×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
تربیت دینی کودک

دانلود کتاب تربیت دینی کودک

تربیت دینی کودک
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : تربیت دینی کودک

نویسنده : علیرضا رحیمی

ناشر : نهج

تعداد صفحات : 118 صفحه

شابک : 978-964-94869-6-8

تاریخ انتشار : 1385

رده بندی دیویی : 371/102

دسته بندی : علوم تربیتی, کتابهای اسلامی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 22000 تومان


معرفی کتاب

"تربیت دینی کودک" / درسنامه ای برای مربیان
کتاب حاضر اثری از دکتر علیرضا رحیمی می باشد که توسط انتشارات نهج منتشر شده است.
تعلیم  و  تربیت دینی را می  توان به "هدایت رشد ابعاد اساسی شخصیت آدمی" تعبیر نمود. تربیتی كه تابع فطرت آدمی و بدنبال آن است كه ابعاد گوناگون شخصیت آدمی - بویژه بعد عقلانی وجود وی- را به تكامل حقیقی و مقام شایسته و در خور او برساند. تربیت دینی را باید وظیفه  ای خطیر - و در عین حال مشكل- بدانیم؛ وظیفه  ای كه نمی  توان آن را دست كم گرفت یا از زیر بار آن شانه خالی نمود؛ وظیفه  ای كه - بخصوص اگر سروكار مربی با كودكان بیفتد- توانایی فراوان و دانش بسیار می  طلبد. آنچه این كتاب در اختیار مربیان قرار می  دهد، ابتدایی  ترین - و در عین حال مهم  ترین- نکاتی است كه در تربیت دینی كودكان می  باید مورد توجه قرار گیرد. از همه مهم  تر، تلقی مربیان از تعلیم  وتربیت دینی است كه در این كتاب پرورش یافته و شكل می  گیرد اما شیوه  ها، ابزارها، قالب  ها و تکنیک  های آن، بطور مبسوط در این کتاب مورد بحث قرار نمی  گیرد و طرح آنها به فرصتی و کتابی دیگر موکول می  شود.
این کتاب بیش از هر چیز به مبانی روان  شناختی تعلیم  و  تربیت دینی و اخلاقی کودکان می  پردازد و در انتها به برخی شیوه  ها اشاره می  کند. در این کتاب از سبكی خاص برای نگارش استفاده شده تا ضمن برانگیختن رغبت خواننده به مطالعه، مفاهیم، در قالب نمونه  ها و مثال  های عینی ارائه گردد. مطالب این كتاب از زبان یک استاد، یک مربی و چند كودك(باهمین شکل حروف و با استفاده از تصاویر راهنما) بیان گردیده است و این افراد در لابه  لای گفتگوهای خود به نكاتی در باره تعلیم  وتربیت دینی كودكان اشاره می  كنند. بخش  هایی كه توسط استاد بیان گردیده است در حقیقت همان پیام اصلی درس است و سایر بخش  ها - بویژه گفتگوهای مربی وكودكان- به منظور تثبیت مفاهیم در ذهن خواننده از طریقی غیرمستقیم ارائه گردیده است. تصویر نیز نشان  گر کسی است که متن, از زبان او نقل می  شود.
برای نگارش این كتاب از منابع متعددی استفاده گردیده، ولی آن چه بیش از هر چیز برای مؤلف كارساز بوده است تجربیات وی طی سال ها فعالیت آموزشی و نیز برنامه ریزی و تألیف كتاب های درسی دینی(هدیه های آسمان) و تدوین و معرفی رویکردی نوین در تعلیم و تربیت دینی با عنوان "بصیرت گرایی" است. بی شک تجربیات خواننده محترم نیز می تواند بر غنای محتوای کتاب بی افزاید.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"یک پیام را گاهی به زبان شعر به مخاطبمان می رسانیم و گاه به زبان قصه. گاه پیام خود را در قالب سخنوری ارائه میدهیم و گاه در قالب یک تابلوی نقاشی. پس قالب آموزشی عبارتست از همان ظرفی که محتوای آموزش را در آن می ریزیم.
قالب، ماهیتی هنری دارد و متکی بر قوه خلاقه و ذوق و سلیقه افراد است از این رو خلق، انتخاب و بکارگیری قالب های آموزشی، تکیه بر خلاقیت افراد دارد. بنابراین برای بکارگیری قالب ها، مربی هر قدر با هنر  آشناتر باشد، بهتر است. هم خلق قالب ها و هم استفاده از آنها، بستگی زیادی با اقتضائات گوناگونی نظیر موقعیت و محیط یادگیری، توان یادگیرنده، محدودیتهای او، علائق و نیازهای او، توان مربی، درک زیبایی شناختی مربی و شاگرد و... دارد. همین اقتضائات است که به مربی کمک می کند تا با توجه معیارهایی دست به انتخاب یا خلق قالب های آموزش خود بزند."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نهج

کتاب های دیگری از نویسنده علیرضا رحیمی

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها