×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
یاوری مهدوی

دانلود کتاب یاوری مهدوی

یاوری مهدوی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : یاوری مهدوی

نویسنده : عبدالحسین فخاری

ناشر : گوی

تعداد صفحات : 280 صفحه

شابک : 978-600-5637-64-9

تاریخ انتشار : 1396

رده بندی دیویی : 297/462

دسته بندی : کلام و عقاید

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 9000 تومان


معرفی کتاب

"یاوری مهدوی" / مجموعه مرزبانی مهدوی 5

کتاب حاضر اثری از دکتر عبدالحسین فخاری می باشد که توسط انتشارات گوی منتشر شده است.

سخن در شیوه ها و فنون مرزبانى و یاورى مهدوی است. مرزبانى فرهنگى، دیدبانى و شناسایی و هشیاری نسبت به حركت های دشمن و مهارت دفاع علمى و عقیدتى در برابر هجوم معاندان و مهاجمان به باورهای مهدوی در عرصه فرهنگى است. مرزبانان و یاوران مهدوی، آن گروه از مجاهدان و منتظرانند كه علاوه بر تحكیم باورهای خویش و برخورداری از ایمان و تقوى، خود را به فنون این جهاد فرهنگى مجهز کرده و شیوه های مقابله با انواع دشمنان این عرصه را آموخته اند و برای دفع هجمات آنان در رشته تخصصی خویش یا رشته های دیگر آماده حضور و مبارزه اند. 

در طول سالیان و قرون غیبت حضرت بقیةالله الاعظم ارواحنا فداه، هماره یاوران و مرزبانانى بوده اند كه از باور اصیل مهدویت، پاسداری و مرزبانى نموده اند و حملات شبهه پردازان و مشككان و مخالفان را دفع نموده و آموزه های این باور را نشر داده و به تحكیم ارتباط اعتقادی مردم در این زمینه پرداخته اند. اگر نمی بود تلاش های مرزبانانى چون صدوق و نعمانى و طوسی و مفید در قرون اولیه غیبت و بعد تلاش های مرزبانانى چون ایشان در قرون بعدی تا زمان ما، مسلماً آن باور این چنین استوار باقى نمانده و چه بسا به ضعف و خمود گراییده بود. 

امروز نیز تربیت و تكثیر مرزبانان و مدافعان اندیشه مهدوی به ویژه با شرایط خاص زمان ما، امری الزامى و ضروری است تا در حوزه های آموزشی و رسانه اى، كسانى باشند كه این مأموریت را به عهده گیرند و سربلند از آن بیرون آیند. روی سخن با نسل برومند شیعى است كه در مجالس و محافل دینى اصول اولیه و دانش های عمومى را آموخته و اكنون آماده پذیرش مسئولیت برای خدمتگزاری و مرزبانى است. تلاش بر این است در این مجموعه نوشتارها، شیوه ها و فنون مرزبانى و یاورى بر اساس تجربیات مرزبانان و نیز شرایط خاص زمانى ما، در حد توان، تبیین شود. سرفصل هایی كه برای این منظور در نظر گرفته شده است عبارتند از: 

 مرزبانى و مهارتها، نكات آموزشى تربیتى، نكات علمى پژوهشى، نكات هدایتى تبلیغى، نكات تشكیلاتى مدیریتى، نكات تحصیلى و شغلى، نكات فرامرزى و بین المللى، نكات خانوادگى و همسردارى كه در هریك، عناوین مرتبط مطرح خواهد گردید و در این راه توفیق از خداست و امید به عنایات و توجهات خاصه مولای مهربان حضرت صاحب الزمان، علیه صلوات الله الملك المنان.  

 

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

"هر فعالیتى، هزینه خود را دارد و اگر منبعى مالى برای آن تدارك نشود، آن كار انجام نخواهد شد. برنامه ریزی، تأمین، هدایت، هماهنگی و کنترل امور مالی در چهارچوب مقررات، قوانین، آیین نامه ها و دستورالعمل های مصوب و ایجاد یکپارچگی و هماهنگی برای انجام وظایف محوله و درون سازمانی و سایر ذینفعان، اختصاص بودجه برای هریك از بخشها و نظارت بر آن از مهمترین وظایف بخش مالى در هر فعالیت است. اگر مدیران، فاقد مهارت تنظیمات مالى باشند، مؤسسه آنها به زودى به خاطر هزینه ها دچار فروپاشى یا قرض و كاستى و ركود خواهد شد... 

بی توجهى به نظم مالى به ویژه در مؤسسات خیریه و فرهنگى و دینى موجب سلب اطمینان به آنها شده منابع تأمین آنها را كاهش خواهد داد. مردم به مؤسسه ای اعتماد میكنند كه فرایندهای مالى آن شفاف و سالم و پاك باشد. این موارد باید مدّنظر مدیران باشد: تنظیم و تدوین مشی کلان نظام مالی با استفاده از تخصص ضابطین و كارگزاران فنى و امین، استاندارد سازی فرآیندهای مالی با به کارگیری سیستم های نوین حسابدارى، نگه داشت و افزایش توان مالی مؤسسه از طریق اعمال مدیریت نقدینگی، جذب حامیان، مدیریت منابع مؤسسه جهت صیانت از سرمایه گذاری های انجام شده در راستای نیل به اهداف. این فرایندها ضمن اعتماد سازی، بهره وری از منابع را نیز افزایش خواهد داد... "

فهرست مطالب

مرزبانى و مهارت ها

نكات آموزشی و تربیتى

نكات علمى پژوهشى

نكات هدایتى تبلیغى

نكات تشكیلاتى مدیریتى

نكات تحصیلى و شغلى

نكات فراملى و بین المللى

نكات خانوادگى و همسردارى

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها