×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
رهایی

دانلود کتاب رهایی

رهایی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : رهایی

نویسنده : مارشا نورمن

ناشر : ماهواره

مترجمان : لیلا اکبرآبادی, خدیجه طاهری

تعداد صفحات : 105 صفحه

شابک : 978-600-459-749-4

تاریخ انتشار : 1399

رده بندی دیویی : 54/812

دسته بندی : فیلمنامه, نمایشنامه, هنرهای نمایشی, کتابهای سینمایی

نوع کتاب : Epub

قیمت پشت جلد : 30000 تومان

قیمت نسخه الکترونیک : 10000 تومان


معرفی کتاب

" نمایشنامه رهایی " 

نمایشنامه پیش رو با نام (Getting out: play in two act) اثر مارشا نورمن (Marsha Norman) به ترجمه ی لیلا اکبر آبادی و خدیجه طاهری فرد از انتشارات ماهواره منتشر شده است.

نمایش‌نامه‌ای در دو پرده نوشته مارشال نورمن است که نخستین بار  توسط گروه تئاتر مرکزی لوس آنجلس در سالن اجتماعات Mark Taper و با کارگردانی هنرمندانه Gordon Davidson  بر روی صحنه رفته است و اجرای اصلی آن با گروه نمایشی فونیکس در شهر نیویورک سیتی بوده است.

تولید اولیه نمایشنامه توسط تاتر هنرپیشگان Louisville  در لوئیس ویل  کنتاکی بوده است.

تولید شده توسط Lestet Osterman،  Lucille Lortel و Mark Horward در Off- broadways واقع در شهر نیویورک.

نمایشنامه ” رهایی” در پانزدهم می سال 1979 توسط " لستر آسترمن" و "لوسیل لورتل"   و "مارک هاوارد"  در سالن نمایش دی لیز در شهر نیویورک به روی صحنه رفت. این نمایش به کارگردانی "جان جری"، مدیریت صحنه  و نورپردازی "جیمز تیلتون"، طراحی لباس" کرت ویلهلم " و به تهیه کنندگی " اسپنسر اچ برلین " و "مارلین آر استارس"  اجرا شد.

حوادث این نمایش در یک آپارتمان واقع در یک محله قدیمی در مرکز شهر لوئیز ویل و در زمان حال اتفاق می افتد.

هر دو پرده نمایش در یک اتاق کثیف و تیره در یک قسمت تصادفی از مرکز شهر لوئیز ویل در کنتاکی اجرا می‌شوند. یک تخت دو نفره و یک صندلی در اتاق است. همچنین در این  اتاق یک دستشویی، یک فر و یک یخچال و یک کانتر به همراه چند تا کابینت نصب شده در بالای آن، وجود دارند.پرده هایی کثیف میله های بیرون پنجره اتاق را پوشانده اند. یک کمد کنار  درب حمام قرار  دارد. درب آپارتمان به سمت راهرو باز می‌شود. یک راهروی باریک در بالای آپارتمان قرار دارد و صحنه از سمت راست با پله به یک  سلول زندان متصل می‌کند. در جلوی صحنه نمایش یک پاگرد قرار دارد که به همراه  سمت چپ صحنه،  چهار دیواری آپارتمان برای اجرای صحنه‌هایی که در گذشته اتفاق افتاده‌اند را کامل می‌کند. آپارتمان باید مانند یک زندان به نظر بیاید.

این نمایش برای اولین بار در سالن هنرپیشگان لوئیز ویل کنتاکی به روی صحنه رفته است. نخستین اجرای این نمایش توسط گروه "تئاتر مرکزی لوس آنجلس" تولید شده و اجرای اصلی آن با گروه نمایشی "فونیکس" در شهر نیویورک بوده است.

بخشی از این نمایشنامه می خوانیم :

" صدای "واردن": بدین وسیله اعلام می دارم بنا بر تصمیم  هیات رئیسه سازمان عفو  زندانیان ایالات" آلاباما "، "آرلین هولسکلا " که به دلیل ارتکاب  قتل درجه دوم (غیرعمد)  یک راننده تاکسی، در حین سرقت از پمپ بنزین  و با قصد آدم ربایی، به 8 سال حبس در کانون اصلاح و تربیت " پین ریج " محکوم شده  بود،  مشمول عفو گردید؛ جرم مذکور در زمان فرار  "آرلین هولسکلا " از زندان ایالت  "لیکوود " که به جرم جعل اسناد و فحشا به 3 سال حبس محکوم بوده، اتفاق افتاده است. اسناد و مدارک مربوط به نوجوانان بزهکار ایالت "کنتاکی " نیز در پیوست این نامه آمده است. (همانطور که "واردن" ادامه می دهد چراغ های صحنه به آرامی روشن می شود در حالیکه "آرلین "درون سلول  راه می‌رود . او منتظر است تا صدایش بزنند." آرلی " دیده می‌شود. البته لخت است و صدای "واردن" همچنان شنیده می شود). وی اکنون با توجه به  متنبه شدن کامل این فرد و بر اساس موافقنامه عفو درون ایالتی و با در نظر گرفتن محل سکونت خانواده و پشتیبانی مناسب در منطقه، به "کنتاکی" بازگردانده می‌شود. فرد مذکور  به مدت 5 سال تحت نظارت مسئولین آزادی مشروط "کنتاکی" خواهد بود. ورود  موفقیت آمیز  وی به جامعه  در سطح خوبی ارزیابی شده است. ازمایشات روانپزشکی، تاریخچه رسمی و سوابق پزشکی فرد نیز در ضمیمه C در پیوست این نامه آمده است."

 

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات ماهواره

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها