×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
طب سنتی ایران - بخش اول

دانلود کتاب طب سنتی ایران - بخش اول

طب سنتی ایران - بخش اول
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : طب سنتی ایران - بخش اول

نویسنده : فرشته کوشکی

ناشر : منشور سمیر

تعداد صفحات : 219 صفحه

شابک : 978-600-8370-39-0

تاریخ انتشار : 1395

رده بندی دیویی : 610/

دسته بندی : عطاری و طب سنتی

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 29700 تومان


معرفی کتاب

"طب سنتی ایران" / بخش اول سبزوار
کتاب حاضر اثری از فرشته کوشکی می باشد که توسط انتشارات منشور سمیر منتشر شده است.
فرهنگ و تمدن شكوهمند دورة اسلامي، يكي از شاهكارهاي هويتي بي نظيري است كه در طول تاريخ بشر، جهان به خود ديده است. داشتن اين پديدة شگفت انگيز را خداوند متعال از آنِ ملّتي كرده كه امروز ميراثبانِ آن ماييم و بدان فخر ميورزيم. تمدن اسلامي با داشتن ميراث مكتوب بي شماري كه هر كدام به مانند سجل و شناسنامة هويتي و ملي ماست، ما را از ديگر ملل و اقوام در جهان متمايز ساخته و به اصطلاح يك سر و گردن افزون نموده است. اين ادعا زماني مستدل مي شود كه به ميراث به جاي مانده از اسلاف و گذشتگان خود بنگريم و كم و كيف آن را با تمدن هاي ديگر به ترازوي قياس نهيم. زماني كه هنوز نيوتُنها و كَپلرها به دنيا نيامده بودند، خواجه نصيرها و ابن هيثم هاي ما دانش اعجاب انگيز بشري را تا جايي كه در باور بشر آن عصر نميگنجيد، چنان بارور كرده بودند كه دانشمندان جهان را وامدار خود ساختند؛ و وقتي ميبينيم كه بيش از 400 سال قانون ابن سينا مهمترين كتاب درسي آموزش پزشكي در دانشگاه هاي معتبر اروپا بود و پس از اختراع صنعت چاپ، سومين كتاب چاپي دنيا محسوب مي شود، و هزاران هزاران تأثّري كه دانش جهان از اين تمدن بهره ها برده و به پيشرفت بشر كمك كرده است.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"اين مراسم با آداب خاصي در سبزوار و كوشك برگزار مي شد. مردم از روي رنگ حنا بيماري اشخاص را تشخيص مي دادند. از طريق تشخيص درجه حرارت بدن فرد، بيماري هاي قند، ديابت، چربي و برخي بيماري هاي متابوليك از اين روش قابل تشخيص بود. مراسم حنا بندان در كوشك در حدود چهار هزار سال قدمت دارد. زماني كه در شب حنابندان، حنا را كف دست افراد مي گذاشتند، گاهي گوشه هاي كنار حنا كبود و آبي رنگ مي شد، از رنگ آبي عفونت را تشخيص مي دادند. حنا را بايد پخت كنند. وقتي مي شويند و به آن گُلي مي گويند. ازهمين روي نام اين آيين را "يار گُلَّكان" مي گفتند. اين مراسم به زيبايي در ادبيات اين منطقه نيز آورده شده است. كساني كه در خانه داماد جمع مي شوند، بايد شعر بدانند اگر نتوانند، نبايد شركت كنند. مشاعره از اين آيين گرفته شده است. دهن به دهن با يك آهنگ محلي بسيار زيبا خوانده مي شد: يار گلّكاني عجب بختم بلند افتاده امشو.... اين مشاعره ادامه داشته تا آخرين نفر بماند كه مخارج آن شب با اوست. آب كردن حنا مراسم خاص خودش را دارد."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها