×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
تک و تنها در پاریس

دانلود کتاب تک و تنها در پاریس

تک و تنها در پاریس
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست
افتخارات
نقد و بررسی

نام کتاب : تک و تنها در پاریس

نویسنده : جوجو مویز

ناشر : نسل نو اندیش

مترجم : نفیسه معتکف

تعداد صفحات : 304 صفحه

شابک : 978-964-236-816-7

تاریخ انتشار : 1395

رده بندی دیویی : 823/92

دسته بندی : رمان های خارجی, داستان و رمان های عاشقانه

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 65900 تومان


معرفی کتاب

"تک و تنها در پاریس"

کتاب حاضر با عنوان اصلی (Paris for one and other stories) اثری از جوجو مویز (Jojo moyes)  می باشد که با ترجمه نفیسه معتکف توسط انتشارات نسل نو اندیش منتشر شده است.
جوجو مویز روزنامه نگاری انگلیسی که از سال 2002 مشغول به نوشتن رمان های عاشقانه ای چون: من پیش از تو، پس از تو، دختری که رهایش کردی و ... بوده است. او تنها نویسنده ای است که دو مرتبه موفق به کسب جایزه سال رمان عاشقانه توسط انجمن نویسندگان رمان های عاشقانه شده است و تا به حال کتاب هایش به یازده زبان مختلف ترجمه شده است.
کتاب پیش رو علاوه بر داستان تک وتنها در پاریس که روایت گر داستان زندگی دختری به نام نل است؛ شامل داستان های کوتاه دیگری نیز می باشد که همگی به شرح زندگی زنان توانمندی پرداخته که ناملایمت زندگی نتوانسته آنها را از پای  در بیاورد و با تمام تلاش سعی بر تغییر شرایط خود داشته اند.
در بخشی از این کتاب می خوانیم:
" من در گوشه ای نشسته بودم. نگاهم لحظه ای روی فنجان قهوه و لحظه ای روی پوست مرد بود و سعی می کردم سر دربیاورم کدام یک از این ها تیره تر هستند! چهره ای که من دیدم فراتر از شخصیت تبلیغاتی تلویزیونی برای آب نبات اوریجینال وردرز  یا بازیگر فیلم ریئِل هاوس وایوز  بود. او با سریال های روزانه معروف تلویزیون سروکار داشت! و این موقع بود که او را شناختم."

فهرست مطالب


تک و تنها در پاریس    
پیام‌های توئیتر    
عشق و عاشقی در بعدازظهر    
سیلی نقد به از حلوای نسیه    
کفشی از پوست کروکودیل    
سرقت با تهدید و خشونت    
پالتوی پارسال    
سیزده روز با جان سی    
لیست خرید کریسمس   

نویسنده این کتاب موفق به کسب جایزه سال رمان عاشقانه توسط انجمن رمان های عاشقانه شده است.

کتاب تک و تنها  در پاریس، اثری از نویسنده ای نام آشنا

در ایران جوجو مویز بیشتر به خاطر سری کتاب های " من پیش از تو " " من پس از تو " و ... شناخته می شود. این کتاب ها نه تنها در ایران که در بسیاری از نقاط جهان توانسته مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند و جدول فروش را ازان خود کند. جوجو مویز بیشتر به خاطر عقاید خود نسبت به استقلال زنان و توانایی های آن ها بیشتر مورد توجه قشر زن جامعه می باشد و زبان نوشتاری او نیز در این سمت و سو قرار دارد. حتی بعضا دیده می شود که او کمی اغراق را نیز چاشنی کار خود کرده و همین اغراق است که جذابیت به نوشته هایش بخشیده است. البته بنده معتقدم که نوشته های این نویسنده کمی برای جامعه ایرانی ما زود بود و در موقعیتی نا مناسب وارد ایران شد. چرا که جامعه کنونی ما جامعه ای کم ثبات تلقی می شود و مانند سیمانی است که خشک نشده و هر چیز درست یا نادرستی می تواند تاثیری عمیق در آن بگذارد. از طرف دیگر اگر بخواهیم واقعیت را قبول کنیم. زنان و مردان ما چندان بنیه فرهنگی قوی ندارند و کتاب های جوجو مویز در چنین پایه ای می توان نتیجه ای عکس بدهد. این سخنان بدین معنی نیست که این نویسنده، یک نویسنده بسیار مفهوم گرا یا ... است و یا کتاب هایش از عمق بالایی برخوردار است. در حقیقت کتاب های جوجو مویز سخنانی را می گوید که باید بتوانید با قسمت هایی از آن مخالفت کنید. بجنگید و  آن را نقد کنید. اما در یک جامعه ای که از هر سمتی در فشار میباشد، مردان و زنان اگر از کوچکترین روزنه قسمتی از صدای خود را بشنوند مطیع و مطاع او می شوند. و این متاسفانه باعث می شود که تمام سخنان و حرف ها و حتی همان اغراق ها را باور کرد. اما کتاب تک و تنها در پاریس شاید کمی متفاوت تر از سیار نوشته های مطرح جوجو مویز محسوب شود.

 

تک و تنها در پاریس

 

تک و تنها در پاریس، تلفیقی از موفقیت و رمان

یک وجه مشترک بین تمام کتاب های جوجو مویز که به صورت بسیار و واضح در نوشته هایش مشخص است این است که توانایی زنان و دختران بیشترین توجه را به خود دارد و همین داستان محوریت کتاب را شکل می دهد. از این رو تقریبا می توان با خواندن یک کتاب جوجو مویز بقیه کتاب های او را حدس زد. اما باز این به معنی کم ارزشی قلم این نویسنده نمی باشد. بلکه شاید از دیدی دیگر، توانایی نویسنده را به رخ ما می کشد. چرا که یک محوریت را در هر کتاب از زاویه ای دیدی متفاوت نگاه می کند. کتاب تک و تنها در پاریس که در دنیا توانست فروش بالایی را به خود اختصاص دهد، به این محوریت اصلی با دید موفقیت و توانایی گذر از مشکلات با اتکا به خود در شرایط فردی متفاوت نگاه شده است. در بیشتر کتاب های مویز، محوریت که همان زن و یا دختر است در ارتباط با کسی قرار دارد و داستان نحوه این ارتباط و توانایی مستقل شدن از آن و ... را توضیح می دهد اما در این کتاب محوریت اصلی با کسی جز خود در ارتباط  نیست و این ارتباط کاملا ایزوله می باشد. به این معنی که قرار است خود به تنهایی راه خود را پیش برود. نام این کتاب نیز موید همین نکته است. " در پاریس " به زیبایی یادآور این نکته است که شخصیت اصلی در جایی غریب خواهد بود و کسی او را همراهی نمی کند. این سبک نوشتاری که به نوعی تلفیقی بین سبک کتاب های موفقیت و رمان است شاید یک عامل فروش بالای این کتاب ها باشد. چرا که تنها شاید جوجو مویز به این گونه می نویسد. در کل می توان گفت که کتاب تک و تنها در پاریس با توجه به تمام موارد گفته شده می تواند کتابی مناسب برای خواننده ایرانی باشد اما نباید هیچ گاه فراموش کرد که هر کسی و هر کتابی تمام سخنانش درست نیست و خواننده و شنونده باید توانایی تشخیص را داشته باشد.

 

تک و تنها در پاریس

 

 یک ویژگی دیگر کتاب

یکی از جالب ترین ویژگی های این کتاب و وجه تمایز آن با سایر کتاب های جوجو مویز این است که داستان تک و تنها در پاریس یک داستان کوتاه محسوب می شود و این کتاب علاوه بر این داستان، چندین داستان کوتاه دیگر را در خود جای داده است. این که شما داستان کوتاه یا بلند دوست داشته باشید یک اتفاق شخصی است و نمی توان در آن دلیل و منطق جست. اما می توان گفت که داستان کوتاه در هر صورتی این فرصت را می دهد که عقاید نویسنده را در قالب های مختلف ببینید. بقیه داستان های این کتاب نیز زندگی زنانی را نشانمان می دهد که با ناملایمات زندگی می جنگند و در این جنگ موفق و پیروز می شوند.

 

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نسل نو اندیش

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
محمدرضا

کتابی عاشقانه که درباره دو نفر است که برایم اه عسل شهر پاریس را انتخاب میکنند. توصیه میکنم این رمان رو بخونید.

1400-10-19

برچسب ها