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
حنانه جمشیدی

به نظرم من می تونست خلاصه تر باشه و بیشتر به نکات کلیدی بپردازه. ولی در کل خوب بود.

1400-08-25

ماندانا اکبری

واقعا کتاب خوبیه. فکر میکنم توی جلسات و سمینارهای موفقیت حتما باید این کتاب معرفی بشه و تا مخاطبین متوجه خوب بودن کتاب بشن.

1400-08-24

حامد بیگی

هر کی بگه کتاب خوبی نیست معلومه که نتونسته کتاب رو درک کنه. البته با توجه به نظرات به نظر نمیاد همچین کسی پیدا بشه. چون با خوندن کتاب واقعا به خوب بودنش پی می برید.

1400-08-22

کتایون ناصری

حجم کتاب به نظرم یکم زیاد بود. یعنی داستان ها می تونستن کوتاه تر باشند. شاید نویسنده خواسته توی داستان های واقعی دست نبره و به طور کامل شرح بده ماجراها رو. ولی در کل کتاب خوبیه.

1400-08-16

مریم حقی

فکر میکنم خوندن این کتاب کافی نیست. منظورم این نیست که کتاب خوبی نیست. منظورم اینه که وقتی کتاب رو می خونید واقعا باید به نکته هاش توجه کنید و توی زندگی به کار بگیرید.

1400-07-19

سیامک

همونطور که دوست دیگه مون توی نظرات گفتن همه در مورد عادتهای بدمون اطلاع داریم، ولی اینکه این عادتهای بد کوچک چه نتیجه بد بزرگی رو ممکنه به عمل بیارن خبر نداریم. پس بهتره که بخونیم این کتابو تا درک کنیم که میشه آدم بهتری هم بشیم.

1400-07-17

محمد جواد اسلامی

کتاب خوبیه. بهتر بود در مورد اینکه چطور عادت های بد رو با عادات خوب جایگزین کنیم بیشتر توضیح می داد. شاید خواسته هر نفر با توجه به شخصیت خودش روش های جایگزینی رو انتخاب کنه

1400-06-17

بهزاد صدوقی

خوب بود و کاربردی

1400-05-30

احمد قاسم زاده

قبلا در مورد این کتاب شنیده بودم و وقتی که خوندمش متوجه شدم که تعریف از این کتاب بیخود نبوده و خیلی کتاب خوبیه

1400-04-19

malihe

حتما بخونید. من که خیلی به دردم خورد و تغییر کردم

1400-04-02

محمد رضایی

یه کتاب عالی که همه نکات ذکر شده کاربردی هستند.

1400-03-26

s.ghorban sadat

تازه کتاب رو خریدم و هنوز نخوندمش. ولی با توجه به نظرات و معرفی کتاب به نظر کتاب خوبی میاد

1400-03-18

مهدیه نیک فرجام

کتاب خوبی بود.

1400-02-29

سیاوش خاتون زاده

کتابیه که هرکسی که خواهان تغییره بهتره بخوندش. در نگاه اول به نظر میاد که تعداد صفحات کتاب زیاده ولی وقتی شروع بع خوندن می کنید میبینید که نکات مهم رو داستان وار توضیح داده. که هم داستانش جذابن و هم از داستان ها نکات کاربردی یاد می گیرید که اگه توی زندگی تون استفاده کنید حتما متوجه تغییرات مثبت میشید.

1400-02-28

asma

عالی بود. این کتاب توسط چند نشر مختلف چاپ شده. تقریبا همه شبیه هم هستن. فرقی نمی کنه کدومو بخونید. ولی بخونید

1399-12-23

اصغر گرامی

خیلی خوب بود. حتما بخونیدش

1399-12-19

رامین سپهری

در کل کتاب خوبیه. همه ما در مورد عادت های خوب و بد شنیدیم. توی این کتاب در مورد عادات کوچیک که در نهایت با عث اتفاقای بزرگ میشه صحبت میشه. عادتهایی که خودمون هم متوجه نمیشیم باعث تغییر سرنوشت ما میشه. پس بهتون توصیه میکنم که حتما این کتاب رو بخونید.

1399-12-18

برچسب ها