×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
پاسخ به شبهات دن گیبسون در مستند شهر مقدس

دانلود کتاب پاسخ به شبهات دن گیبسون در مستند شهر مقدس

پاسخ به شبهات دن گیبسون در مستند شهر مقدس
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : پاسخ به شبهات دن گیبسون در مستند شهر مقدس

نویسنده : سینا صابری

ناشر : آرسس

تعداد صفحات : 750 صفحه

شابک : 978-622-6562-25-6

تاریخ انتشار : 1398

رده بندی دیویی : 430233092/791

دسته بندی : کتابهای سینمایی, کلام و عقاید

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 19700 تومان


معرفی کتاب

 " پاسخ به شبهات دن گیبسون در مستند شهر مقدس "
نوشته ی حاضر اثر سینا صابری در پاسخ به شبهات دن گیبسون در مستند شهر مقدس از انتشارات آرسس به چاپ رسیده است.
 
«شهر مقدس»عنوان مستندی است که «دن گیبسون»با هدف به نمایش درآوردن این موضوع که شهر مکه، حقیقتا همان شهری نیست که در قرآن و نزد مسلمانان صدر اسلام مورد اشاره باشد ساخته شده است. به عبارت دیگر، گیبسون بر این عقیده است که شهر مکه کنونی، یک اشتباه تاریخی در میان مسلمانان می باشد که در ابتدا شهر «پترا» محلی بوده که وحی بر پیامبر اسلام نازل شده است و در دوره حکومت عباسیان است که مکه کنونی به عنوان محل نزول وحی معرفی و ترویج شده است.
وی در این مستند سعی در بیان شواهدی در این زمینه دارد که به هر ترتیبی که شده در صدد القای شبهه در ذهن مخاطبانش را دارد تا مخاطب عامی که تخصصی در این زمینه ندارد دچار سوء ظن به آموخته ها و یافته هایش شود تا با ابتدایی ترین و اولین موضوع مطرح شده در اسلام رو در رو قرار گیرد و به نوعی سنگ اولیه اسلام که مکه می باشد را کج نموده تا سایر عقاید و دانش های اسلامی، تحت الشعاع قرار گیرد.
چنانکه بر محققین آشکار است این قبیل مستند سازی و کتاب نوشتن ها مسئله جدیدی نبوده و نیست بلکه از هنگام بعثت پیامبر اسلام و علی الخصوص چنانکه در تاریخ ثبت شده است از هنگام ورود اسلام به مناطق اروپایی این شبهه افکنیها جلوه نمود و در سالهای گذشته نیز کتب تاریخی با همین سبک و اهداف نگاشته شده است.
نکته ای که می بایست بینندگان و خوانندگان این قبیل موضوعات به خاطر داشته باشند این است که مهم ترین عنصر این سبک فعالیت ها، تقطیع کامل تاریخ است که به هر شکل ممکن در صدد آن بر آمده اند که خواسته ی خود را با کلماتی از تاریخ پیوند دهند بدون در نظر گرفتن سایر جملات ثبت شده در تاریخ.
با هر هدفی که این مستند ساخته شده باشد این مسئله قطعی می باشد که «دن گیبسون» علی رغم تلاشی که در زمینه موضوع ارائه شده ی خود داشته، چنانکه خواهید دید در این مستند چیزی بیشتر از یک فرد غیر محقق و سطحی نگر جلوه نکرده است زیرا اطلاعاتی که وی با آنها در صدد اثبات موضوعش می باشد کاملا غیر حرفه ای و غیر تخصصی می باشد که ناشی از عدم تحقیقات کافی در جوانب موضوع است؛ بنابراین نمی توان وی را محقق در این موضوع دانست.
 
به هر ترتیب حدودا یک سال پس از اینکه مستند شهر مقدس  در فضای مجازی بارگزاری شد سینا صابری نویسنده ای کتاب حاضر به سرعت در صدد روشن گری و پاسخ گویی به شبهات وی برآمد و این مجموعه ی پیش رو، پاسخ اجمالی بر شبهات «دن گیبسون» می باشد که در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.
در بخشی از کتاب می خوانیم :
" (ثانیه 45) هر روز مسلمانان پنج بار نماز می خوانند به سمت یک سنگ سیاه.(و این سخن باز تکرار می شود)(05:6) هر مسلمانی معتقد است که می بایست به سمت یک سنگ سیاه که در مکه هست نماز بخواند.
اگر منظور او از سنگ سیاه، همان کعبه است که واژه ی سنگ سیاه صحیح نمی باشد چراکه کعبه بنایی است که از سنگ های متعددی ساخته شد اما احتمالا مراد وی از سنگ سیاه همان حجرالاسود باشد؛ حال اگر مراد وی همین حجر الاسود باشد نیز صحیح نیست چراکه مسلمانان سعی می کنند تا روی خود را تا حد امکان به سمت خانه کعبه نمایند نه حجر الاسود.
قیدی که در پاراگراف قبل آوردم مبنی بر اینکه( تا حد امکان به سمت کعبه نماز می خوانند) به سبب این است که در فتاوای علمای اسلامی برای اشخاصی که دور از کعبه می باشند و نمی توانند آن را مشاهده نمایند دو نظر اساسی وجود دارد. برخی قائل به این می باشند که اگر نمازگزار به جهت قبله نیز نماز بخواند کفایت می کند اما برخی قائل به عین کعبه هستند که لزوما می بایست نمازگزار به سمت خود کعبه و نه جهت حدودی آن نماز بخواند."
 

فهرست مطالب

فهرست

مقدمه

آشنایی با پترا

نماز به سمت کعبه یا حجر الاسود؟

آیا می توان به کتب تاریخی استناد کرد؟

فقدان آثار باستانی مورد نظر گیبسون

آیا واقعا مکه همان محل نزول وحی است؟

معرفی مکه به عنوان مکانی بی آب و علف

مطرح کردن مکه به عنوان شهری بسیار بزرگ و با جمعیت فراوان

پترا محل زیارت

انحراف قبله مساجد ساخته شده در صدر اسلام و دوران اموی

بکه یا مکه؟

جوی آب

سفر «الطفيل بن عمرو» به مکه

غار حرا

تخریب خانه کعبه

فرار بزرگ گیبسون

یادآوری چند نکته نهایی

منابع

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگری از نویسنده سینا صابری

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها