×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
مطالعات و تحصیلات میان رشته ای

دانلود کتاب مطالعات و تحصیلات میان رشته ای

مطالعات و تحصیلات میان رشته ای
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : مطالعات و تحصیلات میان رشته ای

نویسنده : منصور متین

ناشر : میان رشته ای

تعداد صفحات : 256 صفحه

شابک : 978-600-311-018-2

تاریخ انتشار : 1393

رده بندی دیویی : 378/199

دسته بندی : علوم تربیتی

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 40000 تومان


معرفی کتاب

"مطالعات و تحصیلات میان رشته ای"
کتاب حاضر اثری از جولی تامپسون کلاین (Julie Thompson Klein) و هاریت رابلز (Harriett Robles) می باشد که با ترجمه ای از منصور متین، توسط انتشارات میان رشته ای منتشر شده است.
بخش اول کتاب حاضر ترجمه رساله ای به قلم خانم جولی تامپسون کلاین است. این رساله، علی رغم حجم اندک آن از آثار بسیار مورد ارجاع محققان میان رشته ای است. به قول خود نویسنده، این مقاله مباحثه ای محصول فرصت تحقیقاتی یکساله ای است که توسط انجمن کالج ها و دانشگاه های آمریکا (AAC&U) به او اعطا شده است. اهمیت رساله مزبور در این است که، ضمن ترسیم روند ظهور مطالعات میان رشته ای (مرحله تحول و گذار)، سرمشق هایی از موسسات و مراکز را یادآور گردیده و ویژگی های این اقدامات را در قالب رهنمودهایی تئوریزه کرده است. در واقع، وی می کوشد که با تشریح نمونه هایی از برنامه ها و دوره های میان رشته ای، طرح کلی از مطالعات میان رشته ای آن گونه که در آموزش عالی ایالات متحده دهه 90 روی داد را کشف و ترسیم نماید. سبک نگارش وی گزارش گونه است، و به همین خاطر گاهی توسط مترجم کلماتی در داخل علامت [..] اضافه شده است. بخش دوم باز هم شامل مقاله ای از جولی کلاین است که قبل از نگارش رساله مزبور در قالب کتابی با مولف همکار (ویلیام دوتی) به چاپ رسیده است. این مقاله گستره اطلاعات میان رشته ای و شیوه های استخراج اطلاعات در رویکرد جدید آموزشی و پژوهشی را به ما می شناساند. هرچند حوزه پوشش آن فضای آکادمیک ایالات متحده آمریکاست، اما بسیاری از این منابع و آثار منابع اکنون شهرت جهانی دارد و تجدید چاپ می شود. در اینجا نیز نویسنده از توصیه های عملی برای جستجوی اطلاعات و «میان رشته ای شدن» سنگ تمام می گذارد.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"یک راه بسیار خوب برای مطلع شدن از گزارش های علمی، مطالعات، و کتاب هایی که در باره وضعیت رشته ای روز، گرایش های جدید پژوهشی، و حوزه های فرعی میان رشته ای باشد، عبارت است از رصدکردن ژورنال ها و خبرنامه هایی که توسط انجمن های دانش آموختگان منتشر می شود. نشست هایی که در گردهمایی های سالانه انجمن های حرفه ای در باره وضعیت رشته ای و تحقیقات جدید برگزار می شود، محل مفید دیگری برای مطلع شدن از کتاب شناسی هاست. نقد و معرفی کتاب [در مجلات علمی] که غالباً مروری بر یک مضمون، مسئله، یا حوزه فرعی است نیز منبع مفید دیگری است. ژورنال های تخصصی رشته های خاص که جهت گیری های آموزشی و تدریسی دارد، مانند ژورنال معلم تاریخ ، و ژورنال هایی با گرایش عمومی مانند علم و سنتز علوم نیز محل دیگری است که همیشه باید زیر نظر داشت."

فهرست مطالب

بخش اول: ترسیم نقشه ی مطالعات میان رشته ای

بخش دوم: جستجوی دانش و اطلاعات میان رشته ای

بخش سوم: دروس و برنامه های میان رشته ای

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات میان رشته ای

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها