×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
من و سرزمینم

دانلود کتاب من و سرزمینم

من و سرزمینم
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : من و سرزمینم

نویسنده : زهرا گران پاشا

ناشر : بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس

تعداد صفحات : 167 صفحه

شابک : 978-600-8768-93-7

تاریخ انتشار : 1398

رده بندی دیویی : 955/0843

دسته بندی : جنگ تحمیلی و دفاع مقدس, شهدا, انقلاب اسلامی ایران

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 8300 تومان


معرفی کتاب

"من و سرزمینم" / بررسی ژئو کالچر دفاع مقدس

کتاب حاضر اثری از زهرا گران پاشا می باشد که توسط انتشارات حفظ آثار منتشر شده است.

ژئوکالچر يا ژئوپلیتیک فرهنگي، فرآيند پيچيده‌اي از تعاملات قدرت، فرهنگ و محيط جغرافيايي است که طي آن فرهنگ‌ها همچون ساير پديده‌هاي نظام اجتماعي همواره در حال شکل‌گيري، تکامل، آميزش و جابجايي در جريان زمان و در بستر محيط جغرافيايي کره زمين هستند. لذا ساختار ژئوکالچرجهان بيان‌کننده موزائيکي از نواحي فرهنگي کوچک و بزرگ‌اند که محصول تکامل مکاني ـ فضايي قدرت هستند که در طول و به موازات يکديگر حرکت مي‌کنند. در قرن بيست و يکم فرايند نظام ژئوکالچر جهان و ساختار آن در راستاي ويژگي‌هاي نظام ژئوپلیتیک جهاني، چيزي جز تکامل و يا رويارويي ميان دو الگوي متفاوت و متضاد از تعاملات فرهنگي در سطح جهان نيست. يکي از ساختارهاي ژئوکالچر جهان ايران است که امروزه تنها بخش کوچکي از سرزمين تاريخي آن را جمهوري اسلامي ايران تشکيل مي‌دهد. اين سرزمين پهنه جغرافيايي وسيعي است که طي قرن‌ها قلمرو فرهنگ و تمدن کهن ايراني به شمار مي‌رفت. وسعتاين پهنه،بسيار وسيع‌تر از کشور کنوني ايران و شامل سرزمين‌هايي است که يا داخل فلات وسيع ايران و يا در حاشيه‌هاي آن قرار گرفته‌اند. از مهم‌ترين مشخصه‌هاي اين سرزمين، نقش گذرگاهي آن در ميان قاره‌هاي بزرگ جهان و نيز قرار گرفتن آن در ميان چند قلمرو بزرگ جغرافيايي و فرهنگي متفاوت است.سرزمين، تاريخ و مردم ايران همواره پل ارتباط ميان فرهنگ‌ها و تمدن‌ها با يکديگر بوده‌اند. بنابراين اين انتخاب سرزميني و فطرت فرهنگي مغاير با رويکرد درون‌گرايانه او مي‌باشد. بنا به همین موقعیت جغرافیایی ایران صحنه عوامل مختلفی بوده است،تجربه انقلاب اسلامی برای ایران نقش فرهنگی آن بود که برای مردم به ارمغان آورده شد،انقلاب اسلامی پرچم داراسلام گرایی در مقابل غرب است، یکی  از ویژگی های بارز و منحصر به فرد انقلاب اسلامی در بعد معنوی و فرهنگی که موجب بالندگی انقلاب و نهضت جهانی اسلام در سراسر دنیا گردید ترویج فرهنگ ایثار شهادت بود.شهادت موجب اشاعه فرهنگ ناب محمدی(ص)و دفع هشیارانه خطرات از جامعه اسلامی بود.افتخار به شهادت و شکل گیری مفهومی خاص به نام شهید و شهادت چنان پایه مستحکمی در جامعه پیدا  نمود که امروز به عنوان یکی از ارکان حفظ نظم محسوب می گردد.

 

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

"ژئوپلیتیک علم مطالعه روابط متقابل جغرافیا، قدرت و سیاست و کنش های ناشی از ترکیب آنها با یکدیگر است. در این راستا نقش آفرینی مذهب در سیاست و پیوند خوردن آن با مفهوم قدرت، امری مربوط به زمان حال و مختص به مذهب شیعه نیست. مذهب در گذشته یکی از عوامل موثر در جداسازی مرزهای جغرافیایی بوده و در حال حاضر نیز نقش آفرینی مولفه های مذهبی در تصمیم گیری های سیاسی و پدیده های ناشی از آن محسوس است. در عصر حاضر نیز قوام و دوام بسیاری از کشورها به مقوله مذهب گره خورده و این مولفه در کنار زبان یکی از عوامل اصلی تشکیل و پایداری کشورهای مستقل می باشد. در مورد مذهب تشیع و تحلیل ماهیت ژئوپلیتیکی آن باید گفت که، تاثیرگذاری تشیع را در سیاست، علی الخصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران می توان مشاهده کرد.به عبارتی با رخ دادن انقلاب اسلامی در ایران، نیروی نهفته در دل مذهب تشیع، بیشتر از راه گسترش حوزه نفوذ ایران به عنوان مهم ترین کشور شیعه مذهب شکوفا شده و سبب شده تا این مذهب ماهیت ژئوپلیتیک پیدا کند."

فهرست مطالب

فهرست منابع

فصل اول: کلیات و مفاهیم

فصل دوم: دفاع مقدس و ژئوپولتیک فرهنگی

فصل سوم: تحولات منطقه ای و ژئوکالچر جدید جمهوری اسلامی

فصل چهارم: بهره گیری از قدرت های ژئوکالچر غرب آسیا

فصل پنجم: رابطه شهادت، انقلاب و ژئوکالچر

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها