×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
جای پای تزار

دانلود کتاب جای پای تزار

جای پای تزار
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : جای پای تزار

نویسنده : محسن فیض

ناشر : گوی

تعداد صفحات : 48 صفحه

شابک : 978-600-90154-5-0

تاریخ انتشار : 1388

رده بندی دیویی : 297/564

دسته بندی : علوم سیاسی, علوم اجتماعی، فرهنگ و سبک زندگی, ادیان، مذاهب و فرقه ها

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 3000 تومان


معرفی کتاب

"جای پای تزار"
کتاب حاضر اثری از محسن فیض می باشد که توسط انتشارات گوی منتشر شده است.
از همان آغاز پیدایش بابیت و در پی آن بهائیت، بسیاری بر این عقیده بودند که جای پای کشورروسیه ی تزاری در بهره برداری از این ماجرا برای ایجاد اختلاف ودودستگی در میان ملت ایران، به روشنی پیداست. پس از انقراض امپراطوری روسیه، بهائیت، کاملاً مورد بهره برداری استعمار گر پیر، یعنی امپراطوری بریتانیای کبیر، قرار گرفت. به ویژه در اشغال فلسطین و جداسازی آن از امپراطوری عثمانی، در جریان جنگ جهانی اول، عبدالبهاء، پیشوای دوم بهائیان، نقش کلیدی داشت، بدانسان که به همین مناسبت به دریافت لقب پهلوانی knighthood از جانب امپراطوری انگلیس، مفتخر گردید و sir نامیده شد. در روزگار شوقی، پیشوای سوم بهائیان، و پس از استقرار کشور اسرائیل در فلسطین اش غالی، روابط حسنه ی میان این فرقه و کشورهای سلطه جو، به ویژه اسرائیل، رو به گسترش نهاد. به همین جهات، ملت ایران از همان اوائل، به این باور رسیدند که بهائیت ساخته و پرداخته ی کشورهایا ستعماریا ست. البته روشنا ست که این سخن تلخ را بسیاری از بهائیان بر نمی تابند و می کوشند تا با هر توجیه و تأویلی، روابط گرم و صمیمی میان پیشوایانشان با این کشورها را، عادی و معمولی و حتی الاهی و آسمانی! جلوه دهند.
در مقوله ی نشوونمای بابیت و بهائیت،برخی انکار می کنند و برخی تأکید و گروهی هم تردید!  جواب برخی مثبت است و جواب برخی منفی.  هر کسی ساز خودش را می زند و هر کسی از عقیده اش، سخت دفاع می کند تا مبادا خدشه ای بر افکارش وارد آید. امّا راه یافتن حقیقت چیست؟ چگونه می توان از میان این طرف داری های قاطعانه، حقیقت را به دست آورد؟

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"گویند سید باب به خانه ی امام جمعه وارد شد و شبی به خواست او تفسیری بر سوره ی والعصر  نگاشت که مورد پسند میزبان قرار گرفت و چون این خبر به معتمد رسید، مشتاق دیدار او شد و به دیدنش آمد. در مجلس، عده ای از علما حضور داشتند و منوچهرخان از ایشان تمنا کرد تا برایش نبوت حضرت رسول(ص) را اثبات نمایند و چون آنان از پاسخ فرو ماندند! میرزاعلی محمد رساله ای در این باره به نام نبوت خاصه نگاشت که معتمدالدوله پس از مشاهده ی آن، تحت تأثیر واقع شده به دیانت اسلام گروید  و به صدای بلند اعتراف کرد که تا آن زمان به دین اسلام ایمان قلبی نداشته است.  
اگر این داستان دروغ نباشد، تازه ثابت می کند که منوچهر خان فردی دورو و دروغ گو و دسیسه باز بوده است؛ زیرا در آن ایام و در حکومت قاجار، هرگز نامسلمانی را به فرمانروایی ولایات نمی گماردند. از این رو یا منوچهر خان دولت ایران را فریب می داده و عامل بیگانه بوده و یا باب را به بازی گرفته و برای فریب دادن او چنین ادعایی کرده است. البته ممکن است هر دو احتمال هم درست باشد."

فهرست مطالب

پیش گفتار

پرده ی نخست: جای پای تزار

پرده ی دوم: امانت دولت روس

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها