×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
اعتراف

دانلود کتاب اعتراف

اعتراف
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : اعتراف

نویسنده : لئو تولستوی

ناشر : روزگارنو

مترجم : نسرین مجیدی

تعداد صفحات : 101 صفحه

شابک : 978-600-6867-45-8

تاریخ انتشار : 1394

رده بندی دیویی : 891/733

دسته بندی : زندگینامه و خاطرات , داستان های کوتاه

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 25000 تومان


معرفی کتاب

"اعتراف" / ایده های بزرگ / کتاب هایی که جهان و شیوه ی نگاه ما را تغییر دادند.

عنوان دیگر: اعتراف من

عنوان دیگر: یک اعتراف

(هرکجا زندگی هست ، ایمان نیز هست.)

اثر حاضر با عنوان اصلی (A confession and other religious writings) ، تأملات نویسنده ی مشهور روسی لئوتولستوی (Leo Tolstoy) می باشد که با ترجمه ای از نسرین مجیدی توسط انتشارات روزگار نو منتشر شده است .

تولستوی که به دلیل نوشتن رمان های واقع گرایانه ی «جنگ و صلح» و «آنا کارنینا» در اواخر قرن 19 که از بهترین های ادبیات داستانی هستند، شهرت جهانی به دست آورد ، این کتاب را از زبان خودش نوشته است و به نوعی می توان گفت این نوشته ها تأملات درونی نویسنده می باشد .

در بخشی از کتاب می خوانیم:

" سؤالی که در سن پنجاه سالگی مرا به مرز خودکشی کشانده بود ساده ترین پرسش است که در روح و جان هر انسانی از یک کودک نادان تا پیرمرد عاقل نهفته است. بدون این سؤال زندگی غیرممکن است، این را به تجربه دریافته بودم. سؤال این است: آن چه که امروز یا فردا انجام می‌دهم چه نتیجه‌ای دارد؟ حاصل عمر من چیست؟... "

فهرست مطالب

این کتاب شامل 16 فصل میباشد.

کتاب " اعتراف " راهی که ما را به درون دنیا می کشاند

هر منطقه ای از جهان ادبیات خاص خود را دارد. گاهی این ادبیات در بازه ای محدود از زمان فرصت می کند تا به واسطه نویسندگان بزرگ، خود را به جهان معرفی کند. این دوره کوتاه در ادبیات روس به واسطه افرادی مانند تولستوی، چخوف و داستایوفسکی و ... صورت گرفت. ادبیات روس را می توان ادبیاتی خشک و رئال دانست که به نوعی محصول جامعه آن زمان حکومت شوروی می باشد.

کتاب هایی مانند " جنگ و صلح "، " جنایت و مکافات " و ... که همه از شاهکارهای ادبی جهان محسوب می شوند، به شکل بیرحمانه ای به مخاطبان خود می آموزد دنیا از قوانین و واقعیت های خاصی پیروی می کند. داستایفسکی در کتاب " خاطرات خانه مردگان " برای اولین بار به شکل وحشیانه ای با این واقعیات روبرو می شود. او که خود شوکه این واقعیت است می تواند این موضوع را درک کند که اگر می خواهد در این دنیا زندگی کند، باید به قوانین هرچند بد و وحشتناک آن احترام بگذارد و راهی جز این نیست. داستایفسکی در این کتاب با اشاره به جمله " انسان موجودی است که به هر چیزی عادت می کند " اختیار عمل را از همان اول به دست اتفاقات و واقعیت های اطراف خود می دهد و به هیچ وجه، چه در این کتاب و چه در سایر رمان هایش مقابل تقدیر و سرنوشت نمی ایستد و عملا هیچ تلاشی برای برگرداندن اتفاقات بد انجام نمی دهد. اما این نظر را تولستوی نیز در باب واقعیت های بی رحم جهان دارد. او در کتاب " جنگ و صلح " با گسترش بی اندازه داستان و اضافه کردن چیزی حدود 500 شخصیت  با تمام قدرت نشان می دهد که ما و تصمیم های ما می تواند تنها به اندازه یک ارزن قدرت داشته باشد و بهتر است بی آن که خودمان را خسته کنیم از ویرانی ها و اتفاقات مشمئز کننده دنیا لذت ببریم! اگر بخواهیم، از چخوف نیز مثال های بسیاری می توانیم در نمایشنامه ها و داستان های کوتاه او پیدا کنیم. اما این تمام داستان نیست. سوال اصلی اینجاست که آیا این نویسنده ها و این بزرگان ادبی آیا از روی اختیار این تصویرسازی ها را انجام دادند و یا اتفاقی دیگر در پساپرده ذهن آن ها در حال رخ دادن بود؟

 

کتاب اعتراف

 

سورئالی پشت رئال!

تقریبا می توان گفت که تمام نویسندگان بزرگ دنیا، به خصوص نویسندگان واقع گرا مانند تولستوی، کتاب و دست نوشته ای کوچک دارند که در آن نه داستانی را واگویه می کنند و نه به توضیح کتابی می پردازند. این دست نوشته کوچک شالوده عمر و نوشته آن هاست که از درون و افکار خودشان بی هیچ پرده خاصی سخن می گویند. تولستوی نام این دست نوشته را اعتراف گذاشته است.

کتاب هایی مانند اعتراف که از درون عمق نویسنده برای مخاطب سخن می گوید مسلما از دنیای واقعی پا را فراتر می گذارد و وارد دنیای عجیب و غریب تخیلات و تاملات می شود. به بیان بهتر نوشتن همین دست نوشته ها و کتابچه هایی که با رنگ و بوی سورئالیست ثابت می کند نویسندگان سرسختی مانند چخوف و تولستوی و داستایوفسکی که زندگی را چون سنگی بزرگ بالای سر انسان تصور می کنند، تنها آینه هایی هستند که اتفاقات دنیای واقعی را برای ما منعکس کرده اند و این به معنی قبول این دنیا توسط آن ها نیست.

 

اعتراف

 

از نام تا سبک شناسی

این نکته را بارها اشاره کرده ایم که نام کتاب اولین و مهمترین قدمی می تواند باشد که ما را به درون کتاب بکشد. با این حساب وقتی به نام کتاب " اعتراف " نگاه می کنیم به نکات جذابی می رسیم.

مفهوم اعتراف چه در دنیای ادبیات و چه در دنیای واقعی و امر قضاوت ما را به این معنی می رساند که فردی دچار اشتباه و خطا شده است و حال بعد یا قبل از فاش شدن این خطا، واقعیت های آن را بیان می کند.

به بیان بهتر فردی که اعتراف می کند این موضوع را قبول کرده است که خطایی داشته است و حال در این اعتراف می خواهد این صورت واقعی خطا را به دیگران نشان دهد و از علل آن برای ما بگوید. از این رو تولستوی با انتخاب این نام به نوعی به مخاطبان خود این موضوع را القا می کند که باید خطایی داشته باشد. این موضوع از نظر ادبی بسیار مهم است. چرا که هر خطایی در ذهن و نوع تصورات نویسنده توسط نوشته های وی منتشر شده است و حال با مشخص شدن این سری خطاها مخاطبان و خوانندگان باهوش می توانند عمق کتاب ها و نوشته ها را به درستی درک کنند و بفهمند که آیا خودشان نیز درگیر این مجموعه خطا در این کتاب ها بوده اند یا خیر.

اما نکته جالب دیگر که در تعریف مفهوم اعتراف به آن اشاره کرده ایم، این است که اعتراف در بستر واقعیت ها رخ می دهد. از این رو گرچه سبک نوشته می تواند سورئال باشد اما تولستوی همچنان به واقعیت پایبند بوده است و این را عملا نشان می دهد که اگر در هر مورد تفکری اشتباه کرده باشد، از گفتن و نوشتن واقعیات هراسی نداشته و بستری درست برای نشان دادن واقعیت ها انتخاب کرده است. از طرفی دیگر، کسی که اعتراف می کند در واقع خود را در معرض قضاوت دیگران قرار می دهد. با این حساب تولستوی در کتاب اعتراف خود و تمام افکارش در بی دفاع ترین شکل ممکن به مخاطب عرضه می کند تا مورد قضاوت قرار بگیرد.

 

کتاب متنی اعتراف

 

نتیجه گیری نهایی

در مجموع می توان گفت که کتاب اعتراف نوشته ای جذاب، واقعی و با سبک سورئال است که این فرصت را به مخاطب می دهد تا تولستوی را بیشتر و بهتر بشناسد. اعتراف به نوعی کتابی است که تولستوی آن را بی هیچ تکلفی نوشته است و خود را بی هیچ حفاظی در برابر سنگین ترین سلاح بشری، یعنی قضاوت قرار داده است. از این رو به نظر خواندن این کتاب فارغ از هر مسئله ای دیگر می تواند دیدی جدید نسبت به تولستوی و ادبیات روس به ما بدهد.

نسخه صوتی کتاب را می توانید از اینجا دانلود نمائید.

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
آیلار ناظمی

بخشهایی از زندگی خود تولستوی هست

1400-10-07

سعید خوشنویس

یک کتاب با محوریت فلسفه..اگر اهلش نباشید حوصلتون سرمیره ولی من دوسش داشتم

1400-09-29

جعفر کاظمی

کتاب معنا و مفهوم زندگی را بررسی میکنه و یه جورایی بر پوچ بودنش تاکید داره

1400-09-10

برچسب ها