×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
سقوط از خویش

دانلود کتاب سقوط از خویش

سقوط از خویش
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : سقوط از خویش

نویسنده : مهرنوش صفایی

ناشر : نسل نو اندیش

شابک : 978-964-236-829-7

تاریخ انتشار : 1363

رده بندی دیویی : 8فا3/62

دسته بندی : رمان های ایرانی, داستان و رمان های عاشقانه

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 39900 تومان


معرفی کتاب

"سقوط از خویش"
کتاب حاضر اثری از مهرنوش صفایی می باشد که توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.
مهرنوش صفایی از جمله نویسندگانی است که هیچ تکراری در سبک نوشتنش وجود ندارد و با وجود اینکه تا به حال یازده کتاب نوشته است اما هیچ کدام آنها شبیه به هم نیست. سقوط از خویش از جمله داستان های است که به شیوه ی دانای کل روایت شده است ، داستان عاشقانه ای تامل برانگیز که احساسات لطیف انسانی را به تصویر کشیده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" ملیحه شانه‌ای بالا انداخت و از جایش بلند شد. بعد رفت بیرون تا آبی به‌دست و صورتش بزند اما پایش را که توی حیاط گذاشت، احساس کرد به جای صدای چهچهه‌ی پرندگان، صدای جیغ ممتدی را می‌شنود که از ساختمان کناری، به گوش می‌رسد. ملیحه خم شد و با مشت‌های پر از آب صورتش را حسابی خیس کرد. شلنگ آب حیاط، به‌خاطر کم و زیاد فشار آب، توی لوله پِت‌پِت می‌کرد اما ملیحه آن‌قدر غرق در افکار خودش بود که جز همان صدای جیغی که واقعی نبود، هیچ صدای دیگری را نمی‌شنید. عاقبت از لب باغچه بلند شد و برگشت توی ساختمان و ساک لباس‌هایش را کشید بیرون.  ننه که زیرچشمی دست‌های کاوشگر ملیحه را نگاه می‌کرد پرسید: «پِی چی می‌گردی؟»  ملیحه همان‌طور که تندتند ساکش را به هم می‌ریخت بی‌آن‌که به ننه نگاه کند جواب داد: «ننه، مانتو سرمه‌ایه منو ندیدی؟ همین جا بودها… ولی حالا نیست.»  ننه نگاهش را از ملیحه دزدید و درحالی‌که تشک و لحافش را جمع می‌کرد گفت: «مانتو نو‌ات رو می‌خوای چی کار؟» ملیحه کلافه، همه‌ی لباس‌های بیرون ریخته از ساکش را، دوباره توی ساک چپاند و جواب داد: «مانتوی نو رو می‌خوان چی کار؟ می‌خوام بپوشم.»"

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

کتاب سقوط از خویش | فراز و نشیب های زندگی یک انسان

کتاب فوق، رمانی روانشناسی اثر مهرنوش صفایی، یکی از به یاد ماندنی ترین رمان های ایرانی است. در این کتاب با فراز و نشیب های یک رابطه عاطفی رو به می شوید که از  بند بند خواندن کتاب میخکوب خواهید شد. مهرنوش صفایی به قدری ماهرانه شخصیت های کتاب را در کنار هم قرار داده که با به تصویر کشیدن آنها رویتان بیشتر تاثیر خواهد گذاشت. در ادامه با ما همراه باشید نقد و بررسی مختصری از کتاب را ارائه دهیم.

 

سقوط از خویش

 

کتاب سقوط از خویش در مورد چیست؟

کتاب سقوط از خویش، بر روی عواطف انسانی استوار بوده و خدشه دار شدن آن را در طول عمر به تصویر می کشد. این کتاب داستان آدم هایی است که به راحتی از کنار مسائل احساسی و عاطفی خود رد می شوند. آدم هایی که با وجود اینکه می دانند وجودشان چقدر در زندگی انسان تاثیر دارد، با این حال وجود و هستی را لگد مال کرده و انگار از همان اول نبودند.

رها در این کتاب نقش زنی جوان را ایفا می کند، که توانایی بچه دار شدن ندارد و در کنار همسر بی عاطفه و ثروتمندش زندگی می کند. بعد از مدت ها دوست رها به نام فرحناز از خارج از کشور به ایران آمده و در قرار ملاقاتی که با هم داشتند، صحبت هایی بین فرحناز و رها ردو بدل می شود. اما از آن روز به بعد چه اتفاقی رخ می دهد. تکلیف روابط انسانی چه می شود و بعد روانشناسی کجای این رمان قرار دارد. رها تنها کسی است که در این رمان با چالش های سخت و طاقت فرسا رو به رو شده و تمام داستان در راستای این شخصیت به تحریر در آمده است.

 

قسمتی از کتاب

رها با لباس عروس سفید و بلندی که دنباله اش تا چند متر روی زمین کشیده می شد، هاج و واج، وسط این سالن بزرگ ایستاده بود و حیرت زده به اطرافش نگاه می کرد. بعد ناگهان در یکی از آیینه هایی که به دیوار زده بودند، خودش را دید. خودش را در آن لباس سفید مجلل، که چنان اندامش را زیباتر و قدش را بلندتر و کشیده تر کرده بود که مطمئن نبود تصویری که در آیینه می بیند، متعلق به خودش باشد. بعد ناگهان در ورای تصویر خودش در آینه، چهره مردی را دید که در آیینه به او عاشقانه لبخند می زد. نگاه مرد، گرم و گیرا بود و لبخندش مستقیم قلب رها را نشانه می گرفت.

 

نتیجه گیری

با خواندن کتاب سقوط از خویش به لطافت احساسات انسان ها پی می برید و متوجه می شوید چقدر انسان ها در نشان دادن عواطف خود متفاوت هستند. برخی انسان ها به قدری در درون خود فرو رفته اند که عاطفه ای درونشان نمانده و برخی دیگر سرشار از حس های خوب هستند. مهرنوش صفایی خالق موضوعات روانشناسی، خلق و خوی انسان را به گونه ای به تحریر در می آورد که در بین منتقدان به نام استاد مسلم تالیف رمان های روانشناسی شناخته شده است.

 

به قلم: فائزه رنجبران

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
سعیدبایری یار

عالی

1400-08-28

zahrasadege

چرت تربن وبی محتواترین رمان،رمانی که به شعورخواننده توهین میکنه.

1399-11-05

محدثه مولایی

اتفاقا برعکس خانم صادقی، من فکر میکنم که رمان خیلی خوبیه. البته کتابهای رمان مثل فیلم و سریال، خیلی سلیقه ای هست و هر کس با توجه به سلیقه خودش میتونه یه کتاب رو پسند کنه یا برعکس. من که خیلی خوشم اومد

1399-11-05

برچسب ها