×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
قدرت موسیقی

دانلود کتاب قدرت موسیقی

قدرت موسیقی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : قدرت موسیقی

نویسنده : سوزان هالام

ناشر : کیان افراز

مترجم : حسن عشایری

تعداد صفحات : 140 صفحه

شابک : 978-600-8854-38-8

تاریخ انتشار : 1396

رده بندی دیویی : 11/781

دسته بندی : علوم اجتماعی، فرهنگ و سبک زندگی, موسیقی و ساز, کتابهای روانشناسی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 19900 تومان


معرفی کتاب

"قدرت موسیقی"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (The power of music) اثری از سوزان هالام (Susan Hallam) می باشد که با ترجمه ای از دکتر حسن عشایری و راضیه سعادت، توسط انتشارات کیان افراز منتشر شده است.
تأثیر موسیقی بر روحیات و فکر انسان از هزاران سال پیش مطرح بوده است و بررسی آثار باستانی به‌جا مانده از مناطق گوناگون جهان بر این واقعیت تأكید می‌کند كه موسیقی ریشه در اعماق تاریخ دارد.
قرن حاضر روح حاکم زمان را در اضطراب، افسردگی و استرس نمایان می‌سازد. نقش پردازش اطلاعات هیجانی ـ عاطفی، در کیفیت یادگیری، ساختار شخصیت و تعاملات اجتماعی، تعیین‌کننده است. آشنایی و فعالیت با رویکرد علمی به هنر موسیقی در رویارویی با استرس، سیستم هیجانی را تعدیل کرده و کیفیت زندگی را ارتقاء می‌دهد. البته که ناگفته نماند که موسیقی انتزاعی‌ترین هنر است وجنبه‌ی فرهنگی ـ  ملی دارد و در عمل با انتخاب روش‌های مداخله حتما تفکر انتقادی نیز ضروری می‌باشد.
متن ترجمه شده پیش رو توسط  خانم سعادت درباره‌ی تاثیر موسیقی است و با توجه به اینکه ایشان کار پژوهشی در این رابطه نیز انجام داده‌اند و آشنایی علمی وعملی با این موضوع دارند، در کنار ارائه ی نتایج مستند و معتبر، راهکارهای مفید  به‌ویژه در زمینه‌ی یادگیری را محورپژوهش خود قرار داده اند. همان‌طوری که در متن این مجموعه اشاره‌هایی به نتایج مشاهدات جدید عصب‌شناسی می‌نمایند، کاربرد فعالیت موسیقیایی در فرایند آموزش و پرورش برای توانبخشی اختلالاتی که در یادگیری و در نهایت در سازمان غیررفتاری فردی بیان فردی مشاهده می‌شود، به‌عنوان وسیله‌ی بسیار موثر مطرح می‌شود.
این مجموعه برای معلمان دوره‌ی آموزش به‌ویژه در زمینه ی استثنایی، توانبخشی فرایند‌های ذهنی، آمادگی جسمی روانی دوره‌ی پیش‌دبستانی، مسئولان کانون پرورشی کودکان راهنمای بسیار مفیدی است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"توجه کمی به تأثیر تعامل پرداختن به موسیقی با نوشتن شده است. در این میان یک استثنا در یک مطالعه، دیده شده که کودکانی از خانواده‌های اقتصادی ضعیف در بررسی شرکت کردند. دستورالعمل‌ها با تمرکز بر مفاهیم تکرار، فعالیت آواز و نوشتن همراه بود. کودکان در گروه آزمایش بیشتر به تکرار می‌پرداختند و  همچنین مهارت‌های نوشتن در آن‌ها بهبود یافته بود. هیوز و استندلی (۲۰۰۴) با یک نمونه بزرگ‌تر از کودکان این فعالیت را تکرار کردند. نتایج دوباره، یک تأثیر مثبت در رشد مهارت نوشتن و شناخت از تکرارها، در شرکت‌کنندگان در آموزش موسیقی را به‌دنبال داشت. در مقابل، در مطالعه اخیر ریکارد و همکاران، (2012) تأثیر منفی بر روی نوشتن برای کسانی که در فعالیت‌های موسیقی شرکت داشته‌اند در مقایسه با گروه کنترل در برداشته است. در نتیجه می‌توان هر دو نوع رابطه را بین این دو عامل دید."
 

فهرست مطالب

خلاصه‌ی¬ اجرای
انتقال یادگیری
مسائل روش-شناختی
ادراک شنیداری و مهارت¬های زبانی
رشد مهارت¬های واج-شناختی
رشد مهارت¬های خواندن و نوشتن
حافظه¬ی شنیداری و دیداری
استدلال فضایی و عملکرد ریاضی
رشد عقلانی (فکری، ذهنی و هوشی)
عملکرد اجرایی و خودتنظیمی
خلاقیت
موسیقی و شخصیت
انگیزه¬های آموزشی و تعاملات  مجدد کودکان  ناراضی
انسجام اجتماعی و پذیرفته‌شدن
رفتارهای اجتماعی و کار گروهی
همدلی و هوش هیجانی
سلامت روانی
رشد شخصی و اعتماد ¬به -خود
موسیقی و سلامترشد جسمی
 نتیجه-گیری
مفاهیمی برای آموزش
عصب‌شناسی
انتقال یادگیری
مسائل روش-شناختی
ادراک شنیداری و مهارت¬های زبان
رشد مهارت¬های واج-شناختی
رشد مهارت¬های خواندن و نوشتن
هجی كردن
نوشتن
استدلال فضایی
عملکرد ریاضی
رشد فکری
عملکرد اجرایی و خود-تنظیمی
خلاقیت
دست‌یابی عمومی
موسیقی و شخصیت
انگیزه¬ی آموزشی و تعهد دوباره از اولویت¬های کاری
موسیقی و رشد مهارت¬های شهروندی
انسجام اجتماعی و گنجاندن.
رفتارهای اجتماعی و کار گروهی
همدلی و هوش هیجانی
سلامت روانی
رشد شخصی و خودباوری
رشد فیزیک
نتیجه-گیری
مفاهیم برای آموزش
 

کتاب قدرت موسیقی، یک اثر پژوهشی

موسیقی واژه و مفهومی است که از بدو خلقت بشر با انسان عجین بوده است. موسیقی به عنوان هنر اول، اولین مفهوم را از جهان هستی به شکل احساسی آن به انسان منتقل کرد. این انتقال قلب انسان را گشود و باعث شد بسیاری از مفاهیم منطقی راه اصلی خود را پیدا کنند. موسیقی به قدری می تواند بر انسان و روحیات او تاثیر بگذارد که حتی ادیان نیز به نوعی از آن استفاده کرده اند. نوع خوانش دعا و وزن ها و آهنگ های استفاده شده در نیایش ها به نوعی روح عجین شده با موسیقی را فرا می خواند و سپس مفاهیم دینی را به او منتقل می کند.

از این رو به عنوان یک ابزار می توان به موسیقی نگاه کرد. ابزاری که می تواند باعث شود که مفهومی به راحتی منتقل شود و این مفهوم بیشتر بر جان بنشیند. اما استفاده از هر ابزاری نیازمند این است که نحوه استفاده از آن ابزار را بشناسیم و بیشتر با آن آشنا شویم و بدانیم چه کاربردهایی می تواند برای ما داشته باشد.

کتاب قدرت موسیقی دقیقا نگارشی است که می تواند این ابزار را تا حدودی به ما بشناساند. در اصل این کتاب یک تحقیق و پژوهش علمی در باب موسیقی با دید کارکرد موسیقی  و نقش آن در آموزش می باشد.

در حقیقت وقتی موسیقی به شکل ذاتی می تواند راه یادگیری و آموزش را آسان تر کند چرا از آن استفاده نکنیم. ممکن است شما تجربه این موضوع را داشته باشید که وقتی مفهومی از طریق موسیقی به شما منتقل شود، چگونه در ذهن شما جای باز می کند.

از طرف دیگر بسیاری از ما دوست داریم در دنیای موسیقی دستی بر آتش داشته باشیم. دامنه موسیقی به قدری وسیع است که می تواند هر انسان با هر سلیقه ای را جذب خود کند. گرچه هدف اصلی این کتاب این نیست که خواننده را در نحوه یادگیری موسیقی یاری دهد، اما می تواند دیدی به خواننده بدهد که کمی هدفمند تر در این مسیر گام بردارند. وقتی برای یک مقصد چند دلیل وجود داشته باشد، احتمال رسیدن به آنجا، چند برابر می شود.

 

قدرت موسیقی

 

کتاب قدرت موسیقی برای چه کسانی مناسب است؟

یکی از ویژگی های کتاب های پژوهشی این است که اصولا برای قشر خاصی از مردم می تواند مناسب باشد. کتاب قدرت موسیقی نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید اعتراف کرد، کسانی که در حوزه آموزش و پرورش هستند و دوست دارند خلاقیت را در این حوزه وارد کنند می توانند بیشترین استفاده را از آن کتاب ببرند.

اما آموزش مقوله ای است که همه ما به نوعی درگیر آن هستیم. یا خودمان در حال آموزش دیدن هستیم و یا کودکانمان و ... از این رو این کتاب نیز می تواند به نوعی برای دادن دید کلی به شما کمک کند. اما همانطور که گفتیم تخصصی بودن این کتاب و البته کاربری آن برای یک گروه بزرگ کمی نحوه استفاده آن را سخت کرده است.

وقتی به فهرست کتاب مراجعه می کنیم متوجه می شویم کتاب کاملا با دیدی تخصصی نوشته شده است و قرار است مفاهیم به شکل پایه ای مورد بررسی قرار بگیرد. از این رو عزیزان معلم که دوست دارند در کار خود موفق باشند و آموزش با حداکثر بهره وری داشته باشند می توانند به این کتاب مراجعه کنند و با استفاده از آن آموزشی متفاوت را تجربه کنند.

 


 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمدرضا

موسیقی چیزی است که از دیر باز تا به حال مورد توجه قرار گرفته است. این کتاب هم در این باره است.

1400-10-20

برچسب ها