×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
بازسازی عزت نفس در ده هفته

دانلود کتاب بازسازی عزت نفس در ده هفته

بازسازی عزت نفس در ده هفته
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
نقد و بررسی

نام کتاب : بازسازی عزت نفس در ده هفته

نویسندگان : متیو مک کی, کاترین سوتکر

ناشر : نسل نو اندیش

مترجمان : شمس الدین حسینی, الهام آرام نیا

تعداد صفحات : 216 صفحه

شابک : 978-964-236-345-2

تاریخ انتشار : 1389

رده بندی دیویی : 158/1

دسته بندی : خودشناسی و خودسازی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 59900 تومان


معرفی کتاب

"بازسازی عزت نفس در ده هفته"
کتاب حاضر با عنوان اصلی (The Self-Esteem Guided journal) اثری از دکتر متیو مک کری (Matthew Mckay) و کاترین سوتکر (Catharine Sutker) می باشد که با ترجمه ای از شمس الدین حسینی و الهام آرام نیا، توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.
عزت‌نفس محصول دو چیز است: باور و احساس. باور قضاوتی است که درباره‌ی ارزش کلی‌تان و ارزیابی مختصری از خصوصیات، عادات و توانایی‌هایتان می‌کنید. احساس حسی بنیادی از خوب یا بد بودن است، احساس در بدترین حالت خود آن‌قدر می‌تواند دردناک و آزاردهنده باشد که شما را از بیشتر چالش‌های زندگی فراری دهد. مواردی همچون همسریابی، شغل‌یابی یا رشد نظام حمایتی دوستان آن قدر سخت و دشوار می‌شود که احساس می‌کنید آدمی بد یا بی‌ارزش هستید.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" تغییر شیوه‌ی پیوندتان با خاطرات دوران کودکی، حرکتی کلیدی برای بهبود عزت‌نفستان است. این هفته از شما می‌خواهیم که مقداری کاوش‌های روان شناختی انجام دهید و در پی خاطرات و لحظاتی باشید که درباره‌ی خودتان احساس خوبی داشتید؛ زمان‌هایی که مورد عشق و محبت و قدردانی قرار گرفتید یا به برخی از اهدافتان رسیدید. بعضی اوقات این کار آسان نیست چون خاطره‌ی شما ممکن است به سوی موارد منفی سوگیری داشته باشد. یا ممکن است یافتن خاطرات خوب در دوره‌ی کودکی دشوار باشد. ما این موضوع را درک می‌کنیم. اما کار نوشتن در این هفته تأثیر مهمی دارد چون به شما کمک می‌کند لحظات مهم زندگی‌تان را به یاد بیاورید و حس جدیدی را از خودتان تعریف کنید. هر روز این هفته دوره‌ی خاصی از دوران کودکی‌تان را مرور خواهید کرد و در پی خاطراتی خواهید بود که احساس ارزشمند بودن را در شما تقویت کنند. "

فهرست مطالب

مقدمه: ماهيت عزت نفس

از قضاوت دست بكشيد

خودانگاره‌ ی روان‌ شناختی شما: نقاط قوت

خودانگاره ‌ی روان‌ شناختی شما: نقاط ضعف

تاريخچه ‌ی عزت ‌نفس شما

روش ‌های جديد برای ديدن دوران كودكی تان

پايان سلطه‌ ی بايدها

قدرت افكار

با واقعيت وجودی ‌تان زندگی كنيد

پاشنه ‌ی آشيل

عادت ارزشمند

کتاب بازسازی عزت نفس در ده هفته | چگونه عزت نفس خود را افزایش دهیم؟

کتاب فوق اثر متیو مک کی و کاترین سوتکر یکی از پرفروش ترین کتاب های خودشناسی و خودسازی است. تا به حال فکر کرده اید چطور زخم های گذشته را التیام بخشید و به مسیر زندگی ادامه دهید؟ گاهی برخی آسیب هایی که از دوران کودکی و نوجوانی به ما انسان ها وارد شده طاقت فرسا و جبران ناپذیر است. هر کسی هم نمی تواند کمک کند تا زخم های خود را آرام کنیم و حالمان خوب شود. تنها کسی که می تواند در افزایش عزت نفس به ما کمک کند؛ خودمان هستیم. یادآور اینکه عزت نفس تمام انسان ها خدشه دار شده و تنها نیستیم؛ شاید گذر از این مسیر را راحت تر کند. در ادامه به نقد و بررسی کتاب بازسازی عزت نفس در ده هفته  می پردازیم.

 

بازسازی عزت نفس در ده هفته

 

چرا کتاب بازسازی عزت نفس در ده هفته را انتخاب کنیم؟

اگر می خواهید عزت نفس خود را ترمیم کنید و در برخی موارد آن را افزایش دهید لازم است کتابی ارزشمند را انتخاب کنید. کتاب بازسازی عزت نفس در ده هفته، با تمرینات و دلایلی که در کتاب آورده به شما کمک می کند دوباره بلند شوید و به رشد خود ادامه دهید.

برخی افراد در کودکی و در بین هم سن و سال های خود فاقد ارزش بودند. شاید آنها توسط خانواده، خواهر یا برادر خود به عنوان فردی دست و پا چلفتی و احمق تداعی شدند و همین موضوع باعث کاهش عزت نفس آنها شده است. اکنون نتیجه تمام آن خفت و خواری که از کودکی و نوجوانی کشیده اند در روابط عاطفی، محیط کار، معاشرت با آدم ها گوناگون و مکان های دیگر آنها را تحت فشار فشار روانی قرار می دهد.

اما شما دوست عزیزی که نگران کاهش عزت نفس یا نداشتن عزت نفس هستی، به یاد داشته باش هیچ وقت دیر نیست و هر موقع که بخواهی می توانی خود را به چالش بکشی و مجدد مانند نوزادی تازه متولد شده عزت نفس را بازگردانی. اگر مورد قضاوت های منفی و آسیب زا قرار گرفته ای، بدان با آگاهی و تمرین می توانی، بدون توجه به آنها دوباره زندگی را از سر بگیری.

کتاب بازسازی عزت نفس در ده هفته یا به انگلیسی The self esteem guided journal، به شما کمک می کند تمام خصوصیات و رفتاری که از کمبود عزت نفس نشات گرفته را شناسایی کنید و در جهت رفع آنها تلاش کنید. این کتاب هرگز سوالات شما را بی پاسخ نذاشته و در انتها به شما می فهماند چقدر با ارزش و مهم هستید. با خواندن این کتاب، تصویر بهتری از شما نمایان شده و خود واقعیتان را پیدا می کنید. گاهی با رفع مشکلات عزت نفس، مواردی نظیر اعتماد به نفس، ارتباطات، اقتدار و باورهای غلط محو خواهد شد. و شما تعجب می کنید چطور توانسته اید فقط با خواندن یک کتاب به این همه بینش و آگاهی برسید.

 

افزایش عزت نفس

 

نتیجه گیری

از همین حالا شروع کنید و برای ترمیم آسیب هایی که دیگران به شما وارد کرده اند دست به کار شوید. مطمئن باشید اگر خودتان را دوست داشته باشید و در جهت افزایش عزت نفستان تلاش کنید، دیگر هیچ کس قادر به آسیب زدن به شما نخواهد بود. متیو مک کی و کاترین سوتک با خلق این اثر در مسیر احیای آرامش و شادی شما همراهتان خواهد بود.

 

به قلم: فائزه رنجبران

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
زهرا کریمی

عنوانش نظرمو جلب کرده که بخرمش البته اول باید نمونه رو ببینم

1400-09-02

برچسب ها