×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
هنر و علم خودشناسی

دانلود کتاب هنر و علم خودشناسی

هنر و علم خودشناسی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : هنر و علم خودشناسی

نویسنده : پیتر هالینز

ناشر : نشر نوین (نوین توسعه)

مترجم : آرسام هورداد

تعداد صفحات : 153 صفحه

شابک : 978-600-8738-52-7

تاریخ انتشار : 1397

رده بندی دیویی : 158/1

دسته بندی : خودشناسی و خودسازی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 16000 تومان


معرفی کتاب

"هنر و علم خودشناسی" / شخصیت خود را کشف کنید، قوت هایتان را بشناسید، به خود آگاهی برسید و یک زندگی متناسب با خود بسازید
کتاب حاضر با عنوان اصلی (The art and science of self) اثری از پیتر هالینز (Peter Hollins) می باشد که با ترجمه ای از آرسام هورداد توسط انتشارات نوین توسعه منتشر شده است.

وقتی انسان از شخصیت و کارکرد های خاص خود اطلاعات کافی نداشته باشد و خود را به خوبی نشناسد، دلیل بسیاری از رفتارهای خود را درک نکرده و نمیداند که چه چیزی باعث شده جایی باشد که اکنون هست. همه ما اغلب از سختی هایی که در کنار آنها رشد پیدا کرده ایم و باعث شده اند تا شخصیت کنونی ما ساخته شود غافل هستیم و به همین دلیل اطلاع درستی از از نیازهای واقعی خود در شرایط مختلف نداریم. این موضوع به ما نشان می دهد که برای رسیدن به یک زندگی هدفمند، شناسایی و یادگیری درباره شخصیت و هویت، امری ضروری است.
کتاب هنر و علم خودشناسی شروع بسیار خوبی برای موضوع خودشناسی و شخصیت شناسی است و مخاطب به خوبی با تئوری‌های مهم و اصلی حوزه شخصیت و نظریات پیرامون آن آشنا می شود. البته پیشنهاد پیتر هالینز این است که  فقط به مطالعه کتاب هنر و علم خودشناسی بسنده نکنید و تحقیقات و جستجوی خود در مبحث خودشناسی را بعد از اتمام مطالعه این کتاب هم ادامه دهید. هنر پیتر هالینز در ساده سازی مطالب باعث شده تا بعضا پیچیده ترین و عمیق ترین مفاهیم فلسفی و روانشناسی با بیانی ساده و شیوا به خواننده ارائه شود و مسئله مهم اینجاست که روان سازی مطالب، بدون کاهش اندکی از ظرافت های آکادمیک و علمی مطالب، انجام می شود. مترجم کتاب آقای آرسام هورداد نیز تلاش کرده است تا همان شیوایی و سادگی مطالب را در ترجمه استفاده کند تا حتی فردی که اطلاعات کمی از این حوزه دارد، کاملاً با مفاهیم ابتدایی و اصول اولیه تئوری های شخصیت آشنا شود. مترجم در مقدمه کتاب اینگونه بیان می دارد که "وفاداری من به انتقال مفاهیمِ مدنظر نویسنده بوده است و ترجمه کلمه به کلمه لغات و عبارات باعث کاهش شیوایی مطالب می گشت. به همین دلیل هرجا احساس کردم مفهوم عبارات مورد نظر در قالب و لباسی متفاوت بهتر به جان خواننده می‌نشیند، در به کار‌گیری عبارات و لغات متفاوت و متناسب تر تردید نکردم."

