×

جستجو

×

دسته بندی ها

×
توجـه
برای استفاده از نسخه ویندوزی به رمز عبور نیاز دارید درصورتیکه رمزعبور ندارید بعدازنصب، بر روی لینک " رمز عبور را فراموش کرده ام" کلیک کنید.
دانلود نسخه ویندوز

دانلود کتاب از اپلیکیشن کتابچین

×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای دریافت لینک دانلود شماره همراه خود را وارد کنید
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
×
دانلود رایگان اپلیکیشن کتابچین
برای مطالعه نمونه کتاب، ابتدا اپلیکیشن کتابچین را نصب نمایید.
دانلود رایگان نسخه ویندوز
دانلود نسخه ویندوز
دانلود رایگان نسخه ios
دانلود از اپ استور
خستگی روانی: علت ها، راه کارها

دانلود کتاب خستگی روانی: علت ها، راه کارها

خستگی روانی: علت ها، راه کارها
برای دانلود این کتاب و مطالعه هزاران عنوان کتاب دیگر، اپلیکیشن کتابچین را رایگان دانلود کنید.
%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

جزئیات
فهرست

نام کتاب : خستگی روانی: علت ها، راه کارها

نویسنده : سمیه سعیدی دهاقانی

ناشر : نهج

تعداد صفحات : 73 صفحه

شابک : 978-600-7795-12-5

تاریخ انتشار : 1396

رده بندی دیویی : 152/1886

دسته بندی : کتابهای روانشناسی

نوع کتاب : PDF

قیمت نسخه الکترونیک : 12000 تومان


معرفی کتاب

"خستگی روانی : علت ها ، راه کارها"
کتاب حاضر اثری از سعید سعیدی دهاقانی می باشد که توسط انتشارات نهج منتشر شده است.
خستگی در روانشناسی به عنوان یکی از مسائل مهم و شایع شناخته شده است و از نگرانی های قابل توجه در حوزه سلامت عمومی است که متخصصین مراقبت های بهداشتی مجامع گوناگون بین المللی با آن مواجه هستند. برخی کارشناسان اطلاع کافی از پژوهش درباره خستگی و درمان آن ندارند و تنها آن را به عنوان یک نشانه ی عام در برخی بیماری ها مانند سرطان، دیابت، مولتیپل اسکلروز MS در نظر می گیرند. بنابراین این برداشت باعث عدم شناخت عوامل روانشناختی موثر در خستگی و در نتیجه موفق نبودن برخی متخصصان در زمینه کنترل و درمان آن گردیده است.
تعیین علت دقیق خستگی و شناخت راه هایی برای چیره شدن بر آن بسیار مهم است. همانطور که اشاره ای شد، این حالت می تواند به علت وجود ترس، اضطراب، تغییر سبک زندگی، گرسنگی، آنمی یا ابتلا بیماری های مزمن باشد؛ اما این موارد می توانند تنها پاره ای از عوامل درگیر باشند. از سویی برخی تحقیقات نشان می دهند که در علت شناسی خستگی عوامل روانشناختی به ویژه نگرش ها و باورهای بیماری، مقابله اجتنابی، تعارض ها و حالات خلقی منفی، شخصیت به طور عام و کمال گرایی به طور خاص نیز مطرح می شود. از طرفی اکثر بیمارانی که احساس خستگی می کنند، برخی ملاک های تشخیصی روانپزشکی مانند اختلالهای افسردگی را نیز دریافت کرده اند. همچنین به دلیل چند بعدی بودن خستگی به ویژه در ابعاد روانی و ذهنی، رابطه بین خستگی مزمن و بیماری های روانپزشکی، فرایندهای شناختی و شخصیت فرد، به طور معناداری در سالهای اخیر تبدیل به موضوع مورد علاقه ای شده است. در این کتاب به بررسی عوامل رفتاری و شناختی مانند رفتارهای مقابله ای، عوامل فراشناختی و شخصیتی پرداخته شده است که این امر به نوبه خود می تواند در آسیب شناسی، حفظ و تدوام خستگی ارزش پیش آگهی داشته باشد. همچنین چگونگی رابطه و عمللکرد این عوامل، ممکن است بینش و آگاهی از مکانیزم های روانی-زیستی سندرم خستگی مزمن را بهبود دهد و از سویی ادافی را برای توسعه راهبردهای مداخله ای مناسب آن آماده سازد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
"از آنجایی که خستگی با عوامل شناختی در ارتباط است، برخی محققان مدلی شناختی- رفتاری از این نشانگان تعریف کرده اند که نشان می دهد افراد مبتلا به سندرم خستگی مزمن، سطح پایینی از عزت نفس را - که توسط مکانیسم های دفاعی ناکارآمد، حمایت می شود - داشته باشند. یکی از این مدلها، مدل نظری ورکولن و همکاران است. به این شکل که عوامل شناختی یعنی سطح پایین حس کنترل، تمرکز بالا بر نشانه های جسمی و عوامل رفتاری: یعنی سطح پایین فعالیت جسمی و اختلال فیزیکی باعث تداوم خستگی می شوند. این مدل آزمون شده، بر عواملی دایمی در نشانگان خستگی مزمن مبتنی شده است."

فهرست مطالب

فصل اول: احساس خستگی

فصل دوم: فراشناخت

فصل سوم: کمال گرایی

فصل چهارم: راهبردهای مقابله ای

فصل پنجم: منابع و مآخذ

%

با کد 1ketabchin در اولین خرید 50 درصد تخفیف بگیرید

کتاب های دیگر انتشارات نهج

نظرات کاربران

×
راهنمای نقد و نظر برای کتاب:

برداشت شما از محتوای کتاب چیست؟ مانند یک کارشناس نظر دهید. به نظرات کوتاه مثل خوب عالی و...چین تعلق نمی گیرد

*امتیاز دهید
Captcha
پاک کردن
برچسب ها