×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
مدیر یک دقیقه ای

دانلود کتاب مدیر یک دقیقه ای

مدیر یک دقیقه ای
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
افتخارات
نقد و بررسی

نام کتاب : مدیر یک دقیقه ای

نویسندگان : اسپنسر جانسون, کن بلانچارد

ناشر : شادن پژواک

مترجم : فریبا سبزچمنی

تعداد صفحات : 74 صفحه

تاریخ انتشار : 1394

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, مدیریت، کسب و کار و کارآفرینی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 10000 تومان


معرفی کتاب

"مدیر یک دقیقه ای" / افزایش اثربخشی به وسیله ی رهبری
کتاب حاضر با عنوان اصلی (The one minute manager) اثری از کن بلانچارد (Ken Blanchard) و اسپنسر جانسون (Spenser Johnson) می باشد که با ترجمه ای از فریبا سبزچمنی، توسط انتشارات شادن پژواک منتشر شده است.
مولف در این کتاب شما را با نکات ارزشمندی از یافته‎های خود در زمینه علوم‏ پزشکی و علوم رفتاری آشنا می‎کند، و روشن می‎کند که انسان‏ها چگونه می‏توانند به «بهترین» وجه با هم کار کنند. منظور از کلمه «بهترین» این است که، افراد چگونه با کمک یکدیگر به نتایجی ارزشمند و مفید دست پیدا میکنند و نسبت به خود و افرادی که با آن‏ها کار می‏کنند و نیز نسبت به سازمانشان احساس خوبی پیدا می‏کنند. داستان مدیر یک دقیقه‎ای، گردآوری ساده‎ای است از آنچه بسیاری از اندیشمندان به ما آموخته‏ اند و آنچه که خود بدان دست یافته‏ ایم. ما اهمیت این چشمه‏ های دانش را می‎دانیم؛ همچنین دریافته ‏ایم افرادی که با شما کار می‏کنند و شما مدیر آنها هستید شما را انسانی آگاه و مرجعی برای کسب دانش و اطلاعات به شمار می‎آورند. با این آرزو که معلومات کسب کرده از این کتاب را در مدیریت روزانه خود به کار ببندید. همان طور که کنفسیوس، حکیم باستانی، توصیه می‏کند: ماهیت دانش، داشتن و استفاده کردن از آن است. زمانی که اصل داستان در سال 1982، منتشر شد، افراد و سازمان‎ها آن‎ را برای ارتقاء تولید، بهره‎وری، سوددهی و رفاه خود خوانند. در طول 2 دهه‏ ی گذشته دریافتیم که افراد از مدیر یک دقیقه ‏ای استفاده می‏کنند تا از روابط صادقانه و عادلانه لذت ببرند و اهمیت کاری که انجام می‎دهند به چشم دیگران بیاید. مردان و زنانی که در سرکار خود از 3 راز مدیر یک دقیقه ‏ای  استفاده می‏ کنند، گفتند که سریعتر ارتقاء می ‏یابند، استرس کم‏تری تجربه می‏کنند و از کار خود بیشتر لذت می‏برند، درست مثل شخصیت همین داستان، کسانی که از این رازها در خانه شان استفاده کردند نیز نتایج را قابل توجه دانستند. با استفاده از هدف‏گذاری یک دقیقه‏ ای، تمجید یک دقیقه‏ ای و توبیخ یک دقیقه ‏ای، کودکان آنها به تدریج زندگی خود را مدیریت کرده و همسران اغلب مچ همدیگر را در زمان انجام کارهای درست می گیرند نه بلعکس. در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری، زمانی که مردم می‏خواهند با کمترین امکانات، بیشترین کارها را انجام دهند، به شما اطمینان می‏دهیم آنچه در این کتاب خواهید یافت، شما را در کار و خانه موفق می‏کند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"جوان اگر خود توبیخ یک دقیقه ‏ای را تجربه نکرده بود، نمی‏توانست تآثیر آن را باور کند. بی‎تردید او خود ناراحت شده و نمی‏خواست دوباره آن احساس را داشته باشد.
 به هر حال، او می‏دانست همه، گاهی، اشتباه می‎کنند و ممکن است دوباره در روز دیگری نیز توبیخ شود. اما می‏دانست توبیخی که از سوی مدیر یک دقیقه ‏ای انجام شود عادلانه است. زیرا او فقط درباره‎ی رفتار فرد نظر می‏دهد  بدون اینکه لطمه ‏ای به ارزش وجودی او وارد کند.
هنگامی که به سوی دفتر کار مدیر یک دقیقه‏ ای می‏رفت به سادگی شیوه مدیریت یک دقیقه ‏ای می‏ اندیشید. هر سه رمز منطقی به نظر می‏رسیدند: هدف‏گذاری یک دقیقه ‏ای؛ تمجید یک دقیقه‏ ای و توبیخ یک دقیقه‏ ای. اما فکر می‏کرد: " عملکرد آنها چگونه است؟ چرا مدیر یک دقیقه ‏ای در تمام شعبه‏ های شرکت بیشترین بهره وری را دارد؟"

 

فهرست مطالب

مقدمه
شامل هشت فصل

تا به حال 13 میلیون نسخه از این کتاب به چاپ رسیده است و به 37 زبان دنیا ترجمه شده است.

مدیر یک دقیقه ای:

کتاب مدیر یک دقیقه ای  در مورد مردی است که برای مدیریت صحیح به سازمان های متعددی مراجعه می کند. اما  با سازمانهایی روبه رو می شود که در مدیران متکبر و هدفشان فقط سازمان است وبه ظاهر سازمان موفقی به نظر می رسند اما کارکنانشان ناراضی و ناموفق اند و یا بلعکس مدیران آسان گیر و کارمندان راضی؛

در اینجا دو نوع مدیر داریم یک استبدادی،گروهی که  فقط به دستاوردها و سود سازمان توجه می کند.دو دموکراتیک، گروهی که  به فکر کارکنان و افراد در سازمان می باشد. در واقع  هم باید به کارکنان یک سازمان و هم به سودهی سازمان باید توجه شود تا نتیجه مطلوب بدست آید. اگر افراد نسبت به خودشان احساس خوبی داشته باشند نتیجه کارشان هم بسیار خوب خواهد بود.

اصل مدیریت یک دقیقه ای برای ایجاد یک محیط کار و رفتار مناسب که همه  افراد از کارکردن لذت ببرند

در این کتاب چندراز  در مورد مدیر یک دقیقه بیان می کند که شامل1. اهداف یک دقیقه ای در واقع آنچه را که باید انجام شود با کارکنان روی هدف ها توافق می شود و خلاصه هدف روی کاغذ آورده می شود عملکرد آن شناسایی می شود و در طول روز هرازگاهی ، یک دقیقه صرف عملکرد می شود تا با هدف مطابقت داشته باشد.2 تشویق یا تمجید یک دقیقه ای،که به علت انگیزه دادن به دیگران موثر است. مدیر کاری را که درست انجام شده مشخص می کند و فورا تمجید را که نباید بیشتر از یک دقیقه وقت صرف شود انجام می دهد.3. تنبیه یک دقیقه ای ،منصفانه ترین کار برای اصلاح عملکردهایی است که زیر استاندارد هستند.کارمندان این تنبیه را منصفانه می بینند زیرا با اهداف و انتظارات تعیین شده هماهنگی دارد. در چنین شرایطی به مدیر احترام گذاشته می شود. از آنجا که توبیخ به سرعت انجام میگیرد و بخاطر عمل شخص (نه خود شخص) است، احساس بد کمتری وجود دارد. وقتی هم توبیخ تمام می شود، نتیجه  اثر بخش بوده و به زودی فراموش می شود.

 

مدیر یک دقیقه ای

 

داستان مدیر یک دقیقه ای بیان می کند که مدیریت نمی تواند در یک دقیقه انجام شود. بیشتر به این دلیل که مدیریت افراد نسبت به آنچه فکر می کنیم، پیچیدگی کمتری دارد.نیازی به برگزاری جلسات پی در پی نیست تا در مورد اهداف و مشکلات بحث شود. تنها مدت زمان اندکی نیاز است تا اهداف تعیین شود، اما پس از آن تماس بین رئیس و کارکنان می تواند حداقل باشد.

کاربردهای مفید کتاب مدیر یک دقیقه ای جدید

بیشتر افرادی که کار می کنند اغلب نمی دانند که چه کاری باید انجام دهنداگر فرد بی تجربه ای در آنچه را که  شما  از اوخواسته اید انجام دهد؛ اشتباه کند باید روش و هدف را دوباره آموزش دهیم درچنین شرایطی توبیخ و تنبیه جواب نمی دهد.متاسفانه رسیدگی به عملکرد در سازمانها سالی یک بار انجام می شود یا وقتی فرد مرتکب اشتباهاتی می شود رسیدگی انجام می گیردو به خشم آمده مدیر فریاد میزند و تمام خشم خود را خالی می کند و داد و فریاد می زند و شاید ناسزا هم می گوید.

به قلم: نفیسه علیزاده

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگری از نویسنده اسپنسر جانسون

کتاب های دیگری از نویسنده کن بلانچارد

ویدئوهای مرتبط با کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
امیر محمد مختاری

کتاب جذابی بود و تاثیر گذار

1400-11-06

محمدرضا

کت بلانچارد یکی از افراد موفق در زمینه مدیریت کسب و کار و فروش این و کتاب های بسیاری را در این زمینه تالیف کرده است. به نظرم این کتاب هم برای افرادی که میخواهند مدیر موفقی در کارشان باشند مناسب است.

1400-09-29

علی قلعه بان

عالیه.

1400-09-23

برچسب ها