×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
مراقبت و درمان پوست

دانلود کتاب مراقبت و درمان پوست

مراقبت و درمان پوست
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : مراقبت و درمان پوست

نویسندگان : جان هاوک, ج. مک گرگور

ناشر : میان رشته ای

مترجم : محبوبه مرشدیان

تعداد صفحات : 87 صفحه

شابک : 978-964-7935-4-1

تاریخ انتشار : 1385

رده بندی دیویی : 646/726

دسته بندی : پزشکی, دارو و درمان

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 40000 تومان


معرفی کتاب

"مراقبت و درمان پوست"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (British medical Association) اثری از جان هاوک (John Hawk) می باشد که با ترجمه ای از محبوبه مرشدیان، توسط انتشارات میان رشته ای منتشر شده است.
هشدار پزشكان مبني بر خطرناك بودن نور آفتاب و حمام آفتاب نسبتاً تازگي دارد.  با اين همه، هنوز هم برخي افراد ترجيح مي‌دهند اين هشدار را ناديده بگيرند. زیرا از حمام آفتاب لذت مي‌برند؛ و معتقدند که با برنزه شدن، احساس بهتري به آنها دست مي‌دهد و زيباتر به نظر مي‌رسند.  بنابراين، سعي مي‌كنند حتي‌الامكان بيرون رفته و در معرض نور آفتاب قرار بگيرند.  اما حقيقت اين است كه تماس شديد با نور آفتاب براي پوست ما مفيد نيست.  در واقع برنزه شدن، دليل آشكار آسيبي دايمي است كه نهايتاً به پيري و سرطان پوست مي‌انجامد.   
هدف اين كتاب شرح نحوة تأثير نور آفتاب بر پوست شماست كه منجر به تغييرات در آن گردیده و باعث آسيب‌هاي كوتاه مدت و دراز مدت مي‌شود.  همچنين، براي پيشگيري از اين قبيل ضايعات توصيه‌هايي عملي به شما ارايه می‌دهيم.  عمل بر طبق اين توصيه‌ها به معنای آن نيست كه خود را به طوركلي از لذت نور آفتاب محروم نماييد. بلكه به شما كمك مي‌كنند به طرز سالم‌تر و كم خطرتري از آن بهره ببريد.   
فصل‌های بعدي اين كتاب با توضیح نحوة تشخيص سرطان پوست – که در مراحل  هم احتمال بسيار بالاتري از موفقيت درمان دارد-  توصيه‌هايي نيز در مورد پيشگيري از اين قبيل سرطان‌ها ارايه مي‌کند. همچنين،  در مورد پيشگيري از آفتاب سوختگي و پيري پوست در اثر نور و نيز در مورد فوايد كرم‌هاي ضدآفتاب هم توصيه‌هايي ارائه می شود. بنابراين، توصيه‌هاي مندرج در اين كتاب به شما كمك مي‌كند از مزاياي رواني بسيار و ساير منافع نور آفتاب لذت ببريد، بدون اينكه اثرات زيان‌بار و مخفي آن به شما آسيبي برساند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"نور آفتاب علاوه براشعة ماوراءبنفش،‌ اشعة مرئي و مادون قرمز (گرما)، متشكل از ديگر تشعشعات خورشيدي از جمله اشعه‌هاي كيهاني، گاما، ايكس و تشعشعات داراي فركانس راديويي نيز هست، اما اين تشعشعات به مقدار بسيار كم در سطح زمين يافت مي‌شوند و يا انرژي زيادي براي تحت تأثير قرار دادن پوست ندارند.  هنگامي كه اشعه‌ها به جو زمين وارد مي‌شوند، به انحاء مختلفي تغيير يافته و كاهش مي‌يابند.   
به عنوان نمونه نور مرئي به وسيله مولكول‌هاي اكسيژن و نيتروژن جو به نحوي پخش مي‌شوند كه آسمان آبي به نظر مي‌رسد؛ به علاوه قسمتي از كل انرژي جذب شده و مابقي به وسيلة اين مولكو‌ل‌ها مجدداً به فضا منعكس مي‌گردد، همچنين بخار آب، ذرات غبار و ساير اجزاي جو نيز در اين امر دخيل هستند.  نتيجه اين است كه صرفاً دوسوم از انرژي خورشيدي كه به سطح جو مي‌رسد، به سطح زمين نفوذ مي‌نمايد؛ 5% از اين انرژي را اشعة ماوراء بنفش، 40% آن را نور مرئي و 55% آن را اشعة مادون قرمز تشكيل مي‌دهد. "

فهرست مطالب

مقدمه

1.   تشعشعات خورشیدی

2.  نحوۀ تاثیر اشعۀ ماورای بنفش بر پوست

3.  آفتاب سوختگی، برنزه شدن و پيری پوست

4.  سرطان پوست چيست ؟

5.  محافظت از پوست خود

6.  نحوه درمان

7.  دانه ‌های پوستی ناشی از نور آفتاب 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات میان رشته ای

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها