×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب صوتی از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
دالان بهشت

دانلود کتاب صوتی دالان بهشت

دالان بهشت
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
خرید کتاب صوتی
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

با کتاب صوتی دالان بهشت در این ویدئو آشنا شوید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب صوتی : دالان بهشت

نویسنده : نازی صفوی

ناشر صوتی: آوانامه دانش گستر

ناشر: ققنوس

گوینده : آنالی طاهریان

زمان کل : 16 ساعت و 33 دقیقه

دسته بندی : رمان های ایرانی, داستان و رمان های عاشقانه, داستان و رمان صوتی

نوع کتاب : صوتی

قیمت نسخه الکترونیک : 120000 تومان

معرفی کتاب صوتی دالان بهشت را رایگان بشنوید


معرفی کتاب

" دالان بهشت"
کتاب حاضر اثری از نازی صفوی از انتشارات ققنوس می باشد که با صدای آنالی طاهریان توسط انتشارات آوانامه منتشر شده است.
رمان دالان بهشت از رمان های بسیار معروف و قدیمی است که در سال 1378 به چاپ رسید. این داستان از رمان های پر طرف دار ایرانی است و پس از رمان «چراغ ها را من خاموش می کنم» و «بامداد خمار»  سومین کتاب پر فروش 14 سال اخیر به شمار میرود. نویسنده کتاب "نازی صفوی " درباره نگارش این کتاب اینگونه شرح می دهد که "دالان بهشت از یک متن کوتاه پشت جعبه دستمال کاغذی خودرو، زمانی که پشت چراغ قرمز بودم شروع شد. من قصدی برای نویسندگی نداشتم و با اصرار یکی از دوستانم کتاب را چاپ کردم. داستان این کتاب در رابطه با دختری نازپرورده است که از پشت میز مدرسه و حال و هوای  بازیگوشی، وارد دنیای دیگری می شود که خانواده ها آن را زندگی زناشویی می نامند. رمان دالان بهشت به خوبی مشکلات احتمالی میان زوج ها را شرح داده است. این رمان در آمریکا نیز به زبان انگلیسی ترجمه و چاپ گشته است.

به بخشی از رمان دالان بهشت می توانید در نسخه نمونه صوتی گوش فرادهید.

فهرست مطالب
# عنوان زمان
1 بخش اول 00:11:25
2 بخش دوم - قسمت اول 00:31:00
3 بخش دوم - قسمت دوم 00:16:42
4 بخش دوم - قسمت سوم 00:24:23
5 بخش سوم 00:26:28
6 بخش چهارم - قسمت اول 00:20:30
7 بخش چهارم - قسمت دوم 00:21:19
8 بخش پنجم - قسمت اول 00:12:07
9 بخش پنجم - قسمت دوم 00:23:14
10 بخش ششم - قسمت اول 00:21:02
11 بخش ششم - قسمت دوم 00:19:14
12 بخش هفتم - قسمت اول 00:32:48
13 بخش هفتم - قسمت دوم 00:11:39
14 بخش هفتم - قسمت سوم 00:30:18
15 بخش هشتم - قسمت اول 00:18:39
16 بخش هشتم - قسمت دوم 00:27:21
17 بخش نهم - قسمت اول 00:27:02
18 بخش نهم - قسمت دوم 00:13:40
19 بخش دهم - قسمت اول 00:19:44
20 بخش دهم - قسمت دوم 00:29:19
21 بخش دهم - قسمت سوم 00:25:41
22 بخش دهم - قسمت چهارم 00:08:58
23 بخش یازدهم - قسمت اول 00:30:32
24 بخش یازدهم - قسمت دوم 00:32:52
25 بخش دوازدهم - قسمت اول 00:32:24
26 بخش دوازدهم - قسمت دوم 00:32:12
27 بخش دوازدهم - قسمت سوم 00:14:34
28 بخش دوازدهم - قسمت چهارم 00:19:29
29 بخش سیزدهم - قسمت اول 00:24:17
30 بخش سیزدهم - قسمت دوم 00:19:11
31 بخش چهاردهم - قسمت اول 00:23:36
32 بخش چهاردهم - قسمت دوم 00:15:22
33 بخش چهاردهم - قسمت سوم 00:26:46
34 بخش چهاردهم - قسمت چهارم 00:28:28
35 بخش پانزدهم 00:31:41
36 بخش شانزدهم 00:29:32
37 بخش هفدهم 00:16:47
38 بخش هجدهم - قسمت اول 00:22:56
39 بخش هجدهم - قسمت دوم 00:26:31
40 بخش هجدهم - قسمت سوم 00:32:34
41 بخش نوزدهم 00:12:16
42 بخش بیستم - قسمت اول 00:26:06
43 بخش بیستم - قسمت دوم 00:22:49

نقد و بررسی رمان دالان بهشت

کوتاه از رمان دالان بهشت و خالقش

رمان دالان بهشت به قلم نازی صفوی در سال 1378 منتشر شده است. نازی صفوی متولد 1346 در تهران و فارغ التحصیل رشته ادبیات فارسی می باشد. او درباره خلق دالان بهشت می گوید ایده اصلی داستان در یک روز بارانی هنگامیکه در ماشین نشسته بودم در ذهنم نقش بست او نیز می گوید من در این داستان از الگوی نوشتاری رمان بامداد خمار بهره گرفتم. این کتاب در دسته ادبیات عامه پسند قرار میگیرد و تا کنون بیش از 48 بار تجدید چاپ شده است و بسیار مورد استقبال مخاطب خود قرار گرفته است. کتاب دیگر نازی صفوی برزخ اما بهشت نام دارد که در سال 83 منتشر شده است این اثر هم نیز مانند دالان بهشت مورد توجه مخاطب قرار گرفته است.

نازی صفوی

در این کتاب زندگی مهناز و محمد دو قهرمان داستان دالان بهشت را می خوانیم. مهناز در این داستان از عشق، پشیمانی و ازدواج خود سخن می گوید. ازدواج محمد و مهناز با عشق محمد نسبت به مهناز آغاز می شود و در نهایت مراسم خواستگاری در فضای خانواده ای سنتی و چهره عشق و رسیدن به آن در این نوع خانواده ها به تصویر کشیده شده است. در ادامه بیان همان مشکل همیشگی ازدواج در سن پایین و ناپختگی طرفین و آغاز اختلافات میان آنها و در نهایت جدایی و عذاب وجدان همیشگی در زنان که مشکل از سمت آنان بوده است و مقصر تمام مشکلات آنها هستند. در این بین مخاطب بر روی امواج اتفاقات داستان به حرکت در می آید و با اتفاقات بعد از جدایی قهرمانان داستان همراه می شود تا در نهایت به همان پایان شیرین همیشگی که همه مخاطبان داستان های عاشقانه منتظر آن هستند می رسد.

 

نقد و بررسی

ادبیات یکی از بهترین بسترها برای بررسی شرایط اجتماعی و همینطور بررسی شخصیتی افراد در هر دوره زمانی می باشد. تفکر در سیر تحول ادبیات در ایران نشان می دهد هویت اصلی ما در ادبیات شکل می گیرد. ادبیات بیش از هر عرصه ی دیگری بهترین مکان برای القای اندیشه وتفکر به جامعه می باشد. حضور زنان در این عرصه امری انکارناپذیر می باشد و می توان گفت سهم بسیاری در این زمینه متعلق به زنان است. در ادبیات کلاسیک ما تصویری که از زن ارائه شده است تصویری واقعی نبوده است، این زن گاهی زنی آرمانی که در رویای نویسنده خلق می شده و یا زنی حقیر بوده است که موجب ضلالت مردان بوده است؛ اما با حضور زنان در زمینه رمان نویسی این امکان روی داد تا روایتی دقیق و مختلف از زیست زنان در هر دوره بیان شود. آنها با خلق قهرمانانی از جنس خود به بیان احساسات و مشکلات زنان در هر دوره پرداختند. در رمان های خلق شده توسط زنان روایت هایی از لایه های پنهان زندگی زنان بیان شد که خواننده را به تفکر درباره هویت زن و نقش آن در جامعه وا می داشت. دغدغه و دل مشغولی هایی که به واسط زندگی روزمره نادیده گرفته و تبدیل به اموری بی اهمیت و پیش پا افتاده می شد.

پاینده در مقاله اش در سال 1389 این گونه عنوان می کند:" هنگام نوشتن به طور حتم مسائل فرهنگی که از راه گفتمان در ذهن نهادینه شده است، به نوعی در داستان بازتاب می یابد و یکی از گفتمان های قدرتمند، گفتمان جنسیت است."

 

معرفی کتاب دالان بهشت

نگاهی به حضور زنان در عرصه ادبیات داستانی

 آغاز حضور زنان در زمینه ادبیات داستانی از دهه بیست بود. در آن سال ها تعداد اندکی از زنان که امکان تحصیل در دانشگاه در خارج از ایران را داشتند فرصت پیدا کردند تا داستان هایی در مورد حقوق زنان نوشته و با این داستان ها حضور خود را در عرصه ادبیات داستانی اعلام کنند. اولین پرچمدار این عرصه ایراندخت تیمورتاش با انتشار داستان اجتماعی " دختره تیره بخت و جوان بلهوس" در سال 1309 است. با این حال داستان های نوشته شده در این دوره هنوز هم تحت تاثیر داستان نویسی مردانه و خالی ازخلاقیت های هنری بود. بعد از گذشت سال ها، داستان نویسی زنان به طور رسمی با حضور سیمین دانشور و با انتشار کتاب آتش خاموش آغاز شد. بعد از آن داستان نویسی زنان شروع به شکل گیری کرد و زنان زیادی در آن دوره شروع به نوشت داستان کردند.

دهه چهل شمسی را می توان دوره اوج ادبیات داستانی زنان دانست به دلیل حضور نویسندگان شاخصی مانند گلی ترقی، مهشید امیر شاهی، سیمین دانشور و قدسی نصیری. در آن زمان که تحولات اجتماعی نیز به سود زنان بود و مهم ترین اتفاق رخ داده در آن سال ها کسب حق رای برای زنان به عنوان حقوقی برابر با مردان سبب شد داستان نویسی از حالت تفنن خارج شود و نویسندگی به عنوان یک حرفه برای زنان تعریف شود.

جریان داستان نویسی برای زنان با وجود مشکلات و محدودیت هایی که همواره بر سر راه آنها قرار داشت مسیر خود را طی می کرد. در دهه های پنجاه و شصت شمسی این جریان با اقتدار بیشتری به کار خود ادامه می داد و چهره های بسیاری به دنیای نویسندگی اضافه شدند از جمله آنها شهرنوش پارسی، منصوره شریف زاده، بنفشه حجازی، فرخنده آقایی و منیره روانی پور بود. در این دوره نویسندگان از مشکلات عاطفی زنان و تقابل ایشان با سنت های جامعه مرد سالار می نوشتند.

در دهه هفتاد و هشتاد شمسی کمی از نگاه اعتراضی به وضعیت زنان و طلب حقوق برابر فاصله گرفته شد و بعد دیگری مورد بررسی قرار گرفته. رمان های خلق شده در آن زمان با ورود به دوره مدرن و پرداختن به مقوله هویت که هسته اصلی اندیشه نویسندگان بود، وارد مسیر جدیدی شد. از جمله نویسندگان آن دوره می توان فریبا وفی، بلقیس سلیمانی، سارا سالار، نازی صفوی، فهیمه رحیمی و... نام برد.

بنابر آنچه گفتیم 60 سال فعالیت زنان در عرصه ادبیات داستانی نشان دهنده جایگاه والای آنان در این زمینه در کنار مردان و زبان زنان هم نسل خود بودن و از مشکلات و شرایط آنها گفتن است. در این سال ها نه تنها سختی و محدودیت ها باعث پایان کار آنها شد بلکه نشان از هموار شدن این مسیر برای حرکت سایر زنان نویسنده دراین عرصه بود.

 

هویت زن ایرانی در داستان های عامه پسند

زبان یکی از مواردی است که هر فرد از طریق آن به بیان هویت خود می پردازد؛ و می توان گفت زبان و هویت دو جزء جدایی ناپذیر از یک دیگر هستند. از ویژگی هایی که برای زبان زنان در ادبیات داستانی استفاده شده است می توان به: جملات کوتاه، عدم قطعیت، خرافه پرستی، سکوت که نشان دهنده ضعف آنهاست اشاره کرد. همین طور استفاده از زبان شاعرانه و بهره گیری از استعاره و تشبیه در بیان هویت، در رمان دالان بهشت نویسنده با استفاده از زبان محاوره باعث شده است داستان برای خواننده ملموس تر باشد و بتواند بهتر با آن ارتباط برقرار کنند همچنین نویسنده از زبان شاعرانه نیز در بیان هویت بهره جسته است. " من شاخه ترد پیچکی بودم که آویخته به وجود محمد شکل می گرفت."

دالان بهشت

نکته نگران کننده دیگری که وجود دارد این است که آیا این تعریف از هویت زنان میخواهد به الگویی برای زندگی واقعی تبدیل شود؟

 

کلیشه جنسیت

نکته برجسته رمان های عامه پسند کلیشه جنسیتی درباره شغل و تحصیل زنان است. در رمان دالان بهشت خواهیم خواند که نازی صفوی دختران داستان خود را کم توان تر و بی استعداد تر در مقایسه با پسران داستانش می داند. آنها هیچ استعدادی در زمینه علوم و ریاضیات ندارند و با گرایش آنها به علوم انسانی، هنر و خدمات بازار کار آینده آنها را محدود می کند. محمد به مهناز وزری ریاضیات می آموزد، مهنازو مریم در رشته های علوم تربیتی و روانشناسی در دانشگاه پذیرفته می شوند، اکرم خانم با خیاطی زندگی خود را مدیریت می کند؛ اما در مقابل مردان داستان همگی دارای شغل هایی مانند رئیس شرکت، استاد دانشگاه، پزشک و مهندس هستند.

مهناز شخصیت اصلی رمان علاقه ای به درس و مدرسه ندارد و غیر از کتاب های درسی اش کتاب دیگری نمی خواند. او به دنبال زندگی ای ساده در کنار همسرش است در واقع می خواهد تنها نقش همسر بودن را به خوبی ایفا کند. مهم ترین ویژگی زنان این داستان ها زیبایی، خانه داری و همسرداری آنهاست، این شخصیت در واقع توصیف انسانی بی هویت است.

 

زن، ملکه ای نمایشی

اکثر رمان های نوشته شده که در دسته رمان های عامه پسند قرار دارند. شخصیت های تعریف شده از زنان داستان، زنانی بودند " فرشته سان که نمی توانستند حس شور، خشم، آرزومندی، یا افتخار داشته باشند." زنانی که از مشارکت در زندگی اجتماعی محروم بودند. از این رو این محدودیت باعث تعریف فضای جدیدی برای زن شد که محدود بود به خانه و زن در آن نقشه ملکه نمایشی را به عهده داشت.

خانه این فضای به اصطلاح امن برای زنان باعث شد که آنها از فضای آموزش و تجربه دور بمانند و تنها چیزی که می توانستند به آن چنگ بزنند فانتزی های رمانتیکی بود که جای خالی تجربه و آموزش را پر می کرد. حضور این شخصیت ها در رمان های عامه پسند باعث خلق قهرمانی رمانتیک شد که خوانندگان رویاهایشان را در او می دیدند. همین امر عامل اصلی محبوبیت این گونه آثار شد که با وجود بی بهره بودن از نبوغ زنانه به خوبی جای خود را در میان خوانندگان زن باز کرد.

در این رمان ها با این نوع نگاه در ساختار و پایان بندی داستانیشان سنت های مردانه بسیار دیده می شود، داستان های پر سوز و گذار یا در نهایت با ازدواجی موفق به پایان می رسد. رمان دالان بهشت در این دست از داستان ها قرار میگیرد. در این رمان حوزه زنانگی محدود به حضور در بهشت امن خانه، تعریف هویت زن با نقش همسری و مادر بودن و در نهایت رسیدن به نیک بختی با دست یافتن به این ارزش ها.

" در تصورم، نهایت آرزویم خانه ای بود که با محمد تنها و خوشبخت در آن زندگی کنیم. او مثل تمام مردهایی که دیده بودم، مثل پدرم و پدرش، به کارهایش برسد و من به زندگی ام و با خانواده هایمان هم در ارتباط باشیم. می خواستم من زن خانه کوچک و قشنگی که در ذهنم ساخته و پرداخته بودم باشم و او مرد آن خانه. در دنیای ذهن من رفت و آمد و شلوغی و تکاپو و ناشناخته ها جایی نداشتند و از اینکه دنیایم را به ظاهر از دست رفته می دیدم وحشت زده و در عذاب بودم"

رمان دالان بهشت

در پایان سوالی که مطرح می شود این است که آیا هدف نویسنده برای مخاطب جوان خود نشان دادن زن خوشبخت در این چارچوب های تعریف شده است؟ یا نشان دادن این شرایط برای شکستن این چارچوب؟

 

نگاهی به روان شخصیت های داستان

ادب از که آموختی از بی ادبان

گاه حضور یک فرد در داستان به عنوان قهرمان باعث می شود مخاطب رفتار و کنش های او را بیشتر مورد بررسی قرار دهد در رمان دالان بهشت مهناز به عنوان قهرمان زن داستان می تواند برای مخاطبان زن خود به الگویی تبدیل شود که نباشند هنگامی که ما به عنوان یک نفر خارج از داستان به افراد و رفتارهایشان نگاه می کنیم بهتر و بیشتر می توانیم درک کنیم که کدام کار درست و کدام رفتار ناپسند است. به عنوان مثال مهناز در این داستان نقش زنی را ایفا می کند که عاشقانه همسرش را دوست داشته اما این عشق با شکست مواجه شده است. برجسته ترین ویژگی اخلاقی مهناز حسادت اوست که از آن به عنوان " حسادت زنانه" نام برده می شود. حساسیت های مهناز در این داستان حسادت نام دارد در حالیکه در مقابل حساسیت های محمد غیرت نامیده می شود. در جوامع مرد سالار، غیرت برای مردان حسن به حساب می آید و زن را تبدیل به ابزار علاقه مرد می کند که خود در حال کمک کردن به قرار گرفتن در این شرایط می کند.

مهناز عاشقانه محمد را دوست دارد اما همین که می بیند دختری به نام ثریا مورد تحسین محمد قرار میگیرد احساس حسادت در او شکل می گیرد در حالی که مهناز می داند ثریا برای محمد مانند خواهر است اما نمی تواند این را بپذیرد پس تنها راه حل موجود انجام حرکتی مشابه کار محمد با اوست. در رمان رفتار مهناز بسیار ناشایست و بد است اما سکوت و رفتار محمد بسیار منطقی در نظر گرفته شده است. در رواقع رفتارهای عاقلانه و تصمیم های منطقی همیشه از جانب مرد انجام می شود و زنان عاری از منطق هستند.

 

عشق رمانتیک

دغدغه عشق و یافتن نیمه گمشده از آغاز خلقت یکی از مسائل بشر بوده است. حال بیان این عشق نیز به معشوق روش ها و انواع مختلفی دارد. عشقی که در کتاب دالان بهشت میان قهرمانان داستان اتفاق می افتد عشق رمانتیک است. عشق میان آنها از تقدسی خاص برخوردار است و ابراز کردن آن از جانب پسر و با انجام مراسم خواستگاری است. در عشق رمانتیکی که در این داستان از آن نام برده شده است نکته ای که وجود دارد این است، اگر دختر هم عاشق پسر باشد باید منتظر بماند تا پسر عشقش را به او ابراز کند.

 

خوانش روایت های عاشقانه

اکثر خوانندگان رمان های عاشقانه زنان هستند. هدف آنها از خواندن این گونه رمان ها دور شدن از زندگی واقعی خود و قرار گرفتن در جای شخصیت داستان و زندگی در دنیای دیگر است. آنها بعد از پایان داستان این احساس را دارند که ازدواج و حضور مرد در زندگی خوب است. داستان های عاشقانه به عنوان وسیله ای عمل می کنند که خواننده با قهرمان مرد و زن داستان در مشکلات همراهی کنند و به آنها نگاهی محبت آمیز داشته باشند که این تجربه همراهی و محبت یک طرفه به اعضای خانواده را بیشتر زنان در زندگی واقعی خود دارند. آنها با خواندن این گونه داستان ها می توانند تنش های موجود در زندگی روزمره را برای مدتی رها کرده و برای خود دنیای جدید بسازند که در آن به نیاز ها و خواسته های شخصی خود بپردازند.

رمان های عاشقانه با تلطیف کردن فضای زندگی مرد سالارانه به مخاطب خود این احساس خوشایند را القا می کند که بتواند با فضای واقعی زندگی خود راحت تر کنار بیاید؛ و همین طور با استفاده از تجربیات بیان شده از زندگی زناشویی و تربیتی برای فرزندان در زندگی روزمره خود بهره بگیرد. در نهایت باید بگویم این رمان ها نه تنها در زندگی مخاطبان خود کاربرد دارد بلکه باعث می شود مخاطبان آن برای مدتی فشارهای زندگی روزمره را رها کرده و در دنیای ایده آل خود زندگی کنند.

 

کتاب دالان بهشت

من در نابودی درختان نقشی نخواهم داشت!

خواندن بعضی از کتاب ها را باید مانند دارو برای تمام افراد تجویز کرد. در انتها من هم به عنوان یک دوست پیشنهاد می کنم که اگر می خواهید برای خود دنیای عاشقانه با انتهای خوش بسازید و در آن کمی زندگی کنید؛ شنیدن کتاب دالان بهشت به قلم نازی صفوی با صدای آنالی طاهریان که توسط انتشارات آوانامه دانش گستر را در سایت کتابچین از دست ندهید. حال اگر از خواندن داستان عاشقانه دالان بهشت لذت بردید می توانید اثر دیگر این نویسنده برزخ اما بهشت را نیز در سایت کتابچین بشنوید. با این کار به قطع نشدن درختان کمک می کنید و لحظه ای از مشکلات و دنیای واقعی فاصله خواهید گرفت.

 

 

به قلم مینو مرتضایی

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

خرید کتاب صوتی

ویدئوهای مرتبط با کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
sohilla fallah

کتابی که درعین سادگی احساس واقعی دریک رابطه ی عاشقانه رابه تفسیرمیکشد واگردرزندگی عشق رلتجربه کرده باشی تمام کلماتش راباتمام وجود احساس میکنی وحتی بیشتردرکتاب قرارمیگیری وخودت نقش اولش میشوی

1402-09-30

آیلا جعفری

عالی بود

1401-04-31

آیلا جعفری

کتاب زیبایی است، این کتاب را به همه توصیه میکنم، ممنون از کتابچین.

1401-04-31

زهرا زارع

خوب بود ولی کلمه وجمعه ها کمی تکلف داشت اگر روان تر بود بهتر بود البته این نظر من هست

1401-02-29

بینام

کتاب بسیار خوبی به خواننده می‌دهد و داستان را برایش باورپذیر می‌کند. توصیفات فیزیکی خیلی عالی و دقیق هستند البته این کتاب بیشتر جنبه آموزنده داشت تا رمان و بعضی از رفتار هایمان را به ما گوشزد می‌کند. به نظرم خوب بود و پیشنهاد میکنم این کتاب را گوش کنید.

1400-09-16

محمدرضا

کاش میشد کتاب های صوتی رو روی دور تند تری بزاریم

1400-08-10

مرجانه بلوکی

اگه 100 بارم بخونم خسته نمیشم

1400-07-10

فرشته پرسان

بیشتر به درد خانم ها میخوره...کتاب عاشقانه هست

1400-06-31

حامد لک

اگه تازه وارد کتاب خوندن و رمان خوندن شدین توصیه میشه با این کتاب شروع کنین چون هم سبک هست و هم پیچیدگی خاصی نداره زود هضم هست

1400-06-29

kazem

بیست حرف نداره محشر

1400-06-27

malek

یه جورایی داره عشق اصلی و واقعی را نمایش می دهد عشقی بدور از هوا و هوس البته من خودم اعتقاد ندارم عشق زیر مجموعه شهوت هست

1400-05-24

بنفشه

لایک فراوان برای خانم صفویان و یه عالمه قلب برای کتابچین

1400-05-14

مهران بختیار زاده

قشنگه داستانه دو عاشق هست که از هم جدا میشن ولی دوباره به وصال هم میرسن

1400-04-16

حامد بهادری

برای بار دوم دارم میخونمش البته میگوشمش چون بار اول متنیشو خونده بودم والان صوتیشو خریدم

1400-04-06

zahra masudi

انگاری همش نصیحت بود نصفش بحثهای روانشناسانه و نصف دیگرشم تکیه بر اشعار حافظ علیه السلام....وقت نذارین براش

1400-03-25

محمد امین نعمتی

صدای خانم طاهریان واقعا مناسب بود برای این کار از کتابچینم ممنونم این کتاب را در اختیارمون قرار داده

1400-03-12

مسعود رنج کش

تو رمان های ایرانی یه سروگردن از بقیه بالاتر هست

1400-03-08

مرتضی تبار

خیلی قشنگ بود لذت بردم واقعا

1400-02-27

آیلار عزیزی

این کتاب خیلی عالی بود من با هیچ کتابی گریه نمی کردم ولی با این کتاب من گریه کردم نویسنده خیلی خوبیه و همین طور کتاب خوبی حتما بخونید

1400-01-21

آرزو نادری

واقعا جالبه برای خیلی از خانومها که حسادتهای نابجا دارن و زندگیها نابود میشه گوش کنینش خوبه

1400-01-21

طالب یوسف زاده

خیلی افتضاح...اصلا غیر طبیعی هست

1399-12-18

کتایون ریوندی

یه جورایی خانوم صفوی پایه گذار سبک بودن من رمانهای دیگه ای هم خوندم که با این قالب نوشته شدن و همگی بعداز ایشون بوده...رمان برزخ اما بهشتشونم خوبه بخونین

1399-12-06

مرتضی خیبری

نمیدونم چرا اینقدر اسمش افتاده سر زبونا...خیلی آبکی بود..رمان های بهتری هم هست که آدم وقتشو برای اونا بزاره مثل سمفونی مردگان

1399-11-29

علی

من 4 سال پیش کتابو خوندم به نظرم خیلی خوب بود

1399-04-22

ندا

این کتابیه که واقعا به تجربه هاتو اضافه میکنه . خیلی وقت پیش بود که خوندم و واقعا تو زندگیم تاثیر گذاشت

1399-04-22

امیر تالبویی

کتاب جذابیست و ازکتابهای عاشقانه معروف ایرانی اگر عاشقانه خوانید حتما گوش کنید

1399-03-06

تینا برق افکن

خیلی رمان جذابیه. یه عاشقانه خوب . توصیه میکنم حتما به این رمان جذاب ایرانی گوش کنید

1399-03-06

برچسب ها