×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
وقتی به مسیح خیانت کردم

دانلود کتاب وقتی به مسیح خیانت کردم

وقتی به مسیح خیانت کردم
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : وقتی به مسیح خیانت کردم

نویسنده : ماریو بونفانته

ناشر : کیان افراز

مترجم : جمشید کاویانی

تعداد صفحات : 102 صفحه

شابک : 978-600-8854-25-8

تاریخ انتشار : 1396

رده بندی دیویی : 914/853

دسته بندی : داستان های کوتاه

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 18400 تومان


معرفی کتاب

"وقتی به مسیح خیانت کردم"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (I1 colore della pioggia) اثری از ماریو بونفانته (Mario Bonfante) می باشد که با ترجمه ای از جمشید کاویانی، توسط انتشارات کیان افراز منتشر شده است.
رمان «وقتی به مسیح خیانت کردم»خارج از علوم بشری، به‌دنبال یک نوع تصوراتی است که در کارگاه عظیم ادبیات جایگاه رفیعی دارد و آن حقیقت انکار شده‌ای است که بشر را دچار آشفتگی کرده و با همین زمینه‌ی فکری زندگی‌اش ادامه پیدا می‌کند. یکی از این نمونه‌ها را می‌توان در داستان کوتاهی از جیمز جویز با نام «مرده‌ها» پیدا کرد. در این داستان «گرتا» با شنیدن آهنگی به‌شدت متأثر می‌شود. وقتی شوهرش «گابرییل» علت را جویا می‌شود او پاسخ می‌دهد: «مردی که به‌خاطر من مرد ...» «گرتا» برای شوهرش توضیح می‌دهد که در گذشته جوانی عاشق او می‌شود که از بیماری ریوی رنج می‌برد. در یکی از شب‌های سرد زمستان آن جوان در زیر پنجره‌ی خانه‌ی «گرتا» برایش آن‌قدر آواز می‌خواند که همانجا می‌میرد. گابرییل با شنیدن چنین حکایتی در خود فرو می‌رود و در مقابل عظمت عشق؛ احساس کوچکی و فرومایگی می‌کند. او دیگر خود را نمی‌شناسد و تعجب می‌کند که چگونه توانسته به‌عنوان شوهر این همه مدت با او زندگی کند. شاید بین آن دو چیزی عوض نشود و همه چیز مثل سابق ادامه پیدا کند. اما به‌طور حتم آن صاعقه آن آشفتگی روحی که به گابرییل اصابت کرد تا ابد با او باقی می‌ماند. شاید همین بیگانگی نسبت به خود بود که مرا به نوشتن این کتاب واداشت. در واقع شرط ضروری برای زنده ماندن، عشق است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"وقتی آن پسر را به روکسانا سپردند، او درباره‌ی بیماری‌ و فلج عصبی کامل او خوب مطالعه کرد و می‌دانست با شرایطی که او دارد چنین عکس‌العملی که الان می‌دید، غیرممکن است. البته درست است که گاهی یک ارگانیسم بی‌جان یا در حال مرگ قادر است تا تلاش‌هایی از خود بروز دهد. اما چیزی را که داشت اتفاق می‌افتاد، بالاتر از هرگونه منطق و کاملاً خارج از ذهن انسانی بود.
ذهنش فعال شد و چیز تازه‌تری درونش پیدا شد. به‌یاد حرف کشیش افتاد که درباره‌ی ماگنولیای در حال مرگ به او گفته بود: «اون آثاری رو که الان روی گیاه می‌بینی، مقدمه‌ی پایان یک زندگی طولانیه.»
آیا برای ماریو هم این حرف صدق می‌کرد؟
آیا طبیعت داشت درون آن جسم بی‌جان مردانه، حتی در یک زندگی کوتاه این‌طور ظهور می‌کرد؟ آن هم به‌صورت خفیف‌‌ترین حالتی که موجودیت خود را در روی زمین نشان ‌دهد؟
از لای در حمام، روکسانا چشمش به مجسمه مریم مقدس که روی کمد کنار تختخواب بود افتاد. به‌نظر می‌آمد که او داشت با یک لبخند مرموز به او نگاه می‌کرد.
روکسانا با خودش گفت: «نه... غیرممکنه!»
آن معجزه می‌توانست  یک اتفاق باشد.
افکار زیادی در درونش ایجاد شد. به‌طوری‌که روکسانا آرامش خود را از دست داد. می‌خواست که از این تنگنا، از این کابوسی که او را احاطه کرده بودند، خلاص شود.
از خودش پرسید: «چکار کنم. تنها بگذارمش و منتظر شوم که همه چیز به‌حالت اول و عادی برگردد؟ اما به‌ کدام حالت عادی؟ و اصولاً تلقی ما از عادی چیست؟ اینکه کُلِ بدن بی‌حال و بی حس و سُست شود، اینکه بعد در یأس و درماندگی بمیرد، آیا این فیض خداست؟ این چگونه فیضی است که در چنین شرایطی ظهور پیدا می‌کند؟»
برای روشن شدن تمام این شک و تردیدها، باید به چشمان ماریو نگاه می‌کرد.
چشمانش هیچ‌وقت این‌قدر واضح و شفاف نبود.
پُر از خواهش و التماس."

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
رضا اوجي

خوبه توصيه ميشه براي مطالعه

1397-09-21

رضا

خیلی عالی بود. ممنون

1397-09-07

برچسب ها