×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
چگونه با کودکان صحبت کنیم تا یاد بگیرند

دانلود کتاب چگونه با کودکان صحبت کنیم تا یاد بگیرند

چگونه با کودکان صحبت کنیم تا یاد بگیرند
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : چگونه با کودکان صحبت کنیم تا یاد بگیرند

نویسندگان : ادل فبر, الین مازلیش

ناشر : شادن پژواک

مترجم : فریبا سبزچمنی

تعداد صفحات : 75 صفحه

تاریخ انتشار : 1393

دسته بندی : خانواده و روابط اجتماعی, کتابهای روانشناسی, علوم تربیتی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 10000 تومان


معرفی کتاب

"چگونه با کودکان صحبت کنیم تا یاد بگیرند"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (How to Talk So Kids Can Learn ) اثری از ادل فبر (Adele Faber ) و الین مازلیش (Elaine Mazlish) می باشد که با ترجمه ای از فریبا سبزچمنی، توسط انتشارات شادن پژواک منتشر شده است.
پدران و مادران و آموزگاران باید دست به دست هم بدهند و با یکدیگر همکاری کنند. هر دو طرف باید تفاوت میان واژه هایی را بدانند که باعث تضعیف یا تقویت روحیه می شود، واژه هایی که سبب برخورد یا همکاری می شود، واژه هایی که حضور ذهن کودک را مختل می کند و اندیشیدن را برای او ناممکن می سازد، و واژه هایی که علاقه طبیعی او را به یادگیری بر می انگیزد. امید است ایده‌های این کتاب به شما در الهام بخشیدن و قدرت دادن به فرزندان‌تان یاری رساند.مولفین این کتاب زمانیکه تصمیم به نگارش این کتاب گرفتند قرار بود تا شخصیتی را با نام لیز لندر خلق کنند که سخنگوی همه ی والدین و آموزگاران باشد. «لیز لندر» آموزگاری جوان است مانند خود مولفین کتاب که زمانی آموزگار بودند و و شیوه ی مفید مبارزاتی که درباره ی دانش آموزان شرح می دهد بازتاب راه آنهاست. او «منِ» مولفین در این کتاب خواهد بود.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"مارک در ساعت ورزش پایش را به زمین می کوبید و فریاد می زد و مشت هایش را در هوا تکان می داد. یک بار دیگر بازی پرهیجان فوتبال او را از خود بی خود کرده بود. مارک با سیلی از اتهامات نزد آموزگار خود رفت و خودم را عصبانی یافتم که بدون اینکه به کلماتم فکر کنم به طور خودکار جواب می‌دهم:
مارک: جیسون تقلب می کند! همه می گویند تقصیر من است، ولی این طور نیست! تقصیر جیسون است! او بود که توپ را به بیرون زمین پرتاپ کرد، نه من! خانم کِنِر مرا مجبور کرد از زمین خارج شوم، ولی من دعوا را شروع نکرده بودم، جیسون این کار را کرد و حالا هم تام اجازه نمی دهد در گروه او بازی کنم. من از این مدرسه متنفرم!
آموزگار: بس کن! خیلی تو را تحمل کرده ام. تعجبی ندارد که هیچ‌کس نمی خواهد با تو بازی کند. برای اینکه تو مثل بچه های لوس و غرغرو رفتار می کنی. بچه ها دوست ندارند با کسی بازی کنند که عقده هایش را سر دیگران خالی می کند.
مارک: اما ...
آموزگار:  حتی حاضر نیستم یک کلمه‌ی دیگر بشنوم. فهمیدی؟ دفعه ی دیگر که ورزش داری سر کلاس کودکستانی‌ها می نشینی چون رفتارت مطابق سن آنهاست.
به محض اینکه حرفهایم تمام شد، پشیمان شدم. می دانستم می‌بایست بیش از این بردبار می بودم، اما قبلاً بارها و بارها با مارک برای حرکات بچگانه اش حرفم شده بود. به نظر نمی رسید صحبت های من کوچکترین اثری در او کرده باشد.
بقیه ی روز از فکر مارک بیرون نمی رفتم. من امیدوار بودم که چه چیزی را در وجود او کامل کنم؟ آیا تنبیه آشفتگی او را از بین برده بود؟ نه، اصلاً این طور نبود. آیا راه ارتباطی‌ای میان ما ایجاد کرده بود؟ اصلاً، آیا به او کمک کرد مشکل خود را حل کند؟ پاسخ منفی بود. مارک حتی اگر با کودکستانی ها روی یک نیمکت می نشست باز هم یاد نمی گرفت چطور باید با همسن و سال‌های خود بازی کند. پس چه چیزی باعث شد من او را به این نحو تنبیه کنم؟
این سؤالی بود که وقتی از پله‌های راهرو پایین می‌رفتیم از جین پرسیدم. در مدتی که او سکوت کرده بود تا سؤال مرا بررسی کند، خودم پاسخ را دادم:
-من آن موقع به قدری عصبانی بودم که نمی دانستم دربارة او چه راهی را باید در پیش بگیرم.
-یک موضوع دیگر هم هست. تنبیه امری آشناست. در مورد تو نمی دانم، اما خودم با این جملات بزرگ شدم: -اگر یک بار دیگر این کار را بکنی وای به حالت، یا حقت بود که این طور بشود، بهتر.
-و این جمله که: من این کار را برای صلاح تو می کنم. "

فهرست مطالب

چگونه با کودکان صحبت کنیم تا یاد بگیرند
چگونه با کودکان صحبت کنیم تا یاد بگیرند    
 چگونه با احساساتی که مانع یادگیری است، روبه‌رو شوید    
 هفت مهارتی که کودکان را به همکاری دعوت میکند    
 دشواریهای مجازات و تنبیه    
 حل مشکلات با کمک یکدیگر    
حرف های زیادی برای گفتن    
 چگونه کودکی را که در یک نقش محبوس شده است، آزاد کنیم    
 مشارکت اولیا و مربیان با یکدیگر    
 گیرنده ی رؤیا   

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگری از نویسنده ادل فبر

کتاب های دیگری از نویسنده الین مازلیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمدرضا

واقعا کتاب عالی ای بود. معمولا یاد دادن یک نکته به کودکان بسیار دشوار و سخت است اما این کتاب با برسی موانع و همچنین راهکار های مناسب توانسته تا به معلمان راهکار های ارائه کند تا بتوانند به کودکان بهتر آموزش دهند. این کتاب برای معلمان پیش دبستانی بسیار کاربردی است.

1400-09-29

برچسب ها