×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
راز

دانلود کتاب راز

راز
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : راز

نویسنده : راندا برن

ناشر : ذهن آویز

مترجم : مسیحا برزگر

تعداد صفحات : 200 صفحه

شابک : 978-600-5219-99-9

تاریخ انتشار : 1393

رده بندی دیویی : 289/98

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی, کتابهای روانشناسی

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 25000 تومان


معرفی کتاب

"راز"

کتاب حاضر با عنوان اصلی (The Secret) اثری از نویسنده معروف استرالیایی روندا برن (Rhonda Byrne) می باشد که با ترجمه ای از مسیحا برزگر، توسط انتشارات ذهن آویز منتشر شده است.

این نویسنده از سوی مجله تایم در سال 2007 جز 100 نفر تاثیرگذار در دنیا معرفی شده است.

کتاب راز جز معروف ترین کتاب های موفقیت می باشد که به 44 زبان مختلف ترجمه شده و 21 میلیون نسخه از آن فروش رفته است. این کتاب بر پایه قانون جذب (که برخی آن را شبه علمی میدانند) نوشته شده است. دراین کتاب نویسنده براین باور است که افکار انسان می تواند مستقیما دنیای خارج را دگرگون سازد. اگر میخواهید که قانون جذب را بهتر درک کنید، پیشنهاد میکنیم که حتما این کتاب را مطالعه کنید.

این کتاب بر مبنای یک فیلم مستند که در سال 2006 ساخته شده بود، نوشته شده است. فیلم راز از مجموعه مصاحبه با افراد مختلف تهیه شده است و قصد اثبات قانون جذب را دارد. یعنی شما می توانید با اعتقاد به یک خواسته و تفکر چندباره به آن وحفظ اندیشه مثبت در مورد آن و در نهایت جذب آن، خواسته خود را بدست آورید.

در بخشی از این کتاب میخوانیم:
"در این کتاب می آموزید شما تنها کسی هستید که زندگی تان را می آفرینید چون هیچ کس دیگر نمی تواند برای شما فکر کند. این کار تحت کنترل خود شماست. اگر چیزی را که می بینید  می خواهید در مورد آن بنویسید، راجع به آن با دیگران حرف بزنید، به آن فکر کنید و روی آن تمرکز کنید ولی اگر آن را نمی خواهید در موردش با کسی حرف نزنید ، توجه تان را منحرف کنید. وقتی چیزی را تجسم می کنید آن را پدید می آورید. پس موقع تجسم همیشه روی نتیجه پایانی متمرکز شوید. وقتی خود را در موقعیتی که دوست دارید تصور میکنید ، دیگر احساس نمی کنید که به آن چیز نیاز دارید بلکه احساس می کنید که آن چیز را دارید و آن احساس باعث می شود که کائنات همان موقعیت را برایتان پدید آورد.
ما این راز را برای شما فاش می کنیم. و از همین حالا ورود شما را به جمع افراد خوشبخت تبریک می گوییم."

فهرست مطالب

پیشگفتار
راز کشف می شود
راز به زبان ساده
شیوه ی به کار بستن راز
روندهای توانایی
راز مال و ثروت
راز رابطه با دیگران
راز سلامتی
راز جهان
راز وجود تو
راز زندگی

نقد و بررسی کتاب راز نوشته راندا برن

کتاب راز را می توان یکی از جنجالی ترین کتاب های چاپ شده در طول تاریخ دانست. البته این جنجال عموما به خاطر فیلمی بود که با همین نام پخش شد و کتاب راز سوار بر موجی که این فیلم آن را شروع کرده بود. به طور کلی مخاطبان با کتاب راز به دو صورت برخورد می کنند. عده ای آن را بسیار می پرستند و معتقد هستند که این کتاب می تواند زندگی آن ها عوض کند و به نوعی آن را حتی مقدس می دانند. عده ای دیگر نظری کاملا عکس دارند. آن ها معتقد هستند که راز نه تنها کتاب با ارزشی نیست بلکه یک شیادی بزرگ در حوزه ادبیات و روانشناسی است. نظر شما چیست؟ به نظر شما راز در کدام دسته قرار دارد؟

راندا برن، تهیه کننده ای خوش شانس

 

راندا برن، تهیه کننده ای خوش شانس

چیز چندان جذابی را نمی توان از زندگی راندا برن پیدا کرد. او زندگی معمولی داشته است که با مرگ پدر دچار افسردگی می شود و این افسردگی شروع گرایش او به خواندن کتاب، نویسندگی و تهیه کنندگی بوده است! وقتی این زندگی را می خوانیم متوجه می شویم که راندا برن در زمان مناسب در جای مناسب قرار داشته است و این تنها عامل موفقیتی است که می توانیم برای او ذکر کنیم. چرا که هر سال هزاران نفر دست به ساخت مستندهای بسیار جذاب و علمی می زنند و بسیاری دست به قلم می شوند و جنبه های مختلف زندگی را به قلم می کشند اما هیچکدام از آن ها به موفقیتی که راندا برن به آن رسید نرسیدند؟

آیا موضوع که راندا برن انتخاب کرده بود این جذابیت را ایجاد کرده بود؟ مسلما نه. چرا که قبل از او نیز بسیاری فیلم و کتاب در حوزه این موضوع وجود داشت و بعد از آن نیز بسیاری از تهیه کنندگان سعی کردند گوشه ای از این موفقیت را به دست بیاورند. پس چطور می شود که راندا برن بتواند این گونه جهان را تحت تاثیر بگذارد و به عناوین پر فروش ترین مستند و کتاب دست پیدا کند؟

از طرفی دیگر نکته جالب توجه اینجاست که راندا برن قبل از ساخت مستند راز و نوشتن این کتاب هیچ تجربه علمی و عملی از این کارها نداشته است و به نوعی با اولین حرکت خود توانسته به این نقطه برسد. وقتی به این اتفاق نگاه می کنیم، کمی تعجب می کنیم. چطور می شود نوشته های انسان هایی مانند داستایوسکی یا چارلز دیکنز یا فروید و ... این قدرت فروش را پیدا نمی کنند و نوشته نویسنده ای تازه کار می تواند دنیا را تکان بدهد.

بنابراین عملا به یک بن بست در زندگی راندا برن برخورد می کنیم که نمی توان چندان استفاده از آن در توضیح و نقد کتاب استفاده کرد. شاید تنها راه فرار از این بن بست را بتوان شانس این نویسنده دانست. البته اگر نخواهیم موارد مختلفی مانند حمایت های کمپانی های متعدد و ... را در نظر نگیریم. به هر حال باید قبول کرد چه صنعت فیلم و چه صنعت چاپ و کتاب، یک نوع صنعت سودآور در اقتصاد محسوب می شود. از این رو کتاب هایی مانند راز تقریبا هدف تجاری را بیشتر دنبال می کند. مهمترین دلیلی که می توان این گفته را ثابت کرد این است که کتاب هایی مانند کتاب راز اصولا تنها با تعداد فروش و نسخه چاپ شده و زبان ترجمه شده مطرح هستند و هیچگاه به عنوان یک منبع مطرح نمی شوند؛ اما حتی رمان های قدری مانند جنایت و مکافات به تنهایی می تواند منبع مطالعاتی روانشناس برتری مانند فروید محسوب شود؛ بنابراین همانگونه که در عرصه فیلم، هنر و ... آثار تجاری داریم، در عرصه کتاب نیز، برخی از اثرها تجاری هستند. البته همین اثر تجاری نیز فواید خاص خودش را دارد؛ اما باید با دید باز آن را مطالعه کرد تا درگیر مفاهیم تجاری شده در آن نشویم.

secret

 

علم یا شبه علم

یکی از محل های مورد مناقشه در کتاب راز، مبحثی به نام علم و شبه علم است. قبل از این که این مسئله را در کتاب راز مورد بررسی قرار دهیم بیایید تعریف های درستی از علم و شبه علم ارائه دهیم.

در ابتدا به نظر می آید که علم و شبه علم دو مفهوم جدا از هم و شاید متناقض باشند. در کلام بهتر علم مفهومی است که شیوه ها و روش های مختلف اثبات شده است و شبه علم نیز مفهومی را بیان می کند که راه چندن مستدلی برای آن وجود ندارد. علم بر اساس یک سری الگوها، فرمول هایی را ایجاد می کند و بر اساس این فرمول ها روندهایی را توضیح می دهد. این روند ها یا تکرار پذیر هستند یا قابل بازسازی اما شبه علم هیچ روندی را نمی تواند توضیح بدهد و صرفا اعتقاد بر انجام آن دارد و یا از دلیلی استفاده می کند که چندان با عقل سازگار نیست.

به گفته بسیاری از منتقدین، کتاب راز یک کتاب بر پایه شبه علم است. در این باره بیشتر در ادامه صحبت خواهیم کرد؛ اما مسئله اصلی این است که آیا شبه علم مفهوم بدی است و نباید باشد یا این که برای انسان ها خطرناک است؟

برای پاسخ به این سوال باید به تاریخ بشریت نگاهی بیندازیم. انسان موجود عجیبی است. یکی از عجایب انسان این است که باید برای هر مفهوم یک علت بسازد؛ یعنی ذهن انسان هیچ معلولی را بدون علت نمی تواند قبول کند و اگر معلولی پیدا کند که هیچ علتی ندارد یا نتواند علتی برای آن پیدا کند، می ترسد. در واقع ترس و هیجان ذاتی انسان از همین موضوع است. مفهومی که انسان توضیحی برای آن نداشته باشد موجب ترس و وحشت و شاید هیجان انسان ها شود. از این رو عملا مفاهیمی مانند نیروی برتر و خدا در تاریخ مطرح می شود. این که خدایی وجود داشته باشد (فارغ از مسائل دینی) یک نوع نیاز فطری انسانی است. چرا که خدا یا همان نیروی برتر می تواند توضیحی برای هر نوع مفهوم غیر قابل توضیح باشد. وقتی خورشیدگرفتگی اتفاق می افتاد این واقعیت هیچ چیز جز خشم خدایان نبوده است! این توضیح گرچه صورتی وحشتناک دارد اما واقعیت این است که از بدون توضیح بودن آن بسیار بهتر است. حال امروز متوجه شده ایم که علت اصلی خورشید گرفتگی چیست و آن را در دسته علم نجوم قرار می دهیم.

بنابراین شبه علم قدم اول رسیدن به علم محسوب می شود. شبه علم پاسخی است که ذهن ناخودآگاه انسان برای مسائل و مفاهیم مختلف پیدا می کند و دوست دارد بر اساس این سری توضیحات آن را قبول کند و علم مفهومی است که بر اساس واقعیت ها و الگوهای پیدا شده این توضیحات را می دهد.

بنابراین شبه علم را نمی توان یک مفهوم مثبت یا منفی نامید. بلکه مفهومی است لازم در برابر هر چیزی که جدید و غیر قابل توضیح است. این مفهوم با توجه به گسترش علم نیز هنوز وجود دارد و وجود شبه علم ها به این معنی است که راه علم هنوز به اتمام نرسیده است و باید در آن الگوهای بهتر و بیشتری پیدا کرد.

کتاب راز و توضیح یک شبه علم

 

کتاب راز و توضیح یک شبه علم

همانطور که در بالاتر گفتیم بسیاری از منتقدین معتقد هستند که کتاب راز یک شبه علم محسوب می شود و اصولا با این جمله درصدد منفی جلوه دادن کتاب هستند؛ اما همانطور که گفتیم خود مفهوم شبه علم، بد یا خوب نیست. بلکه این مفهوم نشان می دهد که ما عملا در کتاب راز یا یک اتفاق جدید روبرو خواهیم شد. اتفاقی که در دنیای واقعی ما رخ می دهد ولی توضیحی برای آن وجود ندارد. اگر مستند راز را با دقت دیده باشید، صداها و آنونس هایی که استفاده می شود بسیار مرموزانه و شاید ترسناک باشد. این خود به علت مرموز بودن و شبه علم بودن اتفاقی است که در کتاب آن را بیان می کند.

نکته مهم در مورد شبه علم ها این است که این دسته از مفاهیم می توانند یک کلاهبرداری باشند و یا یک ادعا پوچ و توخالی! زیرا هیچ راه اثبات یا تکذیب آن وجود ندارد و چند مثال از گوشه و کنار دنیا کافی است تا اذهان به این موضوع فکر کنند که نکند حرفی که زده می شود واقعیت دارد؟

بنابراین سوالی که در مورد کتاب راز مطرح می شود این است که آیا شبه علم بیان شده در این کتاب مانند خورشید گرفتگی واقعیت دارد ولی توضیحی برای آن وجود ندارد یا نه حتی این اتفاق نیز وجود خارجی ندارد و صرفا یک نوع خیال نویسندگی و تهیه کنندگی است که البته توانست مشتری های خوبی داشته باشد.

گرچه وظیفه ما نیست در این مقطع نسبت به مفهوم کتاب راز صحبتی کنیم یا بخواهیم آن را رد و یا تکذیب کنیم؛ اما به هرحال گاهی هم باید تن به استثناها زد و سعی کرد که موضوع یا موضوعاتی را بر خلاف روند کلی نقد مورد بررسی قرار داد. توجه داشته باشید که کتاب راز یک کتاب رمان یا داستان نیست، بنابراین گفتن مفهوم آن لطمه ای از نظر زیبایی و جذابیت نخواهد زد.

کتاب راز به طور کلی اتفاقات و سرگذشت هایی را بیان می کنند که به شکل خارق العاده ای رقم خورده اند و تقریبا نمی توان به صورت منطقی علتی برای آن پیدا کرد. این اتفاقات مانند سالم شدن یک بیمار به طرز معجزه آسا و بدون هیچ توضیح، انجام یک کار سخت و غیرقابل باور و ... است. عمده کتاب شامل داستان هایی از افرادی است که اتفاقاتی خاص برای آنها رخ داده است و این اتفاقات ظاهرا هیچ توضیحی ندارند. نویسنده یا همان تهیه کننده راز، در پی این نامه ها و اتفاقات قدم به قدم می خواهد علتی را برای آن مشخص و پیدا کند. نکته جالب اینجاست که همه این اتفاق ها روی یک نکته تلاقی دارند و آن تمرکز و فکر روی هدف و آن نقطه دلخواه است؛ یعنی یک بیمار تنها با فکر کردن توانست خود را از روی تخت نجات دهد و موارد دیگر نیز چیزی شبیه به همین اتفاق را تعریف کرده اند. این نوع فکر و تمرکز کردن در واقع همان راضی است که نویسنده به دنبال آن بوده است.

آیا راز، واقعا راز است؟

 

آیا راز، واقعا راز است؟

همانطور که در بالاتر گفتیم راز به علتی اشاره می کند که به نظر ناممکن یا ناپیدا باشد اما به هرحال وجود دارد (حداقل از نظر کتاب). تعداد بالای نامه های رسیده و بررسی تک تک آن ها از دید نویسنده می تواند دلیل استنتاجی برای اثبات وجود چیزی در ذهن باشد که می تواند باعث تغییر زندگی انسان در بیرون شود؛ اما با فرض راست بودن ادعای نامه ها و حقیقی بودن داستان های ذکر شده آیا این موضوع قابل توجیه است؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است کمی به امکانات زیستی انسان نگاه کرد. به هر حال هر آنچه که کتاب راز دست روی آن می گذارد درون بدن و ذهن انسان رخ می دهد و چیزی فارغ از این مسئله نمی باشد. از این رو برای پیدا کردن پاسخ باید به ذهن و ساختار مغز انسان نگاه کرد.

ویژگی جذابی که مغز انسان یا غالب حیوانات دارند این است که شکل قرار گیری عصب ها در مغز به صورت ساده و یکسان نیست و در گودی ها و بلندی هایی به صورت های خاصی قرار گرفته اند. از طرفی دیگر محققین به این نتیجه رسیده اند که عصب های انسانی و حیوانی به واسطه تولید برق و انتقال و انتشار برق در بدن به اندازه بسیار کوچک جابه جا می شوند و پیام خود را به مغز می رساند و پیام لازم را از مغز دریافت می کنند. از طرفی دیگر همانطور که می دانید درون هر سیمی که جریانی وجود داشته باشد میدان الکتریکی در اطراف آن ایجاد می شود که بعد ها از طریق همین قانون دانشمندان توانستند انواع مباحث مخابراتی را کشف و یا ایجاد کنند؛ بنابراین وقتی این مفاهیم را کنار یک دیگر می گذاریم و به موقعیت مغز در بدن نگاه می کنیم متوجه می شویم که عملا ما یک آنتن زنده و محرک هستیم. آنتنی که می تواند پیام هایی را ارسال و دریافت کند. این اتفاق در دنیای حیوانات به وفور رخ می دهد. به طور مثال زرافه ها به واسطه همین نیروی مغزی با یک دیگری ارتباط برقرار می کنند و همدیگر را از فاصله چند کیلومتری پیدا می کنند.

ویژگی جالب یک میدان مغناطیسی این است که هرچیزی را که در راستای میدان خودش باشد، آن را جذب می کند. پس وقتی مغز ما می تواند میدان مغناطیسی تولید کند و این میدان می تواند فرکانس های نزدیک به فرکانس خود را جذب کند، پس می توان با فکر کردن به اتفاق و مفهومی خاص به آن دست پیدا کرد؟ قاطعانه نمی توان جواب مثبت یا منفی به این موضوع دارد. چرا که اولا برای داشتن همچنین میدان مغناطیسی باید غالبیت عصب ها همسو و هم مسیر با یک دیگر کار کنند و یک نوع پیام را رد و بدل کنند. حتی اگر این اتفاق نیز به واسطه تمرین یا مهارتی خاص امکان پذیر باشد، این سوال ایجاد می شود که آیا خارج از ذهن انسان الکتریسیته و جریان و میدان در مفاهیم مختلف وجود دارد یا نه؟ به طور مثال آیا سلامتی به عنوان یک مفهوم می تواند تحت تاثیر این میدان الکتریکی قرار بگیرد؟

شما چه فکری می کنید؟

 

شما چه فکری می کنید؟

کتاب راز توانسته با استفاده از مثال های مختلف از زندگی های بسیار قدم به قدم به مفهوم اصلی نزدیک شود. البته توجه داشته باشید آن گه که ما در این جا توضیح دادیم در کتاب یا مستند راز وجود ندارد. روش ما بیشتر استدلال علمی بود. در حالی که در کتاب راز عموما گفته می شود که باید فکر کنید و چگونه فکر کنید.

یادتان باشد لازم نیست هر چیزی را با استدلال واقعی و عملی آن بدانید. در کلام بهتر فرض کنید دانستید که چرا ذهن انسان می تواند این کار را بکند و چگونه این عمل را انجام می دهد. وقتی همچنین مفهومی وجود داشته باشد، دیگر نیازی به استدلال نیست. تنها از آن استفاده کنید.

وقتی به این موضوع فکر می کنیم که جهان اطراف ما بر اساس میدان الکتریسیته قابل توضیح است و دنیا بر اساس این میدان ساخته شده، می توان باور کرد که میدان الکتریکی کوچک ذهن ما نیز می تواند در آن تاثیر بگذارد و خواسته های ما را برآورده کند.

مهم این است که شما چه فکری می کنید؟ اگر واقعا فکر می کنید رازی وجود دارد این کتاب را بخوانید و از آن لذت ببرید و احتمالا در رسیدن به این راز نیز موفق خواهید شد و اگر فکر می کنید انسانی هستید که بدون هیچ دلیل منطقی نمی توانید سخنی را قبول کنید یا کاری را انجام دهید، باز هم این کتاب را بخوانید زیرا فارغ از مسئله اصلی کتاب، این مهم است که شما به این نکته برسید که هرچیزی در این دنیا نیاز به اثبات و ادله ندارد و می توان به سادگی آن را قبول یا رد کرد. این یک اصل ساده می تواند زندگی انسان ها را بسیار راحت تر از چیزی که امروز درگیر آن هستیم بکند.

در واقع سعی کنید کمی بار فکری خودتان را کم کنید و برخی از مفاهیمی که در دست شما نیست و شما نمی توانید در آن تغییری ایجاد کنید را رها کنید و به نوعی به نیروی برتر یا به یک راز بسپرید. این کتاب از این نظر که شما را برای این نوع زندگی آماده کند می تواند بسیار مفید باشد.

سوال مهمی که یکی از منتقدین درباره این کتاب مطرح می کند و هنوز هیچ جواب منطقی به آن داده نشده این است که اگر هر آنچه که در زندگی برای ما اتفاق می افتد ناشی از اعمال و تفکرات خودمان است، زندگی کودکی که تازه به دنیا می آید و در خانواده ای فقیر و بدبخت محکوم به زندگی است را چگونه می توان توجیه کرد؟

همانطور که گفتیم به طور کلی نمی توان پاسخ منطقی به این سوال داد؛ اما شاید این گونه بتوان گفت که منظور از راز و کتاب نگارش شده این است که برای انسان فرقی نمی کند چه نوع زندگی را شروع کرده است، بلکه مهم این است چه نوع زندگی را به پایان ببرد. اگر قرار بر این بود که افرادی که در ناز و نعمت به دنیا می آیند موفق باشند و افرادی که در فقر و بدبختی چشم به جهان می گشایند باید در همان فقر و بدبختی بمیرند، دیگر مفهوم اختیار در زندگی انسانی معنی نداشت و امروز ما بسیاری از مشاهیر ادبی، هنر و علمی  و سیاسی را نداشتیم. پس به واقع می توان گفت که مهم نیست چگونه شروع می کنیم، مهم این است که چگونه تمام کنیم.

کتاب راز

ویکی پدیا کتاب راز

 https://fa.wikipedia.org/wiki/راز_(کتاب)

 

پایان سخن

ما در این متن و تحلیل بر خلاف یک روند عادی به نوعی سعی کردیم مفهوم مورد مناقشه داخل کتاب را بررسی کنیم  و آن را از زوایای مختلف نگاه کنیم. به طور کلی می توان گفت که کتاب راز گرچه پایه و اساس چندان درستی ندارد اما می تواند تاثیرات مثبتی در روند تفکری انسان ها بگذارد. مهمترین این تاثیرات می تواند در نوع نگاه انسان به زندگی باشد. به هر حال انسان عادت دارد که برای مشکلات خود دلیلی غیر از خود را پیدا کند. کتاب راز کمی به ما کمک می کند که این مشکلات را قبول کنیم و قبول یک مشکل اولین قدم برای حل آن محسوب می شود. شما می توانید این کتاب را به سادگی فایل الکترونیکی کتاب راز به ترجمه مسیحا برزگر (نشر ذهن آویز) از طریق سایت و اپلیکیشن کتابچین تهیه کنید. توجه داشته باشید که هر چیزی در این دنیا از ویژگی های مثبت و منفی بهره مند شده است. انسان خوشبخت و موفق کسی است که بتواند از نکات مثبت هر چیزی را برداشت کند و از آن ها استفاده کند. پس مطمئن باشید که کتاب راز هم می تواند برای شما مفید باشد. به شرطی که دانید از آن چه می خواهید.

 

 به قلم مرتضی ملک جاری

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

ویدئوهای مرتبط با کتاب

تریلر فیلمهای ساخته شده از این کتاب

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
علی رضا یوسفی

خوب است

1402-11-08

sara h.p.

فوق العاده ترین کتابی که تا حالا خوندم

1402-10-18

ahmad

کتاب خوبی هس درکل

1402-02-03

حسن

کتاب خیلی خوب هست به شرطی که به آن عمل کنی آن چه که میخواهید به آن می‌رسید به با امتحان به ببینید نتیجه ان

1402-01-23

افسانه شهیدی اصل

فکر کردم کتاب صوتی هست که مبلغ رو واریز کردم ، این کتاب رو دارم

پشتیبان سایت

در جزئیات کتاب نوع کتاب ذکر شده که pdf می باشد

1401-05-27

نادربازرگان هرندی

قابل دسترسی هست نیاز به تکمیل دارد

1400-12-22

Pooya Manafi

خوب بود

1400-12-04

علی

این کتاب واقعیت . اینا من و شما نمیگیم همه ی دانشمندان و همه ی انسان های موفق این حرف رامیزنن کائنات وجود دارد . ما اگر به کارمون ایمان داشته باشیم بیشک به سمر میرسع و کائنات همون موفقیت که ما داریمش

1400-12-04

محمدرضا

این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب های جهان است که توسط خانم راندا برن نوشته شده است. در این کتاب راز هایی گفته شده است که هر شخصی با عملی کردن آنها میتواند زندگی اش را دگرگون کند.

1400-10-12

taniya

من خیلی وقته دنباله این کتابم و موفق نشدم هنوز بخونم

پشتیبان سایت

مشکلی که برای مطالعه کتاب دارید رو با پشتیبانی مطرح کنید تا راهنمایی کنند

1400-08-26

sara

کد تخفیف؟

پشتیبان سایت

سلام کد تخفیف به صورت مستمر از طریق نرم افزارهای کتابچین و شبکه های اجتماعی مرتبط، به اطلاع کاربران گرامی می رسد.

1400-07-12

ساسان رامح

کتاب بسیار جالبی که میتونه زندگی شمارو دگرگون کنه . اگر به مطالبش ایمان داشته باشید.

1400-05-28

اکبرکیامرزی

خیلی عالی بود بایدمطالبشو درک کنی تاخوشت بیاد

1400-05-12

mohammadali

هر اتفاقی که تو زندگی ادم میفته، خودش اونارو جذب میکنه. شانسی وجود نداره...

1400-04-27

فاطمه علوی

باید از ته دلتون به قانون جذب ایمان داشته باشین تا براتون اتفاقات مثبتی بیفته.

1400-04-23

هانیه محمولی

بسیار زیبا و پر محتوا.

1400-04-20

نسترن نجفی

دوس دارم یاد بگیرم که طبق گفته های قانون جذب زندگی کنم.

1400-04-12

ملیکا گرزی

اگه میخواین این کتابو بخونین حتما یادداشت برداری هم بکنین و نکاتش رو با دقت بنویسین و انجامشون بدین. واقعا تاثیر گزاره.

1400-03-29

kateb

من بعد از خوندن کتاب راز زندگیو سخت نمیگیرم.

1400-03-24

kateb

خیلی خوبه. ارزش خوندن داره.

1400-03-22

shahin bahrami

این کتاب تلنگری به من زد که اینقد ناامید و منفی نگر نباشم به زندگی.

1400-03-17

محمد امین نعمتی

با انرژی مثبتی که از این کتاب گرفتم میشه از خستگیای روزمرم کم کنم و حال خودمو خوب کنم.

1400-03-10

سیامک کارزار

به همه توصیه میکنم حتما این کتابو بخونین. خیلی عالیه

1400-03-09

کتایون نادعلی

هیچکس با این مزخرفات به جایی نمیرسه.

1400-03-03

کاظم بلوچ

با همه روشهایی که قبلا بکار میگرفتین مطالب این کتابم در نظر بگیرین و دیدگاهتون رو کامل تر و مثبت تر از قبل کنین.

1400-02-14

مژده گل افروز

من نسخه چاپیشو خوندم واقعا عالیه.

1399-12-06

نازنین ایرانی

فیلم این کتابم ساختن. واقعا کتاب جالبیه

1399-11-30

صادق میرفضلی

مطالب کتابهای راندا تقریبا شبیه همن. مطالبو تکرار کرده.

1399-11-27

مریم مارینی

دیدگاه انسان با خوندن این کتاب متفاوت از قبل میشه و میفهمه به هر چیزی که میخواد میتونه برسه.

1399-11-26

hasan

حرف نداره

1399-09-26

خاطره چقانی

مرررسی. عالی بود

1399-09-18

ابودالفضل

سلام کتاب رو گوشیمون میاد یا خوده کتابو میدن بهمون؟

پشتیبان سایت

سلام کتاب رو میتونید روی گوشی یا تبلت یا سیستم کامپیوتری خود مطالعه کنید.

1399-01-23

احسان مرتضا

والا پولش رادادیم اما به ما فروخته نشد تا بخوانیم و نظر بدیم رسیدش هم واسه پشتیبانتون ارسال کردیم

پشتیبان سایت

سلام در صورتی که کتاب را خریداری کردید ولی به کتابخانه شما افزوده نشده، یک بار کتابخانه خود را رفرش کنید.

1398-09-26

احسان مرتضا

عالی ودست شمادردنکنه

1398-09-26

برچسب ها