×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
ماجراهای تام سایر

دانلود کتاب ماجراهای تام سایر

ماجراهای تام سایر
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : ماجراهای تام سایر

نویسنده : مارک تواین

ناشر : عصر اندیشه

مترجم : محمد همت خواه

تعداد صفحات : 60 صفحه

شابک : 978-600-5550-11-5

تاریخ انتشار : 1395

رده بندی دیویی : 843/8

دسته بندی : داستان نوجوان, کمیک بوک

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 10000 تومان


معرفی کتاب

"ماجراهای تام سایر" / مجموعه داستان های مصور
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Tom Sawyer) اثری از مارک تواین (Mark Twin) می باشد که با ترجمه ای از محمد همت خواه، توسط انتشارات عصر اندیشه منتشر شده است.
مارک تواین در داستان تام سایر شخصیت سه تن از همکلاسیان خود در زمان مدرسه را در یک شخصیت آورده است. تام سایر نوجوان بازیگوشی است که به طور اتفاقی شاهد قتل دکتر رابینسون می شود اما با دوستانش تصمیم می گیرد که این را یک راز نگه دارند و ...

این کتاب بصورت مصور و کمیک در اختیار شما قرار گرفته است.

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

در اولین بخش رمان ماجراهای تام سایر:

تام در ماجراجویی ها و شلوغ کاری های زیادی ایفای نقش می کند و به عواقب کار توجه نمی کند. اوضاع زمانی عوض می شود که در قبرستان تام و هاک شاهد یک قتل می شوند و فردی به نام ماف پاتر به اشتباه متهم به قتل می شود. که اینجا بچه ها متوجه می شوند واکنش شان نسبت به این ماجرا می تواند منجر به آزادی یا اعدام یک فرد شود. تام ابتدا سعی می کند هدایایی برای پاتر در زندان ببرد ، تا کمی عذاب وجدان خود را تسکین دهد. این بخش از داستان رشداخلاقی تام نشان می دهد.اما این رشد هنوز به مرحله بلوغ نرسیده که جنبه های منفی شخصیت تام تحت شعاع خود قرار گیرد . این بلوغ شخصیتی هنگامی  به تکامل می رسد که تام در دادگاه علیه جوسرخپوسته   (کسی که برای پاتر پاپوش درست کرده ) ، شهادت می دهد. تا این بخش از ماجرا، تام  همیشه درست کاری را فدای مصلحت هایی مانندترس و امنیت می کرد. پاداشی که تام ازاین اقدام به او می رسد، ستایشی است که از طرف بقیه مردم دریافت می کند. اتفاق های دیگری به وجود می آیند که قوه تشخیص خوب و بد تام را افزایش می دهند. مثلا، او بعدا متوجه می شود ، چه قدر باعث ناراحتی عمه پولی بخاطر رفتن به جزیره و خبر ندادن به  او شده است. البته او با گفتن به عمه پولی که چقدر برای او اهمیت دارد  کارش را جبران می کند. او هم تام را می بخشد. در این بخش ازداستان، تام زمانی که بی ادبی های بکی را نادیده گرفته و تنبیه او را به گردن می گیرد بلوغ او به اوج خودش می رسد. او زمانی که با بکی در غار گم شده اند، اوضاع را کنترل می کند و همچون یک قهرمان، خود و بکی را نجات می دهد.

ماجراهای جو سرخپوسته و عشق به بکی به اوج می رسند و منجر به پیدا کردن گنج در غار می شوند. سفر پرمشقت یک قهرمان به یک غار ، یکی از اصول کلاسیک داستان هایی است که درباره بلوغ یک شخصیت حرف می زنند. این گنج برای تام به خاطر کارهای خوبی که انجام داده است به عنوان پاداش می باشد، و هم نمادی ازرشد اقتصادی تام می باشد.

هاک هم به همین صورت این فرآیند رشد اخلاقی را طی می کند. در بیش تر رمان، او خودخواه است که  بیش تر به فکر نجات خود از مخصمه است. ولی یک شب که در جست وجوی جو سرخپوسته است، متوجه می شود که کاملا تنهاست. هاک وقتی متوجه می شود جو می خواهد به بیوه داگلاس حمله کند،به یاد محبت های داگلاس نسبت به خودش می افتد. و این باعث می شودخودخواهی را کنار می گذارد و تلاش  می کند به داگلاس کمک کند. توانایی تام در انطباق یابی با شرایط و مخالفت هاک با این شرایط، نشان دهنده فرآیند بلوغی هستند که نویسنده مد نظر داشته است.

 

tom sawyer

 

تام، هاک، ماف پاتر و جو سرخپوسته شخصیت های حاشیه ای جامعه هستند.

هاک: که یکی از اهالی دائم الخمر شهر است، والدین درستی نداشته است تا بایدها و نبایدهای زندگی را به او آموزش دهند. سبک زندگی بی قانونی او باعث شده که به او لقب یاغی جوان شهر بدهند. که مادرها از او متنفراند ولی ، بچه ها دوستش دارند.

هاک بخاطر اینکه  بیوه داگلاس را از دست جو سرخپوسته نجات می دهد، از طرف جامعه به عنوان یک قهرمان در نظر گرفته می شود. بیوه تصمیم می گیرد سرپرستی او را قبول کندو از وی نگه داری کند. ماجراهای هاک در این کتابنشان دهنده یاغی و فراری بودن از جامعه، نمی تواند یک وضعیت ثابت باشد. بلکه یک جریان سیال ومتغییر است. که دلیلش به ماهیت فراموش کار جامعه مربوط می شود. تام هم از این سیالیت اجتماعی نفع می برد. او هم از طریق ماجراهای قهرمانانه و فداکارانه موفق می شود خود را قهرمان جامعه کند.

ماف پاتر: بعد از این که بی گناهیش ثابت می شود،به آغوش جامعه برمیگردد او اگرچه از قبرها دزدی می کند، فرد خوش قلبی است و شایستگی بخشش را دارد.

اما جو سرخپوسته سرنوشتی برعکس از سرنوشت پاتر می باشد :ویژگی دورگه او  در جامعه نژاد پرستی که هنوز به دنبال برده داری است، نقش مهمی در مطرود شدن او ایفا می کند. او خودش هم می داند که شایستگی بخشش را ندارد و بارها نشان می دهد که انسان سنگدلی است. اگرچه این اتهام وجود دارد که او پنج نفر را به قتل رسانده است، ولی گروهی با امضا کردن یک طومار به دنبال این هستند که از فرماندار بخواهند که او را ببخشد. تواین  در این جا به هجو بخش احساسی و غیرمنطقی جامعه می پردازد که نمی تواند بین افراد مختلف تفاوت قائل شود و فقط کسانی که لیاقت دارند را ببخشد. در پایان جو از دنیا می رود. این سرنوشت است نه خرد جمعی که عدالت را در مورد جو اجرا می کند .... 

این کتاب همچنین دارای نسخه صوتی می باشد

به قلم: نفیسه علیزاده

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

تریلر فیلمهای ساخته شده از این کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمدرضا

کمیک بسیار جذاب و عالیی هست. در این کمیک که هم ماجراجویی بود و هم عاشقانه اتفاق های هیجان انگیزی میفتد که به نظرم خواندنش برای همه واجبه.

1400-06-14

برچسب ها