×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
اثر ذهن 1 - کلیدهای طلایی بازاریابی

دانلود کتاب اثر ذهن 1 - کلیدهای طلایی بازاریابی

اثر ذهن 1 - کلیدهای طلایی بازاریابی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : اثر ذهن 1 - کلیدهای طلایی بازاریابی

نویسنده : راجر دالی

ناشر : شکیب

مترجمان : محسن افتاده‌ حال, سارا میرمبین, لیلا غلامی

تعداد صفحات : 304 صفحه

شابک : 978-964-2695-84-3x

تاریخ انتشار : 1392

دسته بندی : تبلیغات، بازاریابی و فروش, کتابهای روانشناسی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 39900 تومان


معرفی کتاب

"کلیدهای طلایی بازاریابی شناختی" / چگونه تصمیم شما را خرید پیش بینی می کنیم؟ جلد اول
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Brainfluence 100ways to persuade and consumers with neuromarketing) اثری از راجر دالی (Roger Dooley) می باشد که با ترجمه ای از محسن افتاده حال، سارا میرمبین و لیلا غلامی توسط انتشارات شکیب منتشر شده است.
اندیشگاه علم و صنعت جهان معاصر با هدف ارتقای عملکرد حوزه‌های متنوع کسب‌وکار، تلاش‌های مؤثری را برای کاربردی کردن علوم وفناوری‌های نوظهور نموده است. باور اصلی ما این است که محیط رقابتی کسب‌وکار که بی‌شباهت به زیست‌بوم طبیعی نیست، مستعد بهره‌برداری از یافته‌های علمی ارزشمندی است که به مدد آن‌ها بشر توانسته است شرایط رشد و توسعه‌ی خود را بهبود بخشد. بی‌تردید اگر دستاوردهای نوین دانش امروز در کسب‌وکار به خدمت گرفته شود، علاوه بر کاهش هزینه‌ی ریسک و استفاده‌ی بهینه از منابع، شاهد شکوفایی اقتصادی در کشور عزیزمان خواهیم بود. بدین منظور با انباشت و ترویج دانش پیرامون محورهای برگزیده، اکنون قادر به طراحی سازوکارهای تبدیل این دانش‌ها به کاربرد هستیم. اندیشگاه علم و صنعت جهان معاصر، افتخار دارد، مبتنی بر چندین محور دانشی، خدمات آموزشی، پژوهشی و مشاوره‌ای تاثیرگذاری را برای طیف وسیع کسب‌وکارهای موجود در بازار ایران وجهان، ارائه دهد. محورهایی نظیر آینده‌پژوهی فردی، آینده‌پژوهی سازمانی، کارآفرینی سازمانی، نورمارکتینگ، بازاریابی اجتماعی و خدمات ارزش افزوده‌ی تلفن همراه. آن چه تا کنون جز کتاب حاضر پیرامون «بازاریابی شناختی» در اندیشگاه علم و صنعت جهان معاصر انتشار یافته عبارت است از «درآمدی بر نورومارکتینگ»، «افسوس از باختن درمعاملات»، «نورومارکتینگ و تصمیم‌گیری» و «در ناخودآگاه مشتری چه می‌گذرد؟»
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" نکته ای که برای بازاریابان جالب خواهد بود، این است که مداد تنها چیزی نبود که افراد آن را به یاد می آوردند. محصولاتی که به آن‌ها نشان داده شده بود برچسب‌هایی داشت که این کلمات بر روی آن‌ها نوشته شده بود: «دارای نشان سبز استاندار محیط زیست»، «با گرافیت عالی»، «تهیه شده از درخت بلوط کالیفرنیا». آزمودنی‌ها برچسب ها و و دیگر ویژگی‌های مداد عطری را بهتر به خاطر داشتند.  تحقیق دیگری وجود دارد که دلیل کارایی بهتر رایحه‌ی خاص را توضیح می‌دهد. مغز ما بوی جدید را به شکلی متفاوت از بوی آشنا پردازش می‌کند. فرآیند ویژه ای که بو را با خاطره‌ی خوب یا بد مرتبط میسازد، منحصر به حس بویایی است. برای مثال، صداهای جدید چنین خاطرات مشابهی به وجود نمی‌آورند."

فهرست مطالب

درآمد

اصل اول: به 95درصد ذهن مشتریان خود،بفروشید!

اصل دوم: درد ناشی از پول دادن

اصل سوم: مانند یک آشپز سوشی، محصول نفروشید

اصل چهارم: تجسم کردن پول

اصل پنجم: لنگر هارا بندازید!

اصل ششم: نوشابه، قیمت ها و انتظارات

اصل هفتم: در مورد قیمت ها دقیق باشید

اصل هشتم: تله گذاری با محصولات و گذاشتن قیمت بر روی آن ها

اصل نهم: نظرتان در مورد یک توافق چیست؟

اصل دهم: از گزینه ها کم کنید، فروش را بالا ببرید!

اصل یازدهم: از تمام حواس پنجگانه استفاده کنید!

اصل دوازدهم: آیا در امور بازاریابی شما ویژگی های بویایی وجود دارد؟

اصل سیزدهم: از قهوه بیاموزید!

اصل چهاردهم: تغییر رفتار پس از پخش موسیقی

اصل پانزدهم: آهنگ برند شما؟

اصل شانزدهم: از تاثیر عطر بهره مند شوید!

اصل هفدهم: بودار اما به یاد ماندنی

اصل هجدهم: از ماست بیاموزید!

اصل نوزدهم: نورون هایی که هم زمان فعال می شوند

اصل بیستم: چه کسی نیاز به توجه دارد؟

اصل بیست و یکم: استخدام افرد مشتاق

اصل بیست و دوم: دشمن سازی کنید!

اصل بیست و سوم: استفاده از کاغذ برای بیان احساسات

اصل بیست و چهارم: تاثیر تصاویر چاپی واضح بر حافظه

اصل بیست و پنجم: کاغذ سنگین تر از الکترونیک

اصل بیست و ششم: استفاده از فونت های ساده 

اصل بیست و هفتم: چه وقت باید کار را پیچیده کرد

اصل بیست و هشتم: پیچیدگی به یاد ماندنی

اصل بیست و نهم: کودکان را در تبلیغ نشان دهید

اصل سی ام: تمرکز، کودک

و ادامه ....

تحلیلی بر کتاب اثر ذهن - کلیدهای طلایی بازاریابی

در تحلیل کتاب " الفبای بازاریابی نوین " به این نکته پرداختیم که مفهوم بازاریابی،  متشکل از دو شاخه بزرگ و مجزا به نام مجموعه علوم و فنون بازاریابی و دسته دوم مربوط به شخصیت شناسی و بحث های روانشناختی این داستان است. کتاب الفبای بازاریابی نوین در راستان آموزش علوم و فنون بازاریابی نوشته شده بود و کتاب حاضر " اثر ذهن - کلیدهای طلایی بازاریابی " همانطور که می توان از نامش حدس زد، مرتبط با بخش روانشناسی بازاریابی است.

 

اثر ذهن

 

تجارت و کسب و کار و در عبارت کل، علم اقتصاد مفهومی است که انسان و رفتارهای آن بیشترین تاثیر را دارند. در بیشتر علوم چون علم مهندسی، این روابط و فرمول ها و .... هستند که مشخص کننده نتایج می باشند اما در علم اقتصاد هرچیزی که مربوط به انسان و زندگی انسان باشد می تواند در آن تغییر ایجاد کند. از این رو به نظر می آید این را نمی توان تنها با یادگیری چند فرمول و روش و ... آموزش دید و آن را به شکل عملی به کار برد. علت این که علم اقتصاد این چنین متغیر و البته وابسته به انسان و روابط آن است نیز کاملا ساده و مشخص است. زیرا تمام علم اقتصاد بر اساس دو پایه ساخته شده است و آن دو پایه فروشنده و خریدار می باشند که هر دو انسان هستند. وقتی پایه و اساس علمی این چنین باشد مسلما شرایط روحی و زندگی و احساسی و منطقی و فکری انسان می توان نقشی بزرگ در عرصه تجارت بازی کند. کار وقتی سخت تر می شود که هر انسان نسبت به انسان دیگر از معجونی کاملا متفاوت درست شده است. به نوعی که اگر بخواهیم قوانینی کلی و تماما درست برای تجارت ایجاد کنیم، ناچاریم برای تک تک انسان ها فرمول هایی جدا طرح کنیم و هر کدام از آنها را یک بار کنار یکدیگر قرار دهیم و .... کاری که فکر نمی کنیم چندان عملی به نظر بیاید یا تا زمان عملیاتی شدن آن احتمالا زمان بسیاری خواهد برد.

 

کلیدهای طلایی بازاریابی

 

اثر ذهن، مهم بر هر چیزی که فکرش را می کنید

آیا میتوانید حدس بزنید همسر یا دوست نزدیکتان چه رفتارهایی خواهند داشت؟ اگر شما یک بازاریاب باشید می توانید یک جنس را به مادر یا پدرتان بفروشید؟ احتمالا بالغ بر 90 درصد پاسخ شما مثبت باشد. حال یک محصول را به یک فردی که تا کنون ندیده اید و آن را نمیشناسید نیز می توانید بفروشید؟ احتمالا اکنون جواب بسیاری از شما منفی می باشد. علت چیست؟ چگونه می شود که شما می توانید به خانواده و دوستان و آشنایان خود محصولی را بفروشید اما به انسانی دیگر شاید این کار بسیار سخت و شاید با درصدی شانس صورت بگیرد؟

علت در شناخت رفتار انسانی است. شما به طور تجربی می دانید که دوست شما چه رفتاری خواهد داشت و بیشتر پاسخ هایش را از قبل می دانید و بر اساس این پاسخ ها در ذهن خود برنامه ای آماده می کنید. شما مسلما می دانید مادر یا پدر شما از چه چیزی و چه ویژگی هایی خوششان می آید. و این را به خوبی نیز می دانید که بالاخره یک ویژگی دوست داشتنی آن ها در محصول شما پیدا می شود. مهم این است که آن ویژگی را پیدا کنید. در اصل شما به طور طبیعی در قبال خانواده و کسانی که می شناسید  یک روانشناس حرفه ای محسوب می شوید.

اما بازاریابی عملی است که باید فراتر از یک خانواده، یک محله و حتی یک شهر برود. هرچه این جامعه بزرگ تر شود قدرت روانشناسی و شخصیت شناسی شما کاهش پیدا می کند. و این اتفاق درست همان عاملی است که باعث می شود شما در اکثر مواقع در فروش محصول خود موفق نباشید. اینجاست که اثر ذهن، روابط طلایی برای بازاریابی شما به ارمغان می آورد.

 

کتاب اثر ذهن

 

پنجاه اصل برای بازاریابی

کتاب حاضر با در اختیار گذاشتن پنجاه اصل اساسی در بازاریابی سعی داشته کاری کند تا مخاطب بتواند موفقیت در فروش را لمس کند. این اصول به گونه ای انتخاب شده اند که کاملا مرتبط به ذهن می باشد. به نوعی که میتوان آنها را جزئی از اصول روانشناسی نیز در نظر گرفت. از اصول سخنوری تا اصول شخصیت شناسی و زبان بدن و ... همه نشانه هایی در این کتاب دارند. مسلما نمی توان با خواندن تنها این کتاب انتظار این را داشت که بتوانیم تماما بر علم بازاریابی مسلط شویم اما این کتاب می تواند کاری کند تا شما با مفهوم لزوم روانشناسی بر بازاریابی آشنا شوید. این آشناییت می تواند کاری کند که بعد ها بر اساس نیاز شما و بر اساس نوع کاری که برای آن نیاز به بازاریابی دارید به طور عمیق وارد یک یا چند اصول این کتاب شوید و در آن حوزه روانشناسی سعی کنید تخصص مناسب را کسب کنید. در کل می توان گفت این کتاب با تکیه بر علم روانشناسی قصد داشته پلی میان روانشناسی و بازاریابی به نمایش بگذارد. به نظر نوع نوشتار کتاب و نوع مفاهیمی که در آن بیان شده توانسته به این منظور برسد.

 


 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات شکیب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها