×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
بله خواهش می کنم

دانلود کتاب بله خواهش می کنم

بله خواهش می کنم
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
افتخارات

نام کتاب : بله خواهش می کنم

نویسنده : ایمی پوهلر

ناشر : سنگ

مترجم : شهناز کمیلی زاده

تعداد صفحات : 232 صفحه

شابک : 978-622-95827-3-2

تاریخ انتشار : 1398

رده بندی دیویی : 792/7028092

دسته بندی : خودشناسی و خودسازی

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 18000 تومان


معرفی کتاب

" بله خواهش می کنم " / هرچه می خواهی بگو، هرکاری می خواهی بکن، هر چیزی هستی باش

کتابی با عنوان تصالی ( Yes Please ) به نویسندگی ایمی پوهلر ( Amy Poehler ) و به ترجمه ی شهناز کمیلی زاده از انتشارات سنگ منتشر شده است.

«بله خواهش می‌کنم» سعی دارد شیوه‌های مناسب‌تری از مواجهه با زندگی را به ما بیاموزند.

این کتاب از سه بخش با نام‌های «هر چه می‌خواهی بگو»، «هر کاری می‌خواهی بکن» و «هر چیزی هستی باش» تشکیل شده است. 

در هر بخش، پوهلر با طنزی جذاب، از خلال تجربیات شخصی‌اش در طول سال‌ها فعالیت در عرصه‌ی تئاتر و سینما، توصیه‌های ساده‌ای ارایه می‌کند که می‌توانند برای هر کسی به‌ویژه خانم‌های جوان بسیار مفید باشند.

 این توصیه‌ها تقریباً همه‌ی وجوه زندگی زنان را شامل می‌شوند؛ از مسایل چالش‌برانگیزی مثل جراحی‌های پلاستیک گرفته تا شکل ارتباط با والدین. از مشکلات دوست‌یابی تا ترس‌هایی که نمی‌گذارند خودمان باشیم. پوهلر به ما یادآوری می‌کند که بهتر است به جای مبارزه‌ی دایمی با خود و دیگران، خودمان باشیم و در مواجهه با پرسش‌های بی‌شمار زندگی، بیش از این‌که بگوییم «نه»، پاسخ‌مان این باشد: «بله، خواهش می‌کنم.»

 

در بخشی از کتاب می خوانیم :

" کلاس چهارم بودم و به‌ دردسر افتاده بودم. شاگردان مدرسه‌ی ابتدایی روی صندلی‌های فلزی و ناراحت خود وول می‌خوردند و منتظر بودند سطر بعدی را بر زبان بیاورم. سگی توی بغلم جا خوش کرده بود و تمام اعضای ارکستر روی شانه‌هایم سنگینی می‌کردند. در نمایش جادوگر شهر اُز، نقش دوروتی را بازی می‌کردم و نوبت من بود که حرف بزنم. دوروتی، برای دخترها مثل هملت است. ایفای این نقش، بعد از نقش آنی در فیلم آنی‌ هال و سندی در فیلم گریس، آرزوی هر دختر ده ساله‌ای محسوب می‌شود. آنی به من یاد داد که پرورشگاه‌ها در حال انفجار هستند و تنها چیزی که اهمیت دارد، این است که پول داشته باشی. گریس به من آموخت حضور در میان گروهی از آدم‌ها، یکسره مایه‌ی سرگرمی و تفریح است ‌و برای به دست آوردن فرصتی برای جلب توجه مردان باید جذاب‌تر لباس بپوشی. ولی جادوگر شهر اُز، بهترین بود؛ از دوستی، ترس، مرگ، رنگین‌کمان‌ها و کفش‌های قرمز پولک‌دار و براق می‌گفت.

تا آن لحظه فقط دو بار روی صحنه رفته بودم. نخستین بار در مراسم و نمایش زمستانی در کلاس دوم روی صحنه رفتم. لباسی شبیه دانه‌ی برف بر تن داشتم و باید با صدایی موزون شعری را از بر می‌خواندم. میکروفن را با شیب تندی خیلی بالا قرار داده بودند، بنابراین روی نوک پنجه‌هایم ایستادم و آن را تنظیم کردم. سال بعد در مدرسه نقش یک شیر آوازه‌خوان را ایفا کردم. یال شیر (نخ ضخیم زمین‌شویی که رنگ شده و به کله‌ام بسته شده بود) مدام لیز می‌خورد و من وسط آواز خواندن، یواشکی آن را سر جایش می‌گذاشتم.

والدینم بعدها به این دو لحظه‌ی کوتاه اشاره کردند و به من گفتند از همان زمان می‌دانستند که مجری خواهم شد. راستش را بخواهید، فکر نمی‌کنم در آن سن و سال کم اشتیاق شدیدی به بازیگری داشتم. در واقع آن روزها واقعاً نمی‌دانستم بازیگری حرفه محسوب می‌شود. تنها چیزی که می‌دانستم این بود که دوست داشتم در راه ورودی خانه‌مان اسکیت‌بازی کنم و از مردم بخواهم بنشینند و مرا تماشا کنند. دلم می‌خواست در زیرزمین خانه‌مان مسابقات رقص برپا کنم و خودم تنها داور مسابقه باشم. دوست داشتم جلب توجه کنم. جلب توجه و نظارت. جلب توجه، نظارت و نتیجه‌‌ی آن، خنده."

 

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

برگزیده ی جایزه ی گودریدز در سال 2014

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمد حاجیان

کتاب خوبی هست

1400-05-15

برچسب ها