×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
فرجام فرخنده - خاتم پیامبران محمد (ص)

دانلود کتاب فرجام فرخنده - خاتم پیامبران محمد (ص)

فرجام فرخنده - خاتم پیامبران محمد (ص)
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : فرجام فرخنده - خاتم پیامبران محمد (ص)

نویسنده : گروه مؤلفین

ناشر : گوی

تعداد صفحات : 96 صفحه

شابک : 978-600-5637-11-3

تاریخ انتشار : 1391

رده بندی دیویی : 297/5644

دسته بندی : ادیان، مذاهب و فرقه ها, کلام و عقاید

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 6000 تومان


معرفی کتاب

"فرجام فرخنده" / محمد خاتم پیامبران صلی علیه و آله-کتاب یکم
کتاب حاضر اثری از گروه پژوهش و نگارش سایت بهایی پژوهی می باشد که توسط انتشارات گوی منتشر شده است.
برخی از باورهای اساسی در اسلام، چنین اند: خاتمیت پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله؛ جاودانگی قرآن عظیم؛ پایندگی اسلام عزیز؛ استمرار هدایت الاهی.
هدف از این نوشته، اثبات این باورهاست. در این راستا، اساس بررسی، متون متقن اسلامی است و مخاطب اصلی و نخستین، مسلمانانی اند که با بهائیان برخورد داشته اند و پیرامون این چهار اصل، پرسش هایی برایشان پیش آمده است. این مباحث را در چهار محور و از چند منظر بررسی می کنیم:
بر محور وجود نازنین حضرت محمّد مصطفی صلّی الله علیه و آله: به این معنا که خداوند در قرآن و نیز خود آن حضرت و ائمّه علیهم السلام در روایات و دانشمندان اسلامی در کتاب ها و تفاسیر متعدّد و حتّی منکران و مدّعیان در آثار خودشان، آن گرامی را خاتم پیامبران نامیده اند. به این خاطر، این مبحث را «خاتمیت پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله» نام نهاده شده است.
بر محور قرآن، برهان بین و آیت آسمانی: به این معنا که اوصافی از قرآن در خودِ قرآن و نیز در بیانات رسول اکرم و ائمّه ی هُدی علیهم السلام و دانشمندان مسلمان و حتّی منکران و مدّعیان، آمده که بیانگر جاودانه بودن این کتاب آسمانی است. این بخش را هم «جاودانگی قرآن عظیم» نامیده شده.
بر محور اسلام، دین کامل و مرضی خداوند: در این محور، دین اسلام به طور مستقلّ، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و دلائلی از قرآن و بیاناتی از پیامبر و امامان علیهم السلام و دانشمندان و منکران، در جاودانه بودن دین اسلام و پایداری احکام آن، عرضه می شود. این قسمت را هم «پایندگی اسلام عزیز» نامیده شده است.
بر محور ولایت، هدیه ی بزرگ و ماندگار خداوند: به این ترتیب که خداوند یکی از مبانی مهم در خاتمیت پیامبر و جاودانگی قرآن و پایندگی اسلام را، اصل تردیدناپذیر ولایت علی علیه السلام و استمرار هدایت الاهی با وجود امامان از فرزندان آن حضرت - که حجّت های خدا تا روز رستاخیز عظیم، در زمین اند - قرار داده است. این بحث را هم «استمرار هدایت در سایه ی ولایت» می نامیم.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"زید بن حارثه پسر خوانده ی پیامبر بود. در میان عرب، پسر خوانده حکم پسر را داشت. زینب، دختر جَحش، دختر عمّه ی پیامبر بود. رسول خدا زینب را به عقد زید در آورد. آن دو، کوتاه زمانی با هم زیستند و چون در زندگی مشترک، میانشان تفاهم و هم دلی حاصل نیامد، زید، زینب را طلاق داد. پیامبر با زینب ازدواج کرد. صدای اعتراض گروهی از منافقان برخاست که پیامبر با عروسش وصلت کرده است. این آیه نازل شد تا به این جنجال پایان دهد و بفرماید که زید، پسر واقعی پیامبر نیست و پسر خوانده، حکم پسر را ندارد. با اقدام شجاعانه ی پیامبر در اجرای فرمان خداوند مبنی بر ازدواج آن حضرت با زینب، این رسم غلط و متداول در میان عرب جاهلی، توسّط خداوند ابطال شد.
در این آیه، خداوند چند لطیفه و دقیقه ی دیگر را هم بیان فرمود:
● او رسول خداست؛ یعنی هر چند پدر معنوی امّت است، هر چند همانند یک پدر، دل سوز مردم است و از همین رو هم، اطاعت از او همانند اطاعت از یک پدر، واجب است؛ امّا پدر واقعی آنان نیست که همسر پیشین پسر خوانده اش، در حکم عروس او بوده، ازدواج با آن بانو، حرام باشد.
 ● رسول خداست؛ یعنی یاوه بافی های افراد منافق یا نادان، موجب نمی شود تا حکم خدا را بیان نکند. فرستاده ی خدا وظیفه اش آن است که حکم خدا را بگوید؛ هر چند منافقان را خوش نیاید.
● او نه تنها رسول خداست، بلکه خاتم پیامبران نیز می باشد و پس از او دیگر هیچ خبری از آسمان به عنوان وحی تشریعی، نخواهد آمد و درنتیجه، این حکم، همانند دیگر احکام اسلام و قرآن، جاودانه است؛ چون در پی بیان این مطلب، تأکید شده که محمّد مصطفی خاتم پیامبران است.
● عموم آدمیان و به ویژه اعراب، داشتن فرزند پسر را افتخاری بس بزرگ می پندارند و به داشتن پسر، می بالند. نکته ی دیگر آیه این است که هر چند رسول گرامی اسلام پسر ندارد؛ امّا خداوند نعمتی بس بزرگ تر به او ارزانی فرموده است؛ او رسول خدا و خاتم انبیاست."

فهرست مطالب

به خاطر خانم مریلا...

توضیحی برای نوشته ی پیشِ رو...

چند تذکار مهم...

مقدّمه...

دست آورد بزرگ...

خاتمیّت پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله...

«خاتمیّت بر محور پیامبر خاتم » از منظر قرآن...

«خاتمیّت بر محور پیامبر خاتم » از منظر پیامبر صلّی الله علیه وآله...

«خاتمیّت بر محور پیامبر خاتم » از منظر علی علیه السلام...

« خاتمیّت بر محور پیامبر خاتم » از منظر امامان علیهم السلام...

«خاتمیّت بر محور پیامبر خاتم » از منظر دانشمندان شیعه...

نظر شیخ احمد احسائی و سیّد کاظم رشتی...

«خاتمیّت بر محور پیامبر خاتم » از منظر دانشمندان اهل سنّت

«خاتمیّت بر محور پیامبر خاتم » از منظر منکران...

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگری از نویسنده گروه مؤلفین

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها