×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
حقوق زوجه غایب مفقودالاثر

دانلود کتاب حقوق زوجه غایب مفقودالاثر

حقوق زوجه غایب مفقودالاثر
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : حقوق زوجه غایب مفقودالاثر

نویسنده : هدا زارعی

ناشر : قانون یار

تعداد صفحات : 141 صفحه

شابک : 978-600-8077-15-2

تاریخ انتشار : 1395

رده بندی دیویی : 870955/362

دسته بندی : حقوق عمومی و خصوصی, حقوق خانواده

نوع کتاب : Epub

قیمت نسخه الکترونیک : 18000 تومان


معرفی کتاب

" حقوق زوجه غایب مفقودالاثر"
کتاب حاضر اثری از هدا زارعی و نظارت فنی محسن فاضلی می باشد که توسط انتشارات قانون یار منتشر شده است.
مطابق ماده 1011 قانون مدنی : غایب مفقودالاثر کسی است که از غیبت او مدت بالنسبه مدیدی گذشته و از او به هیچ وجه خبری نباشد. علت این که در  این ماده قانونگذار بر کلمه غایب وصف مفقودالاثر را اضافه کرده است، متمایز ساختن مفهوم غیب از عدم حضور است. مراد این کتاب همانا بررسی وضعیت حقوقی زوجه غایب یا حقوق و تکالیفی است که نامبرده در خلال غیبت شوهر دارد درمورد چنین زنی ممکن است سوالات متعددی مطرح شود که هدف از این کتاب پاسخگویی به این سوالات و بررسی تطبیقی مطالب مذکور می باشد. فرضا آیا نامبرده همانند زمان حضور شوهر خود حق نفقه دارد یا به علت عدم حضور نامبرده از چنین حقی محروم است؟ آیا شخص غایب را باید مرده پنداشت یا زنده؟  بالاخص در خصوص زوجه غایب این سوال مطرح می شود که آیا نامبرده كماكان ملزم به باقی ماندن در حلقه زوجیت غایب است یا چنین الزامی وجود ندارد و یا آنکه رعایت تشریفات خاصی در این مورد لازم است؟ و بسیاری سوالات دیگر که برای پاسخ دادن به این سوالات و ابهامات این کتاب پدید آمده است. هدف دیگر کتاب بررسی تطبیقی بین مقررات حقوقی ایران و فقه اسلامی و بیان نظرات مشهور و غیرمشهور فقها و فحص و بررسی آنان و ذکر مطالب و استدلالات حقوقدانان و اهل فن درخصوص حقوق (مالی و غیرمالی) و تکالیف زوجه غایب مفقودالاثر می باشد ودر بخش آخر نیز به بررسی وضعیت ایشان درمیان اقلیتهای غیرمسلمان ایرانی اعم از زرتشتی ، مسیحی و کلیمی و برخی از کشورهای خارجی اسلامی و غیر اسلامی با استفاده از منابع و كتب و حقوقی مختلف پرداخته میشود.
در بخشی از این کتاب میخوانیم:
" ماده 33 آئین‌نامه زرتشتیان می‌گوید: اگر غایب مفقودالاثر مذكور در ماده 31 پس از وقوع طلاق به شرح ماده مذكور مراجعت نماید كه مطلقه او با دیگری وصلت نكرده باشد با پرداختن نفقه مدت گذشته به زن حق رجوع دارد. از این ماده استنباط می‌شود كه اولاً اگر زن ازدواج مجدد كرده باشد، ازدواج ثانوی به حال خود باقی است و مرد حقی بر زن ندارد، ثانیاً اگر نفقه گذشته را نپردازد حق رجوع به زن ندارد و معلوم نیست مهلت پرداخت نفقه تا چه زمانی است مگر اینكه بگوئیم فوریت عرفی را ایجاب می‌كند، ثالثاً هرچند در هیچ یك از مواد آئین‌نامه مربوطه ذكری از اعتداد زن نشده، بر فرض كه برای زن عده در نظر گرفته شود، فرقی بین مراجعت «غایب» قبل از عده یا بعد از آن نخواهد بود، رابعاً علی‌الظاهر در صورت مراجعت و غایب نیاز به ازدواج مجدد با زن نبوده و رابطه زوجیت تنها با رجوع صورت خواهد گرفت و به همین استدلال نكاح ثانوی نیز منحل خواهد شد، خامساً در خصوص مورد علی‌الظاهر اختیاری برای زن راجع به انصراف از زندگی مجدد با شوهر اول نیست."

 

فهرست مطالب

این کتاب فهرست ندارد.

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات قانون یار

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها