×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
مقایسه تطبیقی سیاست هسته ای دولت های هشتم و نهم

دانلود کتاب مقایسه تطبیقی سیاست هسته ای دولت های هشتم و نهم

مقایسه تطبیقی سیاست هسته ای دولت های هشتم و نهم
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : مقایسه تطبیقی سیاست هسته ای دولت های هشتم و نهم

نویسنده : علی کیه بادرودی

ناشر : رهام اندیشه

تعداد صفحات : 246 صفحه

شابک : 978-600-8749-93-6

تاریخ انتشار : 1398

رده بندی دیویی : 327/17470955

دسته بندی : علوم سیاسی

نوع کتاب : Epub

قیمت پشت جلد : 40000 تومان

قیمت نسخه الکترونیک : 16400 تومان


معرفی کتاب

"مقایسه تطبیقی سیاست هسته ای دولت های هشتم و نهم"
کتاب حاضر اثری از علی کیه بادرودی می باشد که توسط انتشارات رهام اندیشه منتشر شده است.
انرژی هسته‌اي درمیان انرژی‌های جدید، از جایگاه خاصی برخورداراست. این انرژی درکنار انرژی فسیلی برای ایران از دو سو اهمیت دارد، ابتدا، تضمین کننده آینده و فردای پس از انرژی فسیلی است، این آینده نگری امری متعارف درحکومت رانی خوب است. دوم، با استفاده از این دو انرژی ایران مي‌تواند گام‌های بلندتری به سوی تحقق چشم‌انداز توسعه 1404 خود بر دارد. این امرمخالفت کشورهای جهانی و منطقه‌اي را در پی داشته است. چه ایالات متحده و اسراییل و اتحادیه اروپا(به طورملایم‌تر) با ایران هسته‌اي موافق نیستند. اسراییل به دلیل کاهش منزلت منطقه‌اي اش و آمریکا علی‌رغم فشارهای زیاد بر ایران، حاضر به پذیرش ایران دارای انرژی هسته‌اي با تداوم رویکرد ایدئولوژيک نیست.آمریکا به‌دنبال این بوده که با تهدید و تنزل موقعیت راهبردی ایران، از توان تقابلی آن بکاهد. اتحادیه اروپا در رویکردی کلی با ایران هسته‌اي موافق نیست، اما بنابر عوامل مختلف، تعامل و گفتگو با ايران را بهترين گزينه خود مي‌بيند. اما در اهمیت اين دست آورد مي‌توان گفت كه علاوه بر پيچيده بودن آن جمهوري اسلامي‌ توانست بدون توجه به تحريم‌ها و ساير محدوديت‌هاي ايجاد شده به آن دست پيدا كند. اكنون جمهوري اسلامي‌از مرحله ايجاد عبور كرده و در مرحله «تثبيت رشد و توسعه» قرار دارد. در اين مرحله غرب به ويژه‌آمريكا تلاش‌هاي زيادي انجام دادند تا ايران را از داشتن اين فن آوري منصرف كنند. در صورتي كه نخستين كشوري كه ايران را به دست يابي به فن آوري هسته‌اي در دهه 50 ميلادي ترغيب نمود،ايالات متحده آمريكا بود و امروزه نيز نخستين مخالف جدي ايران در تحقق فعاليت‌هاي هسته‌اي اين كشور مي‌باشد.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" اگر رمز بسياري از پيروزي‌ها را در نترسيدن از دشمن و داشتن روحيه مقاومت و پايداري در برابر آن بدانيم، بديهي است كه در عمليات رواني دشمنان با بكارگيري انواع ابزار‌ها و شيوه‌ها به دنبال ايجاد رعب و وحشت  و در هم شكستن عزم و اراده ملي باشند،در موضوع هسته‌اي آمريكايي‌ها،  صهيونيست‌ها، و هم پيمانان آنها درطي سال‌هاي اخير براي در هم شكستن روحيه و عزم و اراده ايرانيان بسيار سرمايه گذاري كرده و در اين راستا عوامل داخلي خود را نيز بسيج كردند.تلاش گسترده جريان‌هاي ضد انقلاب،سلطنت طلب‌ها، منافقين و برخي مزدوران وابسته در اين مسير طبيعي و قابل انتظار بود.لكن ايفاي چنين نقشي از ناحيه برخي از گروه‌هاي سياسي و افراد و اشخاص با سابقه انقلابي و حاضر در ساختار قدرت طي ساليان گذشته بسيار قابل توجه و تامل مي‌باشد.در موضوع هسته‌اي و تلاش جمهوري اسلامي‌براي دست يابي و حفظ فن آوري هسته‌اي آمريكايي‌ها باها و بارها ملت ايران  و نظام اسلامي‌رابه اقدام نظامي‌تهديد كردند.دربرابر اين تهديدات دو ديدگاه و طرز تفكر در ايران وجود داشته و دارد،  يك ديدگاه در ادامه تفكر حضرت امام (ره) و با پرچمداري رهبر فرزانه انقلاب اسلامي‌وحمايت توده‌هاي مردم،  بر سياست پايداري، مقاومت و.ايستادگي در برابر هر نوع فشار تا كيد دارد.ديدگاه ديگر با كمال تاسف به دلايلي چند بر دست برداشتن ازاصول و، منافع و اهداف و ازجمله مسائل هسته‌اي با توجه به تهديدات آمريكا تاكيد دارد.برخي از اشخاص، گروه‌ها، و احزاب دوم خردادي درسالهاي گذشته با مرعوب شدن در برابر تهديدات آمريكا نسبت به سياست‌هاي نظام مبني برتداوم مقاومت و ايستادگي معتقد بوده و راه كوتاه آمدن در برابر آمريكا و دست برداشتن از فعاليت‌هاي هسته‌اي را توجيه كرده اند.بوش رييس جمهورآمريكا پس از حمله به افغانستان، طي نطق ساليانه دركنگره آمريكا كشور ايران را در كنار عراق و كره شمالي به عنوان محور شرارت معرفي كردو اظهار داشت كه در ايران يك اقليت غير منتخب به دنبال دست يابي به سلاح‌هاي كشتار جمعي بوده و از تروريسم حمايت مي‌كند.به دنبال اين موضع گيري بوش عليه ايران در اواسط سال 1381 بود كه موج جديدي از جنجال‌ها،  تبليغات و عمليات رواني با هدف اعمال فشار برايران به راه افتاد.در پايان سال 1381 با اعلام دست يابي ايران به فن آوري هسته‌اي،جنجال تبليغاتي غرب عليه ايران شدت يافت وپس از حمله آمريكا به عراق و اشغال اين كشور،  آمريكايي‌ها به گونه‌اي بر روي ايران تمركز تبليغاتي پيدا كردندكه گويا قرار است به زودي كشورمان را مورد حمله نظامي‌قرار دهند در چنين فضايي بود كه برخي از اشخاص،گروه‌ها و احزاب سياسي داخلي، همسو با دشمنان و برخلاف آموزه‌هاي ديني، ديدگاه حضرت امام (ره) ومواضع رهبر معظم انقلاب اسلامي،  با بزرگ نمايي قدرت دشمن به تضعيف روحيه ملي پرداخته و خواستار كوتاه آمدن در برابر دشمن و دست كشي از حقوق ملي از جمله حقوق هسته‌اي شدند."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات رهام اندیشه

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها