×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
روش ها و فنون تدریس مطالعات اجتماعی در دوره ابتدایی

دانلود کتاب روش ها و فنون تدریس مطالعات اجتماعی در دوره ابتدایی

روش ها و فنون تدریس مطالعات اجتماعی در دوره ابتدایی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : روش ها و فنون تدریس مطالعات اجتماعی در دوره ابتدایی

نویسنده : ابراهیم محمدجانی

ناشر : جالیز

تعداد صفحات : 145 صفحه

شابک : 978-600-9927-30-2

تاریخ انتشار : 1397

رده بندی دیویی : 1/371

دسته بندی : کتابهای دانشگاهی, علوم اجتماعی، فرهنگ و سبک زندگی, علوم تربیتی

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 21000 تومان


معرفی کتاب

"روش ها و فنون تدریس مطالعات اجتماعی در دوره ابتدایی"
کتاب حاضر اثری از ابراهیم محمدجانی می باشد توسط انتشارات جالیز منتشر شده است.
بعد از اجرای سند تحول بنیادین و تحول در نظام آموزشی کشور، حوزه های برنامه های درسی دچار تغییرات زیادی شد، همچنین حوزه های یادگیری جدیدی نیز به برنامه های درسی مدارس اضافه شد. یکی از حوزه هایی که دچار تغییرات بنیادی شد، حوزه ی یادگیری مطالعات اجتماعی بود. تغییرات زیاد در برنامه ی درسی مطالعات اجتماعی و اضافه شدن مطالب و موضوعات جدیدی همچون آموزش شهروندی به این برنامه درسی موجب قدیمی شدن و ناکارآمدی کتب روش تدریس این حوزه یادگیری شده است. به همین دلیل مولف بر آن شده تا کتاب حاضر را به رشته تحریر در آورد. کتاب حاضر شامل هشت فصل می باشد. در فصل اول ماهیت و تعاریف مطالعات اجتماعی مورد بحث قرار می گیرد. فصل دوم به تبیین جایگاه حوزه یادگیری مطالعات اجتماعی در برنامه درسی ملی می پردازد. موضوع فصل سوم اصول و رویکردهای برنامه درسی مطالعات اجتماعی است. در فصل چهار عناصر و مولفه های برنامه درسی مطالعات اجتماعی معرفی می شود. در فصل پنجم آموزش شهروندی، به عنوان رسالتی جدید در برنامه درسی مطالعات اجتماعی معرفی خواهد شد. در فصل هفتم نکاتی پیرامون آموزش جغرافیا و تاریخ در برنامه درسی مطالعات اجتماعی بیان خواهد شد و در فصل هشتم موضوع ارزشیابی در درس مطالعات اجتماعی مورد بحث قرار خواهد گرفت. کتاب برای دانشجویان کارشناسی دانشگاه های فرهنگیان، دانشجویان رشته علوم تربتی سایر دانشگاه ها و همچنین معلمین دوره ابتدایی نگاشته شده است. کتاب حاضر اثری از ابراهیم محمدجانی می باشد که توسط انتشارات جالیز منتشر شده است. کتاب حاضر شامل هشت فصل می باشد. در فصل اول ماهیت و تعاریف مطالعات اجتماعی مورد بحث قرار می گیرد. فصل دوم به تبیین جایگاه حوزه یادگیری مطالعات اجتماعی در برنامه درسی ملی می پردازد. موضوع فصل سوم اصول و رویکردهای برنامه درسی مطالعات اجتماعی است. در فصل چهارم عناصر و مولفه های برنامه درسی مطالعات اجتماعی معرفی می شود. در فصل پنجم آموزش شهروندی، به عنوان رسالتی جدید در برنامه درسی مطالعات اجتماعی معرفی خواهد شد. در فصل ششم نکاتی پیرامون آموز جغرافیا و تاریخ در برنامه درسی مطالعات اجتماعی بیان خواهد شد. در فصل هفتم نیز روش های تدریس در مطالعات اجتماعی ارا یه خواهند شد و در فصل هشتم موضوع ارزشیابی در درس مطالعات اجتماعی مورد بحث قرار خواهد گرفت. کتاب حاضر برای دانشجویان کارشناسی دانشگاه های فرهنگیان (رشته علوم تربتی- آموزش و پرورش ابتدایی)، دانشجویان رشته علوم تربتی سایر دانشگاه ها و همچنیین معلمین دوره ابتدایی نگاشته شده است.
در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"زندگی توحیدی مستلزم شناخت کنش های آدمیان، پیش بینی کنش ها، پیامدهای آن ها، ارزش گذاری در مورد کنش های خوب و بد و تربیت فردی و اجتماعی است که عمدتا علوم انسانی و مطالعات اجتماعی متکفل آن است. حصول تربیت متعالی در گرو رابطه و تعامل متقابل فرد و جامعه است. آموزش های این حوزه برخاسته از فرهنگ و تاریخ جامعه، در خدمت هویت تاریخی و فرهنگی آن می باشد و بسترهای لازم برای تحقق عدالت و پیشرفت را فراهم می آورد. آموزش تعامل مسئولانه با جامعه و مسائل آن و نیز ارتقاء توان شناختی، نگرشی و مهارتی در متربیان برای اصلاح دین مدارانه مسائل زندگی فردی و جمعی از کارکردهای مهم این حوزه است. تربیت اجتماعی سیاسی متربیان را قادر می سازد تا ضمن حفظ هویت شخصی به عنوان عضوی از جامعه انسانی با طیفی از مردم و گروه ها ارتباط برقرار نموده و در فعالیت های اجتماعی مشارکت عقلانی و مسئولانه داشته باشند. خودآگاهی و بالا بردن حس مسئولیت دینی و هویت بخشی به فرد و جامعه از کارکردهای مهم این حوزه است. توانایی برقراری روابط مثبت و سازنده بر اساس نظام معیار متربیان را قادر می سازد تا احساس تعلق گروهی/اجتماعی خود را رشد داد و به عنوان یک ایرانی مسلمان وظایف و مسئولیت های خود را در قبال خانواده، جامعه ، محیط کار انجام دهند تا به تحقق مردم سالاری دینی کمک نموده و در پرتو آن بتوانند روابط سازنده ای با سایر جوامع و فرهنگ ها برقرار کنند."

فهرست مطالب

فصل اول: ماهیت و تعاریف مطالعات اجتماعی

فصل دوم: جایگاه حوزه یادگیری مطالعات اجتماعی در برنامه درسی ملی

فصل سوم: اصول و رویکرد های برنامه درسی مطالعات اجتماعی

فصل چهارم: عناصر و مولفه های برنامه درسی مطالعات اجتماعی

فصل پنجم: آموزش شهروندی، رسالتی جدید در برنامه درسی مطالعات اجتماعی

فصل ششم: نکاتی پیرامون آموزش جغرافیا و تاریخ

فصل هفتم: روشهای تدریس در مطالعات اجتماع

فصل هشتم: ارزشیابی در درس مطالعات اجتماعی

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات جالیز

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
حکیمه احکامی

عالی

1401-07-15

ابراهیم

کتاب بسیار خوبیه. به همه معلمین دوره ابتدایی پیشنهاد میکنم بخونن

1398-05-26

برچسب ها