×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
تمدد اعصاب با موسیقی

دانلود کتاب تمدد اعصاب با موسیقی

تمدد اعصاب با موسیقی
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : تمدد اعصاب با موسیقی

نویسنده : موریس کلمان

ناشر : هو

مترجم : صلاح الدین محلاتی

تعداد صفحات : 192 صفحه

شابک : 978-600-5512-16-8

تاریخ انتشار : 1392

رده بندی دیویی : 615/85154

دسته بندی : موسیقی و ساز, کتابهای روانشناسی

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 18000 تومان


معرفی کتاب

" تمدد اعصاب با موسیقی " با عنوان اصلی (Relaxation musicale) اثری با موضوع موسیقی درمانی ، به قلم یکی از متخصصین مبانی موسیقی ، موریس فور کلمان (Maurice Clement-Faivre) می باشد که با ترجمه ای از دکتر صلاح الدین محلاتی ، توسط انتشارات هو منتشر شده است.

این کتاب به تأثیر یکی از فاخرترین هنرها که جنبه قدسی و خدایی دارد ، در سوق دادن انسان به سوی کمال و جهان معنا می پردازد . موسیقی ، نه تنها بر روی انسان ها، بلکه بر تمام کائنات تأثیرات شگرفی دارد. تحقیقات علمی دانشمندان این موضوع را ثابت کرده است که رشد و شادابی گیاهانی که در معرض موسیقی های خاص قرار گرفته اند ، بسیار بیشتر از سایر گیاهان بوده است ! همچنین تأثیر موسیقی بر حیوانات نیز بارها مورد بررسی قرار گرفته است . در آزمایشاتی ، افزایش شیردهی گاوها در دامپروری هایی که از موسیقی کلاسیک و آرامش بخش استفاده می کردند ، به اثبات رسید. تمامی این موارد موجب می شود تا عمیق تر به این هنر مقدس و جنبه های درمانی آن بر روی انسان ها پرداخته شود...

 

فهرست مطالب

سخن مترجم
پیشگفتار
سپاسگزاری
مقدمه
دو رویکرد و شیوه های بیشمار
استراحت، خستگی زدایی، رهایی
تمدد اعصاب جسمانی
چرا موسیقی؟
چه نوع موسیقی را برگزینیم؟
طرح کلی یک موسیقی آرامش بخش
تمدد اعصاب پایه ی زدودن خشم و دعوا
خستگی زدایی برای دسترسی به ضمیر ناخودآگاه
تمدد اعصاب برای کودکان
موسیقی های هیجانی و برانگیزنده
اخلاق و ضمیر ناخودآگاه
اجرا و کاربرد موسیقی آرامش بخش
نتیجه گیری
پیوست ها
دنیای شگفت انگیز ضربه آهنگ های جهان پیرامون
ساختار جزئیات موسیقی آرامش بخش:
رعایت نکات لازم برای اجرای موسیقی آرامش بخش
منابع

تحلیلی بر کتاب تمدد اعصاب با موسیقی

شما به چه نوع موسیقی گوش می دهید؟ جاز، پاپ و یا شاید هم سنتی و کلاسیک را دوست داشته باشید. به هر حال هر کسی به نوعی با موسیقی ارتباط دارد. چرا که موسیقی جزئی از ذات نه تنها انسان بلکه جزئی از ذات دنیاست.

اولین هنری که انسان با آن آشنا شد موسیقی بود. این هنر شاید تنها هنری است که قبل از پیدایش انسان بر روی کره خاکی نیز وجود داشته است. صدای آب و حرکت باید و خش خش برگان و انواع صدای پرندگان و هزاران صدای خوش نوای دیگر هر کدام می توانست تک نوازی زیبا در اپرای دنیا برای خود و جهان اجرا کند.

از این رو وقتی موسیقی مطابق ذات خودمان گوش می دهیم، به فکر فرو می رویم، منقلب می شویم و به نوعی از این دنیا کنده می شویم. چرا که موسیقی کلید ورود به قلب ما را دارد. این کلید به نوعی شاه کلید ورود به قلب تمام موجودات این عالم است. بارها و بارها علم از تاثیرات موسیقی بر رشد حیوانات و گیاهان صحبت کرده است.

اما قلب انسان رفته رفته زیر خروارها اتفاقات روزمره دفن شده است و انسان امروزی به خوبی انسان های دوره های گذشته نمی تواند با موسیقی آرامش پیدا کند. حواشی ذهن و قلب انسان به قدری شده است که موسیقی در دل ما راه را گم می کند. نمی داند از کدام خاطره و کدام اتفاق گذر کند. ممکن است تنها یک ثانیه از موسیقی خاطره ای را برای ما زنده کند و لحظه ای دیگر اتفاق دیگری را برای ما تداعی کند. این گونه داستان برعکس می شود. به جای گرفتن آرامش، دچار تشویش ذهن و روح می شویم.

از این رو باید با دید یک ابزار به موسیقی نگاه کرد. ابزاری که می تواند برای ما بسیار مفید باشد. به شرط این که یاد بگیریم چطور از آن در جهتی که می خواهیم استفاده کنیم.  کتاب تمدد اعصاب با موسیقی از ابزار موسیقی برای ایجاد آرامش در روحیه و روان خودمان استفاده کنیم. چیزی که به نظر می آید می تواند امروز ها یکی از نیازهای روحی ما محسوب شود.

 

تمدد اعصاب با موسیقی

 

تمدد اعصاب و موسیقی

امروزه یکی از شیوه های آرامش یافتن در علم پزشکی و روانپزشکی استفاده از موسیقی می باشد. اما همانطور که در بالا گفته شد این که چگونه از این ابزار استفاده کنیم خود می تواند یک بحث اساسی و مهم باشد.

منظور ما از چطور از این ابزار استفاده کردن، توانایی پاسخ دادن به سوالاتی مانند سوالات زیر است :

1-      موسیقی برای چه نوع اختلالات روحی می تواند مناسب باشد؟

2-      چه نوع موسیقی می تواند برای آرامش یافتن مفید باشد؟

3-      چه زمان هایی از روز برای رسیدن به آرامش از موسیقی استفاده کنیم؟

4-      موسیقی چگونه می تواند ما را آرام کند؟

5-      و ...

این سری از سوالات در حقیقت می تواند مشخص کننده این باشد که ما چطور از موسیقی برای آرامش ذهن و روان خودمان استفاده کنیم. کتاب تمدد اعصاب با موسیقی به نوعی سعی داشته به این سوالات پاسخ درست و منطقی بدهد و ما را در این مسیر یاری کند.

وقتی به فهرست این کتاب نگاه می کنیم متوجه می شویم که نویسنده با دیدی روانپزشکی ابتدا سعی کرده روش های مختلف رسیدن به آرامش را برای ما توضیح دهد و سپس از موسیقی به عنوان یکی از این روش ها پرده برداری کرده است. در واقع نویسنده با این رویکرد که ابتدا ما باید خود آرامش را ابتدا بشناسیم مسئله ای را طرح می کند و سپس کم کم همگام با مخاطب شروع به حل معما می کند. در کل می توان گفت کتاب حاضر با توجه به حجم نسبتا کمی که دارد، توانسته اطلاعات مناسبی را منتقل کند و می تواند برای تمام اقشار جامعه مناسب باشد.

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
فحفنبم

عالی

1402-01-20

محمدرضا

کتاب خوبی بود و به نقش و اهمیت موسیقی در آرامش و همچنین تقویت حافظه پرداخته بود که میتواند جالب و کاربردی باشد.

1400-10-26

برچسب ها