×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
وضعیت بخش کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی استان البرز

دانلود کتاب وضعیت بخش کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی استان البرز

وضعیت بخش کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی استان البرز
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : وضعیت بخش کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی استان البرز

نویسنده : مریم مقدم

ناشر : رهام اندیشه

تعداد صفحات : 135 صفحه

شابک : 978-600-7151-65-5

تاریخ انتشار : 1394

رده بندی دیویی : 6250955027/

دسته بندی : علوم کتابداری و کتابشناسی

نوع کتاب : Epub

قیمت پشت جلد : 40000 تومان

قیمت نسخه الکترونیک : 16000 تومان


معرفی کتاب

"وضعیت بخش کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی استان البرز" / تاثیر آن در جذب کودکان و نوجوانان
کتاب حاضر اثری از مریم مقدم می باشد که توسط انتشارات رهام اندیشه منتشر شده است.
شناخت ویژگی‌ها، توانایی‌ها، نیازها و علایق کودکان و نوجوانان،‌ این مسئولیت را متوجه مربیان، والدین، کتابداران، نویسندگان و تصویرگران و هنرمندان می‌کند تا بکوشند آنچه در توان دارند در خدمت فراهم آوردن شرایط مساعدی قرار دهند که، فرایند رشد کودکان و نوجوانان را تسهیل نماید.‌تردیدی نیست که یکی از مهمترین ‌این شرایط،‌ ایجاد عادتهایی است که کودک و نوجوان را به سمت شناخت و آگاهی هدایت کند و او را برای رویارویی با روند رشد خود مجهز نماید. ‌ایجاد عادت به مطالعه، بخصوص خواندن منابع غیردرسی یکی از ‌این عادت های پسندیده است. کودک و نوجوان نیازمند آن است که اطلاعات خود را از محیط طبیعی و اجتماعی بالا ببرد، با روابط انسانی بهتر آشنا شود و از ‌این شناخت احساس توانمندی و غرور کند، و پهنه‌ی ادبیات کودکان و نوجوانان با تمام توان بالقوه‌ای که در لابلای صفحات کتابها نهفته است، می‌تواند در کنار کودک و نوجوان باشد. پس تلاش برای ایجاد عادت به مطالعه باید از اولویت‌های مهم سیاست‌گزاران فرهنگی باشد که با کودکان و نوجوانان سروکار دارند.  این پژوهش در نظر دارد تا با گردآوری اطلاعات بخش‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی‌ استان البرز و بررسی نقش آنان را در جذب کودکان و نوجوانان به ارزیابی ‌این کتابخانه‌ها پرداخته و به ارائه پیشنهاداتی در جهت ارتقای سطح آنان بپردازد. انجام ‌این پژوهش کمک خواهد کرد تا با استناد به یافته‌ها و نتایج بدست آمده بتوان از وضعیت بخش‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌های مورد تحقیق در زمینه‌های فضا و ساختمان، تجهیزات و امکانات، مجموعه سازماندهی و خدمات، نیروی انسانی، فعالیتهای فوق برنامه و نیز تأثیر ‌این برنامه‌ها بر جذب کودکان و نوجوانان به کتابخانه آگاهی پیدا کرد. پژوهش حاضر ضمن‌ اینکه تصویری روشن از وضعیت بخش‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی‌ استان البرز ارائه می‌کند، کمک خواهد کرد تا با تکیه بر اطلاعات بدست آمده برنامه‌هایی را در راستای رسیدن به اهداف موردنظر سازمان تدارک دید و امکانات را در جهت تقویت برنامه‌ها به کار بگیرد و بدینوسیله از اتلاف وقت و هدر رفت امکانات و بودجه جلوگیری نماید. این تحقیق می‌تواند برای بهبود بخشیدن به وضعیت بخش‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی‌ در استان البرز و سیاست‌گذاری آنها از نظر کمیت و کیفیت مجموعه، جلب رضایت مراجعان و ‌ایجاد سرگرمی‌های مناسب برای جامعه خود مفید و سودمند باشد.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" با ملاحظه نتایج به دست آمده می‌توان‌اینگونه نتیجه گرفت که وضعیت بخش‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌های مورد پژوهش در استان البرز از نظر فضا و ساختمان تقریباً در حد متوسط است و تا رسیدن به وضعیت مطلوب و ایده‌آل، کماکان فاصله زیادی دارد و‌این بدین معناست که ضروری است مسئولان ذیربط برای اکثر مولفه‌های مشخص شده در این بخش تلاش نموده و حمایت‌های لازم و سرمایه‌گذاری مناسبی را به عمل آورند. به عنوان مثال نتایج بررسی‌ها آشکار نموده است که درصد بالا و قابل‌توجهی از بخش کودک و نوجوان کتابخانه‌ها( 3/61 درصد) از رنگ‌های شاد و روشن استفاده نکرده‌اند و یا در حال حاضر 1/87 درصد از کتابخانه‌ها در طراحی بخش کودکان، نیازهای ویژه کودکان معلول و روشندل در نظر نگرفته‌اند و تنها 9/12 درصد نیز عنوان نموده‌اند در طراحی بخش کودکان، نیازهای ویژه کودکان معلول و روشندل در نظر گرفته شده است که ضرورت دارد اقدامات مناسب برای این بخش که هزینه چندانی را در برندارد، صورت پذیرد. بنابراین کتابخانه‌های خوب پیوسته دستخوش تغییر و تحولهای سازنده هستند. مرتب بر تنوع و گستردگی خدماتی که ارائه می‌دهند می‌افزایند. فضای داخلی‌این کتابخانه‌ها دل‌انگیز و آرامش‌بخش است. در طراحی‌این فضا از نور طبیعی به خوبی استفاده شده و دمای کتابخانه همیشه معتدل و ثابت است. برای کاربرانی که نیازهای ویژه دارند، تدابیر لازم در نظر گرفته شده است. مثلاً، کاربرانی که دچار معلولیت حرکتی هستند از دسترسی به منابع کتابخانه محروم نخواهند بودو کتابهای گویا نیز برای کاربران نابینا وجود دارد."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات رهام اندیشه

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها