×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
معنا درمانی

دانلود کتاب معنا درمانی

معنا درمانی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : معنا درمانی

نویسنده : یحیی احمدی

ناشر : مینوفر

تعداد صفحات : 88 صفحه

شابک : 978-600-474-102-6

تاریخ انتشار : 1396

رده بندی دیویی : 159/297

دسته بندی : جنگ تحمیلی و دفاع مقدس, کتابهای روانشناسی, علوم قرآن و نهج البلاغه, سایر تخصص های پزشکی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 15900 تومان


معرفی کتاب

" معنا درمانی" / گمان نیک به خداوند
اثری با موضوع بهداشت روانی می باشد که توسط یحیی احمدی نوشته شده و انتشارات مینوفر آن را منتشر نموده است.دکتر فرانکل، روان پزشک، نویسنده و مبدع معنادرمانی است. او مدت زیادی در اردوگاه کار اجباری اسیر بود. پدر، مادر، برادر و همسرش یا در اردوگاه جان باختند یا به کوره های آدم سوزی سپرده شدند. همه ارزش هایش نادیده گرفته شده بود؛ از گرسنگی، سرما و بی رحمی رنج می برد و هر لحظه در انتظار مگر بود، اما زنده ماند و معنادرمانی ای که او به جهانیان معرفی کرد، امروزه یکی از پرکاربردترین روش ها در درمان بیماران است و کلینیک های «لوگوتراپی» که امروزه در بسیاری از سرزمین ها با الگوبرداری از پلی کلینیک شناخته شده عصب شناسی او در وین آغاز به کار کرده اند، شهرت جهانی دارند.
این کتاب نتیجه پژوهشی است که نویسنده بر روی جانبازان شیمیایی انجام داده و در آن به بررسی اثرات معنادرمانی بر درمان روان شناختی این افراد پرداخته است.
در طول جنگ و بعد از جنگ همه ی جانبازان به صورت گروهی در بنیاد دولتی جانبازان تحت تعلیم مسائل دینی مذهبی و فرهنگی و مهارت زندگی بودند، چون با همین اعتقاد و بینش وارد عرصه دفاع و جنگ شدند. بر همین اساس امید به زندگی با دو پکیج مداخله ایی تعهد و نگرش جدید با حذف مشکلات پدیدار شد. این کتاب به نتیجه و راه کار درست رسید که برای خوانندگان می تواند کلیدی باشد جهت راه پیدا کردن معنا. برای نگارش این کتاب، سی نفر از جانبازان شیمیایی از آسایشگاه جانبازان شیمیایی ساری (به صورت تصادفی) جهت بررسی اثربخشی گمان نیک به خداوند و معنایابی مبتنی بر قرآن دعوت به همکاری شدند.
روان درمانی مبتنی بر معنویت به این معناست که بشر توانمندی این را دارد که فراتر از خودش و بدنش فکر کرده، از سطح آن فراتر رفته و به مرکز شخصیت بیندیشد، احساس وجود داشتن را فراتر از یک انسان عادی در حد خوردن و خوابیدن دانسته و درباره آن فکر کند، در اولویت بندی های نیازهایش همدردی، خلاقیت، صداقت، پاکی و پرستش را نیز بگنجاند و سعی کند فراتر از گذران عادی زندگی بیندیشد و با شیوه معنویت به درمان افراد کمک کند و به این نقطه برسند که بتوانند دنیا و خودشان را فراتر از مادیات و خودشان ببینند
معنا درمانی نوعی روان درمانی در قالب اصطلاحات معنوی است. معنا درمانی شاخه ای مجزا در مکتب روان درمانی وجودی انسان گراست که بر روح انسان یا بعد معنوی او تمرکز کرده و معنای وجودی را تحت عنوان جستجوی انسان برای چیزی به نام معنا بررسی می کند. دریک جمع بندی می توان گفت که هدف معنا درمانی توانا ساختن بیماران برای کشف معنای منحصربه فرد خودشان می باشد. لوگوتراپی در اصل روش درمانی کسانی است که زندگیشان بدون معناست. و این دیدگاه بیش از اینکه یک نظریه باشد، یک فن است. بر اساس مکتب معنا درمانی فرانکل، معنایابی تلاش سالمی است که فردمی تواند با پذیرش نقایص و مسئولیت های شخصی و دور کردن خشم و تنفر، به درمان و التیام نائل شود
در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"تحقیقی با عنوان ارتباط شدت علائم اختلال فشار عصبی پس از سانحه و مؤلفه های کیفیت زندگی در جانبازان انجام شد. تحلیل داده ها نشان داد که بین شدت علائم ptsd با مؤلفه های کیفیت زندگی شامل محدودیت در ایفای نقش به علت مشکلات جسمی و عاطفی، درک بیمار از درد بدنی، سلامت عمومی، عملکرد اجتماعی، مشکلات روحی، سلامت بدنی، بعد خلاصه جسمانی و روانی همبستگی منفی و معناداری وجود د آرد.
در سال 1393 نیز تحقیقی با عنوان بررسی تأثیر معنا درمانی بر کیفیت زندگی و امید به زندگی زنان در حال ترک مواد در سطح قائم شهر انجام شد. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که بین نمرات امید به زندگی و کیفیت زندگی دو گروه آزمایش و کنترل در مرحله پس آزمون تفاوت معناداری وجود داشته است. با توجه به نتایج پژوهش می توان نتیجه گرفت که معنا درمانی می تواند بر بهبود امید به زندگی و کیفیت زندگی زنان در حال ترک مواد مؤثر باشد."

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات (طرح)

فصل دوم: ادبیات و پیشینه

بخش اول: مفاهیم و نظریه‌های مربوط به سلامت معنوی، معنویت، معناجویی در زندگی و گمان نیک به خداوند مبتنی بر تحلیل محتوای قرآن کریم

بخش دوم: مفاهیم و نظریه‌های مربوط به جانبازان شیمیایی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات مینوفر

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
یحیی احمدی

سلام من نظری ندارم چون نویسنده همین کتاب هستم اما میبینم بدون اطلاع من قیمت 15900 نسخه الکترونیک دارد بفروش میرسد. البته خوشحالم

پشتیبان سایت

سلام در صورتیکه نویسنده کتاب هستید و مشکلی میبینید و یا اعتراض یا پیشنهادی دارید با پشتیبانی در ارتباط باشید. سپاسگزارم

1402-05-21

سیدعلیرضا

کتابیست در خصوص بروز نیروهای مثبت و اعتماد به خداوند متعال

1400-10-15

برچسب ها