×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
دختری به نام نل

دانلود کتاب دختری به نام نل

دختری به نام نل
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : دختری به نام نل

نویسنده : چارلز دیکنز

ناشر : نیک نوشت

مترجم : ندا پات داد

تعداد صفحات : 66 صفحه

شابک : 978-600-95148-1-6

تاریخ انتشار : 1396

رده بندی دیویی : 823/8

دسته بندی : داستان کودک

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 13000 تومان


معرفی کتاب

"دختری به نام نل"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (The old Curiosty shopT) اثری از چارلز دیکنز (Charles Dickens) می باشد که با ترجمه ای از ندا پات داد توسط انتشارات نیک نوشت منتشر شده است.
دختری به نام نل برگرفته از رمان «مغازه عتیقه فروشی» که توسط چارلز دیکنز نوشته شده است می باشد. بر اساس این داستان انیمیشنی نیز ساخته شده است. داستان در رابطه با دختری به نام نل می باشد که که با پدربزرگ خود مردی به نام «ترنت» است زندگی می کند. اما پدر بزرگش که در ازای گرفتن مبلغی از مردی به نام «کیلپ»، مغازه اش را در گرو گذاشته بود که اگر قادر به بازگشت پول به او نبود مغازه اش را به او واگذار کند؛ دچار مشکل می شود و برای اینکه مغازه اش را در اختیار او قرار ندهد مجبور می شود شهر را به همراه نوه اش ترک کند تا زمانیکه پولی بدست آورد و قرض خود را برگرداند و مغازه اش را از گرو دربیاورد. به پیشنهاد نل آنها برای پیدا کردن مادر نل راهی «پارادایز» می شوند. اما کیلپ و وکیلش به همراه دار و دسته اش هم در تعقیب آنها به پارادایز می روند. . .
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"و از کافه دور شدند. تمام روز را راه رفتند. فقط وقتی توقف می کردند که کادلین و هریس می خواستند برای پول در آوردن، در روستاهای سر راهشان نمایش خیمه شب بازی اجرا کنند. وقتی به کافه ی بعدی-جایی که قرار بود آن شب استراحت کنند- رسیدند، هوا تاریک شده بود و باران می بارید. شومینه ی بزرگی در آشپزخانه روشن بود. نل و پدربزرگش که بالاخره گرم شده بودند و لباس هایشان خشک شده بود، نزدیک آتش به خواب رفتند. در حالیکه آنها خواب بودند، کادلین و هریس در مورد همسفران جدیدشان با هم صحبت می کردند. هریس نجواکنان گفت: "معلوم است که پیرمرد، آدم عاقلی نیست و دختر جوان به این نوع زندگی عادت ندارد. فکرکنم پیرمرد او را دزدیده و از کسی فرار میکند." آقای کادلین که نگران به نظر می رسید با صدای بلند گفت: "چی؟" هریس به آرامی گفت: "اگر آن دختر گم شده باشد، باید جایزهای برای پیدا شدنش گذاشته باشند." کادلین بعد از چند لحظه فکر کردن جواب داد: "ممکن است حق با تو باشد. در این صورت، حواست باشد که ما با هم همکار هستیم و در همه چیز شریکیم! بله، پس باید مراقب نل کوچولو و آن پیرمرد دیوانه باشیم. تا وقتی که بتوانیم اطلاعات بیشتری در موردشان به دست آوریم نباید از آنها جدا شویم. آن دو مرد نمیدانستند نل از خواب بیدار شده و جواب کادلین را شنیده است. صبح روز بعد نل متوجه شد که کادلین و هریس او را به دقت زیر نظر گرفته اند. بعد از شنیدن حرف های آن شب شان دیگر احساس امنیت نمیکرد. در حالی که آن دو عروسک گردان در حال جمع کردن عروسک های خود بودند، نل فرصتی به دست آورد که فرار کند. ترسیده بود، اما بی سر و صدا و به سرعت پدربزرگش را از در پشتی کافه به بیرون راهنمایی کرد. حتی توقف نکردند تا به پشت سرشان نگاه کنند. به سرعت به طرف مزارع رفتند."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

نقد و بررسی کتاب دختری به نام نل

نزدیک به شش هزار نفر در سال 1841 در یکی از سواحل آمریکا منتظر یک کشتی انگلیسی بودند. با رسیدن کشتی خدمه و مسافرین با یک سوال مواجه شدند که عاقبت نل کوچولو به کجا رسید. این افراد آمده بودند تا بخش از بخش آخر اثر جدید چارلز دیکنز با عنوان مغازه عتیقه فروشی را که به صورت پاورقی منتشر می شد را دریافت کنند.

 

دختری بنام نل

 

کتاب دختری به نام نل توسط ژاپنی ها به صورت یک نیمیشن ساخته شد و با دوبله فارسی در تلوزیون ایران پخش گردید. این اثر توانست تعداد زیادی را با خود همراه کند و افراد زیادی به تماشای این کارتون مشغول بودند.

درام غمناک

آثاری که تلاش می کنند با تحریک احساسات مخاطب او را به گریه بیاندازند یا حالت غم را در او ایجاد کنند در ژانر غمناک جای می گیرند. چارلز دیکنز در این اثر با ترسیم مشکلات نل که همراه با پدر بزرگ عتیقه فروش خود در حال فرار از دست طلبکاران است یک نوع حس ناراحتی را به خواننده القا می کند. اوج این ماجرا را می توان در قسمت آخر کتاب دید که نل با مرگ مواجه می شود و مخاطب نا خودآگاه به گریه می افتد. نویسنده تلاش کرده است در عین اینکه محور اصلی داستان غمناک است با ایجاد جذابیت های مختلف خواننده را به خواندن ادامه داستان علاقه مند نگه دارد.

دیکنز و توجه به گوهر انسانیت

 نوشته های دیکنز را نمی توان در گروه، طبقه، نژاد یا کشور خاصی محدود کرد. یکی از دلایلی که باعث محبوبیت آثار او در کشورهای مختلف شده محور داستان های اوست که سرشتی انسانی دارد. در کتاب های این نویسنده در قالب داستان تلاش می شود تا ارزش های انسانی مانند مهربانی، عدالت، دوستی و ... بروز داده شود.

شناخت چارلز دیکنز از گروه های اجتماعی مختلف

نگاه این نویسنده به انسان ها باعث شده بود بتواند شناخت دقیقی از افراد هر طبقه اجتماعی داشته باشد. با شناختی دیکنز از مردم داشت توانست مشکلات موجود در گروه جامعه را در زبان داستانی بیان کند و از این طریق بر محتوای درونی داستان های خود بیافزاید. به همین دلیل است که با کمک کتاب های او می توان از مردمان زمان ملکه ویکتوریا شناخت خود را افزایش داد.

سبک نوشتاری دختری به نام نل

دیکنز علاوه بر اینکه محتوای سرشاری را در داستان های خود به ودیعه می گذارد، دارای سبک خاصی نیز در نوشتن است. او از نثر قدرتمندی برای تالیف کتاب و روایت داستان ها بهره می برد. نوشته های دیکنز به تناسب موقعیتی که پیش می آید آهنگین می شود و در ای خود مخاطب را پر از احساس می کند.

 

کتاب دختری بنام نل

 

در نوشته او در حد توازن از صنایع ادبی استفاده شده است. گفتنی است با توجه به گذشت زمان بیش از یک قرن از نوشته شدن این کتاب و کاربرد صنایع ادبی زبان این اثر با انگلیسی معیار امروزی اندکی تفاوت دارد و ترجمه آن نیازمند سواد ادبی مترجم در زبان انگلیسی است.

آرمان گرایی نل

نویسنده با آنکه یک انسان واقع گرا است و از مشکلات اجتماعی جامعه خود انتقاد می کند و آن را به تصویر می کشد ولی از جهت دیگر با روحیه آرمان گرایی که دارد روزنهامید را در دل مخاطب زنده نگه می دارد. نل در این داستان با مشکلات زیادی مواجه می شود ولی هرگز امید خود را از دست نمی دهد و به آرزوهایی که در ذهن دارد می اندیشد.

نویسنده: سعید گلمحمدی

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
هلنا

عالی بود

1400-06-21

برچسب ها