×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
بدن سخن می گوید

دانلود کتاب بدن سخن می گوید

بدن سخن می گوید
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : بدن سخن می گوید

نویسنده : جو ناوارو

ناشر : نسل نو اندیش

مترجم : آزیتا نجات مهر

تعداد صفحات : 288 صفحه

شابک : 978-964-236-507-4‬

تاریخ انتشار : 1392

رده بندی دیویی : 69/153

دسته بندی : علوم اجتماعی، فرهنگ و سبک زندگی, روابط عمومی و اطلاع رسانی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 65900 تومان


معرفی کتاب

"بدن سخن می گوید"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (What every BODY is saying) اثری از جو ناوارو (Jo Navarro) می باشد که با ترجمه ای از آزیتا نجات مهر، توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.
کتابی که اکنون در دست دارید، حاصل تلاش یکی از مترجمان و مدرسان حرفه‌ای در حوزه‌ی آموزش زبان انگلیسی است که تجارب ارزشمند خود را در حوزه‌ی ترجمه، به‌صورت کاملاً مفید و راهبردی در اختیار ما قرار داده است و از ایشان کتاب‌ها و ترجمه‌های متعدد دیگری نیز موجود است. مولف پس از بررسی بازار کتاب اینگونه بیان می کند که اغلب کتاب‌های منتشره پیرامون زبان بدن در ایران، ترجمه‌ی یک کتاب از آلن پیز است که با ترجمه‌های گاه بسیار غیرحرفه‌ای و فقط جهت دستیابی به سهمی از بازار نشر، به چاپ رسیده است. نویسنده به‌عنوان فردی که چندین سال است به آموزش علم زبان بدن پرداخته، جای خالی منبعی دیگر را احساس کرده و این کتاب را به‌عنوان یک منبع مفید و کارامد معرفی می کند که می‌تواند یک منبع جدید و به‌روز برای همه‌ی علاقه‌مندان باشد.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" چون پاهایمان در طی روند تکامل بشر به‌طور مستقیم نقش بسیار مهمی در بقای ما داشته‌اند، صادق‌ترین بخش‌های بدن هستند.
اعضا و جوارح نیم‌تنه‌ی پایینی ما دقیق‌ترین و سانسورنشده‌ترین اطلاعات را برای یک ناظر هوشیار فراهم می‌کند. در صورتی که از این اطلاعات ماهرانه استفاده شود، به شما کمک می‌کند در تمام شرایط رفتار دیگران را بهتر بفهمید. وقتی اطلاعاتتان را درباره‌ی رفتارهای غیرکلامی پا با سیگنال‌هایی از بخش‌های دیگر بدن ترکیب کنید، بیشتر می‌توانید تفکر، احساس و نیات افراد را بفهمید. اکنون بیایید توجهمان را به بخش‌های دیگر بدن معطوف کنیم. ایستگاه بعدی، نیم‌تنه‌ی انسان است."
 

فهرست مطالب

فصل يك: مسلط شدن بر اسرار ارتباطات غير كلامی

فصل دوم: زيستن ميراث دست و پا

فصل سوم: كمك گرفتن از حركات پاها

فصل چهارم: نكات نيم‌ تنه

فصل پنجم: دانش در دسترس

فصل ششم: چنگ زدن

فصل هفتم: نقاشی رنگ و روغن ذهن

فصل هشتم: آشكار ساختن فريب

فصل نهم: چند نكته‌ ی نهايی

شنیدن صدای بدن با کتاب بدن سخن می گوید

احتمالا عباراتی چون صدای بدن، زبان بدن و ... را شنیده باشید و به طور کلی و مبهم بدانید که این عبارات مربوط به اعمال بیرونی بدن و مفاهیمی است که منتقل می کنند. در حقیقت هر چیزی که در بیرون بدن مشاهده می کنیم تقریبا دست ماست و ما می توانیم آن را تغییر دهیم از حرکت دست و پا تا تعداد پلک زدنمان. و هرچیزی که به چشم قابل مشاهده باشد می تواند معنی و مفهومی را منتقل کند. از این رو با در کنار هم گذاشتن این دو عبارت گفته شده راحت می توان به این نتیجه رسید که مفهوم و معنی که بدن ما به عنوان نشانه منتقل می کند در اختیار ماست و ما می توانیم آنها را تغییر دهیم و در کلام بهتر آن ها را در اختیار خود در بیاوریم. برای درک مهم بودن و میزان اهمیت زبان بدن و مفاهیمی که منتقل می کند به این نکته باید توجه کنیم که انسان ها از 5حواس اصلی در زندگی بهره می برند. از جمله این جواس، حس شنوایی و حس بینایی است. کار حواس بدن این است که اطلاعاتی را از محیط جمع آوری کنند و آنها را به مغز برسانند و سپس مغز آن ها را تجزیه و تحلیل می کند و در نهایت پاسخی به آن نشان می دهد. بنابراین خواسته یا ناخواسته تمام حواس ما هر لحظه در حال کار کردن می باشند و نمی توان جلوی آنها را گرفت. بنابراین وقتی با کسی ارتباطی برقرار می کنیم و با مشغول صحبت می شویم بر خلاف تصور ما این تنها گوش های او نیستند که در حال جمع آوری اطلاعات هستند. بلکه تمام 4 حواس دیگر او نیز همانند حس شنوایی مشغول کار هستند. از این روست که رفتار ما دیده می شود، بوی بدن ما حس می شود و اگر او را لمس کنیم بدن ما نیز حس می شود. مجموعه این احساس ها می باشد که تعیین می کند که یک ارتباط موفق بوده یا خیر. این است  در این جا می خواهیم سراغ کتاب بدن سخن می گوید برویم که از این مفاهیم سخن گفته و جنبه ای دیگری از ارتباطات را بیان کرده است.

 

زبان بدن

 

مانند کتاب بدن سخن می گوید زیاد، اما...

آن چیزی که این روزها توانسته در بازار کتاب جای خود را بالاتر از اسامی چوت داستایوسکی، ویکتور هوگو و .. باز کند، مجموعه کتاب های روانشناسی به خصوص در حوزه مدیریت است. این اتفاق تنها منحصر به ایران نیست و تقریبا در همه جهان این کتاب ها توانسته اند درصد بالایی از بازار فروش را به خود اختصاص دهند. این یک اتفاق نیست. بلکه  مفهوم و هدفی را پشت خود دنبال می کند. در حقیقت این سری از کتاب ها از مفاهیمی سخن می گویند که تازه است و به نوعی قوانین مختلف آن به تازگی و آن هم اکثرا به شکل تجربی در حال کشف شدن است. این شلوغی و این فروش بالا به نوعی آب زلال را گل آلود می کند تا فرصت مناسبی برای سودجویان در این عرصه فراهم شود. در حقیقت با یک ترجمه ناقص و عنوانی دهن پر کن می توان فروشی برابر با فروش کتاب های بزرگ داشت. بنابراین فرصت مناسبی است تا با صرف هزینه اندک به سودی بالایی رسید. این اتفاق برای خوانندگان و مخاطبان این دست از کتاب ها یک خطر بزرگ محسوب می شود. چرا که ممکن است راه آن ها را به کلی عوض کند. به طبع دسته کتاب هایی که از زبان بدن سخن می گویند نیز از این داستان جدا نیستند و در بین آن ها کتاب هایی یافت می شود که ترجمه ای ناقص، غلط و یا وارونه دارند. حال با توجه به سخنان بند پیش که یک رفتار و یک حرکت بدن ممکن است نتیجه یک صحبت و مکالمه را مشخص کند. ممکن است با یک آموزش اشتباه، برعکس آن اتفاقی که می خواهید بافتد. این دغدغه، دغدغه مترجم کتاب بدن سخن می گوید بوده است. بنابراین می توان گفت که این کتاب با ترجمه ای دقیق، روان و درست وارد بازار شده تا بتواند در این شلوغی چراغ راه درستی برای مردم و مخاطبان خود باشد.

 

زبان بدن

 

سخن آخر

وقتی ما بدنی داریم و این بدن با رفتار خود می تواند پیام هایی را منتقل کند و باعث شود سخن ما درست یا وارونه تشخیص داده شود، دانستن زبان آن به نظر ضروری می آید. از این رو در این آموزش نمی توان شک کرد. آن چیزی که در این میان می تواند مهم باشد همانطور که گفتیم انتخاب کتابی درست در این زمینه است که بتواند مفاهیم را به خوبی و درستی بیان کند. وقتی دغدغه مترجم کتاب که خود چندین سال در عرصه زبان انگلیسی و ترجمه فعالیت داشته، همین باشد می توان با اعتماد و اطمینان بیشتری سراغ این کتاب رفت و یک بار فرصت خواندن را به آن داد.


 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمدرضا

طبق تحقیقات محققان نتیجه گرفته اند که تنها هفت درصد انتقال پیام از طریق حرف زدن است بلکه ۹۳ درصد شن از طریق زمان بدن است. این کتاب، کتاب خوبی است در زمینه آموزش حرکات زبان بدن در حین گفت و گو.

1400-09-29

برچسب ها