×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
کالیپسو

دانلود کتاب کالیپسو

کالیپسو
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
افتخارات
نقد و بررسی

نام کتاب : کالیپسو

نویسنده : دیوید سداریس

ناشر : سنگ

مترجم : رضا اسكندری آذر

تعداد صفحات : 230 صفحه

شابک : 978-622-99936-3-7

تاریخ انتشار : 1397

رده بندی دیویی : 814/54

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان و رمان طنز, داستان های آموزنده

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 20000 تومان


معرفی کتاب

"کالیپسو"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (Calypso) اثری از دیوید سداریس (David Sadaris) می باشد که با ترجمه ای از رضا اسکندری آذر، توسط انتشارات سنگ منتشر شده است.
دیوید سداریس از جمله نویسندگان طنز می باشد که در ایران شناخته شده است و آثارش طرفداران خود را دارد. کالیپسو جز آثار طنزی است که در سال 2018 جز پر فروش ترین کتاب های طنز در آمریکا قرار گرفت. به گفته نشریه گاردین که سداریس را پادشاه طنز خطاب می کند نوشته های او هم خنده آور و در عین حال هم دردآور است. کالیپسو نیز در همین زمره قرار دارد با این تفاوت که خنده دارتر و دردآور تر از آثار قبلی اوست.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" بعد از این‌که مسئول پذیرش کلید را می‌دهد دست‌تان، خدمتکار چمدان‌تان را برمی‌دارد و می‌پرسد: «خب، از کجا تشریف آوردین؟» او هم درست مثل باقی پرسنل هتل به یک کلمه از حرف‌های‌تان گوش نمی‌دهد. حرف‌هایش دقیقاً حکم قلابی را دارد که امیدوار است یک انعام گیر کند به نوکش. می‌توانید بهش بگویید از شهری در همین ده مایلی هتل تشریف آورده‌اید یا از یک بُعد دیگر جهان. در هر صورت همین جواب تکراری را می‌گیرید: «پس حسابی از شهر و دیارتون دور شدید، ‌درسته؟»"

 

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

جز پر فروش ترین کتاب های طنز در سال 2018

تا به حال فکر کرده اید چطور یک کتاب می تواند هم طنز باشد هم تلخ. درک این موضوع برای کسانی که در عرصه هنر کار می کنند شاید سخت نباشد. زیرا طنزپردازی به نوبه خود هنر خواهد بود. اما در مورد کتاب چطور؟ غم و اندوه را چاشنی خنده و تمسخر کردن به چه شکل پیش می رود؟ کتاب کالیپسو Calypso اثر طنزپرداز معروف دیوید سداریس Sedaris است که مشهور بودن خود را مدیون آثار طنز خود است. آثار دیوید سداریس، علاوه بر اینکه در دنیا سر و صدای زیادی به پا کرد؛ در بین مردم ایران نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است. نیمی از آثار این نویسنده در ایران ترجمه شده و در دسترس مردم قرار گرفته است.

 

نقد و بررسی کتاب کالیپسو

 

محوریت اصلی کتاب کالیپسو

 دیوید سداریس یکی از تاریک ترین و خنده دار ترین مطالب را در کتاب کالیپسو جمع آوری کرده و وجه مختلف انسان را رمزگشایی کرده است. در نتیجه اگر به دنبال کتابی جذاب و خواندنی هستید، کالیپسو انتخاب خوبی خواهد بود. سداریس دو چیز مهم را در این کتاب بررسی می کند؛ ترامپ و مرگ. این طنز نویس با لحنی آهنگین و جالب موضوعات غم انگیز جامعه آمریکایی را به طنز تبدیل کرده و کاری می کند شما به خنده روی آورید. البته ناگفته نماند طنز تلخ یکی از سخت ترین کارهایی است که یک نویسنده یا هنرمند می تواند انجام دهد و جوامع خود را به سخره بگیرد.

در بخش هایی از کتاب غم میانسالی را مشاهده می کنید که یکی از دلایل آن می تواند نزدیکی نویسنده به این دوران باشد. شاید نویسنده به دلیل اینکه به سال های مرگ احساس نزدیکی می کند، حتی هستی خود را به تمسخر گرفته و شما را با خود همراه می کند.

در کتاب کالیپسو با زندگی جالب سداریس، در کنار سواحل کارولینا و بازی مورد علاقه او تخته آشنا می شوید. سداریس با توصیف های منحصر به فردش، حقایق جامعه را در باب طنز بیان می کند و به برخی از آنها غم تزریق می کند. کتاب کالیپسو، اثری پیچیده و غیرقابل درک نخواهد بود. با خواندن این کتاب به راحتی به مسائل موجود در کشور آمریکا پی خواهید برد.

 

به قلم : فائزه رنجبران

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها