×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
خر

دانلود کتاب خر

خر
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : خر

نویسنده : محمود گل کارفرد

ناشر : نسل نو اندیش

تعداد صفحات : 94 صفحه

شابک : 978-964-236-858-7

تاریخ انتشار : 1396

رده بندی دیویی : 155/2

دسته بندی : خودشناسی و خودسازی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 45900 تومان


معرفی کتاب

 "خر" / راهی عملی برای شناخت خر درون و درمان وحشتناک ترین مرض روانی بشریت یعنی خریت
کتاب خر اثری از محمود گل کارفرد می باشد که توسط انتشارات نسل نو اندیش منتشر شده است.
مقدمه ای که نویسنده برای این کتاب در نظر گرفته است: «این کتاب مقدمه ای ندارد.»
خر حیوانی است که با اینکه با هوش است، اما فقط راهی را می رود که به او نشان داده شده و به همین دلیل باعث می شود که از او بهره کشی شود. بسیاری از ما نیز گاهی در زندگی دچار سردرگمی شده و ممکن است برای رهایی از گرفتاری دچار خریت شویم. در واقع آنچه شما از کتاب خر یاد خواهید گرفت باعث بهت و شگفتی  دیگران شده و آنها را غافل گیر خواهد کرد. پس بگذارید هر آنچه از این کتاب آموختید برای خودتان محفوظ بماند، در غیر این صورت دیگر نمی توانید دیگران را غافل گیر کنید. معمولا کتابهای معروف حوزه خودشناسی و موفقیت، آثاری خارجی هستند. اما کتابی که توسط نویسنده ایرانی نوشته شده باشد، به دلیل اینکه با شرایط جامعه ایران و مشکلات مرتبط با آن و همچنین راه حل ها آشناست، قطعا می تواند کمک زیادی به مخاطب کتاب کند.
 

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
" بسیاری برای حل مشکلات زندگی یا حل اتفاقات و موارد ساده زندگی، بحث و جدل ها، کسب وکار، درس و تحصیل، خورد و خوراک و حتی موفقیت و حتی برای آنکه احساس خربودن نکنند، دنبال فرمول می گردند و از هرکس سؤال می پرسند و فرمول می خواهند تا طبق آن جلو بروند و به آنچه می خواهند برسند؛ اما استفاده از فرمول دیگران ما را به آنچه خودمان می خواهیم نمی رساند، به آنچه آن ها خواسته اند می رساند، آن هم شاید؛ چون شرایط هر شخص با دیگری تفاوت دارد. "

فهرست مطالب


بی‌مقدمه
بخش اول
سرخر
بدون عنوان
و اما خر
خرها نقشه نمی‌کشند
خرپول
خرهای زیبا
تکنولوژی خرکی
از جنس خر نباشید.
آ. خر
خرکی
تعظیم به علف
زائو
دنیای خرها
بخش دوم
چگونه خر نباشیم
خدا اولین راه برای خر نبودن
مأموریت غیرممکن. دومین راه برای خر نبودن
صفر کله‌گنده. سومین راه برای خر نبودن
به‌روز شدن (ارتقا). چهارمین راه براي خر نبودن
یک فحش جدید یاد بگیریم. پنجمین راه براي خر نبودن
فرمول ضد خر. ششمین راه براي خر نبودن
خربازی. هفتمین راه برای خر نبودن
وقتی مثل خر کتک می‌خوریم. هشتمین راه برای خر نبودن
خرمُخ. نهمین راه برای خر نبودن
دچار. دهمین راه برای خر نبودن
وراج. یازدهمین راه برای خر نبودن
بقچه افکار. دوازدهمین راه برای خر بودن
سطل آشغال. سیزدهمین راه برای خر نبودن
به خرها اعتماد نکنید. چهاردهمین راه برای خر نبودن
خرچنگ. پانزدهمین راه برای خر نبودن
اهرم فشار. شانزدهمین راه برای خر نبودن
نره خر. هفدهمین راه برای خر نبودن
سمج. هجدهمین راه برای خر نبودن
خرهای مأیوس. نوزدهمین راه برای خر نبودن
آرنولد. بیستمین راه برای خر نبودن
ترمز. بیست‌ویکمین راه برای خر نبودن
جمع و منها. بیست‌ودومین راه برای خر نبودنس
یک داستان خرکی. بیست‌وسومین راه برای خر نبودن
بحث با خر ممنوع. بیست‌وچهارمین راه برای خر نبودن
زبان خرها. بیست‌وپنجمین راه برای خر نبودن
و بالاخره سرخر
 

بیایید خر نباشیم!!

شاید کمی از این عنوان تعجب کرده باشید و یا شاید کمی هم بابت این سخن ناراحت شده باشید. اما هر کدام از ما در زندگی شخصی و اجتماعی خود هر از گاهی مانند خر رفتار می کنیم و این رفتار در حقیقت همان پیروی محض و بی چون و چرا می باشد. خر حیوانی است نیرومند، باهوش و البته زیبا. این ویژگی ها می تواند هر حیوانی را مطرح و خاص کند، بنابراین چرا همچین حیوانی نهایت کارهایی که برای ما و خود دارد بارکشی است و بیشتر زندگی خود را به بارکشی و حمالی مشغول است؟ پاسخ این سوال در حقیقت در همان پیروی محضی است که انجام می دهد. در اصل خر حیوانی است که در عین باهوش بودن نمی تواند راهی جز راهی که به او نشان می دهد برود و این دقیقا باعث می شود که در ازای نشان دادن این راه، به بردگی گرفته شود. در زندگی ما انسان ها نیز کم از این شرایط پیش نمی آید. متاسفانه به هر دلیلی  - که ممکن است برای هر کسی متفاوت باشد – ما دچار یک نوع سردرگمی می شویم و این سردرگمی فرصت مناسبی است تا عده ای به عمد یا حتی سهوا ما را به بردگی بگیرند. در حقیقت وقتی ما لباسی نداشته باشیم و از سرما بلرزیم هر لباسی که به سمت ما پرتاب شود را خواهیم پوشید، فارغ از سلیقه و طرح و رنگ و جنس و بسیاری موارد دیگر آن. در مورد زندگی و اهداف آن نیز این چنین اتفاقاتی کم نمی افتد. یکی از بارزترین این اتفاقات در مقوله ای نام آشنا به نام " موفقیت " می افتد. از آن جایی که همه ما در ذات خود موفقیت را دوست داریم و می خواهیم به آن برسیم، به نوعی دنبال یک مسیر می گردیم اما بیشتر ما در پیدا کردن این مسیر سر در گم می شویم و این حالت بهترین موقعیت برای خر شدن است. کتاب خر دقیقا به این مفهوم می پردازد و می خواهد با یک دید کلی نگذارد دچار این اشتباه شویم.

 

خر

 

موفق نشدن بهتر از خر شدن

این روزها و این سال های اخیر یکی از عمده بحث های جامعه مفهوم موفقیت بوده است. کلاس ها و سمینار ها و کتاب های بسیاری در این زمینه به وجود آمدند که هر کدام راه های خود را با مثال ها و دلایل بسیار بیان کردند. اما چیزی که در اکثر این کلاس ها و کتاب ها و... رخ می دهد این است که برای نگه داشتن مخاطب خود، به نوعی خر درون آن ها را فعال می کنند. به نوعی به آن ها وقتی القا می شود که راه موفقیت جز آن نیست که آن ها می گویند، دقیقا می شود همان داستان خر و بار و حمالی.

هر کسی در ذات خود استعداد و توانایی های مختلفی دارد و برای بروز این توانایی ها راه خاص خود را می طلبد اما وقتی برای تمام انسان یک راه پیشنهاد شود می شود مانند همان ندیده گرفتن زیبایی و باهوشی و توانایی خر. کتاب خر به خوبی این معضل را دانسته است. معضلی که بیشتر شبیه به یک خظر اساسی است. چرا که در این مسیر اگر کسی اشتباهی وارد شود استعداد ها و نیروی درونی او هدر می ورد، با این توهم که او استعدادش در راهی درست خرج می شود و این توهم خطرناک وقتی از بین می رود که زمان گذشته و سن انسان دیگر آن سنی نیست که بتواند کاری از پیش ببرد.

این سخنان به این معنی نیست که کتاب ها  و سمینار های موفقیت و ... چیزی بی فایده هستند و اصولا استفاده از آن ها نادرست می باشد. برعکس وقتی چیزی به وجود می آید یعنی نیازی برای آن وجود دارد. اما بهتر است قبل از استفاده از این موقعیت ها این کتاب را یک بار بخوانید تا بتوانید یک راهنمای درست در این مسیر برای خود پیدا کنید و ناخواسته دچار اشتباهی بزرگ نشوید. البته که این کتاب تنها با این هدف نوشته نشده است و در بسیاری از موارد در جامعه می توان به راحتی مثال های مختلفی برای آن پیدا کرد.

 

کتاب خر

 

یک ایرانی، نویسنده کتاب

اصولا کتاب های روانشناسی که به دست نویسنده ایرانی نوشته شده باشد به نظر بنده می تواند از هر نوشته خارجی و معتبر دیگر مفیدتر باشد. مسلما نویسنده ایرانی که در ایران زندگی کرده و بزرگ شده، شرایط زندگی را می داند و می فهمد که مخاطب خود در چه شرایط و حالت زمانی قرار دارد از این رو می تواند به درستی درد را تشخیص دهد و برای حل آن پیش قدم شود. از این رو به نظر یک بار خواندن کتاب خر می تواند مفید باشد و شاید باعث شود نگاهی اساسی به راهی که آمدیم و مسیری که می خواهیم برویم بیندازیم که اگر ناخواسته خر شده باشیم بتوانیم مسیر خود را تغییر دهیم و از زندگی خود لذت بیشتری ببریم.

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
ایمان رمزیا

خدیا شکر این نوسینده باز کتاب داره کسی میدونه کجا زندگی میکنه زندگیه من واقعا متحول من میخوام بخشی تز سهم موفقیتم رو به کاراهایه این نویسنده اختصاص بدم

1402-05-14

سیدمختار

مفید است برام

1402-03-20

معراج الدین احمدی

مه از کودکی کتاب خاندنه را خوش داشتم

1401-11-10

safiullah

that is a good book for our life

1401-10-20

Masoud Azam

کتاب جذاب و خواندنی با خواندن این کتاب انسان به خر بودن خود پی میبرد و میفهمد چقدر خر بوده است و در خریت زندگی کرده است. به امید اینکه همه بفهمند و دیگر خریت نکنند. ممنون!

1401-10-09

hasib

عالیست

1401-04-28

Shokreyeh Heidari

عالی

1400-09-10

حسین طلوعی

کتاب مفیدیه. با اینکه مطالب بسیار ساده و روان بیان شده، ولی نکات مهم و خوبی در خودشون نهفته دارند. شدیدا پیشنهاد میکنم بخونید.

1400-09-07

رضا حجازی

کتابی خوب از نویسنده ای خوب. کتابهای انتشارات نسل نواندیش بسیار خوب و جذاب هستند. این انتشارات کتابهای غیر مفید و حتی سطح متوسط را هم ارائه نمی دهد. پس مطمئن باشید از مطالعه این کتاب پشیمان نخواهید شد.

1400-08-29

ماندانا اکبری

همه ما ثروتمند هستیم. به شرط آنکه ثروت خود را شناسایی کنیم. ثروتمند بودن فقط به دارایی و پول و .. نیست. اگر بتونی ثروت وجودی خودت رو کشف کنی، میتونی به قله های موفقیت هم دست پیدا کنی. خیلی از آدمای موفق در خانواده موفق زاده نشده اند. بلکه خود راه کسب موفقیت رو پیدا کردند.

1400-08-26

مجید فرهنگی

مطالب کتاب بسیار ابتدایی و فارغ از توصیه های علمی است. یعنی این توصیه ها را قبلا هم از خانواده و آشنایان و... شنیده اید.

1400-08-17

مریم حقی

خوب و جالب بود. پندها و توصیه هایی داره که خیلی به درد بخوره.

1400-08-11

صدرا

کتاب حرف جدیدی نداشت، من خیلی خوشم نیومد.

1400-07-18

صدرا آذری

تعریفش رو از دوستان شنیده بودم. الان که خوندم، مشتاقم که بقیه دوستانم پیشنهاد مطالعه ش رو بدم.

1400-07-06

آراده پور زاد

محتوای کتاب بسیار خوب و آموزند است. بهتره که بخونید

1400-04-22

m.shabani

اسم کتاب و معرفی کتاب، باعث میشه که برای خریدش وسوسه بشی.

1400-04-21

نسترن نجفی

به نظر من با کتاب بیشعوری خیلی فرق نداشت

1400-04-14

الهه شاهی

کتاب جالبیه. اما به توصیه هاش باید عمل کنید

1400-04-13

شهره قادری

خر کتاب خوبیه و خوندن این کتاب خریت نیست.

1400-04-07

تقی نامجو

کتاب آموزنده ایه.

1400-03-01

فرانک خادمی

کسی از محتوای کتاب چیزی نگفته. به نظرتون ارزش خرید و مطاله داره؟

1400-01-25

ریحانه

نویسنده با انتخاب این عنوان برای کتاب، سعی در جلب مخاطب برای خرید کتاب داشته. خوب من که جلب شدم و خریدم. و الان فکر میکنم کار درستیه و باید می خوندمش.

1400-01-21

حسین احسانی

به نظر من سعی کرده از کتاب بیشعوری الگو برداری کنه.

1400-01-19

برچسب ها