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" حقیقت این است که افرادی که سبک دلبستگی اضطرابی دارند از عزت نفس و احساس خودارزشمندی پایینی برخوردار هستند و در درون خودشان را مستحق رابطه‌ای سالم و مثبت نمی‌دانند. آن‌ها همواره در این تردید فلج‌کننده به سر می‌برند که شریک عاطفی‌شان به اندازه کافی و آنقدر که آن‌ها شایسته‌اش هستند دوستشان ندارد. در این مرحله فرد دچار نوعی عقده خود‌کم‌بینی است و برای جبران آن نیاز به دریافت تأیید و تحسین دائمی از شریک عاطفی‌اش دارد تا مطمئن شود که هنوز نزد او محبوب و دوست داشتنی است. این میل به دریافت تأیید و توجه می‌تواند به شکل عطش برای گرفتن پیامک، تماس تلفنی، نوازش و ارتباط فیزیکی، ارتباط چشمی و توجه کلامی از شریک عاطفی باشد و فرد در صورتی که این‌ها را درست همان زمانی که خودش می‌خواهد دریافت نکند دچار اضطراب و نگرانی شدیدی می‌شود."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

نقد و بررسی کتاب هنر و علم خودشناسی
هر فردی خلقت منحصر به فردی دارد و برای شناخت آن باید به سفر درونی برود. اما چطور؟ چگونه می توان به عظمت درونی ایمان آورد و در مسیر خودشناسی قرار گرفت؟ چند سال است که با کفش های دیگران راه می روید و از درد تنگ بودن کفش رنج می برید؟ کشف خویشتن یکی از بزرگترین و والاترین اهداف زندگی هر فردی بوده  که پیتر هالینز در کتاب هنر و علم خودشناسی، تمام تکنیک های خودشناسی را جمع آوری کرده است.

خودشناسی یکی از وسیع ترین موضوعاتی است که طیف گسترده ای از کتاب های روانکاوی را تشکیل می دهد. کتاب هنر و علم خودشناسی از پیتر هالینز، جزء این دسته کتاب ها بوده که در ادامه مقاله به نقد آن می پردازیم.



 خلاصه کتاب هنر و علم خودشناسی


کتاب هنر و علم خودشناسی در مورد چیست؟
فقط با کشف کتاب هنر و علم خودشناسی است که می توانید هدف از خودشناسی را شناسایی کنید و از پتانسیل های خود استفاده کنید. از طرف دیگر، برای درک هستی خود لازم است به جستجوی روان و اعماق عاطفی بپردازید. تا به حال شده رفتاری از خود نشان دهید و دلیل آن را ندانید؟ یا خود را در موقعیتی قرار دهید که حتی فکرش را هم نمی کردید؟ شاید اصلا با خود واقعیتان زندگی نکردید و تمام مدت در بدن فردی دیگری زندگی کردید. تمام این شک و تردیدها از ناخودآگاه انسان نشات گرفته و کاری کرده تا از کارکردهای مغز اطلاعی نداشته باشیم. در واقع همه این ها فاکتورهایی هستند که از دوران کودکی آغاز شده و درونمان رشد کرده و باعث شده دیگر خودمان را نشناسیم. البته هزینه های زیادی دادیم و موانع و سختیهایی پشت سر گذاشتیم. اما به قول کتاب هنر و علم خودشناسی برای شناخت خود واقعی هرگز دیر نیست و باید تلاش کنیم.

آموزش شناخت شخصیت و هویت انسان ها برای بقا ضروری است. وقتی به این درک برسیم که رفتار و اعمال ما از کجا نشات گرفته و به چه دلیل برخی رفتارها را انجام می دهیم، از حاشیه امن بیرون می آییم. از همان جایی که برخی سوال ها برایمان پیش می آید و دیگر طاقت گذشتن از برخی مسائل را نداریم؛ تازه خودشناسی در ما روشن شده و ما را به سفر درونی هدایت می کند. گرچه این سفر سخت و طاقت فرسا بوده و افراد کمی هستند حاضر می شوند تا انتهای سفر را بروند. فقط لازم است بدانید کلید جواب تمام سوال های درونی در دست خودمان است و هیچ کس در این مسیر همراهیمان نخواهد کرد.

در کتاب هنر و علم خودشناسی می آموزید: با آگاهی از خویشتن، روابط شما با دیگران نیز به بهترین شکل ممکن تصحیح شده و افرادی که لایق شما هستند را جذب می کنید. پیتر هالینز (Peter Hollins) نویسنده کتاب هنر و علم خودشناسی، مفاهیم آگاهی خویشتن را با بیانی بسیار روان و شیوا برای شما به کار برده که خواندن این کتاب خالی از لطف نخواهد بود.


کتاب هنر و علم خودشناسی را بشناسید

 

جالب ترین بخش های کتاب پیتر هالینز
کتاب هنر و علم خودشناسی دارای بخش های متعددی است که هر کدام حرف های زیادی برای گفتن دارد. اما جذاب ترین قسمت این کتاب، انواع خودشناسی به سبک MBTI است. این روزها MBTI برای شناخت تیپ شخصیتی افراد مختلف به کار می رود. با خواندن این بخش کتاب هنر و علم خودشناسی، به موضوعات ریز و مهمی در مورد خودتان می رسید که می توانید زندگی را به سبک دلخواهتان برنامه ریزی کنید و در انتظار اتفاق های خوب باشید. هنر خودشناسی تنها راهی است که می توانید از کمال طلبی های منفی و نارضایتی های طاقت فرسا رها یابید و به آرامش برسید.

تغییر اثربخش یکی دیگر از بخش های کتاب هنر و علم خودشناسی است که با خواندن آن مسائل زیادی دستگیرتان خواهد شد. در این قسمت متوجه می شوید تغییر و شناخت خود واقعی چقدر به سودتان بوده و در آینده بر نسل های بعدی منتقل خواهد شد. تصور کنید در برخی مسائل ضعف دارید؛ گرچه تمام آدم ها ضعف های مختص به خود را دارند. ولی با شناخت و رفع برخی از آنها موفقیت به سمتتان آمده و دیگر نیازی به نگرانی آینده نخواهد بود. سعی کنید اثربخش بودن آگاهی و روشنگری را مثبت تلقی کنید و وسط راه از چیزی نترسید. زیرا ترس دشمن تغییر بوده و مانعی برای رشد شما خواهد بود.


علم خودشناسی چیست


چرا به خواندن این کتاب احتیاج داریم؟
این کتاب به ما یاد می دهد طوری زندگی کنیم که انگار فردایی وجود ندارد. کتاب هنر و علم خودشناسی به ما یاد می دهد برده روزگار نباشیم و به وسیله شناخت خود، دری به سوی موفقیت و خوشبختی به رویمان باز شود. اما زمانی برای آن مشخص نکرد است.

تغییر سخت و طاقت فرسا خواهد بود. هیچ انسانی نمی تواند تمام الگوهای بد خود را در یک شب فراموش کند و فردا صبح به فرشته ای سفید با بال های بزرگ تبدیل شود. کتاب هنر و علم خودشناسی به شما یاد می دهد؛ آشنایی با خود، درست مثل آشنایی با هرکس دیگری زمانبر خواهد بود. آماده باشید تا از طریق یک سری فعالیت ها و بازتاب ها فاصله بگیرید؛ زیرا روشنگری نهایی ارزشش را دارد.

پس از مرحله ورود به روشنگری، به جایی میرسید که نقاب ها از صورتتان برداشته شده و خود واقعی نمایان می شود. آنوقت زندگی رنگ و بوی دیگری دارد و تصور اینکه چطور این همه سال با الگوهای اشتباه زندگی کردید آزارتان خواهد داد. اما اینجا یک اخطار به شما می دهیم، هرگز به گذشته برنگردید و خود را سرزنش نکنید. هر انسانی پیشینه ای داشته و گذشته او باعث شده به درجه خودشناسی برسد. پس از آنها به خوبی یاد کنید و فقط در لحظه زندگی کنید.

سخن آخر برای شما خوانندگان عزیز
پیتر هالینز با نوشتن کتاب هنر و علم خودشناسی نشان داد، خودشناسی حتی با خواندن یک کتاب امکان پذیر بوده و نیازی به گذراندن دوره یا کلاسی نخواهد بود. ناگفته نماند که این کتاب ارزشمند دارای تست و تمرینات شگفت انگیزی بوده که با انجام آنها، مراحل را به درستی و دقیق تر می گذرانید. در تست های کتاب هنر و علم خودشناسی به وضوح تغییرات خود را خواهید دید و به تاثیر باورنکردنی تغییر خویشتن پی خواهید برد.


به قلم : فائزه رنجبران
 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
sia

واقعا کتاب اموزنده ای بود. باید درگیر کتاب و سوالها و تمرین ها بشید تا خودتون رو بهتر بشناسید.

1400-08-25

toofan

با احترام به نظر همه، ولی متوجه نمیشم چرا میگید کتاب خوبی نیست. برعکس خیلیم کاربردیه و الفبای خودشناسی رو بسیار عالی آموزش میده.

1400-08-24

toofan

یه کتاب خیلی خیلی عالی. من که نهایت استفاده رو ازش بردم.

1400-08-22

مژگان

به نظر من که اصلا غیر عملی نیست. اتفاقا سرشار از پرسش و تمرینه که برای جواب دادن بهشون باید فکر کنی و با توجه به پاسخها میتونی از شناخت خودت نتیجه بگیری.

1400-07-19

hossein

بیشتر به نظر میاد یه کتاب غیر عملی باشه. یعنی بیشتر با کلیات آشنا میشی و برای رسیدن به جزییات باید از روشهای دیگه ای استفاده کنی.

1400-07-18

دانیال رضایی

این کتاب به نظر من برای شروع خوبه. خودشناسی رو از نظر روانشناسی بررسی کرده. حجم کتاب کمه ولی کامله.

1400-06-17

shahin

یه کتاب عالی که از خوندش لذت بردم. ممنون از کتابچین

1400-06-08

mahshid seify

کتاب خوبی بود. به من خیلی کمک کرد برای شناخت نقاط ضعف خودم و ترمیم اونها.

1400-04-21

jahangiri

با توجه به حجم کم کتاب، میشه توی چند روز کامل خوندش. با توجه به پرسشهای فروان در کتاب، میشه به یه شناخت نسبی از خود رسید. روش های زیادی هم برای خودشناسی معرفی کرده.

1400-04-19

saeed.ghorbani

کسانی که زیاد از خودشون شناخت ندارن، این کتاب به دردشون میخوره، بسیار روان و بدون شرح اضافه توضیح داده مطالبو. در کل جذابه.

1400-03-26

امير حسين کراچی

دوستان اگه مقدمه کتاب رو خونده باشید، میگه که کتاب برای شروع شناخته و بیشتر مطالب به صورت کلی بیان شدن.

1400-03-19

تکتم حرمتی

به نظر من که یه کتاب بسیار کاربردیه. مخصوا بخش دوم کتاب که یه عالمه تمرین های کاربردی برای شناخت داره

1400-02-29

مهدی سروی

کتابای بهتری هم توی این حوزه هست که میتونید از اونا استفاده کنید. خیلی خوب نبود به نظرم.

1400-02-28

حامد

بر خلاف نظر خانم رحمتی که گفته جمع بندی سایر کتابهاست، به نظر من برعکس بیشتر یه کتاب مقدماتی برای شروع خودشناسی به حساب میاد.

1400-01-19

mohammad javad

این کتاب یه عملکرد عالی برای خودشناسی داره. به نظر من عالیه.

1399-12-23

آرام رحمتی

خیلی نکته جدیدی نداشت کتاب و تقریبا بیشتر موارد رو قبلا در کتابهای دیگه خونده بودم. میشه از این کتاب به عنوان جمع بندی سایر روشهای خودشناسی استفاده کرد. برخی از موارد علمی هم توی کتاب غیر قابل قبول عنوان شده بود که به نظرم غیر منطقیه.

1399-12-19

صدف طاهریان

خو به. عالی عالی عالی عالی مطعالی

1399-02-15

Ansari

خود شناسی یعنی خدا شناسی

1399-02-14

برچسب ها